Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuws : Quatrevelo productie
#1
Velomobiel.nl - Nieuws schreef:28-06-2024
Door grote veranderingen bij Velomobile-world , die onze fietsen produceert, moeten wij de levering van Quatrevelo's tijdelijk stoppen. Er gaat gezocht worden naar een andere leverancier hiervoor.
De productie van de Quest , Strada en XS was al gestopt vanwege te weinig vraag.
Na 25 jaar Quest productie en meer dan 1000 stuks gemaakt ook geen schande, De Snoek L is immers een veel betere velomobiel vinden we zelf. Die neemt dus trots het stokje over.
Veel mensen denken dat de Quest 3 er nooit meer komt , maar wij zijn nog steeds van plan dit model te gaan maken. Het duurt alleen langer dan gehoopt.
Ideeën van de Quest 3 zullen bij een herstart van de Quatrevelo ook meegenomen worden, waardoor dit model dan meteen een aantal verbeteringen zal krijgen.
Wanneer dat zal zijn is nu nog niet te zeggen.
Wij weten wel dat we nog genoeg energie en Ideeën hebben om met onze schouders er onder te blijven zetten

Team velomobiel.nl

Dit kwam ik te weten na de wachtrij topic op Velomobiel forum van onze Ooster buren.  Maar begrijp ik het nu goed. Zal Velomobileworld niet de QV meer maken? Niet op dit moment. Of is Velomobileworld niet de leverancier waar ze op doelen?

Hoe zit dat voor de wachtende onder ons? Hebben jullie al iets vernomen of het ook voor jullie geld? Ik neem aan dat 2 van de 3 bestellingen hier aanwezig zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Merijn , Frutsel , Hoekie
#2
Mijn qv staat nu in Dronten en kan ik volgende week ophalen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , martinR , Willeke_IGKT
#3
Citaat:Door grote veranderingen bij Velomobile-world , die onze fietsen produceert, moeten wij de levering van Quatrevelo's tijdelijk stoppen. Er gaat gezocht worden naar een andere leverancier hiervoor.

Velomobileworld is de producent. Dit wist ik en begrijp ik.

Maar nu gaan ze op zoek naar een andere leverancier  Huh 

Waarom geen producent.


Een leverencier levert spullen aan een producent zou ik zeggen.

Dit begrijp ik ook niet helemaal.



Of ze bedoelen dat velomobileworld de producent is van de QV en deze vervolgens als leverancier aan velomobiel.nl levert.

Dan begrijp ik het wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#4
Ook de Quatrevelo gaat Velomobileworld niet meer maken. Velomobiel.nl zoekt een andere leverancier. Zoveel opties zijn er niet. De eerste waar ik aan kan denken is Katanga in Tsjechië.

Ik vind dit wel heftig nieuws. Maar als ik de orders bekijk bij velomobileworld, dan staan er ook geen Quatrovelo's meer in planning. Het is voor het overgrote deel Bülk in diverse variaties dat in planning staat.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#5
(28-Jun-2024, 05:57 PM)Wim -de roetsende schreef: Dit begrijp ik ook niet helemaal.

Ik begrijp er ook helemaal niks van

(28-Jun-2024, 05:59 PM)Roepers schreef: Ook de Quatrevelo gaat Velomobileworld niet meer maken. Velomobiel.nl zoekt een andere leverancier. Zoveel opties zijn er niet. De eerste waar ik aan kan denken is Katanga in Tsjechië.

Ik vind dit wel heftig nieuws. Maar als ik de orders bekijk bij velomobileworld, dan staan er ook geen Quatrovelo's meer in planning. Het is voor het overgrote deel Bülk in diverse variaties dat in planning staat.

Groet,

Marco

Mocht Katanga het gaan doen, dan kan Eva wel in haar moedertaal met de werknemers praten. Aangezien ze zelf Tsjechische is en de fabriek in Tsjechië staat.

Maar het blijft toch wel een bijzondere beslissing, aangezien zoals we kort geleden aanhaalde. Dat VelomobileWorld is ontstaan uit Velomobiel.nl (& ook min of meer Intercitybike.nl doordat Ymte toen nog geen eigen bedrijf had).
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Apart.. Benieuwd naar de werkelijke reden eigenlijk en hoe snel de oplossing gevonden kan worden.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#7
(28-Jun-2024, 05:59 PM)Roepers schreef: Maar als

Nuance, type q en ik zie 4 QV's in de planning.
Alleen iets van de eerste 20x Snoek-L staan in die lijst.


(28-Jun-2024, 05:57 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Door grote veranderingen bij Velomobile-world , die onze fietsen produceert, moeten wij de levering van Quatrevelo's tijdelijk stoppen. Er gaat gezocht worden naar een andere leverancier hiervoor.

Velomobileworld is de producent. Dit wist ik en begrijp ik.

Maar nu gaan ze op zoek naar een andere leverancier  Huh 

Waarom geen producent.

Zal inderdaad wel producent bedoeld worden.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Roepers
#8
(28-Jun-2024, 06:58 PM)Hoekie schreef: Nuance, type q en ik zie 4 QV's in de planning.
Alleen iets van de eerste 20x Snoek-L staan in die lijst.

2 staan op composite, 1 op painting en 1 op assembly.

Ik keek echter naar welke velomobielen op planning of order placed staan en dan ontbreekt de QV en valt de dominantie van de diverse modellen Bülk op.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#9
De mijne staat in composite. Geen idee wat dit nieuws nu betekent voor de levertermijn van mijn QV  Cry Huh
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#10
(28-Jun-2024, 09:16 PM)bucovaina schreef: De mijne staat in composite. Geen idee wat dit nieuws nu betekent voor de levertermijn van mijn QV  Cry Huh

Waarschijnlijk niet veel. Het zal gelden voor de nieuwe modellen bestellingen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Hoekie
#11
Eens met Hardloper. Verwachte leverdatum voor beide QV's die op composite staan is 10 september.

Ik kijk trouwens naar deze pagina.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
#12
Ik denk en hoop het.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#13
(28-Jun-2024, 09:32 PM)bucovaina schreef: Ik denk en hoop het.

Houdt er rekening mee dat hij mogelijk eerst in Dronten gedropt wordt. Daarna pas naar jouw dealer gaat. Maar die van jou is extra speciaal. De laatste uit Roemenië op dit moment. Wie weet krijgt hij daarom bepaalde aandacht in een filmpje van VelomobileWorld.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT
#14
Voor wie het leuk vindt. Je kan met Excel die pagina scrapen.

Die van mij zou volgende week klaar zijn, maar na een maand zijn ze nog steeds aan het "painten".
Ik hoop maar dat de verflaag niet te dik wordt  Cry Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , DanceRaven
#15
Hoe doe je dat scrapen met excel?

Of iets met Linux zou nog toffer zijn. Ik ben een Linux SysAdmin (geen developer), van Windows kant van de zaak ken ik niet zo veel helaas Smile .
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#16
(29-Jun-2024, 05:33 AM)bucovaina schreef: Hoe doe je dat scrapen met excel?

Data  - ophalen van URL - tabel selecteren - beeld - rij blokkeren - filteren
Antwoord }
Bedankt door: bucovaina , 365cycle
#17
Vanmiddag hoorde ik dat iemand gezien heeft dat er tijdelijk de nieuwe prijzen ook bij de QV stonden. € 11.xxx
Het zou zomaar iets met de nieuwe prijzen te maken hebben. Wellicht vraagt velomobileworld.com te veel naar idee van velomobiel.nl voor de QV en QV+.
Speculatie, ik weet het.



Edit:
Snoek van € 9500 naar € 9700. Beperkte € 200 stijging.
Volgens die persoon QV € 11.xxx, dus € 700 of meer stijging. Dat zou een grote stijging zijn.
Ik denk steeds meer dat dit dé reden van de tijdelijke productie stop is.
Inderdaad, nog steeds pure speculatie.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#18
(29-Jun-2024, 10:03 PM)Hoekie schreef: Vanmiddag hoorde ik dat iemand gezien heeft dat er tijdelijk de nieuwe prijzen ook bij de QV stonden. € 11.xxx
Het zou zomaar iets met de nieuwe prijzen te maken hebben. Wellicht vraagt velomobileworld.com te veel naar idee van velomobiel.nl voor de QV en QV+.
Speculatie, ik weet het.



Edit:
Snoek van € 9500 naar € 9700. Beperkte € 200 stijging.
Volgens die persoon QV € 11.xxx, dus € 700 of meer stijging. Dat zou een grote stijging zijn.
Ik denk steeds meer dat dit dé reden van de tijdelijke productie stop is.
Inderdaad, nog steeds pure speculatie.

Check:
[Afbeelding: image.png]

Geen idee hoe lang hij online blijft:
Velomobiel.nl - Quatrevelo: intro (googleusercontent.com)
Maar nu was de Google Cache nog voorzien van de nieuwe prijs

Volgens mij was het bij mij 10.300. Dus dit is een stijging van 1200 euro. Ben benieuwd wat ze rekenen voor de laatste paar exemplaren.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#19
1200 euro prijsverhoging is behoorlijk wat in een keer.

Waar ik dan weer benieuwd naar ben wat de werkelijke kostprijs is, puur in materiaal en arbeidskosten.  En wie welke winst erop pakt.  VMWorld pakt z'n wins erop en VMnl uiteraard ook. Mja, soms ben je gewoon te nieuwsgierig en uiteraard is dit informatie die niet op straat ligt en waar ik verder ook niet aan heb en mee kan anders dan dat het een leuk weetje is.

Vannacht maar eens kijken wat onze Duitse vrienden op het forum hierover schrijven. Neem tenminste aan dat de tamtam in Duitsland ook wel zn werk doet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Bedankt voor de cache. Het was € 10.300 inderdaad
Ik denk nu nog sterker dat dit dé reden van de tijdelijke productie stop is.

Eenmaal besteld blijft de prijs gelijk. Uitzondering: hele lange levertijd en dat is nu NIET het geval.
Blijft dus € 10.300
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#21
1200 Euro prijsverhoging. En dan nog vragen wie de winst er op pakt. Wat denk je zelf?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
#22
(29-Jun-2024, 10:40 PM)Hardloper schreef: Geen idee hoe lang hij online blijft:
Velomobiel.nl - Quatrevelo: intro (googleusercontent.com)
Maar nu was de Google Cache nog voorzien van de nieuwe prijs

Volgens mij was het bij mij 10.300. Dus dit is een stijging van 1200 euro. Ben benieuwd wat ze rekenen voor de laatste paar exemplaren.

De prijs staat niet meer online/op de website.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#23
(29-Jun-2024, 11:04 PM)Tom Fekkes schreef: 1200 Euro prijsverhoging. En dan nog vragen wie de winst er op pakt. Wat denk je zelf?

Beide uiteraard, maar ik vermoed dat VMWorld de grootste veroorzaker van deze stijging. Deels door hogere productiekosten, maar wellicht ook omdat ze relatief machtig zijn omdat er nu eenmaal weinig concurrentie is als het gaat om velomobielen produceren.   Wil VMWorld meer ruimte hebben voor dr eigen initiatieven/samenwerkingen dan zouden zij dat relatief simpel kunnen door de productie voor derden te verminderen en een van de manieren daarvoor is door hogere prijzen te vragen, wat de klant (VMnl) in dat geval ook weer door moet berekenen.  Stukje eigen kostenverhogingen van VMnl erbij en je zit dus op 1200 euro voor de eindklant..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
Het was bij mij ook idd basisprijs 10300€.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#25
(30-Jun-2024, 09:01 AM)bucovaina schreef: Het was bij mij ook idd basisprijs 10300€.

Waar ik op mijn beurt benieuwd naar ben. Hoe kan het dat jouw dealer dezelfde prijs vraagt als VM.nl zelf. Vm.nl hoort geld te krijgen voor productie van hun model en ontwikkelaar horen ze de laagste prijs te krijgen aan eigen inkoop. Waarom leveren ze in op de winst van de Vm die Bucovaina koopt tov van Atrike. Of hoest de dealer geld op als bucovaina velo vervang onderdelen nodig heeft.

Ik heb ooit gehoord dat Dronten x aantal VM’s gratis krijgen als aandeel houder. Als dit zo is, dan is bovenstaande vraag duidelijk geen issue meer. Maar dan is dit wel nadelige voor hun.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
Het is heel normaal dat een product gekocht bij de fabriek hetzelfde kost als dat gekocht bij een dealer. In dat geval maakt de fabrikant meer winst.

Dit wordt gedaan om de dealers te beschermen.

Ook denk ik dat Bucovaina ook via een dealer besteld, een in België.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM
De Remcoreflex
Dat probeer ik maa...365cycle — 04:46 PM