Berichten: 5.383
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10604
8168 x bedankt in 4030 berichten
Klopt. Maar behalve een verzekeringsplicht, en de leeftijdseis, kan je een LEF dus volgens de regels gebruiken als een fiets (o.a. op fietspaden). Dat geldt niet voor die E-car.
Berichten: 1.442
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 248
2780 x bedankt in 1300 berichten
Ik denk dat een gemotoriseerde brommobiel ook ongeveer zoiets weegt hoor, zo'n Aixam ofzo. En dan effe opvoeren naar 70 ofzo, is niet zo lastig hoor. Gelukkig kom ik die zelden tegen.
Af en toe een 4x4 of VW bus van de provincie die het fietspad inspecteert is het gekste wat ik op het fietspad tegen kom. Maar die doen het voor de goede zaak en ik mag echt niet klagen met het de provinciale fietspaden hier.
En ja als je met zo'n 4x4 rijdt ga ik met de velomobiel echt niet van het fietspad omdat de heren hun mobiele kantoor niet van het fietspad in de 5 meter brede berm willen sturen. Gelukkig wisten de heren hun plek.
Berichten: 1.962
Topics: 22
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2906 x bedankt in 1603 berichten
LEV is in Rotterdam inmiddels gestopt.
Berichten: 1.793
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7438
2570 x bedankt in 1219 berichten
Nou, na 2.5 jaar voor het eerst aangehouden staande gehouden.
Op de rijbaan, Goes rondweg Noord. 50km/u weg. Ik reed 45-50 km/u. Een politie motoragent zat ineens achter me. Ging me voorbij (over een doorgetrokken streep) en zette het teken politie volgen aan. Ik netjes volgen.
Hij vroeg zich af of ik daar mocht rijden. Ik heb hem gewezen op de 75cm regel. Dat ik kan kiezen welke het veiligst is. Hij nam het aan en wilde niet eens meten.
Ik vertelde dat ik er al 2.5 jaar rij. Hij zei dat hij me nog niet eerder gezien had. Hij vroeg me verder om identiteit. Had ik niet bij me. Toen ik antwoorde dat ik wel een COVRA pas, met naam, bij me heb, die wilde pakken en zei dat het wel koud is om uit de fiets te komen, zei hij dat het niet hoefde. Ook nog even verteld dat ik verklaring gedrag heb van de AIVD (COVRA) en MIVD (Damen Naval Shipbuilding).
Verder vroeg hij of ik naar mijn werk moest (logisch na de COVRA pas vraag/antwoord). Vroeg naar mijn N.A.W. gegevens, die hij op zijn hand schreef. En dat hij me niet verder wilde ophouden en kon ik weer op weg. Al met al een vriendelijk gesprek.
Achteraf had ik spijt dat ik niet naar zijn kaartje gevraagd had, zodat ik het bij een volgende keer zou kunnen gebruiken.