Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Quest 3.0
#53
(23-Sep-2019, 11:22 AM)PietV* schreef: Wat ze niet konden regelen waren de eisen voor reflectie en de bel. Daarom heeft iedere racefiets een bel en reflectie achter, op de trappers en zijreflectie op banden of wielen.

Mountainbikers denken dat dit niet voor hen geldt. Ben al regelmatig aangeschreeuwd van achteren tijdens een boswandeling door een mountainbiker die erlangs wil. Ik grijp dan altijd gelijk mijn linkerhand, voordat die iets doet waarvan de rechter niets wil weten.

Laatst een paar klikpedalen gekocht, en daar zaten geen reflectoren op. Die kon ik er trouwens ook niet bij kopen. Kennelijk rijden mountainbikers niet in het donker. Of alleen daar waar geen licht is om gereflecteerd te worden.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#54
Mijn klikpedalen hebben ook geen reflectoren. Je kunt er prima mee in het donker rijden.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#55
Reflectoren op de pedalen van een ligfiets hebben vooral het effect dat je vanaf de maan beter zichtbaar bent.

Niels, maanmannetje, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#56
Het blijft een beetje stil rond de Quest 3.0? Ik sta nu onder voorbehoud op de orderlijst. Mijn huidige carbon Quest (nr. 777) bevalt goed, maar verbeteringen zijn meegenomen. 
Als verbeteringen zie ik:
  • dubbele koplamp
  • beter zichtbare achter- en knipperlichten
  • grotere instap met mogelijkheid voor zomer en winterluik en kap die in de fiets past
  • afneembare wielkast deksels
  • grotere stijfheid door de profilering
    Verder hoop/verwacht ik dat de 3.0 minder windgevoelig is op hogere snelheid, een hogere bochtensnelheid en (iets) hogere kruissnelheid en acceleratie heeft. En dat het gewicht dichter bij de 25 kg dan 30 kg ligt. En als het proefrijden tegenvalt dan ga ik de Milan GT proberen, als ik daar inpas Big Grin . De DF XL is te krap met ventisit en te windgevoelig op hogere snelheid als ik de ervaringen lees. Dus als de Milan GT niet ruimer is valt die ook af, hopelijk is de 3.0 ruim genoeg .. anders ga ik lekker door in de Q777.
Antwoord }
Bedankt door:
#57
Inderdaad geen mooie blog met voortgang zoals bij de QuattroVelo.
Spezi was natuurlijk een mooi moment geweest voor nieuws. Net als voor de aanstaande DF4. Misschien eens direct een update vragen bij Velomobiel.
Zoals Jan Trenson ook gedaan heeft tijdens de OBT2019. Daar kwam ineens allerlei nieuws uit.
Zodra de eerste rijdende Q3 er is, zal er vast meer nieuws op het publieke internet volgen.
Antwoord }
Bedankt door:
#58
Misschien ondergesneeuwd door het orderboek-succes van de QuattroVelo Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#59
Lag de fabricage in Roemenië niet stil vanwege het Corona virus en veroorzaakte dit ook niet de nodige vertraging?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door:
#60
(20-May-2020, 07:43 AM)GertBr schreef: Lag de fabricage in Roemenië niet stil vanwege het Corona virus en veroorzaakte dit ook niet de nodige vertraging?
De Quest 3.0 is nog niet klaar voor productie, dus ik denk dat Roemenië geen rol speelt. Door de lange orderlijst is er geen commerciële druk, dus het kan nog wel even duren. Als je geen 2 jaar wil wachten kan je beter voor een ander model gaan. 
Voor mij is de windgevoeligheid bij windkracht 5 en hoger en bij snelheden boven de 40 km per uur het belangrijkste verbeterpunt van mijn Quest. Naast de nieuwe Quest 3.0 is de Milan GT de enige kandidaat voor mij als lange persoon. Met enkele opties betaal je daar wel 10.000 euro voor. Voor ik dat bedrag ga uitgeven wil ik eerst de 3.0 uitvoerig hebben kunnen testen. En het is niet uitgesloten dat ik besluit met mijn Carbon Quest 2.0 door te rijden, want deze heeft voor mij belangrijke voordelen.
Antwoord }
Bedankt door:
#61
In de “Snoek berichten” staat dat de mal van de Quest 3.0 is opgestuurd naar Roemenië voor productie. Hoe gaat het dan verder, wanneer is er een 3.0 te verwachten die klaar is voor proefrijden?
Antwoord }
Bedankt door:
#62
(07-Apr-2021, 05:01 PM)pietandringa schreef: In de “Snoek berichten” staat dat de mal van de Quest 3.0 is opgestuurd naar Roemenië voor productie. Hoe gaat het dan verder, wanneer is er een 3.0 te verwachten die klaar is voor proefrijden?

Ik heb zelf maar even geïnformeerd bij Velomobiel. De mal van de Snoek is opgestuurd naar Roemenië en niet van de Quest 3.0. De ontwikkeling van de Snoek heeft natuurlijk veel tijd gekost en daardoor is de Quest 3.0 "geparkeerd". Hopelijk kan er binnenkort tijd worden besteed aan de Quest 3.0 nu de productie van de Snoek begint. Dus het zal nog wel even duren voor er eentje klaar is om proef te rijden. Ik rijd lekker door in mijn Quest 2.0, maar de 3.0 staat bovenaan mijn verlanglijstje...
Antwoord }
Bedankt door:
#63
(08-Apr-2021, 11:48 AM)pietandringa schreef: Ik heb zelf maar even geïnformeerd bij Velomobiel. De mal van de Snoek is opgestuurd naar Roemenië en niet van de Quest 3.0. De ontwikkeling van de Snoek heeft natuurlijk veel tijd gekost en daardoor is de Quest 3.0 "geparkeerd".


Ik heb me eerlijk gezegd al afgevraagd of een "Snoek XL" voor velomobiel.nl niet misschien interessanter zou kunnen zijn dan de Quest 3.0 - interesse zou er denk ik wel zijn.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#64
(08-Apr-2021, 02:40 PM)emgaron schreef:
(08-Apr-2021, 11:48 AM)pietandringa schreef: Ik heb zelf maar even geïnformeerd bij Velomobiel. De mal van de Snoek is opgestuurd naar Roemenië en niet van de Quest 3.0. De ontwikkeling van de Snoek heeft natuurlijk veel tijd gekost en daardoor is de Quest 3.0 "geparkeerd".


Ik heb me eerlijk gezegd al afgevraagd of een "Snoek XL" voor velomobiel.nl niet misschien interessanter zou kunnen zijn dan de Quest 3.0 - interesse zou er denk ik wel zijn.

Ik denk inderdaad dat de belangstelling voor een Snoek XL groot kan zijn. Er zijn al 40 belangstellenden voor de kleine Snoek waar de meeste mannen niet in passen. En vrouwen zijn er niet zoveel in ligfietsland Smile of eigenlijk  Angry
Antwoord }
Bedankt door:
#65
Volgens berichten op het Duitse forum al ruim 40. 'k moet zeggen dat ik wat last heb van het 'wil ik er wel bij hebben' gevoel. Er bij. Niet in de plaats van de QuattroVelo. Ik zou in de Snoek moeten passen.
Zou een mooie combi zijn; een ruime zeer praktische velomobiel voor door de week en een pure race velomobiel voor in het weekend.
Waar mijn vrouw ook in zou passen. Koop ik 'm voor haar (het excuus) en wordt het uiteindelijk mijn tweede velomobiel (reden) Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#66
(07-Apr-2021, 05:01 PM)pietandringa schreef: In de “Snoek berichten” staat dat de mal van de Quest 3.0 is opgestuurd naar Roemenië voor productie. Hoe gaat het dan verder, wanneer is er een 3.0 te verwachten die klaar is voor proefrijden?

Ik hoop tenminste dat ik dit goed begrepen heb...
Antwoord }
Bedankt door:
#67
Er is al veel werk in de Quest 3.0 gestoken, dus het zou zonde zijn om het laatste stukje niet af te maken. Ik ben nog steeds enthousiast over de Quest 3.0. Ik verwacht dat dit een ontzettend praktische velomobiel is en zeer goed compromis. Hopelijk komt er snel een exemplaar beschikbaar om mee proef te rijden en als het goed is neemt de belangstelling dan snel toe.
Antwoord }
Bedankt door:
#68
(08-Apr-2021, 04:55 PM)pietandringa schreef: Ik denk inderdaad dat de belangstelling voor een Snoek XL groot kan zijn. Er zijn al 40 belangstellenden voor de kleine Snoek
Wij zijn al op 47: https://www.ligfiets.net/news/6176/snoek-update.html

(09-Apr-2021, 03:24 PM)pietandringa schreef: Er is al veel werk in de Quest 3.0 gestoken, dus het zou zonde zijn om het laatste stukje niet af te maken.
Ik zou wel een muisje willen spelen tijdens de discussies binnen velomobiel.nl... Big Grin  Dit zullen ze zeker ook mee laten wegen, en de Quest 3.0 is absoluut een interessante VM. De vraag is: wat "wil" de "markt"? Het lijkt me geen makkelijke beslissing...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#69
Wat de markt wil, lijkt me duidelijk. Een grote groep gebruikers wil toeren en op vakantie, dus snelheid is geen prio. In de Quatro heb je veel ruimte, en hij is comfortabel en heeft een redelijke basissnelheid.
Dan heb je nog een stel die snelheid wil, waarbij geld meestal geen rol speelt. Daarbij is de Snoek, samen met de Milan wel de top. Op het moment heeft velomobiel.nl de grootste naamsbekendheid, en de goedkoopste, want een basis prijs van 8500 euro is significant lager dan de Alpha7 of Milan.
Mijn verwachting is dat als de Snoek XL er komt, de verkoopcijfers behoorlijk zullen stijgen, als je al ziet dat er 47 Snoeks in bestelling staan, terwijl de proto nog niet uitontwikkeld is.
Antwoord }
Bedankt door:
#70
(10-Apr-2021, 05:17 PM)Peter de Rond schreef: Mijn verwachting is dat als de Snoek XL er komt, de verkoopcijfers behoorlijk zullen stijgen, als je al ziet dat er 47 Snoeks in bestelling staan, terwijl de proto nog niet uitontwikkeld is.

Nou, de Snoek XL komt niet, maar Velomobiel.nl heeft op het Duitse Velomobilforum vandaag wel de Snoek L aangekondigd:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...mmt.65014/ (of op hun website: https://www.velomobiel.nl/nieuws/129/er-...snoek.html )
Dat met de Quest 3.0 gaat nog even duren, denk ik.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#71
Verstandige keuze. Ik denk dat de markt voor de Snoek L groter is dan de Quest 3.0. De Snoek L zal waarschijnlijk zo groot worden dat Theo er net in past. Voor serieus lange en/of stevige mensen voelt het dan als een sardientje in een snoek Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#72
Wordt dan wel een snel Sardientje, ik bestel er alvast eentje.
Antwoord }
Bedankt door:
#73
(18-Jan-2022, 06:04 PM)pietandringa schreef: Verstandige keuze. Ik denk dat de markt voor de Snoek L groter is dan de Quest 3.0. De Snoek L zal waarschijnlijk zo groot worden dat Theo er net in past. Voor serieus lange en/of stevige mensen voelt het dan als een sardientje in een snoek Smile
En Theo is groter dan ik. Nu alleen hopen dat ie ook een beetje stevig wordt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#74
(18-Jan-2022, 07:44 PM)Peter de Rond schreef: Wordt dan wel een snel Sardientje, ik bestel er alvast eentje.

De kleine Snoek is sneller dan de Milan SL, tenminste als je erin past. Ik weet niet of de grote Snoek ook sneller is dan de Milan SL. En het verschil in snelheid hangt vooral af van het vermogen dat je kan leveren. Jij rijdt vaak behoorlijke gemiddeldes lees ik in jouw blog, dan profiteer je inderdaad meer van een snelle velomobiel. Mensen die niet zo hard fietsen moeten geen wonderen verwachten van de Snoek. Het is mooi dat de grote Snoek er komt. Gelukkig is er perspectief voor de velomobiel in tegenstelling tot de krimpende markt voor de tweewieler ligfietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#75
(19-Jan-2022, 11:13 AM)pietandringa schreef: De kleine Snoek is sneller dan de Milan SL, tenminste als je erin past. Ik weet niet of de grote Snoek ook sneller is dan de Milan SL. 
Je moet de Snoek eigenlijk vergelijken met de Milan RS, niet met de SL. Ik krijg mezelf met wat propwerkzaamheden en kleutercranks wel in een Milan SL, maar in een Snoek of Milan RS gaat dat nooit lukken.

Helaas zijn er maar heel weinig mensen die weten hoe snel de Milan RS precies is. Er zijn er maar 2 geloof ik.
Antwoord }
Bedankt door:
#76
(19-Jan-2022, 11:13 AM)pietandringa schreef: De kleine Snoek is sneller dan de Milan SL, tenminste als je erin past. Ik weet niet of de grote Snoek ook sneller is dan de Milan SL. En het verschil in snelheid hangt vooral af van het vermogen dat je kan leveren. Jij rijdt vaak behoorlijke gemiddeldes lees ik in jouw blog, dan profiteer je inderdaad meer van een snelle velomobiel. Mensen die niet zo hard fietsen moeten geen wonderen verwachten van de Snoek. Het is mooi dat de grote Snoek er komt.

Als de Snoek net als de Milan een "maatpak" wordt  zal de Snoek altijd sneller zijn dan de Milan. Ongeacht de rijder. De rijder blijft de variabele factor. Een rijder met een beperkt trapvermogen zal dus ook een een Snoek sneller kunnen rijden dan in een Milan.
Antwoord }
Bedankt door:
#77
(19-Jan-2022, 12:37 PM)PietV* schreef:
(19-Jan-2022, 11:13 AM)pietandringa schreef: De kleine Snoek is sneller dan de Milan SL, tenminste als je erin past. Ik weet niet of de grote Snoek ook sneller is dan de Milan SL. En het verschil in snelheid hangt vooral af van het vermogen dat je kan leveren. Jij rijdt vaak behoorlijke gemiddeldes lees ik in jouw blog, dan profiteer je inderdaad meer van een snelle velomobiel. Mensen die niet zo hard fietsen moeten geen wonderen verwachten van de Snoek. Het is mooi dat de grote Snoek er komt.

Als de Snoek net als de Milan een "maatpak" wordt  zal de Snoek altijd sneller zijn dan de Milan. Ongeacht de rijder. De rijder blijft de variabele factor. Een rijder met een beperkt trapvermogen zal dus ook een een Snoek sneller kunnen rijden dan in een Milan.

Volgens mij zijn we intussen al een keer rond wat dit argument aangaat...

Het vermogen dat iemand kan leveren in een bepaalde velomobiel kan varieren. Een persoon is dus niet per definitie sneller in een Snoek dan in een Milan. Daar doet de stroomlijn/rolweerstand/whatever niets aan af. Als ik mijn warmte slechter kwijt kan in een Snoek dan in een Milan, ga ik echt niet sneller in een Snoek bijvoorbeeld.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#78
(19-Jan-2022, 12:55 PM)Frutsel schreef: Het vermogen dat iemand kan leveren in een bepaalde velomobiel kan varieren. Een persoon is dus niet per definitie sneller in een Snoek dan in een Milan. Daar doet de stroomlijn/rolweerstand/whatever niets aan af. Als ik mijn warmte slechter kwijt kan in een Snoek dan in een Milan, ga ik echt niet sneller in een Snoek bijvoorbeeld.

Mee eens. Kijk maar naar de ervaringen van Quest rijders die zijn overgegaan naar een Quattrovelo. Sommige waren in de Quest [aanzienlijk] sneller, volgens anderen is er weinig verschil. Uiteraard subjectieve ervaringen, maar dat is waar het om gaat. Een velomobiel kan objectief (hoewel lastig te meten) sneller zijn, maar als je dat niet zo ervaart heb je er niks aan. En ik besef, dat het nu alweer over snelheid gaat. Maar, dat is voor de doelgroep van de Snoek nou eenmaal erg belangrijk denk ik.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM