Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen van Wim
(14-Feb-2024, 07:58 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens Bram past het met 150mm cranks. Hij heeft vaker deze CHR 28" afgeleverd aan mensen met mijn maten. Ik vertrouw op zijn expertise en jarenlange ervaring. Mocht het toch om wat voor reden echt niet passen, dan komt er een 26" voorwiel in/onder.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Volgens mij blijft een Frans bedrijf de CHR frames in ieder geval gewoon maken, zo begreep ik het in ieder geval toen ik een paar weken geleden in Middelburg was. Misschien zullen ze niet meer als complete fiets geleverd worden, dat kan ik me wel voorstellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

(07-May-2024, 08:59 PM)Tom Fekkes schreef: Zijn het echt de laatste CHR's?

Wel van Bram zelf.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.

Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.

Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk. 
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.

Mijn M5 CHR staat nu hier in de kamer. 

Qua beenlengte is er echt geen enkel probleem. Nog kortere benen zou prima kunnen.


Wat heb ik gekocht:
M5 CHR 
Crankstel 50T/34T
Crankset 150mm
Cassette 11V 11-28
(11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram)
Carbon drager
Carbon hoofdsteun
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35

Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 48/52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 18-23 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(17-May-2024, 11:18 PM)365cycle schreef: Zomaar benieuwd: Waarom specifiek de GP4S? Ik vind de GP5000 AS TR in alle opzichten een betere band.

Op advies van een andere CHR-rijder.

Op jouw advies komen er daarna GP5000 AS TR onder  Cool 

Ik kende deze nieuwere variant nog niet. Nu wel.



(18-May-2024, 12:53 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik ben benieuwd naar je rij ervaringen Wim!

De 2 proefritten waren zeer positief. Het voelde direct ontzettend vertrouwd en zeer stabiel.
Heb ik nog niet eerder met een open ligger gehad.

De eerste rit was met een plattere stuurbuis. Toen vond ik dat mijn handen te laag waren om fijn te fietsen en te sturen. Ik zette op andere fietsen het stuur vaak ook iets hoger.
Daarna zette Bram er een iets steilere stuurbuis op en toen was het opeens mijn fiets. Het klopte.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper , 365cycle
(17-May-2024, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.

Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.

Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk. 
Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.

Mijn M5 CHR staat nu hier in de kamer. 

Qua beenlengte is er echt geen enkel probleem. Nog kortere benen zou prima kunnen.


Wat heb ik gekocht:
M5 CHR 
Crankstel 50T/34T
Crankset 150mm
Cassette 11V 11-28
(11-12-13-14-15-16-17-19-22-25-28)
SRAM 2 x 11 speed twist shifters
Stuur-/remgreepspiegel
Side pull Tektro RL 720 remgrepen
Bidonhouder 2x
Carbon Tail Bag 21 L (600 gram)
Carbon drager
Carbon hoofdsteun
Grand Prix 4 Seasons banden 25-622
Aerowielen Vision 35

Gewicht 9,1 kg + 600 gr = 9,7 kg
Wielbasis 134 cm
Zithoogte 48/52 cm
Trapashoogte 74 cm
Zithoek 18-23 graden
Stoelmaat M
Stoelsteunhoogte 60 mm + 30 mm spacers
Stuurpenhoek 127 graden
Stuurpen 17-23 cm

Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is  Huh
Antwoord }
(18-May-2024, 12:33 PM)LigZeeuw schreef: Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is  Huh

Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf. Wink
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Over die GP5k: hij is tubeless ready, maar ik heb m met binnenband (Schwalbe extra light) gereden. De hele winter door, niet 1x lek. Enige nadeel was dat ie dus iets van 6000-7000 km op de velg gezeten heeft - kostte best wat moeite om 'm los te krijgen Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(18-May-2024, 01:06 PM)Bacchus schreef:
(18-May-2024, 12:33 PM)LigZeeuw schreef: Heel gek, ik heb helemaal geen CHR nodig maar toch krijg ik nu de kriebels om 1 van die 50 frames te kopen zodat ik alvast maar zon frame heb voor wanneer mijn M-Racer versleten is  Huh

Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf. Wink

Gelukkig hebben meer mensen last van dit syndroom!
Antwoord }
Bedankt door:
(18-May-2024, 03:06 PM)karimov schreef:
(18-May-2024, 01:06 PM)Bacchus schreef: Sowieso maakt elk forumbericht over de CHR snel hebberig, ook al is ook mijn M-racer nog prima en vast niet versleten voor ikzelf. Wink

Gelukkig hebben meer mensen last van dit syndroom!

Dat is alleen gelukkig voor mensen die er eentje hebben en die willen verkopen volgens mij, en daar hoor ik niet bij. Ik heb er geen en als ik die had wilde ik die niet verkopen.

Ik heb toen ik laatst bij bram was voor mijn tailbox zijn eigen nieuwe CHR gezien, met 2-spoke wielen en een grote tailbox, ik was spontaan verliefd op dat ding.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(17-May-2024, 10:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Het verhaal over het Franse bedrijf is op losse schroeven komen te staan.



Waarschijnlijk heb ik dus echt één van de laatste CHR's die door Bram is opgebouwd en afgemonteerd.



Er komen nog wel 50 frames naar Nederland, maar hoe en wat is nog niet duidelijk. 

Bram gaat ze zo goed als zeker niet opbouwen en afmonteren.

Er komen nog 50 frames naar Nederland? VIJFTIG? Worden ze naar Bram gestuurd? Worden ze dan ook aan Bram gefactureerd? Hoe denk je nu 50 onafgebouwde frames te kunnen verkopen terwijl het mijn indruk is dat tweewielligfietsen op het moment niet als zoete broodjes over de plank gaan? Hoort de neusbuis dan ook er dan bij dat frame? Als iemand zou aanbieden om die af te bouwen en voor elk verkocht frame dan wel te willen betalen dan kun je naar mijn idee jaren vooruit.
Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Waar blijven de jaloersmakende foto's? ?
Stop making sense
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT
(18-May-2024, 04:37 PM)Roepers schreef: Er komen nog 50 frames naar Nederland? VIJFTIG? 

Marco

Heeft met dat verhaal van die Fransman te maken. Die zou met zijn vriendin verder gaan met de CHR. Nu is dit op losse schroeven komen te staan.
De frames zijn echter al besteld. Vandaar dat die wel deze kant opkomen. En wat nu? Dat wist Bram ook nog niet. Iemand hier interesse om ermee aan de slag te gaan? Meld je dan bij Bram Moens.

Bram gaf aan dat hij er zonder problemen nog een stuk of 25 zou kunnen verkopen. Er is nog steeds veel vraag naar juist deze open ligger.



(18-May-2024, 07:12 PM)voodoo schreef: Waar blijven de jaloersmakende foto's? ?

Zie hier:

https://roeifietsen.blogspot.com/2024/05/m5chr.html

Ik ben vandaag met de CHR naar mijn moeder gereden. 2x 20km.

Ik heb nog nooit met zo'n stabiele fiets gereden. Ik had deze fiets echt 20 jaar geleden moeten kopen.
Als je er echt eentje wil, dan zou ik nu naar Bram mailen.

Ik reed er gewoon 37km/u mee. Daar moet ik met de Milan zelfs een beetje moeite voor doen.
Die wielen/banden rollen gewoon heerlijk. Je fietst weg en je rijdt al 25km/u. 

Deze is echt onvergelijkbaar met welke andere ligfiets dan ook.
Ik zou er zelfs met losse handen mee kunnen rijden. Deze fiets wil heel graag rechtuit.

Ik ben echt heel erg blij.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Dat is een prachtige fiets! En dus ook een bijzondere want de laatste complete fiets uit Middelburg.
Antwoord }
(18-May-2024, 09:47 PM)karimov schreef: Dat is een prachtige fiets! En dus ook een bijzondere want de laatste complete fiets uit Middelburg.

Ik weet niet of het echt de allerlaatste is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Mooie foto's, mooie fiets!
Stop making sense
Antwoord }
Prachtige fiets Wim, en snel ook. Dat M5 mooi rechtdoor wil, dat ken ik. Keerzijde is wel dat het stuur op heel lage snelheid wil doorschieten als je een bocht instuurt. Wielflop. Wees alert bij lage snelheid, krappe bochtjes, bergje op.
Antwoord }
(18-May-2024, 10:41 PM)Jeroen S schreef: Prachtige fiets Wim, en snel ook. Dat M5 mooi rechtdoor wil, dat ken ik. Keerzijde is wel dat het stuur op heel lage snelheid wil doorschieten als je een bocht instuurt. Wielflop. Wees alert bij lage snelheid, krappe bochtjes, bergje op.

Ik begrijp niet helemaal hoe het stuur kan doorschieten. Er zit een ketting voor. Ik kan juist geen scherpe bochten maken, daar moet ik nog wel even op oefenen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zo bezien is de laag langs de vork lopende teruggaande ketting een feature die doorschieten bij het sturen voorkomt Wink
Mijn m5’s zijn inmiddels klaargemaakt voor de komende kampeervakantietocht met mn zoon. Ben benieuwd hoe mn nieuwe tailbag in de praktijk gaat bevallen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(25-May-2024, 04:45 PM)blokdoorn schreef: Zo bezien is de laag langs de vork lopende teruggaande ketting een feature die doorschieten bij het sturen voorkomt Wink
Mijn m5’s zijn inmiddels klaargemaakt voor de komende kampeervakantietocht met mn zoon. Ben benieuwd hoe mn nieuwe tailbag in de praktijk gaat bevallen.

Had je nou de grote of de kleine?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De grote, anders passen de kampeerspullen niet.
Antwoord }
(25-May-2024, 05:15 PM)blokdoorn schreef: De grote, anders passen de kampeerspullen niet.

57 liter. Past daar alles in?

Ik heb dus die van 21 liter, maar dat is echt niet zo groot.

Wat gereedschap, een paar biba's, een paar 'slappe' schoenen, een jasje, nog wat eten en dan schiet het al wel aardig op.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb nu een toptas van 35 liter vrij snel vol zit met een broodtrommel, handdoek, schone kleren en reparatiespullen. 21 liter is me veel te klein, maar die 57 liter tailbag vind ik er weer zo groot uitzien. Ik probeer nu een 35 liter tailbag te krijgen en hoop dat alles past ivm de wielkast die erin zit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
We moeten nog in de praktijk ondervinden of 57 liter afdoende is, maar verwacht van wel. Vorig jaar in schotland had ik de kleinste radical design zijtassen van 40liter + een toptas, dus dat komt aardig overeen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een nor...Peter de Rond — 10:50 PM
Indexing probleem
Ik vind filmpjes Roe...Fietsbennie — 10:40 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Of juist wel, want j...blokdoorn — 10:35 PM
Dit draadje gaat nergens meer over
Bij links afslaa...Roepers — 10:28 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik bedoelde trams ...datakneder — 10:20 PM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Bij links afslaan ...365cycle — 10:05 PM
Kilometer topic
945 km nu. Maar ...365cycle — 10:02 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
In mijn oude fie...twilwel — 09:42 PM
Indexing probleem
Thanx Bob! Hiervoor...JaccovZ — 09:21 PM
Indexing probleem
Nog een tip: als fie...Bob Hagendijk — 08:38 PM
Kilometer topic
gemiddeld .... km/...Hardloper — 07:09 PM
OBT 2024 Rotterdam
ZoefZoef de eenvou...ZoefZoef — 06:53 PM