Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bülk Distance
#53
Het echt unieke van de Distance lijkt te zien te zijn op deze twee foto's (bron: Ben)
Of ik zie het fout. Kan ook natuurlijk  Shy

Verandering niet zozeer voor gemak maar voor aero. Veerpoten en eigenlijk ook banden vervangen is door deksels te verwijderen.
Daardoor sluiten banden mooier/nauwer aan bij de opening. Daardoor alleen de optie van 28-406 voorbanden ?

[Afbeelding: Distance.jpg]

[Afbeelding: Distance2.jpg]

Heel anders dan bij de Tuna. Waar puur voor gemak gekozen is (en er dus nog aero winst te behalen is)

[Afbeelding: Tuna-wielkast-open.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Willeke_IGKT
#54
Juist, dat is slim gedaan en dat helpt wel ja
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#55
(19-Apr-2025, 11:05 AM)Hoekie schreef: Het echt unieke van de Distance lijkt te zien te zijn op deze twee foto's (bron: Ben)

Of ik zie het fout. Kan ook natuurlijk  Shy



Verandering niet zozeer voor gemak maar voor aero. Veerpoten en eigenlijk ook banden vervangen is door deksels te verwijderen.

Daardoor sluiten banden mooier/nauwer aan bij de opening. Daardoor alleen de optie van 28-406 voorbanden ?

Je hoeft echt niet bang te zijn dat de 32-406 CCU niet passen hoor. De stuuruitslag is nog dezelfde als bij de MK1 en die rij ik met de CCU`s. Met smallere banden heb je allicht meer stuuruitslag.
Het is inderdaad naast gemak/toegang ook een doel om minder ruimte te laten voor rijwind om in de wielkast te komen. Deze truuk passen wedstrijdrijders allang toe op hun velomobielen met gesloten voorwielkasten, maar dan met stukken tape. De verwijderbare wielkast sluit nog beter af dan tape kan doen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#56
(19-Apr-2025, 07:43 AM)Arend-Jan schreef: De SnoekL is efficiënter dan een Bülk MK1, dat heb ik zelf gemeten. Veel scheelt het niet, maar er zit wel iets tussen. Dus deze Distance kan er wellicht dichterbij komen, of misschien zelfs voorbij gaan. De SnoekL is flink groter dan een Bülk, biedt meer ruimte voor grote voeten / lange cranks.
(19-Apr-2025, 10:24 AM)Arend-Jan schreef: En ik denk dat de passende maximale lichaamslengte ook wel verschilt. Maar dat kan ik zelf niet beoordelen, voor mijn 1.82 zijn beide fietsen ruim.
De Snoek L biedt in de lengte net iets meer ruimte dan de Bülk mk1, maar in de breedte zeker niet. Denk zelfs dat ie voor een lange man bij de schouders krapper is dan de Tuna, maar dat Ymte er met wat prutsen wel in te krijgen is. De neus is volgens mij wel weer net iets groter (grotere voeten mogelijk), en de ruimte voor forse bovenbenen ook.

(19-Apr-2025, 07:43 AM)Arend-Jan schreef: Ik heb nu de kleine Snoek, en dat is andere koek  Cool
Gisteren 270km gereden met 41 gemiddeld (Strava snoept daar dan vreemd genoeg 0,4 vanaf), maar zoiets is mij nooit eerder gelukt. Zeker op hogere snelheid scheelt het nog best veel, met de grote SnoekL. 
Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
(19-Apr-2025, 03:52 PM)365cycle schreef: Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.

Verrek, daar staat inderdaad wel dezelfde 41,0
Wat maf

En inderdaad, de Snoek en SnoekL zijn duidelijk ontworpen voor fietsers en dito verhoudingen  Rolleyes Sick

De W9 en M9 bieden zelfs nóg meer schouderruimte dan de Bülk (maar daar kan je met serieuze quads en kuiten dan weer eerder ruimte tekort komen). 

Voor ieder wat wils  thumb
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#58
Voor bijna ieder. Een medemens met ruim overgewicht zei mij vandaag dat alleen een Alleweder past. En ik zelf heb altijd problemen met een korte rug maar niet genoeg lenigheid om in een Snoek of een Quest XS te komen.

Wij dromen van meer variatie, hoewel er altijd wat te wensen overblijft.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle
#59
(18-Apr-2025, 11:39 PM)Hoekie schreef: Is er een reden dat de Distance niet met CCU te bestellen is. Of rij je daar al mee?


Inmiddels is de Distance te bestellen met de (standaard) 28-406 One, 28-406 Contact Speed of met de 32-406 Contact Urban.
Antwoord }
#60
(19-Apr-2025, 04:09 PM)Arend-Jan schreef:
(19-Apr-2025, 03:52 PM)365cycle schreef: Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.

Verrek, daar staat inderdaad wel dezelfde 41,0
Wat maf

En inderdaad, de Snoek en SnoekL zijn duidelijk ontworpen voor fietsers en dito verhoudingen  Rolleyes Sick

De W9 en M9 bieden zelfs nóg meer schouderruimte dan de Bülk (maar daar kan je met serieuze quads en kuiten dan weer eerder ruimte tekort komen). 

Voor ieder wat wils  thumb

De schouderruimte van de W9 is feitelijk identiek aan die van de MK1. Zelfs tussen de wielkasten is de ruimte vrijwel gelijk. Het verschil is dat de MK1 veel langere rijders kan vervoeren.

Ik hoop dus volgende week met de prototype Distance te kunnen rijden. Mijn huis gaat dit weekend in de verkoop en mijn makelaar heeft me een lange projectlijst nagelaten. Als dat klaar is, kan ik met mijn nieuwe velomobiel gaan spelen. Ik ben erg benieuwd hoe hij rijdt. De weinige mensen die er tot nu toe op gereden hebben, zeggen dat hij zeker sneller is dan de MK1.

Eind juni heb ik een Distance klaar voor testritten in Zeeland, vlakbij Oostburg. Ik kan nu ook wat bestellingen plaatsen, die ik denk dat ze kort na mijn verhuizing bij mij thuisbezorgd worden voor iedereen die graag een vroege Distance wil. Het zou leuk zijn als een paar rijders met me meerijden tijdens mijn eerste ritten, zodat ik de mooiste routes kan zien.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Ik dacht dat die mee...Gideonaut — 03:54 PM
Medeliggers onderweg
Toevallige dat je he...Hardloper — 03:49 PM
M5 LowRacer van Hans
ZoefZoef heeft zovee...365cycle — 03:48 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Er is inderdaad al e...Snoek043 — 03:47 PM
Medeliggers onderweg
Dat was ruim 25 jaar...melle z — 03:21 PM
Medeliggers onderweg
He kijk, twee rode M...365cycle — 03:15 PM
M5 LowRacer van Hans
Daar snap ik d...ZoefZoef — 02:15 PM
Medeliggers onderweg
Gisteren zag ik bij ...Veloquest — 01:58 PM
Nieuwe Quest 3.0
".....de teks...Wim -de roetsende — 12:50 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De stoel van de M5...Wim -de roetsende — 12:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag heb ik mijn ...Snoek043 — 12:42 PM
Nieuwe Quest 3.0
Bij een mail van een...Willeke_IGKT — 12:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik volgend...De tovenaar — 12:34 PM
Achtervork & neuspijp(en) M5 - Citymate...
Ik zal t.z.t. even v...melle z — 12:07 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Bram heeft me gister...Snoek043 — 12:04 PM
Nieuwe Quest 3.0
Dank @365cycle, ui...Wim -de roetsende — 12:01 PM
Achtervork & neuspijp(en) M5 - Citymate...
Wat is de diameter...karimov — 11:56 AM