Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(18-Dec-2023, 02:47 PM)ZoefZoef schreef: In het water beland?  
Ik niet, zie boven.

(18-Dec-2023, 02:47 PM)ZoefZoef schreef: Lijkt me doodeng in een velomobiel, helemaal als je ook nog eens gekanteld bent.
Hangt er vanaf. 
Zonder toerkap: Geen enkel probleem. 
Met de toerkap van de Bülk: Iets vervelender maar zou niet direct in paniek zijn. Heb met de Milan al eens geprobeerd, het is heel makkelijk om het "scharnier" eruit te trekken en dan kan je de kap zelfs gebruiken om af te zetten, wat met je handen in de modder op de bodem nog wel een uitdaging kan worden als je onder je fiets ligt.
Met een QV met lange kap: heel spannend, zeker met een kind achterin. Toen die realisatie kwam ben ik smalle wegen/fietspaden met een sloot erlangs gaan mijden op m'n routes. Bijvoorbeeld het smalle fietspad tussen Gouda en Oudewater, met flink hoogteverschil en dan een diepe sloot, daar reed ik echt niet met m'n ukkie achterin.

Als laatste is er nog het risico van bewusteloos raken, maar dat geldt denk ik voor iedere fietser. Het probleem is dat een auto eigenlijk altijd flinke sporen (schade) achterlaat, ook wanneer ze volledig aan het zicht onttrokken zijn doordat ze meters lager in een sloot liggen. Mensen kijken dan al snel of er iets gebeurd is; ik ben zelfs ooit gestopt toen een auto voor me in een fractie van een seconde waarin ik de andere kant uit keek ineens uit m'n blikveld verdwenen was. Realiseerde me dat ik door een stofwolk gereden was, dus op de vluchtstrook gestopt en terug gelopen. Het was inderdaad flink mis gegaan, er lag een auto op de kop in het bos langs de snelweg. Gelukkig iedereen zo goed als ongedeerd. 
Een fietser (op wat voor hoogte dan ook) wordt helaas slechter gezien. Als je bewusteloos in de sloot belandt is er waarschijnlijk niemand die je helpt.
En om die reden... heb ik Garmin-apparatuur die ongelukken probeert te registreren, en dan automatisch gaat waarschuwen. De afspraak is: Als m'n moeder een melding krijgt en ik m'n telefoon na 2x niet opneem belt ze 112 met de locatie. Ik ben uiteraard zéér zorgvuldig met het cancellen van vals alarm. Zelfs bij m'n aanrijding vorig jaar heb ik de automatische melding geannuleerd, en zelf gebeld.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Staat me iets bij dat we het daar weleens over hebben gehad bij het zien van de Bulk trouwens.


Vooral het punt dat je vast zit ingeklikt, mogelijk op zn kop kan belanden onder water, mogelijk ook nog eens gewond, in paniek, wellicht zelfs bewusteloos of niet helder denkend door de klap afhankelijk van de reden van dat je in het water terecht bent gekomen. Brrr.. kan me heel goed voorstellen dat dat een reden is om bepaalde weggetjes te mijden in geval van drukte of bepaalde weersomstandigheden. Zeker als deze wat afgelegener zijn gelegen of er zoals jouw geval met de QV een kind achterin zit.

Over de post hoe je Bulk in het water terecht is gekomen had ik gemist. Wel enorm lullig, maar liever zo dan door een ongeval of stuurfout met jezelf erin als je 'm dan toch zwemles gaat geven Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: Vooral het punt dat je vast zit ingeklikt, 
Mwah, daar ben ik dan weer niet zo bang voor. Uitklikken is echt een tweede natuur geworden, en als ik fiets trap ik met beleid, maar als ik écht weg wil trekt m'n schoen aan het kortste eind, daar ga ik volle kracht trekkend echt wel doorheen.

(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: mogelijk op zn kop kan belanden onder water, mogelijk ook nog eens gewond, in paniek, wellicht zelfs bewusteloos of niet helder denkend door de klap afhankelijk van de reden van dat je in het water terecht bent gekomen.
Tsja, dat zijn altijd gevaren, maar zie ook de andere kant: De kans dat je met een open ligger of wielrenfiets gewond bent voordat je in het water ligt is wél groter.
Daarnaast denk ik dat je best wel tijd hebt, wanneer het gebeurt. M'n Bülk had 4 a 5 minuten nodig om ongeveer voor de helft te zinken. Het zal iets sneller gaan als er 90 kg extra in zit, maar de kans is best groot dat je niet meteen zonder lucht zit.
 
Desalniettemin... ICB was bezig met een rolkooi-constructie, ik heb al eens aangeboden om die te testen. Heb daarnaast ook al eens gedacht om een keer die proef te doen met wie het dan ook aandurft; het water in rijden (met een speciaal daarvoor klaargezette fiets, uiteraard), kijken of het lukt om eruit te komen en vooral ook hoe lang dat duurt.
Uiteraard wel met 2 of 3 mensen die direct achter me aan het water in komen, om in te grijpen als het te lang duurt. Maar het lijkt me best wel leuk om dat soort praktijkonderzoek te doen.

(18-Dec-2023, 03:54 PM)ZoefZoef schreef: Brrr.. 
Ja klopt, het water is momenteel wel koud Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
In coronatijd stuurde de NVHPV tot 2 maal toe met het ligfietsblad ons een mondkapje toe. Een idee om, als er nog wat geld over is na de aanschaf van de tijd-meet-unit, 2 stickers met het blad mee te zenden, met daarop de tekst “mijn voeten zitten vast” of iets van gelijke strekking.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(18-Dec-2023, 06:29 PM)GertBr schreef: 2 stickers met het blad mee te zenden, met daarop de tekst “mijn voeten zitten vast” of iets van gelijke strekking.
Ik zou dit proberen om te gieten in een plaatje. Als je in het buitenland rijdt moeten ze het ook begrijpen vind ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(18-Dec-2023, 06:29 PM)GertBr schreef: In coronatijd stuurde de NVHPV tot 2 maal toe met het ligfietsblad ons een mondkapje toe. Een idee om, als er nog wat geld over is na de aanschaf van de tijd-meet-unit, 2 stickers met het blad mee te zenden, met daarop de tekst “mijn voeten zitten vast” of iets van gelijke strekking.

Op zich wel een aardig idee. Ik denk dat heel wat hulpverleners niet weten dat veel velomobielrijders met klikpedalen rijden.
En om iemand van buitenaf los te krijgen, kan dan best weleens heel vies tegenvallen.

Ik heb op alle fietsen bewust mn pedalen zo afgesteld dat ik in principe heel makkelijk uit zou moeten kunnen klikken. Wel zo prettig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zo je niet beter zoiets als sticker op je velo plakken:
[Afbeelding: clickr.jpg]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Als hulpverleners je uit de VM proberen te trekken maar je voeten zitten vast dan bedenken ze dat toch zelf wel? Anders moet je er ook een handleiding bij zetten hoe ze los moeten...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op het Duitse forum hebben ze zelfs een heel topic gewijd aan een rescue-kaart zag ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Dec-2023, 09:31 PM)Hardloper schreef: Zo je niet beter zoiets als sticker op je velo plakken:
[Afbeelding: clickr.jpg]
Jij weet wat dat is. Ik denk dat als ik het aan m'n moeder laat zien dat ze geen idee heeft, terwijl ze mijn fiets toch vaak genoeg heeft bekeken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
(18-Dec-2023, 09:33 PM)Bob Hagendijk schreef: Als hulpverleners je uit de VM proberen te trekken maar je voeten zitten vast dan bedenken ze dat toch zelf wel? Anders moet je er ook een handleiding bij zetten hoe ze los moeten...

Of ze gaan nog harder trekken, met misschien heel nare gevolgen.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat vrij lastig is voor een buitenstaander om je los te krijgen uit een velomobiel zit als je vastgeklikt zit.  Het is niet zo dat je heel makkelijk bij de voeten komt. Tenzij voetengaten wellicht, maar niet elke velomobiel heeft dat.



(18-Dec-2023, 09:38 PM)Hardloper schreef: Op het Duitse forum hebben ze zelfs een heel topic gewijd aan een rescue-kaart zag ik.

Interessant. Heb je een linkje?

Binnenkort daar maar weer eens een ander account aanmaken.  Reinhard heeft mn huidige account daar geblockt in de aan- en verkoopsectie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Dec-2023, 10:11 PM)ZoefZoef schreef: Binnenkort daar maar weer eens een ander account aanmaken.  Reinhard heeft mn huidige account daar geblockt in de aan- en verkoopsectie.
En terecht. Je wordt daar alleen geblokkeerd als je de handelaar uithangt.
Als je dat tientje niet wil aftikken houd je gewoon je fatsoen en blijf je er weg. 
Bij de HEMA of de Albert Heijn steel je toch ook geen zaken waarvan je vindt dat die geen geld waard zijn?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Dec-2023, 09:33 PM)Bob Hagendijk schreef: …als hulpverleners je uit de VM proberen te trekken maar je voeten zitten vast dan bedenken ze dat toch zelf wel…

Ik ken een velonaut die in een dergelijke situatie heeft gezeten en achteraf dolblij was dat er een wielrenner langs reed.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Quest 846 - Challenge Alize - Bülk 182 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen) 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Ik geloof dat de kaart hier staat, post 203 https://www.velomobilforum.de/forum/inde...77/page-11

Er is ook een draadje om er een QR versie van te maken. Daarin dan weer de vraag of de reddingsdiensten dat dan gaan doen. Ik vermoed dat ze toch gewoon gaan knippen.
Voor auto's hadden ze hele ordners in de Brandweerwagen, maar dat werkte ook niet zo. Geloof dat ze dat tegenwoordig via de nooddienstcentrale doen. Doorknippen van een airbag schijnt niet zo handig te zijn.

Daniel Fenn heeft ook nog een video op zijn kanaal. https://www.youtube.com/watch?v=pyRIV2Q5RO8

Omdat zijn Glasbomber doorzichtig is kun je nog een beetje zien wat ie doet. Ik ben niet zo lenig als hij.

Het is wel handig als je het veertje van de klikpedalen niet op maximaal hebt staan. Voor de meeste mensen is dat niet nodig.
Als je het zelf doet gaat het automatisch, maar probeer maar es om je schoen uit te klikken zonder dat je voet erin zit. Dat valt nog vies tegen.

Rijdt voorzichtig, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Dec-2023, 10:11 PM)ZoefZoef schreef: Interessant. Heb je een linkje?

https://velomobil.net/Rettungskarte/VO10071.1
Er is een Milan versie en een algemene versie met een Strada als afbeelding 
In het Duits en in het Engels.

Eigenlijk zou ik er al een in de velomobiel moeten hebben liggen....
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Dec-2023, 10:20 PM)365cycle schreef:
(18-Dec-2023, 10:11 PM)ZoefZoef schreef: Binnenkort daar maar weer eens een ander account aanmaken.  Reinhard heeft mn huidige account daar geblockt in de aan- en verkoopsectie.
En terecht. Je wordt daar alleen geblokkeerd als je de handelaar uithangt.
Als je dat tientje niet wil aftikken houd je gewoon je fatsoen en blijf je er weg. 
Bij de HEMA of de Albert Heijn steel je toch ook geen zaken waarvan je vindt dat die geen geld waard zijn?


Ik heb met mn opvolgend account -nadat ie mn eerste in de shredder mocht gooien- gedurende het afgelopen jaar welgeteld NUL artikelen aangeboden. Geen fiets, geen van de fietstassen die ik hier heb liggen, geen hoofdsteun die ik standaard van mn fiets verwijderde als die erop zat. Heb me dus geheel conform zn wens en heel fatsoenlijk gedragen Wink  Nul reden dus om dat account te weren van het gehele subforum. 

Mn laatste actie in dat hele subforum was jouw taggen, vanwege het plekje op de wachtlijst van de Snoek L. Tot vorige week was daar geen blokkade. Ik zou dingen kunnen verkopen, kon reageren op verkoopadvertenties van anderen.  Afgelopen week zag ik dat er opeens wel een beperking was. Dan ben je naar mijn idee gewoon kinderachtig bezig, maar goed, dat is dan weer mijn mening. Een reden was er niet.

Tientje bijdrage als ik bijv een fiets via het forum zou verkopen, zou ik prima vinden. Maak ik die fiets wel een tientje duurder :+ maar ik ga dus niet maand in maand uit een tientje lappen omdat jij van mening bent dat ik er alleen voor de handel kwam en er af en toe een fiets of tas aanbood.  Dat is gewoon onzin, ik las genoeg mee in andere draadjes, net als dat ik hier genoeg meelees.   Maar goed,  het is natuurlijk wel zo dat als je veel van fiets wisselt ook wat meer fietsen dan normaal in de verkoop hebt 


Van stelen is er geen sprake. Ik neem niets wederrechtelijk weg van iemand. Snap eigenlijk ook niet waarom je dat erbij haalt?

(19-Dec-2023, 12:08 AM)Hoekie schreef:
(18-Dec-2023, 10:11 PM)ZoefZoef schreef: Interessant. Heb je een linkje?

https://velomobil.net/Rettungskarte/VO10071.1
Er is een Milan versie en een algemene versie met een Strada als afbeelding 
In het Duits en in het Engels.

Eigenlijk zou ik er al een in de velomobiel moeten hebben liggen....

Op zich interessant, maar ik denk niet dat een hulpverlener daarnaar zal kijken. Heeft ie simpelweg geen tijd voor.
Als ze mn velomobiel in geval van nood zouden openknippen zal me dat echt niet boeien.  Dat ding is in zo'n geval toch al dermate beschadigd waarschijnlijk dat dat geen geen verschil zal maken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(19-Dec-2023, 12:24 AM)ZoefZoef schreef: Van stelen is er geen sprake. Ik neem niets wederrechtelijk weg van iemand. Snap eigenlijk ook niet waarom je dat erbij haalt?
Ik weet niet of we de discussie hier moeten voeren. Sterker nog: Het interesseert me eigenlijk weinig wat je beweegredenen zijn om te vinden dat je dat gratis account wel moet mogen gebruiken om daar rond te neuzen.
Mogen verkopen op het Duitse forum is een betaalde dienst, tenzij je een echte particulier bent. 
Je hield je simpelweg niet aan de regels die daarvoor gelden, of bevond je in ieder geval in grijs gebied; daarom ben je destijds voor de keuze gesteld geblokkeerd te worden of te betalen. Betalen wilde je niet, dus werd het een block. Vervolgens ben je (zonder overleg?) teruggekomen onder een andere naam. Nu word je door Reinhard alsnog aan die afspraken gehouden. Als je dat niet wil, ga dan gewoon met 'm in gesprek, ipv maar weer een nieuw account aan te zwengelen.

Verder: Jij geeft zelf trots aan dat je goedkoop inkoopt en het liefst met winst weer verkoopt als je een fiets om wat voor reden dan ook moe bent, en eigenlijk ook wel als je een buitenkansje voorbij ziet komen. Laat ik er geen oordeel over vellen of dat handel is - als je een second opinion wil zou ik zeggen: bel de Belastingtelefoon eens Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Wim -de roetsende
(19-Dec-2023, 12:24 AM)ZoefZoef schreef: Mn laatste actie in dat hele subforum was jouw taggen, vanwege het plekje op de wachtlijst van de Snoek L. Tot vorige week was daar geen blokkade. Ik zou dingen kunnen verkopen, kon reageren op verkoopadvertenties van anderen.  Afgelopen week zag ik dat er opeens wel een beperking was. Dan ben je naar mijn idee gewoon kinderachtig bezig, maar goed, dat is dan weer mijn mening. Een reden was er niet.

Dit ken ik dan weer van Wielerflits. Er was een artikel over zadelpijn en welk zadel je dan kon gebruiken. Was een commercieel artikel. In de commentaarmogelijkheid heb ik de ligfiets vermeld. Verder niks bijzonders. Ik werd daarna geblokkeerd. Nou, prima, dan doe je het maar zonder mijn bijdragen.
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Dec-2023, 12:44 AM)Lopopodium schreef: Dit ken ik dan weer van Wielerflits. Er was een artikel over zadelpijn en welk zadel je dan kon gebruiken. Was een commercieel artikel. In de commentaarmogelijkheid heb ik de ligfiets vermeld. Verder niks bijzonders. Ik werd daarna geblokkeerd. Nou, prima, dan doe je het maar zonder mijn bijdragen.
Haha, jup. Daar zijn ze niet bezig met semi-commerciële partijen weren... maar met alles dat de bukfiets niet aanbidt weren Big Grin 

Hebben bukfietsers sowieso wel vaker last van... Had een tijd terug nog zo'n gesprekje bij een fietscafé. Eén van de gasten merkte op dat wat ik doe "niet echt fietsen" is. Een andere gast (die ik ken) merkte op dat ik de fietser in kwestie op een bukfiets ook het snot voor de ogen zou fietsen, en het gesprek was weer over.  Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR
(19-Dec-2023, 12:43 AM)365cycle schreef:
(19-Dec-2023, 12:24 AM)ZoefZoef schreef: Van stelen is er geen sprake. Ik neem niets wederrechtelijk weg van iemand. Snap eigenlijk ook niet waarom je dat erbij haalt?
Ik weet niet of we de discussie hier moeten voeren. Sterker nog: Het interesseert me eigenlijk weinig wat je beweegredenen zijn om te vinden dat je dat gratis account wel moet mogen gebruiken om daar rond te neuzen.
Mogen verkopen op het Duitse forum is een betaalde dienst, tenzij je een echte particulier bent. 
Je hield je simpelweg niet aan de regels die daarvoor gelden, of bevond je in ieder geval in grijs gebied; daarom ben je destijds voor de keuze gesteld geblokkeerd te worden of te betalen. Betalen wilde je niet, dus werd het een block. Vervolgens ben je (zonder overleg?) teruggekomen onder een andere naam. Nu word je door Reinhard alsnog aan die afspraken gehouden. Als je dat niet wil, ga dan gewoon met 'm in gesprek, ipv maar weer een nieuw account aan te zwengelen.

Verder: Jij geeft zelf trots aan dat je goedkoop inkoopt en het liefst met winst weer verkoopt als je een fiets om wat voor reden dan ook moe bent, en eigenlijk ook wel als je een buitenkansje voorbij ziet komen. Laat ik er geen oordeel over vellen of dat handel is - als je een second opinion wil zou ik zeggen: bel de Belastingtelefoon eens Wink
Grijs gebied. 

Zowel voor Reinhard als voor de belastingdienst.  Ben er namelijk zeker van dat ik die laatste niet kan aanspreken als ik een fiets na maanden of zelfs jaren bezit en gebruik met verlies zou verkopen en dat is wat ik voornamelijk doe.  Kopen, rijden, verkopen. Soms met wat winst, soms met wat verlies (zelden), soms met een behoorlijke winst omdat ik pas iets kocht als er eentje (te) goedkoop voorbij kwam.

Nu volgt er een lang verhaal, dat je zou kunnen skippen als je het te lang vind. Het vertelt de geschiedenis van een koop en verkoop van een roeifiets. Hoe ik van een beschadigde Thys 209 naar een fonkelnieuwe Thys 209 ben overgestapt zonder dat het me feitelijk een cent heeft gekost.  Nouja, niet echt. En wat waarschijnlijk de reden is dat Reinhard me verbood van Vraag en Aanbod gebruik te maken en daarmee ook zijn leden de mogelijkheid ontnam om een accesoires zoals ligfietstas, bagagedrager of hoofsteun te kopen.


Ik heb natuurlijk wat betreft het Duitse forum wel een idee en dat heeft alles te maken met de aankoop en latere verkoop een fiets die ik kocht via het Duitse forum. De enige die ik via het forum gekocht heb trouwens.  Wel een paar via het forum verkocht, voor marktconforme prijzen en meestal verzonden naar Duitsland. Met wat winst meestal, maar meestal geen supergrote bedragen.  Verzonden, wat mij veel tijd kostte om een doos te vinden, de fiets deels te demonteren om 'm passend in de doos te krijgen, de doos vervolgens helemaal op maat te maken aan het geheel om een veilig transport te garanderen en nodeloos thuis zitten te wachten op DHL om het op te halen. Dan mag er best wat winst tegenover staan. Daarnaast lag de verkoopprijs vaak lager dan een vergelijkbare fiets op kleinanzeigen.de bijvoorbeeld. Ik vroeg eigenlijk voor Duitse begrippen vrijwel nooit de hoofdprijs ervoor. Menig vergelijkbare fiets op de Duitse markt was namelijk duurder geprijsd. 


Die fiets waar het om ging, dat was deze roeifiets. In dat draadje heb ik reeds aangegeven dat het een koopje was. Meer niet, ik heb geen poging om deze aan te schaffen. Deze prijs was lager dan ik eerder zelf voor een vergelijkbaar exemplaar met gebruikssporen heb betaald namelijk en die had ik uit Frankrijk laten overkomen. 

Een klein jaar later kwam deze wederom te koop. Het roetsen beviel de koper niet en toen heb ik 'm van de verkoper gekocht.  Het was in de periode dat ik weinig reed met de Thys 209 die ik toen ook al had. Die had ik toen al te koop staan, om een schadevrije thys209 terug te kunnen kopen. Deze 222 bood me de mogelijkheid om mijn 209 daadwerkelijk te verkopen, en zo zou ik niet zonder roets zitten.   Zou er een Thys 209 op de markt komen, dan zou ik deze 222 verkopen en met de winst daarop zou ik mooi het gat beschadigde 209 - onbeschadigde 209 kunnen bekostigen.  Aldus geschiedde. Ik verkocht de 209, had deze 222 betaald en ophaling in het verre Duitsland geregeld. Kort nadat de 209 eindelijk opgehaald werd, had ik de mogelijkheid om een onbeschadigd exemplaar van de Thys 209 met SON naafdynamo en met welgeteld 37km op de teller over te nemen. 

De 222 werd te koop gezet. Op marktplaats, op de Duitse marktplaats en later ook op het Duitse forum.  En dat laatste, leverde een reactie op van de persoon waar ik de 222 van heb gekocht die het er waarschijnlijk niet mee eens was dat ik de prijs van de 222 hoger lag dan wat hij ervoor vroeg en waarschijnlijk ook een melding naar Reinhard , gezien ik wel zag dat ie gereageerd had, maar geen post kon terugvinden.  Uiteindelijk, na een paar maanden is ie ook verkocht. Met leuke winst, conform verwachting, aan een Duitser via de Duitse marktplaats die een weekend Scheveningen met zn vrouw eraan vastplakte om de 222 op te halen en uiterst content was met de aankoopprijs.  Net als ik, want door die verkoop ben ik van een beschadigde Thys209 naar een onbeschadigd exemplaar met naafdynamo gegaan zonder dat het me per saldo een euro heeft gekocht. De inspanning: geld overmaken, bekende vragen om de fiets op te halen in Duitsland

Dat, op die manier handelen, dat mag niet van Reinhard, want dan ben je 'gewerblich' en moet je een tientje per maand betalen, want het kost hem geld ofzo.
En daarom kan Reinhard het dus lekker bekijken, wat mij betreft met zn tientje per maand Wink voor de paar keer dat ik een ligfiets daar te koop aanbiedt als ie daarvoor een tientje per maand wil vangen.   Enfin, de moraal van het verhaal is:  je mag op het Duitse forum niet meer vragen voor een ligfiets dat je er zelf voor betaald hebt van Reinhard op straffe van een gedwongen tientje per maand.

Trots is niet het juiste woord. Winst is niet primair mn doel, maar verlies maken op een aankoop doe ik niet graag. De paar keer dat dat wel gebeurd is, zijn uitzonderingen. Ligfietsen hoeft echt niet duur te zijn.  Spotgoedkoop zelfs!

Inkoop is ook niet het juiste woord, want ik koop meestal alleen wat ik zelf wil rijden, maar niet voor elke prijs. Aankopen is een beter woord. Dr komt vanzelf een interessant exemplaar voorbij en dan koop ik 'm.   Ik wacht nog steeds op een betaalbare Challenge Chamsin. De Gaucho highracer wil ik ook nog eens rijden.

Enkele uitzondering daargelaten, want als er echt wat voorbij kwam waar heel makkeljk winst te halen viel had ik daar geen moeite mee om die winst te pakken. Was slechts af en toe, op de vingers van een hand te tellen eigenlijk wat ik puur voor de winst kocht, waarbij de paar dido's in doos voor een vinger meetelden. De meeste fietsen verkocht ik gewoon via marktplaats weer door.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb mijn Whike op de Duitse forum verkocht en heb nergens mee te maken gehad, op marktplaats kreeg ik alleen maar bijdehandjes die die wouden handelen, op de forum was die zo verkocht. Maar ja, als je 300+ km moet rijzen om een fietsje te kopen dan ga je natuurlijk niet moeilijk doen. Laat staan je ben een handelaar dan vind ik die 10 euro meer dan waard hoor. Als je een beetje reputatie kan opbouwen dan biedt het toch wel een meerwaarde.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
ZoefZoef schreef:[Whatever]
Ik heb het inderdaad niet gelezen, want het boeit me niet. Het zijn zaken die je met Reinhard op zal moeten lossen. Op het Nederlandse forum plaatsen dat je op het Duitse "zusterplatform" lekker recalcitrant tegen de afspraken in een nieuw account gaat aanmaken is mijns inziens beneden alle peil, vandaar m'n felle reactie.
En ik weet niet hoe Willeke erover denkt, maar ik vind deze discussie hier daarnaast ook weinig toevoegen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT
(19-Dec-2023, 05:07 PM)Gideonaut schreef: Ik heb mijn Whike op de Duitse forum verkocht en heb nergens mee te maken gehad, op marktplaats kreeg ik alleen maar bijdehandjes die die wouden handelen, op de forum was die zo verkocht. Maar ja, als je 300+ km moet rijzen om een fietsje te kopen dan ga je natuurlijk niet moeilijk doen. Laat staan je ben een handelaar dan vind ik die 10 euro meer dan waard hoor. Als je een beetje reputatie kan opbouwen dan biedt het toch wel een meerwaarde.
Exact de redenen waarom ik bepaalde dingen niet eens op marktplaats aanbood, maar soms gewoon direct daar op het forum. Dat forum daar werkt gewoon prima. Hier zijn het veel bieders en wordt je moe van de bieders die wel informeren om vervolgens te zwijgen. Begint het bieden soms op een kwart wat je ervoor wilt hebben en moest je er mee leuren soms.  Daar verkocht je het voor de prijs die je ervoor wilde hebben of een bod dat flink in de buurt kwam. Waren ze blij met dat dragertje of die tas of dat zitje extra die voor mij geen meerwaarde op de fiets hadden als ik een fiets kocht, maar wel welkom waren om de prijs van de fiets zelf te drukken. Dat ze niet honderden kilometers maal 2 moesten rijden om een ligfiets te kopen, omdat ik wel bereid was die fiets te verzenden. 

Duitsers blij, ik bij en Reinhard zou ook blij moeten zijn want een levendig aanbod is alleen maar positief voor je forum. Mensen keren er voor terug, blijven wellicht hangen. Daarom snap ik ook niet dat WIlleke nu moeilijk doet om iemand die een 24" furai zoekt en waarvan het me overigens niet zou verbazen als ie daarmee hoopt de dief te treffen die onlangs een Furai gejat heeft, maar dat terzijde Smile






Maar goed, het topic loopt uit de hand. Terug naar 'vandaag ben ik niet blij omdat..    ik wederom een nietszeggend mailtje heb ontvangen waarin niet ingegaan werd op de vragen die ik stelde Sad

(19-Dec-2023, 06:17 PM)365cycle schreef:
ZoefZoef schreef:[Whatever]
Ik heb het inderdaad niet gelezen, want het boeit me niet. Het zijn zaken die je met Reinhard op zal moeten lossen. Op het Nederlandse forum plaatsen dat je op het Duitse "zusterplatform" lekker recalcitrant tegen de afspraken in een nieuw account gaat aanmaken is mijns inziens beneden alle peil, vandaar m'n felle reactie.
En ik weet niet hoe Willeke erover denkt, maar ik vind deze discussie hier daarnaast ook weinig toevoegen.

Nah, niet recalcitrant. Ben ook niet geband op het gehele forum daar, maar heb zelf aangegeven dat ie mn account dan maar door de shredder moest gooien. Maand later met een ander account teruggekomen, omdat ik gewoon de mogelijkheid wilde hebben toch te reageren overal en ondertussen ook gewoon meelas.  Echter keurig conform Reinhards wens niets meer te koop aangeboden, want dat zou zn hem en zijn site immers benadelen. Dan hoeft ie me 11 maanden later ook niet blocken, denk ik dan, want dat ik niets heb aangeboden en hem een gelukkig man heb gemaakt, kon ie heel duideljk zelf ook constateren.

Niks mis met felheid. Kan ik tegen en voegt verder idd weinig toe, behalve wat duidelijkheid Smile
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Hoekie / Willeke misschien
[Afbeelding: OIP.J8Jy8I1-ZECoiRaCLDPqJwHaLJ?rs=1&pid=ImgDetMain]
Is dit een idee? Dus de bezem er door.

Of zijn er mensen die meerwaarde zien in de discussie over het Duitse zuster forum? En dan eventueel in een andere topic. Zelf ben ik niet altijd handig geweest, maar dit is ook iets wat ik niet heel handig forum vulling.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Ik ben het eens met het verplaatsen of verwijderen van de berichten over het Duitse forum en hoe dat handelen behandeld.

Maar het is nogal verweven geraakt met andere berichten en lastig om te verplaatsen.

Misschien kunnen we het gewoon laten rusten, we zijn in Ik ben niet blij! En daar is het niet echt offtopic.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , martinR , Hoekie
Ik zal dan maar weer even zorgen dat het onderwerp weer veranderd.

Ik mag namelijk alweer een bericht plaatsen hier maar twijfelde eigenlijk nog ofdat ik het niet 
in de vandaag ben ik blij moet zetten. Want ik ben mijn quest aan het klaar maken voor de obt 2023
omdat mijn Qv nog steeds niet af is. en nu sprong vandaag de achter vering van de quest uit elkaar.
en dat is opzich balen want er gaat wat stuk en ik moet het repareren. Maar ik ben weer blij dat het 
nu gebeurt en niet bij de obt zelf als het dan toch stuk moet gaan.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 95 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM
Remlicht schakelaar
Wie heeft er wel e...Raptobrikker — 07:55 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik neem aan dat iede...Wim -de roetsende — 07:30 AM