Mijn DF XL
|
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 64
52 x bedankt in 26 berichten
22-Sep-2025, 12:00 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 12:01 AM door -Nico-.)
Bedankt door: Veloquest , gideon , Willeke_IGKT , Fietsbennie , Jeroen S , Piet K , Lig-hen , TimSch , TheoZw , Hardloper , Marten , Cygnus
Berichten: 744
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 821
640 x bedankt in 348 berichten
Nico wat een super mooie DF. Zijn dat gele kapjes op jouw spiegeltjes of zijn die gespoten?
Berichten: 6.833
Topics: 172
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2938
9494 x bedankt in 4597 berichten
Prachtige DF.
Die hogere scheidslijn vind ik erg mooi.
De vorige eigenaar heeft bij zijn Snoek ook de reflectie-bestickering aangepast.
Dat heeft hij bij deze DF ook gedaan. Mooi.
Nou nog een paar Hosen en gaan met die banaan
Nee hoor, doe maar rustig aan.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 1.804
Topics: 42
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2786
2476 x bedankt in 916 berichten
Heel veel plezier ermee Nico!
Berichten: 1.991
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 767
3921 x bedankt in 1840 berichten
Mooie fiets en in een keurige staat zou lijkt het. Veel fijne kilometers toegewenst.
Berichten: 332
Topics: 21
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 1316
801 x bedankt in 329 berichten
22-Sep-2025, 08:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 08:10 AM door Boyd Maduro.)
(22-Sep-2025, 12:00 AM)-Nico- schreef: [*]Vizier en pinlock van de racekap schoongemaakt en zijruitjes "dubbelglas" gemaakt met butylkoord en lexan. Als het werkt dan beslaan ze vanaf nu minder.
Oeh, mooie oplossing. Ben erg benieuwd naar je ervaringen
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 64
52 x bedankt in 26 berichten
22-Sep-2025, 04:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-Sep-2025, 04:33 PM door -Nico-.)
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!
(22-Sep-2025, 12:37 AM)gideon schreef: Zijn dat gele kapjes op jouw spiegeltjes of zijn die gespoten?
Dat zijn inderdaad kapjes die passen op de Zefal Spin spiegels. Ik heb geen idee waar ze vandaan komen, volgens mij geen standaard accessoire?
(22-Sep-2025, 06:15 AM)Wim -de roetsende schreef: Prachtige DF.
Die hogere scheidslijn vind ik erg mooi.
De vorige eigenaar heeft bij zijn Snoek ook de reflectie-bestickering aangepast.
Dat heeft hij bij deze DF ook gedaan. Mooi.
Nou nog een paar Hosen en gaan met die banaan
Nee hoor, doe maar rustig aan.
Ja de hoge scheidslijn vind ik ook erg mooi. Lijkt minder vaak voor te komen dan de "standaard" scheidslijn?
De bestickering is inderdaad ook anders en mooi.
Ik denk overigens niet dat ik de bestickering van de Snoek zou kunnen verbeteren, die vind ik namelijk erg geslaagd.
Ja die hosen... Naast de voordelen is er nog wel een nadeel bij gekomen. Beschikbare ruimte en wat voor mijn vrouw (en ook een beetje voor mij  ) acceptabel is in de garage.
Er moet namelijk een bak komen in de garage waar de VM in gaat zodat de kids er geen fietsen tegenaan kunnen gooien... En die bak wordt dus breder met hosen.
Ik moet er nog even goed over nadenken! En ervaring opdoen zonder hosen. Met name de mindere windgevoeligheid en het op de weg mogen rijden zijn voor mij de grootste voordelen van de hosen.
(22-Sep-2025, 07:44 AM)Jeroen S schreef: Mooie fiets en in een keurige staat zou lijkt het. Veel fijne kilometers toegewenst.
De fiets is in prima staat, natuurlijk zijn er wat kleine gebruikssporen maar veel daarvan is door de vorige eigenaar al netjes opgelost. Overigens, zou ICB het exacte kleurnummer (nog) weten en eventueel verf kunnen leveren?
(22-Sep-2025, 08:09 AM)Boyd Maduro schreef: (22-Sep-2025, 12:00 AM)-Nico- schreef: [*]Vizier en pinlock van de racekap schoongemaakt en zijruitjes "dubbelglas" gemaakt met butylkoord en lexan. Als het werkt dan beslaan ze vanaf nu minder. Oeh, mooie oplossing. Ben erg benieuwd naar je ervaringen
Ja hé? Ik heb het niet zelf bedacht hoor, komt van het Duitse forum en de DF handleiding (ook van het forum). Ik ben ook benieuwd!
Berichten: 359
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 218
591 x bedankt in 238 berichten
Schitterende fiets! Veel plezier ermee.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375 - besteld: Challenge Fujin
Ik heb niet teveel fietsen, ik heb voor elke omstandigheid een voor mij ideale fiets!
Berichten: 6.833
Topics: 172
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2938
9494 x bedankt in 4597 berichten
(22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Overigens, zou ICB het exacte kleurnummer (nog) weten en eventueel verf kunnen leveren?
Dat scheelt misschien 10cm.
Gewoon Ymte/ICB even mailen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Nov 2017
Bedankt: 64
52 x bedankt in 26 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door -Nico-.)
Vandaag de eerste woon-werk rit (en weer terug) gedaan, 2x 22km. De fiets rijdt fantastisch en is erg wendbaar. Haakse bochten en rotondes zijn geen probleem, bij één vervelende en onoverzichtelijke bocht van het fietspad pak ik gewoon even de weg. Verder heb ik de onderkant niet geraakt dit viel me 100% mee, er zitten namelijk een steil fietsbruggetje, hoge drempels en een bol liggende weg i.c.m. een omhooglopende oprit in de route.
Wel is het nog best lastig om een leuke gemiddelde snelheid te halen. De kruissnelheid was 33-40 km/u maar door alle bochten (die ik nog wat voorzichtig neem door onwennigheid en mijn schuifervaring met de Quest), bruggen etc en andere fietsers gaat de gemiddelde snelheid flink naar beneden, ik kwam ik net niet aan 30 km/u gemiddeld.
Mogelijk helpt een wielsensor ook voor een eerlijker beeld, de snelheid volgens de gps wisselt namelijk sterk in de fiets.
Ik weet dat ik hier in het begin niet teveel op moet letten en conditioneel kan ik ook nog flink verbeteren verwacht ik maar een wat hogere gemiddelde snelheid zou leuk zijn op termijn.
Vooral het weer op gang komen na een bocht of ander obstakel lijkt me nog veel tijd te kosten, de benen lopen dan snel vol...
Verder heb ik er absoluut van genoten en is het een lekkere inspanning. Ook de temperatuur was aangenaam, zelfs flink warm 
Kortom, ik ga kilometers maken, genieten en dan komt de snelheid waarschijnlijk vanzelf!'
(22-Sep-2025, 06:55 PM)Wim -de roetsende schreef: (22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Dat scheelt misschien 10cm.
Hmm dat scheelt dan inderdaad best weinig, misschien maar direct rekening mee houden bij de bouw van de bak.
Berichten: 1.170
Topics: 25
Lid sinds: Jul 2021
Bedankt: 737
2370 x bedankt in 1095 berichten
(2 uren geleden)-Nico- schreef: Vooral het weer op gang komen na een bocht of ander obstakel lijkt me nog veel tijd te kosten, de benen lopen dan snel vol...
Ik zou denken dat het nu nog te weinig tijd kost.
Met de bukfiets was het altijd tikke-tikke-tik en weer op snelheid na een bocht. Dat werkt voor mij in een vm helemaal niet. Juist langzamer accelereren en de winst pakken op een wat hogere kruissnelheid.
Berichten: 1.700
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 894
2956 x bedankt in 1363 berichten
Toen ik begon met VM rijden (In een DF XL) viel het me op dat ik eerst minder moeite had met de afstand(en), en daarna sneller werd, dan weer een periode dat het makkelijker ging, en daarna weer wat sneller.
Bijt je dus niet al te zeer vast in snelheidsverhoging, dat komt vanzelf. (Het kan even duren, want het wordt alweer kouder, en kouder weer betekent lagere snelheden, want banden lopen zwaarder in de winter)
Een VM leent zich niet zo voor abrupte acceleratie (Hoewel de DF XL behoorlijk goed is in stoplichtsprintjes  ). Zo min mogelijk snelheid verliezen, en rustig weer op snelheid komen na een obstakel/bocht werkt beter.
Je kan ook experimenteren met de cadans. met de DF XL (met 155mm cranks) zit ik rond de 84 rpm. Daarboven hou ik maar kort vol. Met de Bülk (met 140mm cranks) zit ik rond de 94 rpm.
Berichten: 333
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 480
880 x bedankt in 326 berichten
beste tip om je gemiddelde snelheid hoog te houden is dat als je weet dat je moet stoppen bij een stoplicht bijvoorbeeld is pas op het laatste moment keihard remmen want als je jezelf uit laat rollen gaat je gemiddelde omlaag. En dan uiteindelijk kom je nog op de zelfde tijd aan.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|