Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stint
#27
(23-Dec-2021, 12:55 PM)Frutsel schreef: Tja, dit is in Hangplek, waar niet-ligfietsgerelateerde onderwerpen ook mogen Tongue


Zelfs niet-fietsen waarop de bestuurder moet staan.

Groet,

Marco
}
Bedankt door:
#28
(23-Dec-2021, 02:34 PM)PietV* schreef: Een ernstig ongeval met kinderen grijpt bijna alle mensen aan. Ook de minister. Slachtoffertjes 4, 4, 6 en 8 jaar oud. Een daar komt een sausje van misinformatie overheen. Elektromagnetische velden en andere spookverhalen. Ook van Stint gebruikers die zogenaamd hetzelfde hebben meegemaakt. De leugen regeeert. De kranten doen volop mee. Goed voor de abonnees. Dan besluit een emotionele minister de Stint van de weg te halen. Waarom een Stint wel een de autobussen niet na een groot ongeval? 
Ik vind je de gebruikers nogal gemakkelijk wegzetten als leugenaars. Da's in mijn optiek ongeveer net zo stijlvol, als van meiden die nu zeggen dat ze lastig gevallen zijn door Marco Borsato roepen dat het onwaar is, omdat het niet (meer) aangetoond kan worden.

Mijn beroep is niet elektrotechniek, maar programmeren is wel een heel belangrijk onderdeel van mijn beroep. In een aantal projecten ook behoorlijk low-level; direct aansturen van bewegingen van machines (ook met gevaar voor mensenlevens, want die robots in een magazijn rijden behoorlijk hard, en er lopen inderdaad ook weleens mensen). Noem me arrogant zo je wil, maar ik ben één van de beteren in wat ik doe, niet omdat ik de beste en snelste programmeur ben, maar omdat ik processen heel goed kan vertalen naar functionaliteit, en functionaliteit naar code, en weer terug indien nodig. Ik ben dus sterk in debuggen.
Waarom dit verhaal? Ik ben al zó vaak ingehuurd voor situaties waarin gebruikers meldden dat er iets misging in de software, en programmeurs op hun beurt wisten te melden dat het aan de gebruikers lag. Bij een eerste analyse (kan zomaar meerdere dagen duren) lijkt het dan alsof de programmeurs gelijk hebben. Code liegt niet, net als schema's in de electro gewoon feilloos laten zien wat er gaat gebeuren. Nu kan je software - in tegenstelling tot veel electronica - enorm snel doortesten door geautomatiseerde unit-tests te bouwen. In veel gevallen ontdek ik het probleem wanneer ik die unit-tests aan het programmeren ben; een klein denkfoutje in het proces, een situatie die zelden voorkomt, maar die wél over het hoofd is gezien.
Is dat niet zo? Dan geef ik mezelf als architect vaak alsnog de schuld wanneer het mijn software betreft. Als een noemenswaardig aantal gebruikers tegen problemen aanloopt wanneer ze mijn software gebruiken, dan kan de code wel doen wat ik bedoeld heb, maar is de software gewoon niet goed genoeg.

Die hand in eigen boezem als er zelfs onschuldige doden gevallen zijn, is wat er mijns inziens nogal ontbrak in het geval van de Stint. 
De laatste maanden heb ik me er niet meer in verdiept, want ondanks dat ik niet direct betrokken ben doet het pijn. Ik hoop dat mijn kind door de school nooit op een Stint BSO Bus gezet wordt.

(23-Dec-2021, 02:34 PM)PietV* schreef: En dan wordt dit onderwerp 10 dagen na het ongeval onder Hangplek geplaatst. Het gebeurd.
Dit is nou zo'n topic wat ik - als ik hier modje was - dicht zou gooien. Of het nou in Hangplek staat of niet. Maar goed, misschien ben ik - als vader van een kind in dezelfde leeftijdcategorie - bevooroordeeld.
}
Bedankt door:
#29
Een persoonlijk gevoel mag geen reden zijn om een draadje te sluiten IMO.
Maar het hele "welles/nietes" geneuzel op basis van aannames en meningen daarentegen...

Er staat niet veel in dit draadje dat het forum naar een hoger niveau tilt. Afsluiten/verwijderen mag wat mij betreft dan ook gewoon Smile
}
Bedankt door:
#30
(23-Dec-2021, 04:44 PM)Frutsel schreef: Een persoonlijk gevoel mag geen reden zijn om een draadje te sluiten IMO.
Misschien is dat ook wel waarom ik geen modje moet zijn Tongue
}
Bedankt door:
#31
(23-Dec-2021, 05:02 PM)365cycle schreef:
(23-Dec-2021, 04:44 PM)Frutsel schreef: Een persoonlijk gevoel mag geen reden zijn om een draadje te sluiten IMO.
Misschien is dat ook wel waarom ik geen modje moet zijn Tongue

Mag ik als starter van dit draadje dit vlechtwerk wel beëindigen? De vraag hoe het rem-technisch zat is wat mij betreft beantwoord.

Het verdere wel waar; niet waar en het wappie-geklaag is wat mij betreft een discussie die naar facebook mag.

Niels, knip, van der Wal
}
Bedankt door: Frutsel , Wim -de roetsende


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM