Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Andere fietspomp (kop)
#27
(11-May-2020, 07:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de DF kun je de carbon deksels niet verwijderen. Zitten vastgelijmd/-gekit.

Ik leg de fiets ook altijd op de zij.

Achterwiel heb ik geen doekjes op.
Ik haalde bij de DF het voorwiel er altijd af om de band te vervangen. Tijdens een regenbui heb ik dat zelfs ooit ín de fiets gedaan, met een schuimblokje om te voorkomen dat de fiets op de grond zou steunen  Big Grin 

bij de Action heb je in een oranje/transparant doosje zo'n klein ratelsetje, gok dat het ~12x6cm is. Erg fijn toolsetje om dit soort dingen snel mee te kunnen doen en het is van belabberde kwaliteit, maar weegt daardoor ook heel weinig :-)

Achter is de DF sowieso lastig vind ik, zowel met oppompen als met plakken. Weinig ruimte.
Antwoord }
Bedankt door:
#28
DF op de zij leggen ging over de band oppompen.

Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel  Cool en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.

Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#29
(12-Oct-2020, 10:54 PM)Wim -de roetsende schreef: DF op de zij leggen ging over de band oppompen.

Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel  Cool en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.

Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.

Maar dat is alleen met de voorwielen. Als je achter een lek hebt wordt het een ander probleem.

Ja leuk is dat;
Citaat:

Foutmelding
  • U mag niet zo snel na het plaatsen van een bericht opnieuw een bericht plaatsen. U kunt weer berichten plaatsen over één seconde.
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Ik heb nooit een lekke band achter.

Dat heb ik zo met mijn fiets afgesproken  Wink 




Ik hoor en lees dat men achter weinig lek rijdt in een vm en dat geldt dus ook voor mij.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#31
Lightbulb 
Eureka !
(Nee, ik ben NIET zoals Archimedes in mijn geboortekostuum de straat op gerend... )

In mijn zoektocht naar een nieuwe pomp heb ik mijn keuze laten vallen op de SKS AIRSTEP DIGI Smile
Met de digitale manometer kan ik ook de autobanden netjes op de juiste spanning brengen. Cool

Op de site van SKS struikelde ik ook over de volgende accesoire: SKS ZIPFLINGER verlengslangetje met kleine kop Idea 
In de handleiding staat weliswaar dat deze gebruikt moet worden met het ventiel bovenin, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om ingeklemde vingers Angry te voorkomen bij het openen van de hendel op de pompkop.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Big Grin 
Een paar weken geleden had ik de autobanden al netjes op spanning gebracht met de SKS AIRSTEP DIGI
De digitale manometer is goed afleesbaar.

Afgelopen weekend heb ik ook de ZIPFLINGER uitgeprobeerd.
Het is even wennen om de kop van de Zipflinger op het ventiel te draaien. Het kartelrandje waarmee de kop op het ventiel gedraaid wordt is geen streling voor mijn kantoorhanden.
Het oppompen tot ruim 5 bar gaat met de SKS AIRSTEP DIGI voetpomp gaat vele malen makkelijkerdan met een "staande" pomp.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
Heb enige ervaring met Birzman 'push and twist', maar vond het onderweg toch lang niet altijd goed werken.

Bij Velomobiel.nl gezien: KCNC pompkop (https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgosh...pkopf.html).
Niet goedkoop (€ 51,90 incl. verzendkosten) maar het werkt fantastisch.
Als je kop in de regen niet goed aangesloten krijgt, ben je wel gemotiveerd om goed spul te kopen.
Zeker ook omdat je bij de QV niet veel ruimte hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper , Willeke_IGKT , 365cycle
#34
En ik maar denken dat die QV juist heel veel ruimte heeft  Big Grin   Wink 

Wel voor een grote pomp in ieder geval  Shy
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
#35
De Airstep gaat niet mee in de Mango.
De Zplipflinger krijgt een plekje in mijn gereedschapstasje naast de Pocket Rocket.
Met de Pocket Rocket kan ik altijd voldoende lucht pompen om bij een tankstation of thuis te komen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#36
Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door:
#37
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk

Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#38
(11-Jul-2021, 10:51 AM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.

Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95

Groeten Henk

Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus  Big Grin

Op gevoel.! Shy
Antwoord }
Bedankt door:
#39
Op gevoel stopt volgens mij bij 3 Barr.

Met Marathon+ en GreenGuard valt er helemaal niets te voelen.

Of er nou 3 of 6 Barr in zit, de band voelt hetzelfde.


Ik heb zelf iets minder vermogen dan de gemiddelde medemens en ik rijd graag zo licht mogelijk. 
Dus met de banden op de juiste/zo hard mogelijk spanning.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
Photo 
hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan uit?
Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin? Hij past iig. niet op mijn presta ventielen...

https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...oopnippel/
null

(oeps, sorry; verkeerd geantwoord/bewerkt)
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door:
#41
(18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?

Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.

Maar het kan zonder.

Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat. 
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
#42
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef: Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Tenzij je tijdrit-/ aerovelgen hebt is dat makkelijk op te lossen met een boor of vijl. Dunlop ('Hollandse') ventielen zijn prima voor stadsfietsen, maar niet echt geschikt voor racebanden e.d. omdat je door hun constructie (het is in essentie een keerklep) de druk niet kunt meten.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Hoekie , Willeke_IGKT
#43
Ja, dankjewel! Ik ben me bewust van de voordelen van Frans/Presta maar m'n pomp past er niet zonder meer op.
Dus hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan wEL uit?

Die ik heb past iig. niet...

[Afbeelding: frans-verloopnippel-8717289135294-0-l.webp]
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Mijn excuses; ik had het mis, hij past wEL.
Ik draai alleen bij het opdraaien het ventielmoertje een beetje dicht, maar het oppompen is gelukt.

Grappig wel, omdat het een beetje klemde op het ventielmoertje dacht ik dat je het op het dikkere stuk van het ventiel moest schoeven, maar het moet dus op dat hele kleine stukje draad bovenaan met dezelfde schroefdraad als Dunlop. Maffe draad ook; buitendiameter van M5 met de spoed van M6 Big Grin
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#45
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef:
(18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?

Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.

Maar het kan zonder.

Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat. 
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.

Ik haal de hendel over en druk in 1 beweging de pomp van het ventiel. Dan verdwijnt er maar een heel klein beetje lucht. Ik verlies meer druk met het erop priegelen van de pomp.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
(18-Feb-2023, 03:45 PM)=oNNo= schreef: [Afbeelding: frans-verloopnippel-8717289135294-0-l.webp]

Dit nippeltje zit op al mijn fietsen. Ik gebruik van mijn pomp altijd de Hollandse Dunlop-uitgang. Want ik onthoud nooit welke uitgang past op welk ventiel. En dit nippeltje zit altijd op 1 van de ventielen op mijn fiets. Het past op de Franse ventielen.  Ik heb eigenlijk geen klachten meer.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
Voor thuis kan ik van harte de SKS Rennkompressor aanbevelen. Die heeft een goede afdichting en lekt niet tot boven de 10 bar. Daarnaast heeft deze een drukmeter waardoor je precies tot de juiste druk kan pompen. Daarnaast is de klem voor op het ventiel passend voor alle ventielen zonder verloopstuk. Dus frans ventiel, nederlands ventiel of autoventiel kan allemaal door elkaar gehusseld worden.

Voor onderweg heb ik een Topeak Mini Morph G. Die past zonder adapter op frans en nederlands ventiel, maar niet op een autoventiel. Deze pomp is heel klein, en dus duurt oppompen van een lege band lang. Maar door antilekbanden heb ik deze pas 2 keer nodig gehad de afgelopen 10 jaar.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#48
(27-Nov-2023, 10:38 AM)Raymond schreef: Voor onderweg heb ik een Topeak Mini Morph G. Die past zonder adapter op frans en nederlands ventiel, maar niet op een autoventiel. Deze pomp is heel klein, en dus duurt oppompen van een lege band lang. Maar door antilekbanden heb ik deze pas 2 keer nodig gehad de afgelopen 10 jaar.

Bij dat kleine pompje kan je het rubbertje en pinnetje daar achter omdraaien, en dan past ie op een autoventiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Raymond
#49
Ik heb mijn SKS Rennkompressor verbeterd met een kwaliteitsonderdeel. Inmiddels ging kopje nr 2 ook hard achteruit, en ik baalde van het lastige openen van die SKS kop. Ik heb er eigenlijk 2 handen bij nodig, en in de velomobiel had ik vaak een conflict tussen vingers/hand en een deel van de velomobiel. Verder lekte dat ding druk.

Opgelost met een onderdeeltje van de decathlon. https://www.decathlon.nl/p/universele-po...iaEALw_wcB

Past voor beide types, de kant voor het Franse ventiel wil ook goed op een Hollands ventiel. Kan ik veel makkelijker bedienen, en meestal lukt het met 1 hand.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#50
Ik heb het versleten rubbertje in de kop van mijn stalen lichtgewicht fietspomp uit de jaren 80 begin dit jaar vervangen door een kraanleertje, sindsdien doet ie het weer prima. Voor een goede aansluiting moest ik het gat in het midden van het kraanleertje aan een kant iets breder maken.

Dat is voor Nederlandse ventielen. Fietsen met velgen met smalle ventielgaten voor Franse ventielen heb ik niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM