Andere fietspomp (kop)
|
Berichten: 5.346
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8082 x bedankt in 3993 berichten
12-Oct-2020, 10:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-Oct-2020, 10:23 PM door 365cycle.)
(11-May-2020, 07:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Bij de DF kun je de carbon deksels niet verwijderen. Zitten vastgelijmd/-gekit.
Ik leg de fiets ook altijd op de zij.
Achterwiel heb ik geen doekjes op. Ik haalde bij de DF het voorwiel er altijd af om de band te vervangen. Tijdens een regenbui heb ik dat zelfs ooit ín de fiets gedaan, met een schuimblokje om te voorkomen dat de fiets op de grond zou steunen
bij de Action heb je in een oranje/transparant doosje zo'n klein ratelsetje, gok dat het ~12x6cm is. Erg fijn toolsetje om dit soort dingen snel mee te kunnen doen en het is van belabberde kwaliteit, maar weegt daardoor ook heel weinig :-)
Achter is de DF sowieso lastig vind ik, zowel met oppompen als met plakken. Weinig ruimte.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
DF op de zij leggen ging over de band oppompen.
Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.
Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 281
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
64 x bedankt in 51 berichten
(12-Oct-2020, 10:54 PM)Wim -de roetsende schreef: DF op de zij leggen ging over de band oppompen.
Als ik een lekke band heb, dan haal ik inderdaad het wiel eraf.
Daarna pak ik mijn reservewiel en rijd ik na 3 minuten weer verder.
Het wiel met de lekke band staat dan achterin/naast het achterwiel. Waar eerst het reservewiel stond.
Thuis of op school plak ik dan de band of vervang de biba.
Oppompen vind ik achter ook geen probleem. Gewoon de DF plat neerleggen.
Maar dat is alleen met de voorwielen. Als je achter een lek hebt wordt het een ander probleem.
Ja leuk is dat;
Citaat:
Foutmelding- U mag niet zo snel na het plaatsen van een bericht opnieuw een bericht plaatsen. U kunt weer berichten plaatsen over één seconde.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
Ik heb nooit een lekke band achter.
Dat heb ik zo met mijn fiets afgesproken
Ik hoor en lees dat men achter weinig lek rijdt in een vm en dat geldt dus ook voor mij.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 304
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 107
365 x bedankt in 172 berichten
26-May-2021, 12:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-May-2021, 12:09 PM door TvWijk.)
Eureka !
(Nee, ik ben NIET zoals Archimedes in mijn geboortekostuum de straat op gerend... )
In mijn zoektocht naar een nieuwe pomp heb ik mijn keuze laten vallen op de SKS AIRSTEP DIGI
Met de digitale manometer kan ik ook de autobanden netjes op de juiste spanning brengen.
Op de site van SKS struikelde ik ook over de volgende accesoire: SKS ZIPFLINGER verlengslangetje met kleine kop
In de handleiding staat weliswaar dat deze gebruikt moet worden met het ventiel bovenin, maar ik vind het de moeite van het proberen waard om ingeklemde vingers te voorkomen bij het openen van de hendel op de pompkop.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 304
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 107
365 x bedankt in 172 berichten
08-Jul-2021, 10:41 PM
Een paar weken geleden had ik de autobanden al netjes op spanning gebracht met de SKS AIRSTEP DIGI
De digitale manometer is goed afleesbaar.
Afgelopen weekend heb ik ook de ZIPFLINGER uitgeprobeerd.
Het is even wennen om de kop van de Zipflinger op het ventiel te draaien. Het kartelrandje waarmee de kop op het ventiel gedraaid wordt is geen streling voor mijn kantoorhanden.
Het oppompen tot ruim 5 bar gaat met de SKS AIRSTEP DIGI voetpomp gaat vele malen makkelijkerdan met een "staande" pomp.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 33
Topics: 4
Lid sinds: May 2017
Bedankt: 0
45 x bedankt in 17 berichten
Heb enige ervaring met Birzman 'push and twist', maar vond het onderweg toch lang niet altijd goed werken.
Bij Velomobiel.nl gezien: KCNC pompkop ( https://www.ginkgo-veloteile.de/ginkgosh...pkopf.html).
Niet goedkoop (€ 51,90 incl. verzendkosten) maar het werkt fantastisch.
Als je kop in de regen niet goed aangesloten krijgt, ben je wel gemotiveerd om goed spul te kopen.
Zeker ook omdat je bij de QV niet veel ruimte hebt.
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
10-Jul-2021, 12:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Jul-2021, 12:54 PM door Wim -de roetsende.)
En ik maar denken dat die QV juist heel veel ruimte heeft
Wel voor een grote pomp in ieder geval
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 304
Topics: 15
Lid sinds: Oct 2018
Bedankt: 107
365 x bedankt in 172 berichten
De Airstep gaat niet mee in de Mango.
De Zplipflinger krijgt een plekje in mijn gereedschapstasje naast de Pocket Rocket.
Met de Pocket Rocket kan ik altijd voldoende lucht pompen om bij een tankstation of thuis te komen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.
Berichten: 178
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 129
244 x bedankt in 95 berichten
Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
(11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 178
Topics: 4
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 129
244 x bedankt in 95 berichten
(11-Jul-2021, 10:51 AM)Wim -de roetsende schreef: (11-Jul-2021, 08:38 AM)de Boer schreef: Die nieuwerwetse dingen vind ik niet allemaal even oke.
Ik stop altijd een ouderwetse jumbo pomp met houten plankje in m’n Mango.
Werkt perfect.! € 18,95
Groeten Henk
Tot hoeveel Barr kun je dan pompen? Ik heb 8 Barr in mijn achterband......dus
Op gevoel.!
Berichten: 5.850
Topics: 148
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2061
7405 x bedankt in 3645 berichten
11-Jul-2021, 01:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Jul-2021, 01:24 PM door Wim -de roetsende.)
Op gevoel stopt volgens mij bij 3 Barr.
Met Marathon+ en GreenGuard valt er helemaal niets te voelen.
Of er nou 3 of 6 Barr in zit, de band voelt hetzelfde.
Ik heb zelf iets minder vermogen dan de gemiddelde medemens en ik rijd graag zo licht mogelijk.
Dus met de banden op de juiste/zo hard mogelijk spanning.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 119
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 128
196 x bedankt in 110 berichten
18-Feb-2023, 11:17 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Feb-2023, 03:45 PM door =oNNo=.)
hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan uit?
Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin? Hij past iig. niet op mijn presta ventielen...
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...oopnippel/
null
(oeps, sorry; verkeerd geantwoord/bewerkt)
Berichten: 1.920
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28676
2815 x bedankt in 1251 berichten
18-Feb-2023, 12:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-Feb-2023, 12:51 PM door Willeke_IGKT.)
(18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?
Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.
Maar het kan zonder.
Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat.
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 965
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1620 x bedankt in 871 berichten
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef: Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt. Tenzij je tijdrit-/ aerovelgen hebt is dat makkelijk op te lossen met een boor of vijl. Dunlop ('Hollandse') ventielen zijn prima voor stadsfietsen, maar niet echt geschikt voor racebanden e.d. omdat je door hun constructie (het is in essentie een keerklep) de druk niet kunt meten.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 119
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 128
196 x bedankt in 110 berichten
Ja, dankjewel! Ik ben me bewust van de voordelen van Frans/Presta maar m'n pomp past er niet zonder meer op.
Dus hoe ziet zo'n verloopje van frans naar dunlop er dan wEL uit?
Die ik heb past iig. niet...
Berichten: 119
Topics: 6
Lid sinds: Nov 2022
Bedankt: 128
196 x bedankt in 110 berichten
Mijn excuses; ik had het mis, hij past wEL.
Ik draai alleen bij het opdraaien het ventielmoertje een beetje dicht, maar het oppompen is gelukt.
Grappig wel, omdat het een beetje klemde op het ventielmoertje dacht ik dat je het op het dikkere stuk van het ventiel moest schoeven, maar het moet dus op dat hele kleine stukje draad bovenaan met dezelfde schroefdraad als Dunlop. Maffe draad ook; buitendiameter van M5 met de spoed van M6
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
(18-Feb-2023, 12:49 PM)Willeke_IGKT schreef: (18-Feb-2023, 11:17 AM)=oNNo= schreef: Ik heb er zo een als deze(wordt verkocht als "band met een Frans ventiel opgepompt worden met een gewone fietspomp[url=https://hollandbikeshop.com/fietspompen/verloop-nippel/][/url]"), maar die past op dunlop naar dunlop en heeft dus helemaal geen zin?
Ik heb met franse ventielen altijd dat ik iets te veel aanraak bij het verwijderen van de pomp en dan de lucht hoor ontsnappen.
Zo'n verloop nippel, ik heb hem al één keer gebruikt, maakt dat twee handelingen, de pomp eraf zoals die maar wil en dan voorzichtig de nippel los draaien en van het ventiel af tillen.
Maar het kan zonder.
Ik heb dit nippeltje alleen omdat die in een setje met verschillende verloop nippels zat.
Liever hollandse of schrader (amerikaanse of auto) ventielen, maar helaas de velg is daar niet op gemaakt.
Ik haal de hendel over en druk in 1 beweging de pomp van het ventiel. Dan verdwijnt er maar een heel klein beetje lucht. Ik verlies meer druk met het erop priegelen van de pomp.
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
(18-Feb-2023, 03:45 PM)=oNNo= schreef:
Dit nippeltje zit op al mijn fietsen. Ik gebruik van mijn pomp altijd de Hollandse Dunlop-uitgang. Want ik onthoud nooit welke uitgang past op welk ventiel. En dit nippeltje zit altijd op 1 van de ventielen op mijn fiets. Het past op de Franse ventielen. Ik heb eigenlijk geen klachten meer.
Groet,
Marco
Berichten: 191
Topics: 7
Lid sinds: Jul 2022
Bedankt: 50
406 x bedankt in 184 berichten
Voor thuis kan ik van harte de SKS Rennkompressor aanbevelen. Die heeft een goede afdichting en lekt niet tot boven de 10 bar. Daarnaast heeft deze een drukmeter waardoor je precies tot de juiste druk kan pompen. Daarnaast is de klem voor op het ventiel passend voor alle ventielen zonder verloopstuk. Dus frans ventiel, nederlands ventiel of autoventiel kan allemaal door elkaar gehusseld worden.
Voor onderweg heb ik een Topeak Mini Morph G. Die past zonder adapter op frans en nederlands ventiel, maar niet op een autoventiel. Deze pomp is heel klein, en dus duurt oppompen van een lege band lang. Maar door antilekbanden heb ik deze pas 2 keer nodig gehad de afgelopen 10 jaar.
Berichten: 338
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 119
593 x bedankt in 303 berichten
(27-Nov-2023, 10:38 AM)Raymond schreef: Voor onderweg heb ik een Topeak Mini Morph G. Die past zonder adapter op frans en nederlands ventiel, maar niet op een autoventiel. Deze pomp is heel klein, en dus duurt oppompen van een lege band lang. Maar door antilekbanden heb ik deze pas 2 keer nodig gehad de afgelopen 10 jaar.
Bij dat kleine pompje kan je het rubbertje en pinnetje daar achter omdraaien, en dan past ie op een autoventiel.
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Ik heb mijn SKS Rennkompressor verbeterd met een kwaliteitsonderdeel. Inmiddels ging kopje nr 2 ook hard achteruit, en ik baalde van het lastige openen van die SKS kop. Ik heb er eigenlijk 2 handen bij nodig, en in de velomobiel had ik vaak een conflict tussen vingers/hand en een deel van de velomobiel. Verder lekte dat ding druk.
Opgelost met een onderdeeltje van de decathlon. https://www.decathlon.nl/p/universele-po...iaEALw_wcB
Past voor beide types, de kant voor het Franse ventiel wil ook goed op een Hollands ventiel. Kan ik veel makkelijker bedienen, en meestal lukt het met 1 hand.
Berichten: 310
Topics: 21
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 2
857 x bedankt in 287 berichten
Ik heb het versleten rubbertje in de kop van mijn stalen lichtgewicht fietspomp uit de jaren 80 begin dit jaar vervangen door een kraanleertje, sindsdien doet ie het weer prima. Voor een goede aansluiting moest ik het gat in het midden van het kraanleertje aan een kant iets breder maken.
Dat is voor Nederlandse ventielen. Fietsen met velgen met smalle ventielgaten voor Franse ventielen heb ik niet.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
XL Hotspot in 3d-print
|
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM |
SL in Grou
|
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM |
SL in Grou
|
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM |
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
|
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM |
XL Hotspot in 3d-print
|
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Beginnelingen... ...365cycle — 10:31 PM |
|