Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LinkedIn / Velomobiel promotie
#1
Heeft een van jullie al eens overwogen of al een post op LinkedIn gedaan over mobiliteit en dan het voordeel van de Velomobielen (en/of ligfiets) aanhalen? Want ik heb bepaalde ideeën om wat op papier te zetten. Om mensen op positieve ideeën te brengen. Eventueel ga ik het ook vertalen naar het Engels. Aangezien ik ook een internationaal netwerk heb. Ik ben bewust dat ik best wel een heel groot publiek heb. Helemaal als ik tweede graad connecties meetel. Al zullen hier ongetwijfeld (weet het eigenlijk zeker) tweede graad op het forum. Ook belangrijke figuren binnen de landelijke overheid heb ik als tweede graad connecties. Dus ik was zeer benieuwd of iemand adviezen hierin heeft. En als je iets hebt van je doet het beter niet wegens …. , kan ook een advies zijn hè.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Niet alleen op LinkedIn, ook op TEDx Wink De markt voor een velomobiel voor zakelijk gebruik is heel erg klein. Je moet echt een berg stappen nemen om ermee naar je werk te rijden.

M.a.w.: Een post doen is geen gek idee, maar verwacht niet heel veel serieuze reacties. Tot nu toe is er één persoon direct vanuit het niets in een velomobiel gestapt, maar dat is een ondernemer die z'n rijbewijs kwijt was.

Ik promoot in eerste instantie de speed pedelec, en dan "voor wie echt sportief wil" de racefiets, en voor wie dan ook nog comfortabel wil zijn en alle andere voordelen wil hebben de velomobiel.
Zo wordt de drempel wat lager, en iemand die fietst zit op dat moment niet in de auto.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
#3
Met zo'n voornemen moet je denk ik voor ogen hebben wat je ermee wil bereiken, en daar je boodschap op aanpassen. Wil je mensen overhalen om op een ligfiets te stappen? Of meer bekendheid voor de ligfiets in het algemeen? Misschien dat er met aanleg van infrastructuur meer rekening wordt gehouden met snelle fietsen? Per onderwerp zou je een heel ander soort bericht krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , 365cycle , Willeke_IGKT
#4
Nou ik denk eerder aan bekendheid genereren. Mensen overhalen dat ze het ook willen zal ik niet zo makkelijk kunnen bereiken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#5
Bekendheid is ook niet verkeerd. Als mensen sneller herkennen wat ze zien, 'zien' ze je beter.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
#6
Wat bekendheid genereren is altijd goed.
Menigeen zal nog altijd niet weten van het bestaan van velomobielen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#7
Laat eventueel de tekst nakijken op spelvauten. Anders kom je zo knullig over. Tip leg een tekst even weg en fiets er nadien keer weer langs. Je haalt er altijd wel wat uit
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
#8
Nou ik zat misschien te denken om het ook even hier te delen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#9
Er is een autoplicht bij mijn nieuwe werkgever. Omdat er een werknemerstekort is hebben ze een uitzondering voor me gemaakt:
Ik mag cliënten bezoeken per velomobiel.

Niels, vroem, van der wal

(25-Nov-2024, 12:08 AM)Fietsbennie schreef: Laat eventueel de tekst nakijken op spelvauten. Anders kom je zo knullig over. Tip leg een tekst even weg en fiets er nadien keer weer langs. Je haalt er altijd wel wat uit

Ik ben ligt dyslectisch.
Teksten die naar buiten gaan laat ik nakijken door een taalnatie. Zij voelt zich gewaardeerd.

Niels, spelvaudt, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
#10
(25-Nov-2024, 12:05 PM)Niels van der Wal schreef: Er is een autoplicht bij mijn nieuwe werkgever. Omdat er een werknemerstekort is hebben ze een uitzondering voor me gemaakt:

Ik mag cliënten bezoeken per velomobiel.



Niels, vroem, van der wal


Autoplicht nog wel Huh  Zoiets kennen ze bij mij gelukkig niet, er is buiten mij toch niemand zo gek om met de fiets naar een klant te gaan (of die moet wel héél toevallig binnen de 5 km zitten) Big Grin  En gelukkig bleken de klanten waar ik de laatste 10 jaar geweest ben altijd over een douche te beschikken.
Wel zijn we verplicht een auto van de zaak te nemen als deel van het loon...

Van mij hebben ze ooit een filmpje op linked in gezet vanuit het werk omwille van mijn bijzondere manier van gaan werken. Ik heb zelf geen linked in, maar op de site van mijn werk staat er ook een filmpje (dezelfde als daar): https://www.fenego.be/nl/nieuws/onderweg...-met-mark/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro , Thijs OO
#11
Mobiliteit

Zoals de meeste mensen hier ben ik met het klassieke idee opgegroeid dat je op een gegeven moment het rijbewijs gaat halen. Waarna je met de auto naar het werk gaat. In Nederland waren we op 1 januari 2024 met 11.657.142 mensen die een rijbewijs hebben (1). Tevens zijn we al met 18 miljoen inwoners (2). Dus bijna 2/3 van alle Nederlanders heeft een rijbewijs. Dit is gigantisch. Echter, de kinderen hebben sowieso geen rijbewijs, maar sommige volwassenen zoals ik hebben er geen. Door heel dit aantal mensen hebben we ook heel veel mensen auto's op de weg. Hierdoor zijn er diverse mensen onder ons die in de file staan. Als je in stedelijk gebied woont zoals de randstad, dan is het openbaar vervoer een mooi alternatief. Echter het wordt er niet goedkoper op. Als je dicht genoeg bij het werk woont, dan is ook de fiets een alternatief. Door de massale opkomst van de elektrische fiets kun je wat verder van het werk wonen en dan toch op het werk komen. Echter ben je ook wel weer beperkt, een afstand overbruggen van 25km duurt minimaal een uurtje. Wil je sneller, dan heb je een rijbewijs + verzekering nodig en een speeddelec. Echter mag deze lang niet overal rijden en de vraag is of je je wel veilig voelt in het verkeer. Ook zou je met een brommer kunnen gaan, ook hiervoor heb je weer een rijbewijs + verzekering nodig. Tegenwoordig zie je gelukkig ook dat er kleine 45 km/u wagentjes ontstaan op elektriciteit. De zogenaamde micro cars. Ook deze vragen om een rijbewijs en verzekering. Dit is niet iets wat ik voor ogen heb voor mijn eigen mobiliteit. Zelf reisde ik veel per trein naar mijn werk. Hierbij legde ik een afstand af die verder was dan zo'n 25km. Echter heb ik diverse keren gehad dat de aansluiting problemen veroorzaakte bij calamiteiten. 

Dit moet toch anders kunnen dacht ik bij mezelf. En jawel, gelukkig waren er vroeger al enkele bijzondere mensen. Zij dachten dat het fietsen efficiënter, makkelijker en relaxter moest kunnen. Zij bedachten de zogenaamde ligfiets. Hiervan bestaan er ondertussen al heel veel verschillende types. Naar het schijnt kun je er makkelijk een elektrische fiets mee bijhouden. Maar zelf heb ik graag een vervoermiddel waarbij ik me niet druk hoef te maken wat betreft balans en ook niet wat weer betreft. Maar wat ook lekker snel gaat. En wat ik mag besturen zonder rijbewijs, zonder verzekering en brandstof. Ik hoor het u al denken dat het nooit kan. Nou toch wel. Dit is de zogenaamde Velomobiel. Wij in Nederland hebben zelfs twee fabrikanten die prachtige modellen maken. Dit zijn Intercitybikes.nl en Velomobiel.nl, beide uit Dronten. Vroeger hadden we ook nog een fabrikant in Groningen. Echter deze is gestopt.

Het mooie van een velomobiel is dat ze relatief erg licht zijn door het gebruik van Carbon, door de constructie zijn de zoveel mogelijk fietsonderdelen beschermd tegen weersinvloeden. Waardoor ze weinig onderhoud vragen. Echter door het uitgebreide handwerk en dure materialen zijn het relatief dure fietsen. Echter heb je ook wielrenfietsen van carbon met een vergelijkbaar prijskaartje. Echter zijn die laatste niet volledig gebouwd aan je eigen wensen. Een velomobiel kopen is niet zoals een normale fiets dat je even de winkel binnenstapt en weer buiten stapt met fiets. Het is zelfs niet te vergelijken met een  nieuwe auto kopen zoals ik me dat voorstel. Waarbij je de kleur kiest en na paar maanden hem dan kan ophalen. Het zal meer liggen in de orde van een Rolls Royce bestellen zijn. Je deelt je wensen aan de fabrikant en hierna wordt je fiets helemaal gebouwd volgens je eigen wensen. Hierbij moet je denken aan de kleur(en), de kap(pen), het type spiegel(s), of je al dan niet spiegelkapjes wilt, de cassette, het blad(en) voor, het type van de eventuele zachtere zitting en zelfs het type verlichting is te kiezen. uiteraard kun je vooraf uitgebreid proefrijden. Dus je weet wat je koopt.

Door de ideale stroomlijn en het lichte gewicht kunnen ze reet snel zijn. Sommige rijden er over de 50km/u mee. Echter, een kruissnelheid van 35 à 40 km/u is niet uitzonderlijk, puur op spierkracht. Dus zonder elektrische ondersteuning. De velonauten weten als geen ander dat ze daarom ook assertief moeten rijden. Helaas krijgen ze ondanks de afmetingen en soms hele mooie kleur combinaties, reacties dat we moeilijk tot niet gezien worden. En soms zelfs dat er een vlaggetje erop moet. Desondanks merken ze ons ook op. Anders zouden ze het niet kunnen terugkoppelen. Waar zou volgens u het vlaggetje moeten zitten? Precies, hier is geen goede plek voor. De vraag is of het wel veiliger erop wordt. Wanneer een velomobiel breder is dan 0,75 meter. Wat diverse modellen ook daadwerkelijk zijn. Dan is het fietspad niet per definitie de verplichte locatie op de weg (3). Dus u kan ze ook op de openbare weg aantreffen. Ben dus voorbereid. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. 

Om u een idee te geven, van het aantal velomobielen dat rondrijdt. Van een extreem exclusieve Bugatti Chiron rijden er 500 van rond (4). Van een Glasvezel Quest met groot achterwiel zijn er 483 (5) van gebouwd,  van een DF XL (6) zijn er zo'n 427. En dit zijn veruit de populairste Nederlandse modellen. Ziet u, dit is een niche product, maar hierdoor is het wel zo dat de meeste velonauten elkaar onderling kennen of via iemand anders elkaar kennen. Sommige komen geregeld bij elkaar om samen een fietstocht te maken. Zo is er elk jaar zelfs een oliebollentocht, deze is steeds op een andere locatie om bekendheid te geven aan het type vervoermiddel. 

Persoonlijk ben ik van mening dat een velomobiel een hele mooie duurzame manier van mobiliteit is. Die toekomstbestendig is.  Als goed is kijkt u nu anders aan tegen die mensen in zo'n snelle banaan / sigaar / zetpil / raket etc. Maar heeft u al eens velomobielen gezien? Of lijkt het u misschien wel iets? Laat het weten in de comments. Persoonlijk ben ik van mening dat een velomobiel een hele mooie duurzame manier van transport is. Als goed is kijkt u nu anders aan tegen die mensen in zo'n snelle banaan / sigaar / zetpil / raket etc. Maar heeft u al eens velomobielen gezien? Of lijkt het u misschien wel iets? Laat het weten in de comments.


1) https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83488NED
2) https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/d...ingsteller
3) https://www.velomobiel.nl/wet/
4) https://www.motorauthority.com/news/1133...nal-chiron
5) https://velomobiel.nl/orderboek/index.php
6 https://prev.intercitybike.nl/rijderslij...[]=DF%20XL




Laat maar weten wat jullie van het artikel vinden. Wat misschien beter anders kan. Of wat aanvulling verdiend.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#12
"kunnen ze reet snel zijn", behoeft nog een taalcorrectie (of sowieso iets minder straattaal).
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#13
(25-Nov-2024, 02:56 PM)Lopopodium schreef: "kunnen ze reet snel zijn", behoeft nog een taalcorrectie (of sowieso iets minder straattaal).

Doe een voorstel zou ik zeggen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#14
(24-Nov-2024, 02:04 PM)365cycle schreef: Ik promoot in eerste instantie de speed pedelec, en dan "voor wie echt sportief wil" de racefiets, en voor wie dan ook nog comfortabel wil zijn en alle andere voordelen wil hebben de velomobiel.
Zo wordt de drempel wat lager, en iemand die fietst zit op dat moment niet in de auto.

Ik zeg meestal ook als je de fiets alleen voor de stad gebruikt kun je beter een elektrische fiets kopen. Maar als je meer plezier wil van een fiets en snel wil zijn dan is de velomobiel het beste wat er is.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#15
(25-Nov-2024, 02:50 PM)Hardloper schreef: Mobiliteit

Zoals de meeste mensen hier ben ik met het klassieke idee opgegroeid dat je op een gegeven moment het rijbewijs gaat halen. Waarna je met de auto naar het werk gaat. In Nederland waren we op 1 januari 2024 met 11.657.142 mensen die een rijbewijs hebben (1). Tevens zijn we al met 18 miljoen inwoners (2). Dus bijna 2/3 van alle Nederlanders heeft een rijbewijs. Dit is gigantisch. Echter, de kinderen hebben sowieso geen rijbewijs, maar sommige volwassenen zoals ik hebben er geen. Door heel dit aantal mensen hebben we ook heel veel mensen auto's op de weg. Hierdoor zijn er diverse mensen onder ons die in de file staan. Als je in stedelijk gebied woont zoals de randstad, dan is het openbaar vervoer een mooi alternatief. Echter het wordt er niet goedkoper op. Als je dicht genoeg bij het werk woont, dan is ook de fiets een alternatief. Door de massale opkomst van de elektrische fiets kun je wat verder van het werk wonen en dan toch op het werk komen. Echter ben je ook wel weer beperkt, een afstand overbruggen van 25km duurt minimaal een uurtje. Wil je sneller, dan heb je een rijbewijs + verzekering nodig en een speeddelec. Echter mag deze lang niet overal rijden en de vraag is of je je wel veilig voelt in het verkeer. Ook zou je met een brommer kunnen gaan, ook hiervoor heb je weer een rijbewijs + verzekering nodig. Tegenwoordig zie je gelukkig ook dat er kleine 45 km/u wagentjes ontstaan op elektriciteit. De zogenaamde micro cars. Ook deze vragen om een rijbewijs en verzekering. Dit is niet iets wat ik voor ogen heb voor mijn eigen mobiliteit. Zelf reisde ik veel per trein naar mijn werk. Hierbij legde ik een afstand af die verder was dan zo'n 25km. Echter heb ik diverse keren gehad dat de aansluiting problemen veroorzaakte bij calamiteiten. 

Dit moet toch anders kunnen dacht ik bij mezelf. En jawel, gelukkig waren er vroeger al enkele bijzondere mensen. Zij dachten dat het fietsen efficiënter, makkelijker en relaxter moest kunnen. Zij bedachten de zogenaamde ligfiets. Hiervan bestaan er ondertussen al heel veel verschillende types. Naar het schijnt kun je er makkelijk een elektrische fiets mee bijhouden. Maar zelf heb ik graag een vervoermiddel waarbij ik me niet druk hoef te maken wat betreft balans en ook niet wat weer betreft. Maar wat ook lekker snel gaat. En wat ik mag besturen zonder rijbewijs, zonder verzekering en brandstof. Ik hoor het u al denken dat het nooit kan. Nou toch wel. Dit is de zogenaamde Velomobiel. Wij in Nederland hebben zelfs twee fabrikanten die prachtige modellen maken. Dit zijn Intercitybikes.nl en Velomobiel.nl, beide uit Dronten. Vroeger hadden we ook nog een fabrikant in Groningen. Echter deze is gestopt.

Het mooie van een velomobiel is dat ze relatief erg licht zijn door het gebruik van Carbon, door de constructie zijn de zoveel mogelijk fietsonderdelen beschermd tegen weersinvloeden. Waardoor ze weinig onderhoud vragen. Echter door het uitgebreide handwerk en dure materialen zijn het relatief dure fietsen. Echter heb je ook wielrenfietsen van carbon met een vergelijkbaar prijskaartje. Echter zijn die laatste niet volledig gebouwd aan je eigen wensen. Een velomobiel kopen is niet zoals een normale fiets dat je even de winkel binnenstapt en weer buiten stapt met fiets. Het is zelfs niet te vergelijken met een  nieuwe auto kopen zoals ik me dat voorstel. Waarbij je de kleur kiest en na paar maanden hem dan kan ophalen. Het zal meer liggen in de orde van een Rolls Royce bestellen zijn. Je deelt je wensen aan de fabrikant en hierna wordt je fiets helemaal gebouwd volgens je eigen wensen. Hierbij moet je denken aan de kleuren, de kap, het type spiegels, de versnellingen, het type van de eventuele zachtere zitting en zelfs het type verlichting is te kiezen. uiteraard kun je vooraf uitgebreid proefrijden. Dus je weet wat je koopt.

Door de ideale stroomlijn en het lichte gewicht kunnen ze heel snel zijn. Sommige rijden er over de 50km/u mee. Echter, een kruissnelheid van 35 à 40 km/u is niet uitzonderlijk, puur op spierkracht. Dus zonder elektrische ondersteuning. De velonauten weten als geen ander dat ze daarom ook assertief moeten rijden. Helaas krijgen ze ondanks de afmetingen, en soms hele felle kleur combinaties, reacties dat we moeilijk tot niet te zien zijn. En soms zelfs dat er een vlaggetje erop moet. Desondanks merken ze ons ook op. Anders zouden ze het niet kunnen terugkoppelen. Waar zou volgens u het vlaggetje moeten zitten? Precies, hier is geen goede plek voor. De vraag is of het wel veiliger erop wordt. Wanneer een velomobiel breder is dan 0,75 meter, wat diverse modellen ook daadwerkelijk zijn, is het fietspad niet per definitie de verplichte locatie op de weg (3). Dus u kan ze ook op de openbare weg aantreffen. Ben dus voorbereid. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. 

Om u een idee te geven, van het aantal velomobielen dat rondrijdt. Van een extreem exclusieve Bugatti Chiron rijden er 500 van rond (4). Van een Glasvezel Quest met groot achterwiel zijn er 483 (5) van gebouwd,  van een DF XL (6) zijn er zo'n 427. En dit zijn veruit de populairste Nederlandse modellen. Ziet u, dit is een niche product, maar hierdoor is het wel zo dat de meeste velonauten elkaar onderling kennen of via iemand anders elkaar kennen. Sommige komen geregeld bij elkaar om samen een fietstocht te maken. Zo is er elk jaar zelfs een oliebollentocht, deze is steeds op een andere locatie om bekendheid te geven aan het type vervoermiddel. 

Persoonlijk ben ik van mening dat een velomobiel een hele mooie duurzame manier van mobiliteit is die toekomstbestendig is.  Als goed is kijkt u nu anders aan tegen die mensen in zo'n snelle banaan / sigaar / zetpil / raket etc. Maar heeft u al eens velomobielen gezien? Of lijkt het u misschien wel iets? Laat het weten in de comments. Persoonlijk ben ik van mening dat een velomobiel een hele mooie duurzame manier van transport is. Als goed is kijkt u nu anders aan tegen die mensen in zo'n snelle banaan / sigaar / zetpil / raket etc. Maar heeft u al eens velomobielen gezien? Of lijkt het u misschien wel iets? Laat het weten in de comments.


1) https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/83488NED
2) https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/d...ingsteller
3) https://www.velomobiel.nl/wet/
4) https://www.motorauthority.com/news/1133...nal-chiron
5) https://velomobiel.nl/orderboek/index.php
6 https://prev.intercitybike.nl/rijderslij...[]=DF%20XL



Ik heb wat wijzigingen aangebracht, als het goed is heb ik ze allemaal rood gemaakt, ik heb vooral weggenomen.

Ik zou ook het aantal velomobiel als een totaal nummer zetten niet, van een paar modellen, je vertelt tenslotte ook niet hoeveel VW Polo's rondrijden maar alle auto's totaal.

Ik vind dit ook met mijn wijzigingen nog niet klaar om te posten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
#16
(25-Nov-2024, 07:02 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb wat wijzigingen aangebracht, als het goed is heb ik ze allemaal rood gemaakt, ik heb vooral weggenomen.

Ik zou ook het aantal velomobiel als een totaal nummer zetten niet, van een paar modellen, je vertelt tenslotte ook niet hoeveel VW Polo's rondrijden maar alle auto's totaal.

Ik vind dit ook met mijn wijzigingen nog niet klaar om te posten.
Dank je wel Willeke. Zal dit eens gaan comparen met de versie uit AI. Theo was zo vriendelijk om dat voor mij te doen. Ook bij de collega's heb ik de tekst neer gelegd. Ik wil niet een bevoordelen t.o.v. de andere. Maar ik zal de meest actuele versie in de openingspost zetten. Misschien dat ik dan een bedankje toevoeg aan de bijdrage, wanneer ik er iets mee heb gedaan. Als teveel mensen tegelijk heel de tekst overnemen en hier individueel hun veranderen doorvoeren. Dan gaat het best wel een uitdaging worden om dat goed samen te voegen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#17
Ik heb helaas geen tijd om alles door te nemen.

Algemene indruk. Te gedetailleerd, te veel informatie, te lange tekst. 
De informatie over "De fabrikant in Groningen" bijvoorbeeld weglaten. Is niet relevant meer.

Zulke lange teksten lezen mensen niet (meer).

Oplossing: compacten en details weglaten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#18
(25-Nov-2024, 07:24 PM)Hardloper schreef: [Als teveel mensen tegelijk heel de tekst overnemen en hier individueel hun veranderen doorvoeren. Dan gaat het best wel een uitdaging worden om dat goed samen te voegen.

Inderdaad, vraag 1 persoon die een beetje kan schrijven om iets met je tekst te doen. Ieder mens heeft een mening, iedereen let op wat anders.
Wat je wat mij betreft vooral moet doen is de tekst tot een derde inkorten, en een mooi plaatje toevoegen.
Litespeed Siena, Koga FPM, Challenge Focus
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#19
Plaatje is voor later. Maar ik ben nog stoeien met 2 versies tot 1 brengen. Dan zal ik gelijk kijken waar ik kan schrappen. Dus misschien even wachten met alles door te lezen en dan uitgebreid feedback te geven. Want heb wel eventjes werk met alles.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#20
Uh, beetje teveel 'Echter,..' en de rest vind ik ook niet bepaald kwalitatief aantrekkelijk om te lezen om eerlijk te zijn. Te lang, te gedetailleerd, te veel informatie. Beter herschrijf je het en richt je je daarbij enkel tot de velomobiel als alternatief voor het openbaar vervoer en woonwerk. Waarom jij dat dus met de velomobiel doet ipv met de auto en/of het OV en wat de voordelen ervan zijn.

Kort maar krachtig, dan heb je kans dat mensen het ook daadwerkelijk gaan lezen. Een pakkendere titel, zoals bijv. "De velomobiel: een alternatief voor woon-werkverkeer'. Zoiets, of 'Milieuvriendelijk naar het werk'. Beetje afhankelijk van je motief om de velomobiel te gebruiken. Weten de mensen gelijk waar het om gaat.

Dat zou mijn idee wat meer zijn als je het gebruik van de Velomobiel als woon-werkverkeer onder de aandacht wilt brengen.


PS. Bij het plaatsen ervan weten de mensen hier straks wel wie 'Hardloper' is..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#21
In alinea drie beginnen drie zinnen achter elkaar met 'echter', dat leest niet zo lekker dus daar zou ik twee van de drie zinnen wat verbouwen. Verder sluit ik me aan bij Wim, ik zou het een stuk korter proberen te maken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#22
(24-Nov-2024, 02:04 PM)365cycle schreef: Niet alleen op LinkedIn, ook op TEDx Wink De markt voor een velomobiel voor zakelijk gebruik is heel erg klein. Je moet echt een berg stappen nemen om ermee naar je werk te rijden.

M.a.w.: Een post doen is geen gek idee, maar verwacht niet heel veel serieuze reacties. Tot nu toe is er één persoon direct vanuit het niets in een velomobiel gestapt, maar dat is een ondernemer die z'n rijbewijs kwijt was.

Ik promoot in eerste instantie de speed pedelec, en dan "voor wie echt sportief wil" de racefiets, en voor wie dan ook nog comfortabel wil zijn en alle andere voordelen wil hebben de velomobiel.
Zo wordt de drempel wat lager, en iemand die fietst zit op dat moment niet in de auto.
Ben ik wel benieuwd:  is ie inmiddels definitief om, of gaat de velomobiel eruit zodra het rijbewijs terug is en keert ie weer terug naar de auto?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#23
(25-Nov-2024, 08:53 PM)ZoefZoef schreef: PS. Bij het plaatsen ervan weten de mensen hier straks wel wie 'Hardloper' is..
Ben jij lid van de vereniging? Ja, dan ga je het volgend nummer weten wie ik ben op zijn vroegst. Ik weet niet precies welke foto's gepubliceerd gaan worden. Maar ik verwacht dat er wel een paar van in blad komen waar ik op sta. Ik wil gewoon niet dat mijn nick aan mijn naam gekoppeld is op internet. 

En daarbij in willekeurige volgorde : 365cycle, Bellowsqueezer, Blokdoorn, datakneder, Veloquest, Willeke_IGKT, Wim -de roetsende & ... wie ik ben als levende persoon.

Maar ik ga later verder broeden op het artikel. Ga eerst even wat laten rusten. Maar de feedback ga ik wel meenemen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#24
(25-Nov-2024, 09:30 PM)Hardloper schreef:
(25-Nov-2024, 08:53 PM)ZoefZoef schreef: PS. Bij het plaatsen ervan weten de mensen hier straks wel wie 'Hardloper' is..
Ben jij lid van de vereniging? Ja, dan ga je het volgend nummer weten wie ik ben op zijn vroegst. Ik weet niet precies welke foto's gepubliceerd gaan worden. Maar ik verwacht dat er wel een paar van in blad komen waar ik op sta. Ik wil gewoon niet dat mijn nick aan mijn naam gekoppeld is op internet. 

En daarbij in willekeurige volgorde : 365cycle, Bellowsqueezer, Blokdoorn, datakneder, Veloquest, Willeke_IGKT, Wim -de roetsende & ... wie ik ben als levende persoon.

Maar ik ga later verder broeden op het artikel. Ga eerst even wat laten rusten. Maar de feedback ga ik wel meenemen.

Nee, maar ik kan me wel herinneren dat je de omgeving waar je woonde enigzins verborgen wilde houden ene paar maanden terug Winken 

En als jij nu dan een artikel op linkedin plaatst incl een opzetje hier, dan is het 1+1 = 2 wat je nickname en identiteit betreft straks. Tenzij je op LinkedIn ook hardloper heet natuurlijk.

Van mij is er ook niets te vinden op internet dat mn werkelijke naam verraad. Ook geen foto's waar ik op sta voor zover ik weet. Enkel op youtube ben ik in een fragment heel even te zien. En dat wil ik zo houden ook, ook al is mijn identiteit vrij makkelijk te achterhalen inmiddels.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#25
Als voormalig communicatiefiguur die de nodige teksten voor internet en social media heeft geschreven nadat ik m'n communicatieopleiding afrondde, begin ik met het belangrijkste, wat anderen ook al zeiden: het moet VEEL korter! 

Dit lijkt meer op een blog dan een social media post. Dat kan het natuurlijk ook best zijn, maar dan moet je het echt als blog ergens posten en een heel kernachtige teaser op je socials zetten. De TLDR versie (waar 365cycle een held in is Tongue ). 

Zoek de essentie, begin daarmee. Nu moet je door een lange verhandeling achtergrondinfo worstelen voor je ook maar een hint krijgt dat dit over die rare banaanfietsen gaat. Gebruik bullets om je leesbaarheid te verbeteren, houd het ook informeel (dus minder 'echter', 'maar' is ook een prima woord) met korte zinnen. 

Hopelijk kun je er wat mee. Belangrijk is je te verplaatsen in iemand die over een tijdlijn scrollt. Wat ziet die persoon als hij/zij jouw post ziet? Alleen de eerste regels op LinkedIn: dus pak hem/haar daar bij de kladden met een sterke opening en wijdt later, liefst met een linkje naar het hele verhaal, verder uit.
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT , Hoekie
#26
Zoals eerder gezegd, ga ik later verder mee stoeien. Het zal waarschijnlijk wel ingekort worden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Ik merk overigens da...Jeroen S — 12:37 PM
Voorvork Raptobike
De geveerde versie h...Jeroen S — 12:30 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bij mij kwam ie binn...ZoefZoef — 09:32 AM
OBT 2024 Rotterdam
Route is via e-mail ...Willeke_IGKT — 08:45 AM
OBT 2024 Rotterdam
We waren de 111 alwe...365cycle — 01:17 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik ben wel overtui...ZoefZoef — 12:22 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik ben wel overtui...Wim -de roetsende — 12:05 AM