Mijn DF XL
|
Berichten: 56
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 93
58 x bedankt in 29 berichten
22-Sep-2025, 12:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 12:01 AM door -Nico-.)
Bedankt door: Veloquest , gideon , Willeke_IGKT , Fietsbennie , Jeroen S , Piet K , Lig-hen , TimSch , TheoZw , Hardloper , Marten , Cygnus
Berichten: 750
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 835
653 x bedankt in 355 berichten
Nico wat een super mooie DF. Zijn dat gele kapjes op jouw spiegeltjes of zijn die gespoten?
Berichten: 6.853
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2957
9536 x bedankt in 4617 berichten
Prachtige DF.
Die hogere scheidslijn vind ik erg mooi.
De vorige eigenaar heeft bij zijn Snoek ook de reflectie-bestickering aangepast.
Dat heeft hij bij deze DF ook gedaan. Mooi.
Nou nog een paar Hosen en gaan met die banaan
Nee hoor, doe maar rustig aan.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.808
Topics: 42
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2796
2492 x bedankt in 920 berichten
Heel veel plezier ermee Nico!
Berichten: 2.003
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 784
3937 x bedankt in 1850 berichten
Mooie fiets en in een keurige staat zou lijkt het. Veel fijne kilometers toegewenst.
Berichten: 334
Topics: 21
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 1331
806 x bedankt in 331 berichten
22-Sep-2025, 08:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 08:10 AM door Boyd Maduro.)
(22-Sep-2025, 12:00 AM)-Nico- schreef: [*]Vizier en pinlock van de racekap schoongemaakt en zijruitjes "dubbelglas" gemaakt met butylkoord en lexan. Als het werkt dan beslaan ze vanaf nu minder.
Oeh, mooie oplossing. Ben erg benieuwd naar je ervaringen
Berichten: 56
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 93
58 x bedankt in 29 berichten
22-Sep-2025, 04:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 04:33 PM door -Nico-.)
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
(22-Sep-2025, 12:37 AM)gideon schreef: Zijn dat gele kapjes op jouw spiegeltjes of zijn die gespoten?
Dat zijn inderdaad kapjes die passen op de Zefal Spin spiegels. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, volgens mij geen standaard accessoire?
(22-Sep-2025, 06:15 AM)Wim -de roetsende schreef: Prachtige DF.
Die hogere scheidslijn vind ik erg mooi.
De vorige eigenaar heeft bij zijn Snoek ook de reflectie-bestickering aangepast.
Dat heeft hij bij deze DF ook gedaan. Mooi.
Nou nog een paar Hosen en gaan met die banaan
Nee hoor, doe maar rustig aan.
Ja de hoge scheidslijn vind ik ook erg mooi. Lijkt minder vaak voor te komen dan de "standaard" scheidslijn?
De bestickering is inderdaad ook anders en mooi.
Ik denk overigens niet dat ik de bestickering van de Snoek zou kunnen verbeteren, die vind ik namelijk erg geslaagd.
Ja die hosen... Naast de voordelen is er nog wel een nadeel bij gekomen. Beschikbare ruimte en wat voor mijn vrouw (en ook een beetje voor mij  ) acceptabel is in de garage.
Er moet namelijk een bak komen in de garage waar de VM in gaat zodat de kids er geen fietsen tegenaan kunnen gooien... En die bak wordt dus breder met hosen.
Ik moet er nog even goed over nadenken! En ervaring opdoen zonder hosen. Met name de mindere windgevoeligheid en het op de weg mogen rijden zijn voor mij de grootste voordelen van de hosen.
(22-Sep-2025, 07:44 AM)Jeroen S schreef: Mooie fiets en in een keurige staat zou lijkt het. Veel fijne kilometers toegewenst.
De fiets is in prima staat, natuurlijk zijn er wat kleine gebruikssporen maar veel daarvan is door de vorige eigenaar al netjes opgelost. Overigens, zou ICB het exacte kleurnummer (nog) weten en eventueel verf kunnen leveren?
(22-Sep-2025, 08:09 AM)Boyd Maduro schreef: (22-Sep-2025, 12:00 AM)-Nico- schreef: [*]Vizier en pinlock van de racekap schoongemaakt en zijruitjes "dubbelglas" gemaakt met butylkoord en lexan. Als het werkt dan beslaan ze vanaf nu minder. Oeh, mooie oplossing. Ben erg benieuwd naar je ervaringen
Ja hé? Ik heb het niet zelf bedacht hoor, komt van het Duitse forum en de DF handleiding (ook van het forum). Ik ben ook benieuwd!
Berichten: 361
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 220
596 x bedankt in 240 berichten
Schitterende fiets! Veel plezier ermee.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - besteld: Challenge Fujin
Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Berichten: 6.853
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2957
9536 x bedankt in 4617 berichten
(22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Overigens, zou ICB het exacte kleurnummer (nog) weten en eventueel verf kunnen leveren?
Dat scheelt misschien 10cm.
Gewoon Ymte/ICB even mailen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 56
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 93
58 x bedankt in 29 berichten
23-Sep-2025, 10:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-Sep-2025, 10:44 PM door -Nico-.)
Vandaag de eerste woon-werk rit (en weer terug) gedaan, 2x 22km. De fiets rijdt fantastisch en is erg wendbaar. Haakse bochten en rotondes zijn geen probleem, bij één vervelende en onoverzichtelijke bocht van het fietspad pak ik gewoon even de weg. Verder heb ik de onderkant niet geraakt dit viel me 100% mee, er zitten namelijk een steil fietsbruggetje, hoge drempels en een bol liggende weg i.c.m. een omhooglopende oprit in de route.
Wel is het nog best lastig om een leuke gemiddelde snelheid te halen. De kruissnelheid was 33-40 km/u maar door alle bochten (die ik nog wat voorzichtig neem door onwennigheid en mijn schuifervaring met de Quest), bruggen etc en andere fietsers gaat de gemiddelde snelheid flink naar beneden, ik kwam ik net niet aan 30 km/u gemiddeld.
Mogelijk helpt een wielsensor ook voor een eerlijker beeld, de snelheid volgens de gps wisselt namelijk sterk in de fiets.
Ik weet dat ik hier in het begin niet teveel op moet letten en conditioneel kan ik ook nog flink verbeteren verwacht ik maar een wat hogere gemiddelde snelheid zou leuk zijn op termijn.
Vooral het weer op gang komen na een bocht of ander obstakel lijkt me nog veel tijd te kosten, de benen lopen dan snel vol...
Verder heb ik er absoluut van genoten en is het een lekkere inspanning. Ook de temperatuur was aangenaam, zelfs flink warm 
Kortom, ik ga kilometers maken, genieten en dan komt de snelheid waarschijnlijk vanzelf!'
(22-Sep-2025, 06:55 PM)Wim -de roetsende schreef: (22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Dat scheelt misschien 10cm.
Hmm dat scheelt dan inderdaad best weinig, misschien maar direct rekening mee houden bij de bouw van de bak.
Berichten: 1.175
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 742
2381 x bedankt in 1101 berichten
(23-Sep-2025, 10:42 PM)-Nico- schreef: Vooral het weer op gang komen na een bocht of ander obstakel lijkt me nog veel tijd te kosten, de benen lopen dan snel vol...
Ik zou denken dat het nu nog te weinig tijd kost.
Met de bukfiets was het altijd tikke-tikke-tik en weer op snelheid na een bocht. Dat werkt voor mij in een vm helemaal niet. Juist langzamer accelereren en de winst pakken op een wat hogere kruissnelheid.
Berichten: 1.709
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 897
2979 x bedankt in 1371 berichten
Toen ik begon met VM rijden (In een DF XL) viel het me op dat ik eerst minder moeite had met de afstand(en), en daarna sneller werd, dan weer een periode dat het makkelijker ging, en daarna weer wat sneller.
Bijt je dus niet al te zeer vast in snelheidsverhoging, dat komt vanzelf. (Het kan even duren, want het wordt alweer kouder, en kouder weer betekent lagere snelheden, want banden lopen zwaarder in de winter)
Een VM leent zich niet zo voor abrupte acceleratie (Hoewel de DF XL behoorlijk goed is in stoplichtsprintjes  ). Zo min mogelijk snelheid verliezen, en rustig weer op snelheid komen na een obstakel/bocht werkt beter.
Je kan ook experimenteren met de cadans. met de DF XL (met 155mm cranks) zit ik rond de 84 rpm. Daarboven hou ik maar kort vol. Met de Bülk (met 140mm cranks) zit ik rond de 94 rpm.
Berichten: 336
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 488
893 x bedankt in 330 berichten
beste tip om je gemiddelde snelheid hoog te houden is dat als je weet dat je moet stoppen bij een stoplicht bijvoorbeeld is pas op het laatste moment keihard remmen want als je jezelf uit laat rollen gaat je gemiddelde omlaag. En dan uiteindelijk kom je nog op de zelfde tijd aan.
Berichten: 6.853
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2957
9536 x bedankt in 4617 berichten
24-Sep-2025, 06:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2025, 06:23 AM door Wim -de roetsende.)
(23-Sep-2025, 10:42 PM)-Nico- schreef: (22-Sep-2025, 06:55 PM)Wim -de roetsende schreef: (22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Dat scheelt misschien 10cm.
Hmm dat scheelt dan inderdaad best weinig, misschien maar direct rekening mee houden bij de bouw van de bak.
Op de site van ICB staat: Deze hosen maken de fiets ook snel en doordat ze iets breder zijn (fiets wordt nu 78 cm breed) hoef je niet meer verplicht op het fietspad te rijden (in Nederland).
De gemiddelde snelheid is ongelofelijk afhankelijk van je route.
Mijn enkele reis is 15km en ik kom zelden of nooit boven de 30km/u uit. Ook al is mijn kruissnelheid, overal waar het kan, rond de 40km/u. Meestal is het 27/28km/u.
Er zijn gewoon te veel stukken waar ik verhoudingsgewijs te langzaam moet rijden. Denk aan: verkeerslichten, onoverzichtelijke bochten, drukke gedeeltes op het fietspad en geen mogelijkheid om op de rijbaan te gaan rijden, enz. enz.
Ik staar mij nooit blind op gemiddeldes. Er zijn ook van die Garmin-rijders die hun meting pas laten ingaan boven een bepaalde snelheid. Tja, dan kan ik ook met een hoog gemiddelde rijden. Of die pas beginnen met meten buiten de woonwijk of buiten het stadscentrum. Daarom kun je gemiddelden maar moeilijk met elkaar vergelijken.
Ik vind de kruissnelheid veel relevanter en als je nu op je eerste ww-route al 33-40km/u kunt rijden, dan komt het wel goed.
Mijn gemiddelde gaat dus ook naar beneden, omdat ik juist een 'uitroller' ben. Vooral voor een verkeerslicht verderop. Even de beetjes tot rust laten komen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 2.514
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 38216
3825 x bedankt in 1655 berichten
Nico, kun je de route nog optimaliseren?
5 km om maar geen stads verkeer of dorpskernen is vaak sneller.
Voor mij werkt dat niet, al mijn potentiële routes hebben veel bochten of stoplichten. Maar iets eerder of later vertrekken, zodat ik de aankomst van de pont twee km verderop en de trein een km de andere kant uit mis maakt doorrijden makkelijker. Ook daarmee kun je soms winst halen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 1.071
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 268
2014 x bedankt in 798 berichten
Als je harder wil fietsen:
In dit artikel stond het belang van intervaltrainingen en waardoor je er harder door gaat:
https://www.volkskrant.nl/beter-leven/ho...~b69ea99d/
Wielrenners in groepjes maken er soms een sprintwedstrijdje van: Wie het eerste bij het bordje bebouwde kom is!
Niels, duursporter, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 2.003
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 784
3937 x bedankt in 1850 berichten
Als je alternatieve routes kunt rijden, dan zou ik zeggen uitproberen. Kijk ook eens thuis rustig op een kaart of Googlemaps of er misschien nog alternatieven zijn. Soms loopt er ongeveer parallel ook nog ergens een optie die veel beter loopt, een stuk rustiger is.
Net als Wim merk ik ook een vrij groot verschil tussen de kruissnelheid en het gemiddelde. En als je nog harder gaat, betekend dat niet dat je ook eerder op je werk bent, er namelijk nog meer verkeer. Als het kouder wordt, rijdt ik ook merkbaar langzamer. Wordt wel weer beter als het warmer wordt.
Berichten: 1.175
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 742
2381 x bedankt in 1101 berichten
24-Sep-2025, 09:47 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2025, 09:48 AM door datakneder.)
(24-Sep-2025, 06:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik staar mij nooit blind op gemiddeldes. Er zijn ook van die Garmin-rijders die hun meting pas laten ingaan boven een bepaalde snelheid. Tja, dan kan ik ook met een hoog gemiddelde rijden. Of die pas beginnen met meten buiten de woonwijk of buiten het stadscentrum. Daarom kun je gemiddelden maar moeilijk met elkaar vergelijken.
Bij een trainings-/uitwaairondje van mij rijdt ik één kant het dorp uit en kom ik vanaf een andere kant weer binnen. Ik start de meting gewoon thuis, maar stop de meting bij het binnenrijden van het dorp. Want vanaf die kant is er een relatief groot stuk 30-zone met veel onoverzichtelijke punten en drukke wegen die ik moet oversteken.
Ik druk de meting niet uit om te pochen over hoe hoog het gemiddelde was, maar dit zorgt er wel voor dat de metingen beter met elkaar te vergelijken zijn. De route heeft verder maar één verkeerslicht en maar één punt waar ik een drukke weg moet oversteken.
Berichten: 83
Topics: 7
Lid sinds: Aug 2023
Bedankt: 86
169 x bedankt in 78 berichten
Nog een tip van een ex-quest en nu DF XL rijder: de DF XL kan duidelijk harder door de bocht voordat hij een wiel gaat lichten. Maar, als hij eenmaal gaat, moet je sneller corrigeren. De quest lichtte zijn wiel bij lagere snelheid, maar deed dat langzamer en gelijkmatiger.
Verder: hoe hoger je kruissnelheid, hoe groter het verschil met de gemiddelde snelheid. Ik heb dagelijks een stad te doorkruisen en dat heeft eigenlijk al het effect op de gemiddelde snelheid. Staar je daar dus niet blind op en zeker de eerste periode lekker experimenteren met diverse routes. Ik rij nu een route die 3 kilometer langer is dan nodig, maar zo veel gelijkmatiger en rustiger is, dat ik veel liever zo fiets.
Berichten: 6.853
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2957
9536 x bedankt in 4617 berichten
(24-Sep-2025, 09:47 AM)datakneder schreef: Bij een trainings-/uitwaairondje van mij rijdt ik één kant het dorp uit en kom ik vanaf een andere kant weer binnen. Ik start de meting gewoon thuis, maar stop de meting bij het binnenrijden van het dorp. Want vanaf die kant is er een relatief groot stuk 30-zone met veel onoverzichtelijke punten en drukke wegen die ik moet oversteken.
Ik druk de meting niet uit om te pochen over hoe hoog het gemiddelde was, maar dit zorgt er wel voor dat de metingen beter met elkaar te vergelijken zijn. De route heeft verder maar één verkeerslicht en maar één punt waar ik een drukke weg moet oversteken.
Bij allebei de metingen krijg je volgens mij na verloop van tijd gewoon een beeld en kun je de gegevens met elkaar vergelijken.
Het staat uiteraard iedereen vrij om de metingen te doen zoals hij wil, maar ook de ritten op een route met een stuk 30km, onoverzichtelijke punten en drukke wegen kun je uiteindelijk prima met elkaar vergelijken.
Het gemiddelde van iedere rit wordt toch voor een groot deel door externe factoren bepaald. Soms zit alles mee en dan is je gemiddelde opeens veel hoger. Iedere fietser weet dan dat het kwam door de externe factoren en niet omdat hij opeens zoveel harder kon fietsen.
Of je moet segmenten gaan meten, zonder oponthoud, dan krijg je wel een meer zuiver beeld van je eigen prestaties.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.175
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 742
2381 x bedankt in 1101 berichten
(26-Sep-2025, 08:08 AM)Wim -de roetsende schreef: Het staat uiteraard iedereen vrij om de metingen te doen zoals hij wil, maar ook de ritten op een route met een stuk 30km, onoverzichtelijke punten en drukke wegen kun je uiteindelijk prima met elkaar vergelijken. Daar ben ik het niet mee eens. Als ik twee ritten heb waarbij ik bij binnenkomst van het dorp dezelfde gemiddelde heb over 25 km, maar één van de ritten heb ik op het laatste stuk in het dorp twee keer verkeer van rechts waardoor ik tot stilstand moet komen, zakt mijn gemiddelde met 0.4. Vanuit de meting bij de dorpsrand is mijn conclusie dat ik beide ritten ongeveer gelijk heb gereden, maar zou ik dat doen met de gegevens van huis tot huis kom ik tot een andere conclusie.
(26-Sep-2025, 08:08 AM)Wim -de roetsende schreef: Of je moet segmenten gaan meten, zonder oponthoud, dan krijg je wel een meer zuiver beeld van je eigen prestaties. Dat is dus wat ik doe met mijn rondje. Eén verkeerslicht en één moeilijke oversteek. In 90% van de gevallen zijn beide probleemloos te rijden (licht op groen en kruising vrij).
Berichten: 2.514
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 38216
3825 x bedankt in 1655 berichten
Ik hoorde recentelijk iemand klagen dat het tempo in de groepsrit te laag was, zijn teller loopt niet onder de 15 of zelfs 20 km/u. Zo kan ik ook een mooie gemiddelde snelheid halen, alleen worden de gereden kilometers wel weinig.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.853
Topics: 173
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2957
9536 x bedankt in 4617 berichten
(26-Sep-2025, 10:16 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik hoorde recentelijk iemand klagen dat het tempo in de groepsrit te laag was, zijn teller loopt niet onder de 15 of zelfs 20 km/u. Zo kan ik ook een mooie gemiddelde snelheid halen, alleen worden de gereden kilometers wel weinig.
Die verhalen ken ik ook.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 361
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 220
596 x bedankt in 240 berichten
Ik ben gestopt met het vergelijken van gemiddelden, omdat ik merkte dat ik dan teveel gefocussed ben snelheid en niet echt meer geniet van de rit. Soms neem ik ritten niet eens op, zodat ik ook niet in de verleiding kom om op recordjacht te gaan.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - besteld: Challenge Fujin
Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Berichten: 506
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 248
1580 x bedankt in 502 berichten
(26-Sep-2025, 10:16 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik hoorde recentelijk iemand klagen dat het tempo in de groepsrit te laag was, zijn teller loopt niet onder de 15 of zelfs 20 km/u. Zo kan ik ook een mooie gemiddelde snelheid halen, alleen worden de gereden kilometers wel weinig.
Hahaha dat is hilarisch. Dan hou je vooral jezelf voor de gek
Als je om een hoog gemiddelde geeft, kan je beter bij 99% van de groepsritten wegblijven.
Die gaan namelijk meestal om gezelligheid en het rijden van fraaie routes
Berichten: 560
Topics: 15
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 413
1078 x bedankt in 517 berichten
... of een wat grotere bandenmaat instellen!
Dat is nog makkelijker.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik kom aan 20 binn...Wim -de roetsende — 08:35 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik ben vandaag weer ...TimSch — 06:51 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik heb gewoon deze:...-Nico- — 05:37 PM |
Mijn DF XL
|
Bedankt voor de tips...-Nico- — 04:38 PM |
Merinowol
|
Dank je Hardloper....Hardloper — 04:20 PM |
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
|
:D Vraagje! In d...Veloquest — 03:49 PM |
Merinowol
|
Oplossing is vrij ee...blokdoorn — 02:56 PM |
zitschaal te koop
|
Zitschaal, ik weet n...fietspam — 02:29 PM |
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
|
:D Vraagje! In de ...Gideonaut — 01:37 PM |
Merinowol
|
Dank je Hardloper. G...Frutsel — 01:06 PM |
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
|
Je kan beginnen met ...Frutsel — 12:59 PM |
Ervaringen gevraagd voor een potentiële...
|
Of misschien een twe...Willeke_IGKT — 12:23 PM |
Foto's Fietsbennie
|
Voor diegene die nog...Fietsbennie — 11:24 AM |
Ervaringen gevraagd voor een potentiële...
|
Al gevraagd of je ...Themba — 10:40 AM |
Luchthapper in neusdeksel MilanSL?
|
:D Vraagje! In de SL...NielsKo — 10:37 AM |
M5 EBS remhendels gezocht
|
Heeft er iemand nog ...liggende daan — 09:27 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik kom aan 20 binnen...Jeroen S — 07:42 AM |
|