Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen auto naast de ligfiets?
#53
(08-Oct-2022, 10:12 AM)Bart Verbeek schreef:
(08-Oct-2022, 10:01 AM)PietV* schreef: Behangen een eitje.

Wrijf het me maar in.

Dat werkt vast ook; maar pin me er niet op vast.

Niels, losbol, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Bart Verbeek
#54
De grote vraag is natuurlijk aan jullie handige Harry's: zijn jullie ook in staat om een ouderwetse VHS-videorecorder te programmeren zodat deze op het juiste tijdstip een programma voor jullie kan opnemen. Dat is de ultieme uitdaging!
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , PieterTrapt
#55
(08-Oct-2022, 10:23 AM)TimSch schreef: En geloof het of niet: zelfs IKEA spul zet ik in elkaar zonder problemen (echt: volg de stappen in die handleiding en het staat zo)  Big Grin

Precies, volg de plaatjes. Sla niet een plaatje over. Kijk ook niet twee plaatjes verder. Volg de stapjes van de plaatjes. Denk vooral niet zelf na. Volg de plaatjes. Doe niets anders. Volg de plaatjes. Dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Lig-hen , Hoekie , 365cycle
#56
(08-Oct-2022, 11:31 AM)Lopopodium schreef: De grote vraag is natuurlijk aan jullie handige Harry's: zijn jullie ook in staat om een ouderwetse VHS-videorecorder te programmeren zodat deze op het juiste tijdstip een programma voor jullie kan opnemen. Dat is de ultieme uitdaging!

Heb me in die tijd gespecialiseerd op BETAMAX. Helaas nergens meer te krijgen. Nu probeer ik uitzending gemist te programmeren, maar dat lukt nog niet.

Niels, back to topic, van der Wal
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
(08-Oct-2022, 11:31 AM)Lopopodium schreef: De grote vraag is natuurlijk aan jullie handige Harry's: zijn jullie ook in staat om een ouderwetse VHS-videorecorder te programmeren zodat deze op het juiste tijdstip een programma voor jullie kan opnemen. Dat is de ultieme uitdaging!

Daarvoor moet je bij Willem zijn. Die weet alles van de stoomwet.

(08-Oct-2022, 11:24 AM)Niels van der Wal schreef:
(08-Oct-2022, 10:12 AM)Bart Verbeek schreef:
(08-Oct-2022, 10:01 AM)PietV* schreef: Behangen een eitje.

Wrijf het me maar in.

Dat werkt vast ook; maar pin me er niet op vast.

Niels, losbol, van der Wal

Wij hadden vrienden die hun hele huis hadden behangen. De volgende ochtend lagen er allemaal rolletjes behang op de grond. Toen bleek dat de aanbieding die ze hadden gekocht géén voorgelijmd behang was.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#58
(13-Aug-2023, 04:56 PM)datakneder schreef: ik mijn kettingbladen aan de voorkant verder naar binnen heb gezet. Het buitenste blad komt nu vanaf de binnenkant tegen de crank. Scheelt misschien 1 cm, maar ik had last van de kettingbuis tegen mijn rechterbeen.

Proefritje gemaakt en het bevalt prima.


Hoe doe je dat? Waar zit die ruimte die je kan pakken? Zet je er dan vulbusjes tussen?
Ik heb nu drie bladen voor, maar gebruik de kleinste nooit. Is daar ook een mogelijkheid om de boel op te schuiven?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#59
(15-Aug-2023, 04:50 PM)LigfietsWilsum schreef: Hoe doe je dat? Waar zit die ruimte die je kan pakken? Zet je er dan vulbusjes tussen?
Ik heb nu drie bladen voor, maar gebruik de kleinste nooit. Is daar ook een mogelijkheid om de boel op te schuiven?


Ik zal het proberen uit te leggen via tekst. Mocht dat niet duidelijk zijn kan ik best foto's maken, de volgende keer als mijn voorkant eraf ligt.

Als je van bovenaf kijkt staande aan de voorkant van de fiets was de volgorde van onderdelen bij het kettingblad van links naar rechts (grote naar kleine blad) als volgt:

Verzonken bout - Buitenste blad (65) - Crank - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.

Na mijn verandering ziet het er als volgt uit:

Verzonken bout - Crank - Buitenste blad (65) - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.

Ik raak nog slechts lichtjes de kettingbuis aan, dus misschien doe ik tussen de crank en het buitenblad nog een kleine spacer.

Er was echter wel een probleem. Het buitenste blad he slechts een klein gat zodat hij niet over de bevestiging van de crank heenkon. Leek me geen probleem en ik probeerde de crank eraf te halen. Ik weet niet wat voor trapas ze bij WAW gebruiken, maar deze is hol, waardoor mijn tool om de crank te verwijderen niet werkte. Toen heb ik maar het hele ding van de boom afgehaald en de bladen via de andere trapper en crank erop gezet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
#60
(15-Aug-2023, 06:51 PM)datakneder schreef:
(15-Aug-2023, 04:50 PM)LigfietsWilsum schreef: Hoe doe je dat? Waar zit die ruimte die je kan pakken? Zet je er dan vulbusjes tussen?
Ik heb nu drie bladen voor, maar gebruik de kleinste nooit. Is daar ook een mogelijkheid om de boel op te schuiven?




Ik zal het proberen uit te leggen via tekst. Mocht dat niet duidelijk zijn kan ik best foto's maken, de volgende keer als mijn voorkant eraf ligt.

Als je van bovenaf kijkt staande aan de voorkant van de fiets was de volgorde van onderdelen bij het kettingblad van links naar rechts (grote naar kleine blad) als volgt:

Verzonken bout - Buitenste blad (65) - Crank - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.

Na mijn verandering ziet het er als volgt uit:

Verzonken bout - Crank - Buitenste blad (65) - Spacer - Middelste blad (42) - Spacer (Andere maat?) - Binnenste Blad (32) - Verzonken moer.

Ik raak nog slechts lichtjes de kettingbuis aan, dus misschien doe ik tussen de crank en het buitenblad nog een kleine spacer.

Er was echter wel een probleem. Het buitenste blad he slechts een klein gat zodat hij niet over de bevestiging van de crank heenkon. Leek me geen probleem en ik probeerde de crank eraf te halen. Ik weet niet wat voor trapas ze bij WAW gebruiken, maar deze is hol, waardoor mijn tool om de crank te verwijderen niet werkte. Toen heb ik maar het hele ding van de boom afgehaald en de bladen via de andere trapper en crank erop gezet.

Moet die spacer tussen buitenste en middelste blad wel iets groter zijn want de crank zit er dan niet meer tussen?

Net zo groot als de spacer tussen middelste en kleinste?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#61
(15-Aug-2023, 04:50 PM)LigfietsWilsum schreef:  

Hoe doe je dat? Waar zit die ruimte die je kan pakken? Zet je er dan vulbusjes tussen?
Ik heb nu drie bladen voor, maar gebruik de kleinste nooit. Is daar ook een mogelijkheid om de boel op te schuiven?

Als je een kettingblad minder monteert moet je sowieso kortere bladboutjes gebruiken. Ik durf je niet te beloven dat een triple crankstel goed werkt met twee gemonteerde bladen maar weet ook niet goed waarom niet.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
#62
Bij de meeste triple chrankstellen zit het derde blad op een aparte boutcirkel, die iets kleiner is als die van de beide grote bladen. De binnenste is bij veel triple crankstellen voor grotere bladen 74mm diameter. De buitenste 110 of 130mm. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Bij 130 is een 38er het kleinste wat past, bij 110 een 33er.
Ik vermoed dat je er 1 te weinig geteld hebt en dat het een 33er is. Omdat ze alle drie dezelfde steekcirckel hebben, en die binnenste dus geen eigen boutjes heeft, is dit waarschijnlijk een 110 dubbel waarop een extra binnenblad geknutseld is. Om dat mogelijk te maken, heb je extra lange bladboutjes nodig. Zoals gebruikt op een crankstel met een extra beschermrand "blad". Het is eigenlijk dezelfde constructie, maar dan met het zwevende blad naar binnen en niet naar buiten. Daar zit dan meestal ook gelijk de passende spacer bij. Vermoedelijk heeft Tempelman Ligfietsshop die wel. Met een standaard bladboutje gaat het niet werken omdat die niet lang genoeg zijn voor crankoog, twee bladen en een spacer. Ze zijn de dikte van die spacer te kort.

Bij een holle trapas en aan de kettingkant geen gat, heb je een hollowtech chrankstel, dan heeft de linkse twee kleine inbusboutjes en een plastic dop. Dan kun je met die inbusjes de linker los maken, en dan zit er een irritant plaat achtig dingetje in de sleuf, wat in met een pinnetje in de crank past. Dat moet iets omhoog en dan kun je hem eraf trekken. De dop moet er ook af geschroefd worden. Als de linker eraf is, kan de rest er naar rechts uit.

Zit er aan beide kanten een gat met een schroef, en kun je er door kijken als die eraf zijn dan is het Octalink of Isis. Voor beide heb je aparte trekkers met een iets groter dopje.

De blaadjes zo opschuiven als Datakneder heeft gedaan, kan bij een dubbel of een triple gemaakt van bladen met dezelfde steekcirckel. Heeft het binnenste blad een eigen steekcirkel, dan komt de middelste met deze truc ineens dichterbij. Dat gaat waarschijnlijk niet goed, tenzij je ook die binnenste opschuift, maar die ruimte is er meestal niet. In het geval van Ligfietswilsum, met een ongebruikte binnenste kun je die er gewoon af halen.

De dikke spacer is waarschijnlijk net zo dik als het materiaal van het oogje aan de crank waar de bout doorheen gaat. Met een beetje mazzel zit er op je binnenste blaadje zo'n spacer tussen het kettingblad en de crank. 8 of 9 speed is verder niet zo belangrijk, maar ga je daar 10 of 11 speed kettingen op gebruiken dan is het goed te weten dat de ketting dan tussen twee 8(9) speed afstand kettiingbladen past en heel erg goed klem kan komen te zitten. 11 speed bladen met 8-9 spacer dan past de ketting er vermoedelijk ook tussen, maar heb ik niet geprobeerd.

P.s. wel zijn er een aantal zaken waar je even goed op moet letten. Het kan zijn dat je blaadjes dan te dicht bij de klemmen komen waarmee de trapasslede bevestigd is. Bij Velomobielen met de ketting rol voor de brug, kan het zijn dat de voorderailleur gaat botsen met de mast, als je de boel naar binnen schuift. Bij moderne Velomobielen zoals Bulk en Alpha's gaat het niet werken omdat de dikkere trapasbuis gaat botsen met de derailleur.

Bij vierkante trapassen, kun je ook een smallere trapas kopen, hoogst waarschijnlijk.
Antwoord }
#63
(15-Aug-2023, 09:05 PM)Jeroen S schreef: Bij de meeste triple chrankstellen zit het derde blad op een aparte boutcirkel, die iets kleiner is als die van de beide grote bladen. De binnenste is bij veel triple crankstellen voor grotere bladen 74mm diameter. De buitenste 110 of 130mm. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Bij 130 is een 38er het kleinste wat past, bij 110 een 33er. 
Ik vermoed dat je er 1 te weinig geteld hebt en dat het een 33er is. Omdat ze alle drie dezelfde steekcirckel hebben, en die binnenste dus geen eigen boutjes heeft, is dit waarschijnlijk een 110 dubbel waarop een extra binnenblad geknutseld is. Om dat mogelijk te maken, heb je extra lange bladboutjes nodig. Zoals gebruikt op een crankstel met een extra beschermrand "blad". Het is eigenlijk dezelfde constructie, maar dan met het zwevende blad naar binnen en niet naar buiten. Daar zit dan meestal ook gelijk de passende spacer bij. Vermoedelijk heeft Tempelman Ligfietsshop die wel. Met een standaard bladboutje gaat het niet werken omdat die niet lang genoeg zijn voor crankoog, twee bladen en een spacer. Ze zijn de dikte van die spacer te kort.

Ik zat er helemaal naast. Dat krijg je als je dingen uit het geheugen gaat doen. De bladen zijn 65-52-42. En ja er zitten lange boutjes op.

(15-Aug-2023, 09:05 PM)Jeroen S schreef: Bij een holle trapas en aan de kettingkant geen gat, heb je een hollowtech chrankstel, dan heeft de linkse twee kleine inbusboutjes en een plastic dop. Dan kun je met die inbusjes de linker los maken, en dan zit er een irritant plaat achtig dingetje in de sleuf, wat in met een pinnetje in de crank past. Dat moet iets omhoog en dan kun je hem eraf trekken. De dop moet er ook af geschroefd worden. Als de linker eraf is, kan de rest er naar rechts uit. 

Zit er aan beide kanten een gat met een schroef, en kun je er door kijken als die eraf zijn dan is het Octalink of Isis. Voor beide heb je aparte trekkers met een iets groter dopje.

Bedankt voor de info. thumb Ik zal eens nader kijken hoe het zit op mijn fiets, zodra de voorkant er af is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
#64
Ik ga vanavond nogmaals proberen om dit uit te zoeken, nu lijkt het erop dat het forum een willekeurige plek zoekt in plaats van die ik door gaf.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#65
(17-Aug-2023, 12:32 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ga vanavond nogmaals proberen om dit uit te zoeken, nu lijkt het erop dat het forum een willekeurige plek zoekt in plaats van die ik door gaf.

Nee hoor, ik heb die plek gekozen. Leek mij het meest logsich.

Ik had het dus bij accessoires en onderdelen gezet.

Dat het nu hier staat slaat inderdaad nergens op, maar dat heb ik niet gedaan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#66
(06-Oct-2022, 01:00 PM)Fietsbennie schreef: Over de Ikea gesproken. Zo noem ik iemand die zegt alles te kunnen Ik Kan Echt Alles. 

[Afbeelding: ikea-cake.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , gideon , Bacchus , Lig-hen , TvWijk , Hoekie
#67
Nou vooruit, eentje nog. Dit is tenslotte een hangplek.

[Afbeelding: ikea-seat.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: gideon , TvWijk , Fietsbennie , Hoekie , Bacchus , Lig-hen
#68
Na dit intermezzo terug naar wel of geen auto. Wij hebben 2 auto's staan. Maar de laatste jaren werken we beiden dichterbij. Dus eigenlijk niet meer nodig.

Mijn plan is deze winter het woon-werken per bukfiets te blijven doen. Het is 14 km heen en 14 terug, vooral door bebouwde kom. In de winter toch maar liever rechtop: beter zichtbaar en minder nat worden in de regen. De ligger is voor mooier weer. En dan ná de winter als 'beloning' een velomobiel aanschaffen  Tongue en één auto wegdoen. 

Over OV gesproken: dat is van matige kwaliteit. En buiten de grote steden is het nog erger. Even wat voorbeelden: 
Van ons huis in Eelde-Paterswolde (bij Groningen)....

.....naar familie in Noordoost-Friesland. 
-per OV: 2 uur (bus, trein, bus, bus; en hopen dat alles goed gaat) 
-per auto: 1 uur
-per fiets: 65 km. 

...naar vrienden in Enschede.
-per OV: 3 uur 15 (bus, trein, trein, bus; en hopen dat alles goed gaat) - kost €31,25 enkele reis
-per auto: 1 uur 45 minuten
-per fiets: 125 km. 

...naar familie in Weesp
-per OV: 2 uur 50 (als alles goed gaat!) - kost €32,38 enkele reis
-per auto: 1 uur 55
-per fiets: 175 km 

Conclusie: het OV is voor mij 2 x zo langzaam als de auto. Maar in de praktijk is het nog erger, want er zijn veel vertragingen. En voor dat matige OV betaal je ook nog eens de hoofdprijs. Het is even duur als de auto, maar twee keer zo langzaam, veel minder comfortabel en minder betrouwbaar. Ben je met twee of meer personen, dan is het helemaal een no-brainer: de auto wint glansrijk! 

Ik vrees dat we nog wel even een auto nodig hebben. Maar twee is nu wat overdreven, dus ééntje gaat eruit en ik hoop volgend jaar een VM te kunnen aanschaffen  Big Grin
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Cygnus
#69
(01-Nov-2023, 07:11 PM)PieterTrapt schreef: .....naar familie in Noordoost-Friesland. 
-per OV: 2 uur (bus, trein, bus, bus; en hopen dat alles goed gaat) 
-per auto: 1 uur
-per fiets: 65 km. 

...naar vrienden in Enschede.
-per OV: 3 uur 15 (bus, trein, trein, bus; en hopen dat alles goed gaat) - kost €31,25 enkele reis
-per auto: 1 uur 45 minuten
-per fiets: 125 km. 
Op die twee trajecten zou ik sneller zijn met de fiets (velomobiel) dan met het OV. 
Als je noodzakelijke beweging en gewerkte uren voor kosten mee gaat rekenen versla ik de auto waarschijnlijk ook Wink
Antwoord }
#70
Ik kan niet wachten op de velomobiel! Alleen, vaak reizen we met ons tweeën. Toch maar een tweezits-velomobiel ?  Big Grin
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#71
(01-Nov-2023, 07:11 PM)PieterTrapt schreef: matige
Wanneer ben jij voor het laatst met de trein geweest? 2011?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , 365cycle
#72
(01-Nov-2023, 08:40 PM)PieterTrapt schreef: Ik kan niet wachten op de velomobiel! Alleen, vaak reizen we met ons tweeën. Toch maar een tweezits-velomobiel ?  Big Grin
Kan je beter een DuoQuest nemen.
Milan 4.2 is geen aanrader, tenzij je je partner zo gek krijgt om voorin te stappen Tongue
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
#73
Wij hebben nog wel een auto, maar die gebruiken we nauwelijks. Alleen als we ergens naartoe moeten dat met OV niet bereikbaar is binnen redelijke termijnen én niet op fietsafstand, gebruiken we de auto. Ik heb een hekel aan auto's en autorijden, dus wat mij betreft mag hij weg, maar mijn vriendin wil daar (nog) niet van horen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#74
We zijn een gezin van drie, vriendin, zoontje 13 en ik. We wonen in de binnenstad van Utrecht. Een auto hebben we niet, we verbranden niet graag diesel of benzine waardoor we CO2 produceren. Een auto hebben we absoluut niet nodig.

We gaan op fietsvakantie vanaf onze huisdeur of nemen de trein met fiets erin, wat wel een uitdaging is dat laatste maar het lukt toch altijd wel weer. Vrienden en familie bezoek ik door heel Nederland per velomobiel, en dat is erg leuk. Ik fiets graag en mijn vrienden verbaas ik soms door mijn tochtjes en ik hoop ze aan het denken te zetten. Ik vlieg niet meer voor mijn plezier (vakantievluchten). We missen eigenlijk niets wat betreft reisavontuur en zo gauw we met zijn drietjes Utrecht uit zijn zien we van alles. Ik woon naar mijn zin te dicht bij mijn werk, 7 km, en rij als ik tijd heb graag 50 km om in mijn velomobiel om daar te komen. Anders neem ik gewoon mijn stadsfiets.

Goed, dat we dicht bij ons werk wonen allebei en dat onze zoon een fietsende vogelaar is: prettig. Ik kan iedereen aanraden gewoon je auto weg te doen, je gebruikt hem dan namelijk absoluut ook niet meer! Als je creatief bent kom je er vast ook uit wanneer je wat minder dicht bij je werk woont, of bij familie en vrienden. Maar die laatsten zoek je toch niet iedere dag op dus laat die reis naar hen toe dan gewoon óók een avontuur zijn, per velomobiel, fiets of OV? En ja:reizen kost tijd, maar of je per auto nu zoveel tijd wint of langer leeft is weer een andere zaak. Vergeet ook niet dat een groot deel van je inkomen gaat naar aanschaf, onderhoud, belasting en afschrijving van een auto. Voor dat geld moeten de meesten wél werken en dat kost ook: tijd.

Als ik dit vertel op mijn werk dan krijg ik vaak de reactie: dat zou ik helemaal niet kunnen. Tenzij je een lichamelijke beperking hebt of je partner werkt in Maastricht, jullie wonen in Rotterdam en jij werkt in Leeuwarden, dan is dat ook zo. Maar meestal is het minder dramatisch. Dit is preken voor eigen parochie, de meesten op dit forum fietsen al veel en houden daarvan.

De truc is om anderen het gevoel te geven dat ze in hun auto echt iets moois missen: de buitenwereld en de voldoening van jezelf voort bewegen. Dat meen ik ook echt, een autorit vind ik drie keer niks.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Atrike , TimSch , Willeke_IGKT
#75
Nog steeds geen auto en ook geen rijbewijs. Toch zal ik binnenkort denk ik dat rijbewijs een keer moeten gaan halen, want dankzij de wetgeving mag ik niet eens een brommertje rijden terwijl ik inmiddels toch echt boven de 40 ben. Het jaar dat ik 16 werd, werd het bromfietscertificaat ingevoerd maar nooit behoefte gehad aan een brommer, want ik woonde 3km vanaf de middelbare school. Bovendien zou ik op mn 18e het autorijbewijs wel gaan halen. Daarvoor ben ik gezakt. Zelfde verhaal voor het motorrijbewijs, waar ik toen wel zin in had. Enfin, uiteindelijk nooit het rijbewijs en/of bromfietscertificaat gehaald en tegenwoordig heb je voor het brommer ook een rijbewijs nodig.

Zou ik in een dorp gaan wonen dan zou ik kiezen voor een velomobiel, maar ernaast voor die paar euro per maand aan verzekering denk ik een scootertje aanschaffen. En gezien ik toch ook wel weer een keer aan het werk moet, moet ik dat autorijbewijs toch een keer gaan halen want no f*cking way dat ik een paar honderd euro ga neerleggen enkel voor een bromfietsrijbewijs. Bedoel, op mn 14e reed ik al stiekem op het brommetje van mn ma en zo moeilijk is dat allemaal niet. Dat autorijbewijs zal er dus wel een keer komen en later wellicht ook een auto of motor.

Maar voorlopig eerst een periode uitzitten zonder auto maar met ligfietsen in diverse uitvoeringen. Daar red ik het prima mee Smile

Maar de afgelopen 20 jaar heb ik dat rijbewijs nauwelijks gemist. Als in: ik had het niet nodig en kon mn pa altijd wel charteren als er echt een auto nodig was. Woonde in de randstad, had alles om de hoek. Eigen huis - ouderlijke woning was 22km en was prima te doen op de ligfiets, roeifiets of met de velomobiel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#76
Ik ben dol op auto's, ik heb er nog nooit een 'nodig' gehad maar ik heb er drie.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
#77
(06-Nov-2023, 05:59 PM)melle z schreef: Ik ben dol op auto's, ik heb er nog nooit een 'nodig' gehad maar ik heb er drie.
Dat heb ik met velomobielen. En quotes.  Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , Hoekie
#78
Hier gelukkig geeneens een rijbewijs, alles per fiets, trein en ov-fiets, met kinderen op het platteland. Gaat prima, kost soms iets meer tijd, maar de trein kost eigenlijk geen tijd, aangezien je dan kunt lezen of werken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
XL Hotspot in 3d-print
Ik had mijn post aan...Hoekie — 03:11 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...365cycle — 02:50 AM
XL Hotspot in 3d-print
Fijne lamp? Wat is...365cycle — 02:41 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en...Hoekie — 02:07 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verstellen van de...ZoefZoef — 01:52 AM
XL Hotspot in 3d-print
NB Bij een QV en S...365cycle — 01:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent ...ZoefZoef — 12:39 AM
SL in Grou
Ik had die adverte...Gideonaut — 12:23 AM
XL Hotspot in 3d-print
Bij een QV als ook S...Hoekie — 12:20 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM