Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Let op op dat soort rotondes: Ik krijg iedere dag minimaal één keer géén voorrang op zo'n rotonde.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(22-May-2024, 10:29 PM)Oliver schreef: Het is alsof ze de komgrens net pas hebben verlegd en de rotonde nog niet hierop hebben aangepast... Doh
Er is daar geen komgrens.

Ik vind veel rotondes in het noorden ook erg onduidelijk, vooral omdat er geen consistent beleid lijkt te zijn. Op de Professor Uilkensweg aan de kant van de Friesestraatweg in Groningen zijn er twee binnen 100 meter, op de ene hebben fietsers voorrang, op de andere niet.

Waar het mij in mij eerdere post om ging is dat dat Pieter de indruk wekt dat een automobilist zich bewust heeft misdragen in het verkeer. Dat kan natuurlijk, maar alleen al het feit dat Pieter daar geen voorrang had suggereert dat het ook heel anders zou kunnen zitten. Wellicht heeft de automobilist een inschattingsfout gemaakt, realiseerde hij zich te laat dat hij de afslag moest hebben en is hij zonder richting aan te geven afgeslagen en zag hij door alle paniek Pieter niet, ondanks de oranje jas. Wellicht heeft Pieter een inschattingsfout gemaakt (en reed hij op een fixie zonder rem?) en realiseerde hij zich te laat dat de automobilist af ging slaan. Wellicht staat de andere kant van het verhaal op het AutoWeek forum en wellicht ligt de waarheid ergens in het midden, ik weet het simpelweg niet. Dit topic is natuurlijk voor onvoorwaardelijke blijken van sympathie en harten onder de riem, dus wellicht had ik beter niet kunnen reageren.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Met dat laatste stukje van je post trek je het weer net zo ver richting absurdisme dat ik het een minder toffe post vind, en dat vind ik jammer omdat ik het met het overgrote deel eens ben.
Wat veel automobilisten zich onvoldoende realiseren is dat ze een enorme verantwoordelijkheid hebben. Onduidelijke communicatie van een automobilist kan verstrekkende gevolgen voor iemands leven hebben, en dan hebben we het nog niet eens over het overtreden van de regels.
Op het laatst van richting veranderen is gewoon niet verstandig. Het is een rotonde, een rondje extra rijden kost geen moeite. Op zo'n plek doorrijden naar de volgende kruising evenmin.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
(22-May-2024, 11:12 PM)melle z schreef:
(22-May-2024, 10:29 PM)Oliver schreef: Het is alsof ze de komgrens net pas hebben verlegd en de rotonde nog niet hierop hebben aangepast... Doh
Er is daar geen komgrens.

Maar die was er in het verleden wel, waarbij de rotonde erbuiten had kunnen liggen. Alleen is de komgrens van Haren in dit geval een jaar of 10 geleden naar de komgrens van Eelde-Paterswolde geschoven, en lag de rotonde ook toen al binnen de bebouwde kom.
Maar ik schreef dan ook niet voor niks dat het ‘alsof’ is.
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , PieterTrapt
Ik vind wel dat Melle een punt heeft. Ik ben bij rotondes voorzichtig, uitzonderingen daargelaten. Met die uitzonderingen bedoel ik dat ik mijn eigen rijgedrag achteraf negatief heb geëvalueerd. Iedereen maakt fouten, dus het is in het verkeer geven en nemen. Ik bedoel, we moeten de voor ons eigen bestwil de fout van de ander oplossen, net zo goed als de ander het voor zijn/haar eigen bestwil ook onze fouten oplost. Dat is eigenlijk nog de moeilijkste leerschool. Wordt niet boos/agressief in het verkeer. Zinloos. Nee, niet zinloos, het is nog erger: het werkt nieuwe fouten in de hand.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Oliver , Willeke_IGKT , PieterTrapt
(23-May-2024, 08:56 AM)Roepers schreef: Wordt niet boos/agressief in het verkeer. Zinloos.
Ik heb van nature en door andere tekortkomingen vaak een kort lontje, zeker als ik van stevig doorfietsen al wat adrenaline in me heb. Maar als ik dan in situaties kom dat ik me kwaad maak, helpt het mij om hier verbaal even lucht aan te geven, als een soort overdrukventiel. Dus ik wil soms wel degelijk boos/agressief reageren, zonder dat het zinloos is. Eenmaal de druk eraf is, kan ik het ook weer sneller van me af zetten, terwijl het me tegelijkertijd ook alerter (in het verkeer) maakt.
Maar ik begrijp je punt volledig en ben het in principe ook helemaal met je eens. Wink

BTW, je website had net kuren toen ik je ligfietsfoto’s wilde bekijken.
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , PieterTrapt
(22-May-2024, 10:18 PM)365cycle schreef: Wat ik hier vreemder vind is dat het een rotonde binnen de bebouwde kom is. Waarom zijn de fietsers hier uit de voorrang gehaald? Dat ze daar toch eindelijk eens consequent mee gaan zijn...

Dit is een goed punt (voor de lezers:: ik werd bijna geschept op een rontonde, omdat een afslaande automobilist geen richting aangaf, ik dacht dat 'ie rechtdoor ging, maar hij sloeg opeens af). Ik zat inderdaad te denken: waarom hebben verdorie auto's altijd voorrang?

Ik ga de gemeente aanschrijven!

(23-May-2024, 08:56 AM)Roepers schreef: Iedereen maakt fouten, dus het is in het verkeer geven en nemen.

Nou, een automobilist die je recht aankijkt en die dan gewoon doorrijdt, en die je bijna doodrijdt, dat is niet "een foutje". Dat is "grove nalatigheid" of misschien wel "poging tot doodslag".
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver , 365cycle
(23-May-2024, 08:56 AM)Roepers schreef: Ik vind wel dat Melle een punt heeft. Ik ben bij rotondes voorzichtig, uitzonderingen daargelaten. Met die uitzonderingen bedoel ik dat ik mijn eigen rijgedrag achteraf negatief heb geëvalueerd. Iedereen maakt fouten, dus het is in het verkeer geven en nemen. Ik bedoel, we moeten de voor ons eigen bestwil de fout van de ander oplossen, net zo goed als de ander het voor zijn/haar eigen bestwil ook onze fouten oplost. Dat is eigenlijk nog de moeilijkste leerschool. Wordt niet boos/agressief in het verkeer. Zinloos. Nee, niet zinloos, het is nog erger: het werkt nieuwe fouten in de hand.

Groet,

Marco

Een wijze les. Overigens zitten de vaarreglementen ook zo in elkaar. Hoofdregel is dat de gebruiker van het water alle gevaarlijke situaties dient te voorkomen: dit heet goed zeemanschap. Ongeacht de voorrangsregels!!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Oliver
De jeugd wordt wel heel lui gemaakt. Vroeger als peuter / kleuter had ik samen met mijn broer een trap tractor gehad zover ik op foto’s zag en hoorde. Nou vandaag dacht ik er ook eentje te zien. Maar nee dat was het niet, dat dit was ****** elektrische. Het moet niet gekker worden. Zo ga je echt mensen kweken voor op de basisschool al met de fatbikes met gas pendaal.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Oliver , Willeke_IGKT , martinR
(23-May-2024, 04:26 PM)Hardloper schreef: De jeugd wordt wel heel lui gemaakt. Vroeger als peuter / kleuter had ik samen met mijn broer een trap tractor gehad zover ik op foto’s zag en hoorde. Nou vandaag dacht ik er ook eentje te zien. Maar nee dat was het niet, dat dit was ****** elektrische. Het moet niet gekker worden. Zo ga je echt mensen kweken voor op de basisschool al met de fatbikes met gas pendaal.


Ja, ik kan me nog herinneren dat je voor een motorvoertuig minimaal 16 jaar oud moest zijn, een helm moest dragen, het voertuig verzekerd moest hebben en een rijbewijs of certificaat moest hebben.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-May-2024, 04:26 PM)Hardloper schreef: …dit was ****** elektrische. Het moet niet gekker worden. Zo ga je echt mensen kweken voor op de basisschool al met de fatbikes met gas pendaal.
Jij ook al? Ik had gehoopt dat ik vorige week een uitzondering was tegengekomen; niet dus… Cry
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Willeke_IGKT
Nog een dagelijkse ergernis: fietsers die op het linker fietspad rijden, dus tegen de richting in. Doe dat nou niet!

Wil je toch per sé links rijden? Ga dan naar Engeland of Japan. Maar doe het niet in Nederland of België.

Ook opvallend dat het vooral twee groepen zijn die graag tegen het verkeer inrijden:
- scholieren
- gepensioneerden

Iemand een idee waarom juist zij dit doen?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest
@pietertrapt Ook een grote gepensioneerde wandelaars die aan de andere kant lopen heb ik ooit meegemaakt op een smalle fietsstrook op een viaduct. Dan roep je ze en dan horen ze je niet. Dus snap je ergernis. Misschien hebben ze iets van we zien makkelijker het verkeer van voren komen, dan dat we ze horen.

@Oliver ah dus jij zag die ook.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Oliver , Willeke_IGKT
(23-May-2024, 05:14 PM)Hardloper schreef: @pietertrapt Ook een grote gepensioneerde wandelaars die aan de andere kant lopen heb ik ooit meegemaakt op een smalle fietsstrook op een viaduct.

Ja, ha ha ik zie ze ook wel eens.

Dit brengt mij trouwens bij een andere ergenis: hardlopers op het fietspad. Ik rijd soms over behoorlijk volle fietspaden - waarover dan ook nog hardlopers rennen. Nu loop ik zelf ook wel eens hard, maar dit begrijp ik dus niet. Je kunt letterlijk overal hardlopen, waarom zou je dan kiezen voor een druk fietspad????

Wat is toch die aandrang om tijdens spitsuur op de drukste fietspaden van de stad te gaan lopen?
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Oliver , Willeke_IGKT
Soms is het wel begrijpelijk als fietsers langs de verkeerde kant rijden, b.v. Omdat je anders meerdere keren een drukke provinciale weg moet oversteken terwijl je maar een klein stukje verder hoeft te zijn.

Kinderen zijn net zo comfort en gemak zoekend als volwassenen, ze kopieren gewoon het gedrag van hun omgeving. Onze van 7 fietst op eigen fiets naar celloles (20km enkele reis). Wel ene energiek beweeglijk exemplaar.
Antwoord }
Bedankt door: PieterTrapt , Oliver , Willeke_IGKT
(23-May-2024, 05:23 PM)PieterTrapt schreef: Wat is toch die aandrang om tijdens spitsuur op de drukste fietspaden van de stad te gaan lopen?

Drukke agenda en dus tijdens de spits een van de weinige momenten is dat je tijd weet vrij te maken om te lopen? En tja asfalt loopt fijner wanneer je 12km/u gaat dan stoeptegels die schots en scheef liggen. En tja het is of wel fietsers die je voorbij komen of wel zelf moeite moeten doen om een voetganger voorbij te gaan. 

Maar ik loop zelf ook afwisselt op voet- en fietspaden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , PieterTrapt
(23-May-2024, 04:46 PM)PieterTrapt schreef: Nog een dagelijkse ergernis: fietsers die op het linker fietspad rijden, dus tegen de richting in.
Daar heb ik ook eens een mooie frontale aanrijding mee gehad, uiteraard in het donker en de tegenpartij reed zonder licht op een (voor stadse begrippen) vrij donker stukje. Ik kan nog net uitwijken naar rechts, het trottoir op, wijkt hij uit naar links, ook dat trottoir op. Doh Ik had een mooie scheur in mijn spijkerbroek, hij een dubbelgevouwen voorwiel.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , PieterTrapt
(23-May-2024, 02:32 PM)PieterTrapt schreef: Ik ga de gemeente aanschrijven!
Dank! Big Grin

(23-May-2024, 02:32 PM)PieterTrapt schreef: Nou, een automobilist die je recht aankijkt en die dan gewoon doorrijdt, en die je bijna doodrijdt, dat is niet "een foutje". Dat is "grove nalatigheid" of misschien wel "poging tot doodslag".
Mwah. Het gebeurt regelmatig dat ik gewoon zie dat het grove opzet is, meestal remmen ze dan op het laatste moment. Maar het gebeurt ook vaak dat ze me recht aankijken en me niet zien. Kijken en zelfs aankijken zijn geen synoniem voor waarnemen. Niet goed, maar het overkomt de allerbesten. Een van de ons welbekende velomobielontwerpers heeft zo ooit een aanrijding gehad in de Flevopolder: 100% plat, buiten de bebouwde kom, alleen maar weiland waar een auto uit een zijstraat bovenuit stak. Hij vertelde dat hij 'm totaal niet had gezien, en er zo tegenaan reed.
En dichter bij huis: Ik heb vanochtend 20 minuten lang m'n bril gezocht. Ik had 'm op, en het is zo'n montuur met van die kleine rondjes, dus je ziet continu de randen als je 'm op hebt Big Grin

(23-May-2024, 04:26 PM)Hardloper schreef: De jeugd wordt wel heel lui gemaakt. Vroeger als peuter / kleuter had ik samen met mijn broer een trap tractor gehad zover ik op foto’s zag en hoorde. Nou vandaag dacht ik er ook eentje te zien. Maar nee dat was het niet, dat dit was ****** elektrische. Het moet niet gekker worden. Zo ga je echt mensen kweken voor op de basisschool al met de fatbikes met gas pendaal.
Klopt, ik stoor me er ook mateloos aan, en ik zou het fantastisch vinden als de Velomobile World rotomoulded Bülk-skeltertjes gaat leveren. Om twee redenen:
1. een bedrijf dat ik ken produceert die dingen voor een paar automerken (ik heb een goede reden om even geen namen te noemen). Ze zijn geen onderdeel van het autobedrijf, het is echt een zelfstandige fabrikant van elektrisch speelgoed. Ze zijn wel gebonden aan bepaalde eisen om aan de licentie te voldoen, maar betalen geen licentiekosten aan de automerken. Opvallend he?
2. toen ik een aantal jaar geleden voor een nieuwe auto van de zaak aan het onderhandelen was, bood men mij zo'n ding voor m'n kind aan als onderdeel van de deal (in plaats van een deel van de door mij gevraagde korting).
Het is marketing. Autofabrikanten proberen hiermee bij zo jong mogelijke kinderen zowel autorijden te normaliseren tot iets wat hoort bij "groot" zijn, als dat ze hun merk alvast voorzichtig inmasseren. Dat er fabrikanten zijn die hun dan ontzorgen en ze ook nog eens eisen mogen stellen aan kwaliteit en afwerking komt ze heel goed uit.



(23-May-2024, 04:43 PM)PieterTrapt schreef: Ja, ik kan me nog herinneren dat je voor een motorvoertuig minimaal 16 jaar oud moest zijn, een helm moest dragen, het voertuig verzekerd moest hebben en een rijbewijs of certificaat moest hebben.
Dat is zowel niet waar als nog steeds zo. Zolang een elektrisch voertuig niet sneller dan 6 km/h kan wordt het niet gezien als een motorvoertuig, voor o.a. sommige invalidenvoertuigen zijn hierop nog uitzonderingen.

(23-May-2024, 04:46 PM)PieterTrapt schreef: Nog een dagelijkse ergernis: fietsers die op het linker fietspad rijden, dus tegen de richting in. Doe dat nou niet!

Wil je toch per sé links rijden? Ga dan naar Engeland of Japan. Maar doe het niet in Nederland of België.

Ook opvallend dat het vooral twee groepen zijn die graag tegen het verkeer inrijden:
- scholieren
- gepensioneerden

Iemand een idee waarom juist zij dit doen?
Zeker, en ik ben er afhankelijk van de omstandigheden ook niet per se op tegen. Hier in de buurt heb je een school die tussen twee rotondes ligt, en daar liggen twee fietspaden aan waar ik dagelijks spookrijders tegenkom als ik met mijn uk naar zijn school fiets. Echter zijn die twee rotondes ook precies de rotondes waar ik iedere dag wel ergens géén voorrang krijg, al dan niet met opzet. Je moet er echt assertief rijden, veel automobilisten stoppen alleen als ze denken dat die gestoorde fietser gewoon niet gaat stoppen.
Ik moet er niet aan denken om m'n uk daar zelfstandig over te laten steken. Dus dat veel scholieren, ouders met kinderen en ook bejaarden daar lekker aan de verkeerde kant doorknorren vind ik heel logisch.
Ik heb de gemeente overigens al meerdere malen gevraagd om zowel handhaving als om een verbreding van de fietspaden (er is echt ruimte zát), zodat het deel bij de school een echt tweerichting fietspad kan worden. Ook dit is weer zo'n situatie waarin ik pas actie verwacht wanneer er een keer een ambulance of een lijkwagen moet komen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(23-May-2024, 05:14 PM)Hardloper schreef: @pietertrapt Ook een grote gepensioneerde wandelaars die aan de andere kant lopen heb ik ooit meegemaakt op een smalle fietsstrook op een viaduct. Dan roep je ze en dan horen ze je niet. Dus snap je ergernis. Misschien hebben ze iets van we zien makkelijker het verkeer van voren komen, dan dat we ze horen.


De situatie ken ik niet, maar in de wet staat dat, bij gebrek aan een stoep, voetgangers op het fietspad mogen lopen. De plek op de weg was verplicht tegen het verkeer inlopen (zodat je het verkeer aan kon zien komen); dit is veranderd in dat het de voorkeur heeft. (Dit vanwege 2 richtingsfietspaden naast een weg; voetgangers hoeven dan niet tussen de fietsers en de auto's te lopen).
Wat je niet mag als voetganger, is het fietsverkeer blokkeren. Naast elkaar lopen kan hierdoor niet altijd. De ergernis hierover is vergelijkbaar met de ergernis die fietsers geven, als ze gedrieën naast elkaar fietsen  en zo doorfietsen blokkeren.

Bedenk zelf welke leeftijd bij welke overtreding hoort en welke leeftijd de verkeersregels volgt.

Niels, nog niet jarig, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , Bacchus , Oliver
(23-May-2024, 08:26 PM)Niels van der Wal schreef: De ergernis hierover is vergelijkbaar met de ergernis die fietsers geven, als ze gedrieën naast elkaar fietsen  en zo doorfietsen blokkeren.

Ik meen me zelfs te herinneren dat je ook niet met z'n tweeën naast elkaar mag fietsen als je het verkeer blokkeert. Maar die moeten we nog maar eens opzoeken... Dodgy


EDIT:
Ik kan het in het RVV zo snel niet vinden, dus ik zal me wel vergissen (of intussen zo oud zijn dat dit misschien nog iets uit vroegere tijden was... Undecided ).
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , PieterTrapt
Ik ben vandaag niet blij met de nieuwe fietsschoenen (online gekocht) passen toch net niet helemaal lekker, dus moet er 1 maatje groter komen. Mijn voeten zijn niet allebei even groot, dus het is altijd een beetje gokken welke maat zal passen.

Ik wilde me vandaag even gaan ergeren aan een inhalende brommer die wel heel lang net achter me bleef hangen. Bleek een Postbodebrommer te zijn, met heel brede fietstassen. Die was gewoon voorzichtig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(23-May-2024, 09:28 PM)Oliver schreef: EDIT:
Ik kan het in het RVV zo snel niet vinden, dus ik zal me wel vergissen (of intussen zo oud zijn dat dit misschien nog iets uit vroegere tijden was... Undecided ).

Je hebt goed gekeken. Voor 1990 was dat zo. Sindsdien is het gewoon toegestaan.
Antwoord }
Bedankt door: Oliver , Willeke_IGKT
(23-May-2024, 09:56 PM)datakneder schreef:
(23-May-2024, 09:28 PM)Oliver schreef: EDIT:
Ik kan het in het RVV zo snel niet vinden, dus ik zal me wel vergissen (of intussen zo oud zijn dat dit misschien nog iets uit vroegere tijden was... Undecided ).

Je hebt goed gekeken. Voor 1990 was dat zo. Sindsdien is het gewoon toegestaan.
Je wilt dus eigenlijk gewoon zeggen dat dat tussen haakjes van toepassing is... Tongue
Groetjes uit het Zuiden,

Oliver.

Mango 90 - KMX Tornado - Sinner Spirit - Quattrovelo 122
Antwoord }
Bedankt door:
Naast elkaar mag hinderen nog steeds niet.
In de praktijk is het achter elkaar wanneer er geen ruimte is voor naast elkaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(23-May-2024, 02:32 PM)PieterTrapt schreef: Nou, een automobilist die je recht aankijkt en die dan gewoon doorrijdt, en die je bijna doodrijdt, dat is niet "een foutje". Dat is "grove nalatigheid" of misschien wel "poging tot doodslag".
Nee hoor, dat is niet meer dan menselijk. Wel kijken maar niet zien. Ik geniet nog steeds van de hersenschudding die ik precies op die manier heb opgelopen. Auto stopt, kijkt en trekt op als ik er midden voor zit. 
De dame in kwestie had overduidelijk gekeken, maar de signaalverwerking in de hersenen was even ergens anders mee bezig. Pech voor mij. 

Het verschilt erg van mens tot mens. Een goede vriend is piloot. Als hij auto rijdt weet ie op elk moment precies welke andere auto’s waar zitten. Hij zou bijna kunnen inhalen zonder te kijken omdat er geen verassingen komen. Ik moet er heel bewust mee bezig zijn om zeker te zijn dat ik niets mis. En sinds mijn ongeluk let ik daar meer op en valt me op hoe vaak ik onvoldoende goed gekeken heb, of niet meer zeker weet of ik goed gekeken heb. 

En iets anders: hebben jullie echt niks anders te doen dan je ergeren aan andere weggebruikers? Dat heb ik inmiddels opgegeven: het verandert niets, ik wordt er niet vrolijker van en ik doe in mijn braafheid vast weer dingen die anderen vervelend vinden. 30 km/h rijden als dat op het bord staat bijvoorbeeld. Of niet doorrijden bij groen omdat anders de kruising klem staat. 
Leven en laten leven.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
(23-May-2024, 11:12 PM)Merijn schreef: Als hij auto rijdt weet ie op elk moment precies welke andere auto’s waar zitten.
Zo rijd ik ook op de momenten dat ik echt met het verkeer bezig ben (toch wel meestal, eigenlijk). Heeft me al een aantal keer gered, doordat ik kon uitwijken "op de gok" (wetende dat de kans heel klein was dat er nu wél iets in m'n vluchtweg zat).

(23-May-2024, 11:12 PM)Merijn schreef: En iets anders: hebben jullie echt niks anders te doen dan je ergeren aan andere weggebruikers? Dat heb ik inmiddels opgegeven: het verandert niets,
Oneens. Ik probeer die frustratie om te zetten in iets nuttigs. M'n ukkie fietste afgelopen week voorop met een vriendje, richting een kruispunt waar fietsers voorrang hebben. Nog voor ik aanwijzingen kon geven hoorde ik hem "kijken of ie stopt! autos kan je niet vertrouwen!" tegen z'n vriendje zeggen Big Grin 
Daarnaast helpt een stukje vriendelijkheid als mensen wél fatsoenlijk rijden ook gewoon een hoop. Daar zeur ik hier alleen een stuk minder over.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Hoekie


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 35 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM