Speed pedelec Cab Bike Hawk
|
Berichten: 6.224
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12780
9893 x bedankt in 4837 berichten
Berichten: 2.445
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 35
3718 x bedankt in 2053 berichten
(07-Jan-2023, 06:50 AM)365cycle schreef: Niet van mij maar ik zag m staan:
https://link.marktplaats.nl/m1926860117
Is dat ding nou zo lelijk of zijn andere velomobielem uitzonderlijk mooi?
Berichten: 2.337
Topics: 67
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 35644
3539 x bedankt in 1540 berichten
80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.567
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2676
8980 x bedankt in 4340 berichten
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: 80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
Dat is meer dan 3x wat mijn Milan weegt
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 996
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 220
1827 x bedankt in 727 berichten
(07-Jan-2023, 09:03 AM)Willeke_IGKT schreef: 80 kilo, geen kans om dat ding zonder motor vooruit te krijgen.
Dat is dubbel wat mijn Quest weegt.
80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Niels, burp, van der Wal
Berichten: 1.810
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 591
3582 x bedankt in 1663 berichten
De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.
Groeten, Jeroen
Berichten: 1.959
Topics: 115
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7892
2956 x bedankt in 1394 berichten
(07-Jan-2023, 12:09 PM)Jeroen S schreef: De originele cabbike met gigantische koepel is ongeveer uit de tijd van de C Alleweder. Deze is door Pima verbeterd en vernieuwd. Slechts 40 kilo aangekomen, maar met een dikke motor lossen we dat wel op. Leve de vooruitgang! Ik kan me wel voorstellen dat ie misschien niet geheel aan de verwachtingen voldoet.
Groeten, Jeroen
Ten opzichte van zeg een velomobiel.nl velomobiel is het geen voorruitgang. T.o.v. een auto is het een heeeeeele grote voorruitgang.
Ook deze zou het fileprobleem oplossen.
Berichten: 2.337
Topics: 67
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 35644
3539 x bedankt in 1540 berichten
(07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: 80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Nee, jij bent de motor.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 996
Topics: 12
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 220
1827 x bedankt in 727 berichten
(07-Jan-2023, 02:52 PM)Willeke_IGKT schreef: (07-Jan-2023, 11:33 AM)Niels van der Wal schreef: 80 kilo is ongeveer mijn gewicht; ik heb echt geen motor ingeslikt.
Nee, jij bent de motor.
Ja; op bio diesel.
Niels, slokje, van der Wal
Berichten: 2.337
Topics: 67
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 35644
3539 x bedankt in 1540 berichten
(07-Jan-2023, 03:04 PM)Niels van der Wal schreef: Ja; op bio diesel.
Niels, slokje, van der Wal
Ik zag huurfietsen in Amsterdam met een bordje achterop, aangedreven door stamppot.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 6.224
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12780
9893 x bedankt in 4837 berichten
Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets.
Berichten: 191
Topics: 20
Lid sinds: Dec 2019
Bedankt: 338
299 x bedankt in 134 berichten
(07-Jan-2023, 07:10 PM)365cycle schreef: Zou vermoeden dat ie 80 kg weegt met motor en accu. Da’s al minstens 15 kilo extra.
De fiets zelf weegt dus niet echt meer dan een driewielbakfiets. Die motor is een direct aangedreven motor, dus zonder vertraging. die wegen rond de 10 kg, dat soort motoren willen nog wel eens doorbranden. langzaam bergop gaan kun je met zo'n motor beter niet doen, een accu is rond de 4 / 5 kg met één accu kom je niet ver, dus twee accu s zit je op 20 kg , blijft er 60 kg over, per kg gewicht is het natuurlijk niet zo duur, ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.
Berichten: 802
Topics: 45
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 6
1750 x bedankt in 752 berichten
Als ik zo op internet zoek is dit een velomobiel die gericht is op comfort. Stiller, leren zitting, Bluetooth audio systeem etc. Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.
Berichten: 6.567
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2676
8980 x bedankt in 4340 berichten
Citaat:ik let bij het inkopen altijd op de prijs per kg.
Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.
Het zal vast iets genuanceerder liggen, maar zo werd het aan mij, als leek op het grammenjagen-gebied, uitgelegd.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 114
Topics: 4
Lid sinds: Oct 2022
Bedankt: 2232
303 x bedankt in 113 berichten
(07-Jan-2023, 11:41 PM)Bob Hagendijk schreef: Gebouwd voor een hele andere doelgroep dan waar de meeste mensen hier naar op zoek zijn.
Lijkt mij I.d.d. eerder een alternatief voor een brommobiel. Maar sowieso indrukwekkende dat ze dat voor €5500,- kunnen.
(08-Jan-2023, 09:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Grappig. Geen idee hoe de prijsverhoudingen nu liggen, maar een paar jaar geleden was 1kg lichter ongeveer €1000,- duurder.
Dan is jouw Milan een koopje. Die is maar ±€5000,- duurder dan een nieuwe Cab Bike. Dat is 5 kg lichter.
Jan van Ochten
Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+ (200) Flevo-Racer 28"
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|