Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cranklengte
(28-May-2023, 01:56 PM)Josligfiets schreef: Hij is toch alleen gebanned?

Ja, hij is alleen gebanned, voor zover ik weet plaatst hij regelmatig in het verenigingsblad. 
En ik denk dat dat de juiste beslissing was van het bestuur of de redactie. 

Graag verder on topic dus niet op de man.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Wim -de roetsende , Hoekie
Je kunt van alles berekenen, maar als je met je voeten niet rond kunt in de "doos" die er omheen zit, heb er niks aan. Daarin zijn Velomobielen echt anders dan andere fietsen. Op zich gelden de mechanische en ergonomische voordelen ongeveer op dezelfde manier voor Ligfietsers en gewone Fietsers.

Ben je met een gewone fiets vergeten terug te schakelen, kun je even op de pedalen gaan staan bij het wegrijden. Dat gaat niet met een ligfiets. Rijd je met een onbenullig zwaar verzet op een gewone fiets, dan druk je jezelf uit je zadel. Dat spaart de knieen. Op de ligfiets is het stoeltje een stuk minder meegaand, maar dan komt er een andere zwakke schakel. Vaak blijkt dat het menselijk lichaam. De knie bijvoorbeeld.

Ik heb geen achtergrond waardoor ik er enig verstand van heb. maar het lijkt erop dat je met kortere cranks een wat minder extreme knie/heup hoek maakt, waardoor je knieen wat meer gespaard worden. Bij sommige mensen verdwijnen lichamelijke problemen met kortere cranks. Anderen hebben het liefst zo lang mogelijk cranks en kunnen niet zo goed wennen aan de hogere toeren.

Het is een stuk makkelijker om achteraf ergens een stel normaal lange chranks te vinden die bij jou trapassysteem past, dan een stel 155ers.

Bij een volgende Velomobiel zou ik liever kortere cranks en een lagere neus hebben, dan perse lange cranks. Maar ik heb nog geen ervaring met korter dan 170.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
Ik dacht dat fiets...Frutsel — 12:10 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als je remmen erg sl...Willeke_IGKT — 12:09 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Het scheelt je in ie...Frutsel — 12:03 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Je ww-afstand is dus...Oliver — 11:57 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Verwacht zeker nie...bucovaina — 11:48 AM
Welke motor in QV?
Ik rijd zelf met e...bucovaina — 11:42 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Na uitgebreide stu...Hoekie — 11:28 AM
Welke motor in QV?
Een hele mooie bijdr...Hoekie — 11:21 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Het lage gemiddelde ...datakneder — 11:15 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Mocht je Duits niet ...Hardloper — 11:04 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Na uitgebreide studi...datakneder — 11:01 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Houd jezelf voor d...Oliver — 10:35 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Houd jezelf voor dat...Frutsel — 10:27 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
In principe zou je...bucovaina — 10:27 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik ben overgeschakel...qv-tester — 10:24 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Hey bucovaina, Je...Oliver — 09:57 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Qua remmen denk ik d...Bacchus — 09:55 AM