ligfietsers.nl

Volledige versie: Waarom je velomobiel rijden het best mét camera doet
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3
Ik zeg ook niet dat veiligheid niet te koop is; ik zeg dat er hier wel wat mis mee is.
Veiligheid voor de een is soms onveiligheid voor de ander.

In Nederland kunnen we onszelf redelijk beschermen voor de gevolgen van klimaatverandering door de dijken te verhogen. Hier hebben we het geld voor. Armere gebieden verdwijnen onder water, mensen raken hun land kwijt, raken ontheemd of verzuipen. Ik denk dat hier wat mis mee is.
Maak zelf de analogie naar verkeer.

Niels, koffie-filosoof, van der Wal
Piet slaat weer een belangrijk deel van de argumenten over in zijn reactie. Ik trek me om die reden even terug uit deze discussie: voor de rest is alles al wel gezegd.
(24-Aug-2022, 06:32 AM)Niels van der Wal schreef: [ -> ]
(23-Aug-2022, 09:23 PM)365cycle schreef: [ -> ]Dat geldt in Nederland Niels, maar is dat in Duitsland ook zo? Volgens mij niet.

Niet nagedacht over het feit dat dit in Duitsland speelde.
Ik dacht dat Nederland het enige land was die de positie van de fietser wettelijk versterkt had (of een van de weinige). Het is wel de basis waarop Nederland een fietsland is.
Wel zou Nederland de in Duitsland wettelijk verankerde passeer-afstand van de Duitsers kunnen overnemen, maar dat is hier geen issue.

Niels, 1.79 m, van der Wal
In Tsjechië is de anderhalve meter regeling vorig jaar ook ingevoerd, geeft wel verbetering, maar er zijn nog steeds bestuurders die op de rechter weghelft, geen ruimte geven bij het inhalen, men meent ook dat wanneer rechts in de straat gaten in het asfalt zitten, de fietser daar maar door moet fietsen, in Duitsland, speciaal in Beieren, wordt er nog regelmatig getoeterd, bij het inhalen, omdat men vindt dat een fietser hun hindert.
Pagina's: 1 2 3