Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zoektocht naar een nieuwe tweedehands VM.
#53
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je ervaring met de verschillen tussen je oude en nieuwe fiets
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#54
Een mooie, bescheiden maar opvallende kleur tussen alle zuurstokken. Die overigens ook mooi kunnen zijn.
Kortom, je valt op!!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#55
(12-May-2023, 08:01 PM)Willeke_IGKT schreef: @ZoefZoef, als ik binnenkort naar een andere fiets ga zal ik je in gedachten houden.
(Maar houdt niet je adem in, kan even duren.)

Niet nodig hoor. Hou zelf het aanbod ook wel in de gaten en er dit geen haast bij zolang ik woon waar ik nu woon.

Als ik straks verhuis naar Brabant zal dr ongetwijfeld wel eentje terugkomen, afhankelijk van waar precies. Ben er nog niet uit: dorpje of grotere stad dichtbij Eindhoven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arno boogaart
#56
Ik heb een beetje meer in de Strada gereden vandaag, nog steed voorzichtig daar mijn achterste nog gevoelig is.
Maar op de rechte stukken al makkelijk ongeveer de snelheid die ik in de Quest haalde.
En de fiets staat nog op langzamere banden, voor Swalbe Marathons 47-406, dus als ik over een tijdje op snellere banden over ga zal ik daarmee winnen.

Het rijdt vertrouwd, niet veel anders dan de Quest.
Schakelen gaat iets anders, dat is even wennen.
En ik wil ook kijken of ik een dikker kussentje onder mijn zitvlak kan krijgen, ik heb ruimte boven de schouders maar het stoeltje staat op zijn hoogst.

Het is inderdaad de Strada 220, het ingeslagen nummer is S220 en stond inderdaad op het frame achter de kruiskoppeling van het stuur.

[Afbeelding: IMG_1753.JPG]

[Afbeelding: IMG_1755.JPG]

[Afbeelding: IMG_1758.JPG]
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , GertBr , TheoZw , 365cycle , TvWijk
#57
Fijn dat hij zo vertrouwd aanvoelt. Dan kun je met een gerust hart op pad
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#58
(13-May-2023, 03:20 PM)ZoefZoef schreef: Als ik straks verhuis naar Brabant zal dr ongetwijfeld wel eentje terugkomen, afhankelijk van waar precies. Ben er nog niet uit: dorpje of grotere stad dichtbij Eindhoven.

Ik kwam net vorige week met de trein tussen Eindhoven en Venlo, en kwam door Helmond. Was er nog niet eerder geweest, maar had gedacht dat het niet zoveel zou zijn. Vond het vanuit de trein bezien eigenlijk best een leuk stadje. Ik zou er bijna willen wonen. Maar in Brabant is het rot fietsen op al die slechte paden, dus dat gaat er niet van komen...
Antwoord }
Bedankt door:
#59
Vanaf mij heb ik nog een plan om met de Velomobiel naar Helmond te gaan. De persoon wie ik er zou bezoeken, had erover dat haar buurman met een Velomobiel naar Berlijn is geweest. Dus ondanks de slechte paden zou er toch Velomobielen rondrijden. Hoorde ook van een bekende van mij uit IRL die zijn quest ?? had verkocht. Maar wanneer ik aangeef dat de Velomobiel is gearriveerd, dan mogen de Brabanders zich melden die leuke routes weten om met paar man te gaan rijden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#60
Citaat:En ik wil ook kijken of ik een dikker kussentje onder mijn zitvlak kan krijgen, ik heb ruimte boven de schouders maar het stoeltje staat op zijn hoogst.

Ik heb ook sowieso 3 vingers breed ruimte boven mijn schouders, maar dat vind ik prima.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#61
(13-May-2023, 06:35 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik heb ook sowieso 3 vingers breed ruimte boven mijn schouders, maar dat vind ik prima.

Maar jij rijdt in een fiets met een deuk in de neus.

Ik heb nu de rand van het gat onprettig tegen mijn achterhoofd, al is het al iets beter met mijn dubbele kussentje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#62
Je kunt de stoel ook aan de achterkant hoger plaatsen, maar dan moet je wel goed oppassen dat het steuntje netjes aan de bovenkant de stoel ondersteunt. Je kunt ook aan de voorkant van het zitje nieuwe gaten boren om de stoel aan de voorkant hoger te plaatsen.

Heb je bij Ymte de fiets niet op maat laten zetten?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#63
Stoel staat op zijn hoogst, heeft Ymte gedaan. Ik heb gewoon een korte rug en nek.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#64
(13-May-2023, 05:41 PM)Lopopodium schreef:
(13-May-2023, 03:20 PM)ZoefZoef schreef: Als ik straks verhuis naar Brabant zal dr ongetwijfeld wel eentje terugkomen, afhankelijk van waar precies. Ben er nog niet uit: dorpje of grotere stad dichtbij Eindhoven.

Ik kwam net vorige week met de trein tussen Eindhoven en Venlo, en kwam door Helmond. Was er nog niet eerder geweest, maar had gedacht dat het niet zoveel zou zijn. Vond het vanuit de trein bezien eigenlijk best een leuk stadje. Ik zou er bijna willen wonen. Maar in Brabant is het rot fietsen op al die slechte paden, dus dat gaat er niet van komen...

Heb er jaren terug een M5'jes overgenomen en werd pardoes gevraagd of ik een bord soep mee wou eten, dus Helmond heeft een goede indruk achtergelaten.

Heeft meerdere stations, veel nieuwbouw ook. Ik kan er reageren op huizen dus niet uit te sluiten dat ik er een huisje zal vinden. Had ook daar al een huisje kunnen hebben, als ik er maar wel op gereageerd had. Was echter niet nodig, want had al andere woning gevonden. Dacht ik, want die ging niet door Sad

Maar goed, neem de tijd voor een leuke woning. Wordt of Brabant of regio Gelderland (Arnhem, Nijmegen en dorpjes daar in de buurt. Zie het wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#65
(13-May-2023, 08:52 PM)Willeke_IGKT schreef: Stoel staat op zijn hoogst, heeft Ymte gedaan. Ik heb gewoon een korte rug en nek.

Heb je wel zo'n ventisit neksteuntje? Niet zo'n rondje maar een platte in de vorm van een omgekeerd trapezium. Daar vind ik het tenminste een beetje op lijken.

Ik bedoel deze: https://www.ventisit.nl/store/15x15-12-c...-p29453502
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#66
(13-May-2023, 09:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Heb je wel zo'n ventisit neksteuntje? Niet zo'n rondje maar een platte in de vorm van een omgekeerd trapezium. Daar vind ik het tenminste een beetje op lijken.

Ik bedoel deze: https://www.ventisit.nl/store/15x15-12-c...-p29453502

Nee, ik heb een nekrol. Misschien toch even in Castricum langsrijden, dat is hier dicht in de buurt.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#67
Voor mensen met de kleine portemonnee is op dit niveau de hobby toch wel moeilijk aan het worden.
Volgens mij zijn er simpelere aanpassingen, maar dan meestal zelfgemaakt.

Ik bulk overigens van het geld, dus het raakt mij niet. Maar het is geen reclame voor de ligfietserij.

Ik kocht een neksteun voor een ICE-trike: €130
Ligt niet aan de leverancier maar aan de fabrikant. Die zoeken dus een bepaalde doelgroep. Ik betwijfel of ze daarmee scoren. Heel beperkt en kort.
Het is geen reclame voor onze hobby.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#68
Het probleem is dat ligfietsen zo'n kleine niche is en dat dat het laatste decennium nog erger is geworden. Hoeveel nekrollen zou Ventisit verkopen per jaar. 10? Misschien is dat nog wel hoog gegrepen. Dat betekent dat ze allemaal met de hand gemaakt worden in Nederland. Misschien dat ik de rol van de revalidatiemarkt onderschat.

Overigens is het vanuit dit oogpunt jammer dat er geen belangstelling is voor de Rotovelo in Nederland. Die is met zijn 4000 euro betaalbaar vergeleken met andere velomobielen. Die kosten 2,5 keer zoveel. Een goedkoop velomobielconcept zou misschien een nieuwe markt aanboren.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#69
Ik vind €18,- voor zo'n Ventisit neksteuntje nog wel meevallen. In de vm heb je verder geen metalen steun of iets dergelijks nodig. Je bevestigt het gewoon met velcro (net onder dat zwarte (zinloze) hoofddingetje dat velomobiel.nl achter je hoofd op de smurfenmuts plakt) en aan de onderkant had ik in de XS een kabelbindertje om het neksteuntje mee aan klerehanger (zonder n, omdat die vaak stuk gaat) te bevestigen.

Bovenstaande tekst is voor een leek ook echt niet te begrijpen  thumb 


Die Rotovelo kun je nauwelijks met een moderne vm vergelijken. Die van carbon kost ook al €7000,- en dan komen de verzendkosten er nog bij. Die andere kost €4000,- Geen idee wat versturen kost, maar dat zal niet goedkoop zijn én dan moet je ook nog invoerrechten en belasting erover betalen. Dan gaat die goedkope waarschijnlijk ook wel €6.500 of nog meer kosten.

Met die ketting open aan de onderkant is het voor mij geen serieuze kandidaat. Zou je er zo eentje gewoon hier voor €4000,- kunnen kopen, dan is er waarschijnlijk wel een markt voor. Maar volgens mij niet bij de huidige vm-rijders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#70
Ik had vrijdag middag al een 'koper' voor mijn nieuwe fiets.
Ik heb hem naar marktplaats verwezen en de gemiddelde laagste prijs die ik daar zie genoemd, €3000. Hij schrok, had waarschijnlijk €300 verwacht.
Tiener die stoer wou doen, denk ik.

Maar een tweedehands markt met veel lagere prijzen zou voor die groep wel aantrekkelijk kunnen zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR
#71
Als ik naar mezelf kijk en naar mijn ouders. Mijn ouders hadden iets van onveilige bla bla bla. Toen ze eenmaal bij Velomobiel en Intercitybike waren en ook wat konden proberen. Hadden ze geen interesse in. En heel toevallig kwam ik de mogelijkheid tegen om een Velomobiel en ligfietsen te huren ergens. Dit was mogelijk met de cadeau bon die ik kreeg met kerstmis van mijn toenmalige werk. Anders had ik nooit geweten over Velomobielen. Dus speed …. En de gewone elektrische fietsen zullen wel een deel van de potentiële markt voor ligfietsers hebben opgesnoept denk ik. Maar ook doordat ze hier totaal niet te koop zijn / rondrijden wordt je hier getriggerd om er een te kopen / proberen
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#72
Negatieve geluiden - zelfs vanuit voormalig velonauten - helpt helaas ook niet mee. Maar hier is al een lang topic over.

Overigens vind ik een velomobiel eerder een goedkope auto dan een dure fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Marten
#73
En als je toch een vergelijking met een fiets wilt maken, dan moet je 'm wel góed vergelijken:
- uitgevoerd in lichtgewicht materialen (glasvezel, carbon, aluminium)
- ergonomisch volledig instelbaar
- volledig geveerd
- onderhoudsarm
- droog vervoeren van lading (en berijder)

Een fiets met meer dan één van deze kenmerken is al snel schrikbarend duur! En dan is de vergelijking nog niet eens gemaakt met aerodynamica, laag in energieverbruik en (hét kotswoord van automobielen momenteel) actieradius
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#74
(15-May-2023, 02:07 PM)ThijsR schreef: En als je toch een vergelijking met een fiets wilt maken, dan moet je 'm wel góed vergelijken:

- uitgevoerd in lichtgewicht materialen (glasvezel, carbon, aluminium)

- ergonomisch volledig instelbaar

- volledig geveerd

- onderhoudsarm

- droog vervoeren van lading (en berijder)



Een fiets met meer dan één van deze kenmerken is al snel schrikbarend duur! En dan is de vergelijking nog niet eens gemaakt met aerodynamica, laag in energieverbruik en (hét kotswoord van automobielen momenteel) actieradius


- Droog vervoeren van lading gaat me met de DF XL slechter af dan met een gewone fiets met fietstassen eerlijk gezegd.

Schrikbarend duur is relatief. Voor een nieuwe velomobiel kan je 2 à 3 goede bukfietsen kopen, al dan niet electrisch ondersteund.
Energieverbruik wordt gecompenseerd door electrische ondersteuning op bukfietsen (en aerodynamica in is daardoor ook minder van belang)

Grootste nadeel: Waar laat je een velomobiel? Ik kan hem bijvoorbeeld niet in de fietsenstalling op het werk kwijt (want die zit in de kelder, en de fietsgleuf naast de trap werkt niet voor een 3-wielige fiets)

En mensen zijn (op een paar uitzonderingen na) liever lui dan moe. van 0% actief naar 100% actief is een enorme stap, dat helpt niet met het inwisselen van de auto voor een velomobiel
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#75
Thumbs Up 
Willeke, gefeliciteerd met je Strada.

Op dat grote witte zijvlak is plek zat voor een mooie personalisatie dmv van stickers.
Een enorme Celtic knot in het zwart die wit reflecteerd?  Wink

(13-May-2023, 05:41 PM)Lopopodium schreef: ......


Ik kwam net vorige week met de trein tussen Eindhoven en Venlo, en kwam door Helmond. Was er nog niet eerder geweest, maar had gedacht dat het niet zoveel zou zijn. Vond het vanuit de trein bezien eigenlijk best een leuk stadje. Ik zou er bijna willen wonen. Maar in Brabant is het rot fietsen op al die slechte paden, dus dat gaat er niet van komen...

Uit eigen ervaring (wonende) in Brabant weet ik dat je het ècht mis hebt. Dodgy

De afstand die er in de laatste 5 jaar alleen al in de gemeente Bergeijk aan nieuwe fietspaden gelegd is wil ik (en waarschijnlijk alle andere ligfietsers ook) niet op blote knieën kruipen.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#76
(13-May-2023, 05:23 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik heb een beetje meer in de Strada gereden vandaag, nog steed voorzichtig daar mijn achterste nog gevoelig is.

Het is inderdaad de Strada 220, het ingeslagen nummer is S220 en stond inderdaad op het frame
‐-------------------
Gefeliciteerd met je gave aankoop.
Gelukkig weer een strada rijd(st)er erbij Smile
 veel veilige kilometers toegewenst.

Bijzondere coole kleur voor in de zomer.
Gaaf om te zien dat er toch mooie tweedehands VM's te koop staan, hoewel het nog mooier is om ze te zien rijden en zo nu en dan één tegen te komen.

(13-May-2023, 05:41 PM)Lopopodium schreef: [quote="ZoefZoef" pid='32091' dateline='1683984000']
Als ik straks verhuis naar Brabant zal dr ongetwijfeld wel eentje terugkomen, afhankelijk van waar precies. Ben er nog niet uit: dorpje of grotere stad dichtbij Eindhoven.

Ik kwam net vorige week met de trein tussen Eindhoven en Venlo, en kwam door Helmond. Was er nog niet eerder geweest, maar had gedacht dat het niet zoveel zou zijn. Vond het vanuit de trein bezien eigenlijk best een leuk stadje. Ik zou er bijna willen wonen. Maar in Brabant is het rot fietsen op al die slechte paden, dus dat gaat er niet van komen...

Helmond is een leuk klein stadje dat heel hard groeit, zowel in grootte, als in modernisatie: gemeentehuis, woningbouw, diversiteit, sociale voorzieningen voor alle doelgroepen.
Net als in iedere gemeente is het wel goed zoeken of de wijk aansluit bij jouw persoonlijke en sociale cultuur. 
Helmondse wijken hebben zo hun kenmerkende eigenschappen daarin.
De ontwikkeling van fietspaden in Brabant is behoorlijk goed de laatste jaren. 
Er komen steeds meer fiets snelwegen in Brabant. 

VisitBrabant.nl waar de deur altijd open staat voor je.
De achterdeur uiteraard.
Waar een bakske koffie met worstenbrood normaal is.

GerNieten@Brabant
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#77
Ik was toevallig gisteren in het zuiden van Brabant en met dit draadje in het achterhoofd onderweg eens op de fietspaden gelet. Er lag behoorlijk wat nieuw of vers onderhouden bij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#78
Als rasbrabander moet ik zeggen dat ik beide kanten van het verhaal wel kan onderschrijven. Een paar jaar geleden was het echt dieptriest met de fietspaden hier. Van de andere kant zie ik dat er hard, letterlijk, aan de weg wordt getimmerd. Over het algemeen lijkt oost een stap verder te zijn dan West. Toch kun je overal, zelfs op knooppuntenroutes, nog weleens over scheve klinkers of zelfs door nauwelijks verhard zand gestuurd worden. En sommige gemeenten (ik kijk naar jou, Goirle) snappen echt niet hoe je een veilig fietspad aanlegt.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik heb opgezocht @Ar...twilwel — 12:47 AM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Op de vierde dag sto...Martin van Mourik — 12:21 AM
Stuurbuis M5 blueglide
Hey Ellert en Bram...Boyd Maduro — 12:01 AM
XL Hotspot in 3d-print
Nee, ik ga ḿ nie...Arend-Jan — 11:53 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk d...twilwel — 11:08 PM
Spel M5 Carbon High racer
Welkom bendijkema, ...Willeke_IGKT — 10:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
En neem even een (ko...Willeke_IGKT — 10:33 PM
Spel M5 Carbon High racer
bendijkema — 10:10 PM
OBT 2024 Rotterdam
Bovenstaande brou...Martin van Mourik — 10:03 PM
XL Hotspot in 3d-print
De Bulk is standaard...Jeroen S — 10:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Die is vast nog wel ...Jeroen S — 09:55 PM
XL Hotspot in 3d-print
Uhm, is die bulk dan...blokdoorn — 09:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...ZoefZoef — 09:36 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet a...Hardloper — 09:04 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..omdat het niet all...ZoefZoef — 08:57 PM
De Remcoreflex
Ja, als het vlak b...LigZeeuw — 08:04 PM
De Remcoreflex
Dat probeer ik maa...365cycle — 04:46 PM