Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaring eerste rit naar het werk
#79
(28-May-2024, 10:44 AM)bucovaina schreef: Als ik me niet vergis, komt de QV ook maar met 1 voorblad.
Klopt. Denk dat het komt door de kettingspanner die voorin zit, maar ik weet het niet zeker. Als niemand hier het weet ga ik het wel even navragen Smile 

(28-May-2024, 10:44 AM)bucovaina schreef: En daar ook verder over: hoe zit dat met fading? Voel je dat tijdig aankomen en kan je gewoon harder remmen op die moment (als het nodig zou zijn) om even aan de kant te laten afkoelen? Daar heb ik namelijk schrik voor. Ik dacht altijd dat eens fading begint, heb je veel minder remkracht en kan je eigenlijk ook niet meer tot stilstand komen. Of loopt dat allemaal zo'n vaart nu ook weer niet?
In mijn ervaring voel je het niet aankomen, maar merk je tijdens het remmen ineens dat de remkracht sterk afneemt. Je moet dan veel harder knijpen om hetzelfde remvermogen te realiseren en dat is progressief. Bij de fiets waarmee ik het gehad heb moest ik daarna de remschoenen opschuren voordat ze weer lekker remden.

Het aantal hoogtemeters doet niet zoveel, wat meer van belang is is hoe lang je afdaalt (en hoeveel energie je dus kwijt moet zonder dat de remmen echt tijd hebben om af te koelen). Hoe hard ga je met de Quest in de afdaling en kan je die helemaal rijden zonder te remmen of wordt dat al gauw te gek? 

Verder zijn er een paar dingen die je moet weten.
Teneerste: Kort stevig remmen zorgt voor minder hitte dan lang slepend remmen. 
Tweede is een wat langer verhaal dat gaat over hoe je moet remmen. Onderstaand grafiekje is daar even belangrijk bij:

[Afbeelding: Screenshot-2024-05-28-111118.png]

Ik heb hierbij even een fictieve QV ingevoerd met gegokte aerodynamische gegevens, weet ze niet uit m'n hoofd en evenmin of ze bekend zijn, maar weet nog wel ongeveer hoe hard een QV op vlakke weg kan en daar ben ik vanuit gegaan.
Het rode vlak in de grafiek is hoeveel vermogen je moet trappen voor de bijbehorende snelheid, het oranje vlak in de weergave is hoeveel vermogen je moet remmen voor de bijbehorende snelheid.

Bij mijn theoretische QV is de theoretische snelheid bij 6% afdaling al ruim 109 km/h (voor 110 km/h moet je trappen, voor 109 moet je met 12 watt remmen). Houdt dus in dat als je op een oneindige afdaling van 6% staat, en de remmen los laat, je uiteindelijk ruim 109 km/h zal rollen. 
Ga je de vorm van het oranje vlak echter bekijken, dan zie je twee dingen:
1. Je moet steeds minder hard remmen als je dichter bij 110 km/h komt. Logisch!
2. Er is een omslagpunt, waar de rode lijn staat. Het eerste stuk moet je steeds harder remmen om je snelheid gelijk te houden. Huh?
Juist. Rijd je stapvoets, dan heb je maar heel weinig remkracht nodig om de snelheid laag te houden. Voorkomen dat je snelheid oploopt is in sommige gevallen dus beter dan proberen een snelheid die al hoog is zo te houden. Het omslagpunt in dit voorbeeld is dus 63,11 km/h; om te voorkomen dat de snelheid verder oploopt dan die snelheid moet je dik 670 watt remmen. Dit verschilt per afdaling. Een beetje handigheid krijgen is ook gewoon nuttig.

Als laatste, omdat het een prachtig filmpje is en omdat koelen ook gewoon kan:

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#80
Ik kom hoegenaamd niet aan zo lang afdalen. Pulserend rem ik iig wel altijd als het net wat langer duurt. Meestal iets in de zin van snelheid wat laten oplopen, hard remmen tot bijna stapvoets en dan terug snelheid laten opbouwen. Zo krijgt de rem in de tussentijd de mogelijkheid om zijn warmte kwijt te raken. Of dat nu echt de beste methode is weet ik niet. Is het echt nodig op mijn rit, ik vermoed het niet, maar ik voel me er beter bij dus ik doe het zo Smile

Ik was ook al aan het denken om een temperatuursensor op de trommelremmen te plaatsen en eens te meten hoe warm die worden tijdens mijn ritten. Al weet ik niet hoeveel ik ga zijn met die meting van de temperatuur op de behuizing. Dat is nl niet (meteen) de temperatuur aan de remblokken, waar het ertoe doet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#81
Had die ene blad voor ook niet te maken dat het door het relatief kleine aangedreven achterwiel weinig zin om naast een 75/80 tandwiel ook een 57 tandwiel te hebben. Waarbij die laatste weinig meerwaarde heeft kwa snelheid. En dat daarbij de derailleur nooit een groot genoeg verschil in tandwielen kan opvangen om wel duidelijk nuttige te zijn.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#82
De 20 inch Quest had/heeft wel 3 tandwielen voor maar die heeft dan ook een speciale kooi voor de spanning voor en een speciale derailleur op de tussen as.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#83
Ik rijd hier in een omgeving die misschien wel iets te vergelijken is met die van jou. Ook hier heet een bultje van 80 meter al Berg. Net over de grens is ook wel een glooiend gebied met dergelijke heuveltjes. De percentages zullen ook wel een beetje vergelijkbaar zijn. Daar kom je niet aan fading, voor die tijd ben je wel klaar met afdalen. Dat wil niet zeggen dat je niet al heel hoge snelheden kun halen.

Maar ga je verder naar het oosten in Belgie met hele lange afdalingen, Baraque de Fraiture geloof ik, dan zou het misschien kunnen. Dat ligt nu nog niet binnen bereik, maar met stijgende conditie en lol in het fietsen kan dat wel veranderen.

Ik vind berg af nog steeds wel spannend, omdat de snelheid zo vlot oploopt, en maar blijft oplopen. Voluit laten gaan, dat durf ik niet. Daar moet de infrastructuur zich dan ook voor lenen. De weg moet goed zijn, onderaan de bult een T splitsing is ook niet leuk. Of die auto's die je met 100 inhalen etc.

De voorderailleur heeft een gebogen vorm die aansluit op de curve van je kettingblad. De grootste curve is die voor een 56-57 tands. Dat past niet op een 75er. Dus moet je verder omhoog. Het kan wel, maar de schakelkwaliteit leidt er onder. 75-52 zal nooit zo mooi schakelen als een 52-42 die voor elkaar gemaakt zijn. En als het misgaat, de ketting eraf valt, dan draai je met wat pech in 1 crankomwenteling de zaak in de soep. De heren bij velomobiel hebben allemaal minstens drie decenia en heel erg veel kilometers ervaring. Als die niet achter een bepaalde technische oplossing staan, dan is dat niet voor niks. Naast fietsenmakers zijn het ook fietsers.

Een kleiner tandwiel doe je niet om sneller te gaan, maar om langzamer te kunnen rijden. Bergop bijvoorbeeld. Dat kan best zinvol zijn. Bij het forensen misschien niet direct, maar als je in dergelijke omgeving ook je boodschappen doet, of met een kindje achterin rond rijdt, dan valt de keuze mogelijk toch anders uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
#84
(28-May-2024, 07:12 PM)Jeroen S schreef: Maar ga je verder naar het oosten in Belgie met hele lange afdalingen, Baraque de Fraiture geloof ik, dan zou het misschien kunnen. Dat ligt nu nog niet binnen bereik, maar met stijgende conditie en lol in het fietsen kan dat wel veranderen.


Effe gekeken naar de volgende video:



Lijkt erop dat hij die 5 minuten een gemiddelde draaite van 48 km/h, waarvan een gedeelte met bijtrappen. Ik zou hier in de vm zo naar beneden gaan zonder ook maar angst te hebben voor te hete remmen. Met zo'n rechte weg komt het niet in me op te remmen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#85
Ergens daar in de buurt is een heel erg lange rechte afdaling. Baraque de Fraiture, Baraque Michel (weet het niet meer precies), is al weer 30 jaar terug dat ik er reed. Maar voor het gevoel 15 km ofzo met een matig percentage rechtuit naar beneden. Licht dalend de snelheid constant tot 60km/h beperken is een ideale manier om fading te veroorzaken.

De intentie is ook meer, kijk niet alleen naar je directe omgeving, maar ook naar wat in de nabije toekomst binnen bereik kan liggen. En met een kindje en boodschappen achterin ziet het er ook al weer anders uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#86
(28-May-2024, 07:52 PM)Jeroen S schreef: Ergens daar in de buurt is een heel erg lange rechte afdaling. Baraque de Fraiture, Baraque Michel (weet het niet meer precies), is al weer 30 jaar terug dat ik er reed. Maar voor het gevoel 15 km ofzo met een matig percentage rechtuit naar beneden. Licht dalend de snelheid constant tot 60km/h  beperken is een ideale manier om fading te veroorzaken.

De intentie is ook meer, kijk niet alleen naar je directe omgeving, maar ook naar wat in de nabije toekomst binnen bereik kan liggen. En met een kindje en boodschappen achterin ziet het er ook al weer anders uit.

Dat kan kloppen. Dat filmpje is slechts een stukje van de afdaling. Het totaal is ongeveer 14 km. en blijft inderdaad in een gelijk percentage dalen. En met een kindje achterin zou ik ook een stuk rustiger rijden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
#87
(28-May-2024, 02:53 PM)Willeke_IGKT schreef: De 20 inch Quest had/heeft wel 3 tandwielen voor maar die heeft dan ook een speciale kooi voor de spanning voor en een speciale derailleur op de tussen as.
Klopt, maar die heeft inderdaad een overbrenging in het midden die het toerental verandert.
Als je tussenas bijvoorbeeld een 24T tandwiel heeft dat verbonden is met het achterwiel, en een 15T bij het achterwiel, dan is je overbrengingsverhouding 1,6x 
Betekent dus dat als je een 52T en 32T voorblad hebt, je dit kan vermenigvuldigen met 1,6x om de maat tandwiel te bepalen die je nodig hebt zonder tussenas.
52 x 1,6 = 83T (afgerond)
32 x 1,6 = 51T (afgerond)
Het verschil tussen de beide tandwielen is 20T in werkelijkheid, maar haal je de tussenas weg en probeer je hetzelfde te bereiken met grotere tandwielen, dan heb je 32T verschil nodig om dezelfde verhoudingen te bereiken. Betekent dus dat je kettingspanner met een fors kortere ketting moet kunnen omgaan, en dat je derailleur en tandwielen ook oké moeten zijn met 32 tanden in één keer schakelen. Mijn Milan vond 65 -> 39 nog wel leuk, maar 39 -> 65 was ellende. En da's nog maar 26T Smile 

(28-May-2024, 07:12 PM)Jeroen S schreef: De heren bij velomobiel hebben allemaal minstens drie decenia en heel erg veel kilometers ervaring. Als die niet achter een bepaalde technische oplossing staan, dan is dat niet voor niks. Naast fietsenmakers zijn het ook fietsers.
Oké, maar hier is de wet van de remmende voorsprong ook nog wel van toepassing. Er zijn best wat innovaties geweest die door diverse mensen voorgesteld zijn waar zij bewust niet voor gekozen hebben, terwijl ze op zich wél werken.
Eén daarvan had zelfs het bedrijf Intercity Bike en de DF als gevolg; daar zijn er per productiejaar gewoon meer van verkocht dan van de Quest.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
(28-May-2024, 11:42 PM)365cycle schreef: Oké, maar hier is de wet van de remmende voorsprong ook nog wel van toepassing. Er zijn best wat innovaties geweest die door diverse mensen voorgesteld zijn waar zij bewust niet voor gekozen hebben, terwijl ze op zich wél werken.
Eén daarvan had zelfs het bedrijf Intercity Bike en de DF als gevolg; daar zijn er per productiejaar gewoon meer van verkocht dan van de Quest.

Dit heeft niet alleen met die 'remmende voorsprong' te maken. Bij die beslissing speelde ook de persoonlijkheid van de heer DF een grote rol. Hij heeft een soort 'botsend karakter'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#89
Vanmorgen besloot zoonlief om 03:17AM dat hij het niet leuk vond dat hij zijn Winnie de Pooh zakdoek niet vond. Sindsdien niet meer geslapen en omdat mijn wekker toch om 05:00 gaat, iets na vieren uit bed gekomen en de scenic route genomen naar het werk. Ik wilde mijn route ook wat aanpassen. Ik heb 2 "hoofdroutes" om naar het werk te rijden. Eentje die de eerste helft veilig is, en eentje die de tweede helft veilig is. Nu liggen beide routes in het midden wel wat uit elkaar dus dat is wat uitzoeken wat het beste werkt. Omdat ik dus toch tijd zat had en mijn benen best vermoeid van afgelopen 2 dagen, heb ik er maar een "hersteltraining" van gemaakt. Op het dooie gemak gereden en wat liggen zoeken op de GPS. Uiteindelijk 2u over gedaan, maar maakt niet uit.

Ergens halverwegen tussen de modder/gravel/putten in de weg, mainstage (denk ik) van Rock Werchter in opbouw.
[Afbeelding: werchter.jpg]

 Vanavond kan ik nog volle bak gaan want de rest van de week krijgen de benen echt rust. Erg welkom na 2 weken van (~210km/week) Stromeren naar velomobielen. Want het moet gezegd, Stromeren kan je qua inspanning niet vergelijken met velomobielen. Meesten onder jullie zal dat niets nieuws zijn Tongue .

Ik heb gisteren een Polar H10 gekocht en ga daar wat mee experimenteren met hem op de gpsmap 67 te koppelen. Mogelijk koop ik me nog een Garmin instinct 2X. Die lijkt een ERG lange batterijduur te hebben en dual band GPS. Ook nog eens een ingebouwde zaklamp, wat best handig kan zijn in de VM, zeker 's morgens vroeg met een racekap erop.

Gisteren ook nog naar Garmin Connect gekeken, ik kan blijkbaar mijn hoogtemeters corrigeren in de web-interface.

[Afbeelding: Screenshot-2024-05-29-at-07-57-10.png]


En last but not least: de QV heeft de status Besteld!!! applause applause applause . Nu vraag ik me af wanneer ik ongeveer een idee heb wanneer de geschatte levertermijn gaat zijn. Ik zag op velomobiel.nl dat er een orderboek online staat. Alleen weet ik niet goed of ik eruit zou kunnen afleiden hoe lang het ongeveer gaat duren.
Antwoord }
#90
Bij mij was het zo’n 10 maanden. Die H10 kan je onder sensoren koppelen dacht ik. Je moet hem wel even dragen. Je kan kiezen tussen Ant en Bluetooth profiel. Zou voor ANT gaan. Instict 2x is denk ik wel een leuke aanvulling op je 67. Die laatste zou ik op een of andere manier bevestigen op je QV gaan bevestigen. Want dan kun je die voor de route gebruiken. En omdat het kan zou ik dan ook met beide de activiteiten tracken. Je zou een speciaal Velomobiel activiteit kunnen aanmaken met aangepaste schermpjes. Als het connecten van de H10. Geef maar een seintje. Ik heb al eerder gedaan op zijn voorloper.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#91
Zou iig fijn zijn als ik idd een aangepaste activiteit kan aanmaken. Velomobielen of zo. Of QV'en (voor als ik over 3 jaar nog een andere zou willen Smile )

De GPSmap hangt al rechtsvoor in de Quest. Was het eerste wat ik gevraagd heb of de dealer toevallig wat extra velcro had liggen om op mijn gpsmap te hangen. Volgende is mijn smartphone, die gaat er ook aan moeten geloven Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#92
Ik had een vetertje aan mijn 66 gemaakt en deze tijdens proefrijden aan het stuur gehangen. Maar nu ik de QV heb, ligt hij eerder in een van de 2 bagage vakken van mijn QV wanneer ik besluit dat hij mee gaat. De Edge zit midden op mijn stuur. Zodat ik hem lekker goed kan zien wanneer ik rijd.

Onder het kopje "vastleggen" dacht ik, kun je trouwens diverse instellingen vast leggen. Zoals de frequentie van opslaan. En in wat voor sport je de activiteit vastlegt. Zo kun je ook bv Kano selecteren. Wanneer je dan een Kayak sensor hebt, dan zie je de peddle bewegingen in connect. Maar je hebt ook vliegen, hardlopen, fietsen, hiken, wandelen etc etc. Ik zou zeker eens spelen met je GPSMaps. Kwam er wel achter dat je heel veel meer mee kunt. Dan gewoon wandelingen vastleggen.

Heb je er al een SD kaartje bij jou erin gestopt? Ik heb ooit eens 32GB kaartje gekocht en heb daar deze kaarten op gezet:
freizeitkarte Maar open fietsmap is zeker ook een optie. En je hebt nog verschillende andere die te proberen vallen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#93
Dat grafiekje verklaart een hoop. Met een legenda is ook te begrijpen wat er staat. O o wat ben ik toch slim. Doh
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#94
(29-May-2024, 12:51 PM)Hardloper schreef: Onder het kopje "vastleggen" dacht ik, kun je trouwens diverse instellingen vast leggen. Zoals de frequentie van opslaan.
Mja, maar er zit niet echt in wat ik zou willen. Ik zou graag 's morgens 1 activiteit willen hebben en 's avonds 1. Dus dan moet ik het zoals nu manueel stoppen. Maar goed, niet onoverkomelijk natuurlijk.

(29-May-2024, 12:51 PM)Hardloper schreef: Heb je er al een SD kaartje bij jou erin gestopt? Ik heb ooit eens 32GB kaartje gekocht en heb daar deze kaarten op gezet:
freizeitkarte Maar open fietsmap is zeker ook een optie. En je hebt nog verschillende andere die te proberen vallen.
Openfietsmaps heb ik inderdaad al jaren tot groot plezier in gebruik. Alleen merk ik dat die niet even goed is voor de VM als voor de klassieke fiets.

Ik denk dat mijn geprefereerde "routering" ook nog gaat wijzigen eens mijn conditie beter is en ik wel relatief goed mee kan in het verkeer zodat ik vaker de rijbaan kan kiezen. Nu kan ik korte stukken wel mee, maar ik rijd dan zwaar "in het rood" Smile. Lang hou ik dat dus niet vol en zeker niet als het meerdere dagen is zoals nu het geval. Ik moet m'n krachten wat spreiden over de week.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#95
Je zou eens de instellingen moeten checken. Voor wat jij wil werkt waarschijnlijk die GPSMaps veel beter dan welke horloge / Edge dan ook. Al moet je wel even de instellingen nakijken. Ik herinner me een setting van automatische opslaan van activiteit. Maar ook dagelijks of …? Maar zelf heb ik liever er de controle over. Dus ik gebruik die optie niet zoals jij die zal willen gebruiken. Dit kan trouwens per (zelf) gemaakte profiel. Zo zou je een profiel werk kunnen nemen . Maar ook toertochten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#96
Na 2 dagen niks gedaan te hebben, moest ik vandaag (zaterdag) om 07:00 op het werk zijn. Ik was toch al om 04:00AM wakker dus goed op tijd vertrokken rond 04:40 zoiets. Uiteraard geen kat op de baan, alleen miezerde het wel goed en T-shirt kletsnat, bijna geen zicht met die miezer op de bril. Maar, ... wel een nieuw record gereden. 26.0km/h op de GPS! Ik heb niet speciaal hard gereden, gewoon geen kat op de baan en overal kunnen doorrijden waar ik wilde, dat scheelt ook een hoop natuurlijk. Langs de andere kant, het was de rit naar het werk. Die gaat normaal gezien trager dan de rit terug naar huis. En tot nu toe is 26.0km/h gemiddeld het snelste, vorige record was 25.4km/h bergaf, de rit naar huis.
Antwoord }
#97
Ik raad je samen met andere denk ik, hardloop shirts aan. En misschien zelfs hardloopshorts. Ik, maar ook andere dragen ook hardloop kleren in de VM. En aangezien jouw ambitie snel zijn is, ga je ook weer meer zweten.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#98
Hardloop shirts, dat is een aardig idee. Dat helpt denk ik ook wel tegen die schuurplekken waar ik sinds vorig jaar mee zit na een paar uur fietsen door de type stof.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#99
(01-Jun-2024, 06:31 PM)Lopopodium schreef: Hardloop shirts, dat is een aardig idee. Dat helpt denk ik ook wel tegen die schuurplekken waar ik sinds vorig jaar mee zit na een paar uur fietsen door de type stof.

Ik draag ook hardloopkleding sinds ik op een ligfiets rijd. Bevalt mij heel goed.

Fietskleding met zakjes op de rug vind ik ongeschikt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
@ Wim -de roetsende en wat doe jij met die hardloop broeken met ritsen op de kontzakken? Ik heb gemerkt dat ik die tight shorts / leggings met ritsen op de kontzakken eigenlijk niet fijn vind bij de yoga. Voel die zitten bij het zitten met yoga. Maar vergeet er vaak op te letten van te voren.  Doh
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De meeste hardloopbroeken die ik heb hebben geen rits.

Zit er wel een rits in, dan haal ik die er gewoon uit met een tornmesje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
(01-Jun-2024, 07:52 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik draag ook hardloopkleding sinds ik op een ligfiets rijd. Bevalt mij heel goed.

Fietskleding met zakjes op de rug vind ik ongeschikt.

Fietsbroeken met zeem zitten me in de weg maar gek genoeg vind ik de zakjes in fietsshirts weinig storend op de ligfiets. Wel lastig is dat fietsshirts vaak een te kort voorpand hebben voor ons.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb al wel eens een ritsje van een Lidl wielershirt geknipt, omdat ie in de weg zat. Alleen het schuivertje, met de nijptang. De rest was plat genoeg. Ik ben ook wel blij met hun korte fietsbroeken, zo'n type met een fietsonderbroekje erin. Die haal ik eruit, daar is ie voor gemaakt. Dan een gewone sport onderbroek van de Decathlon en het werkt voor mij prima. Daar zit niks achterop. Geen rits, geen zak. Wel een bandje voor een riem maar dat is dun genoeg om het niet te merken. Ik vind het prettiger dan zo'n wielerbroek met zeem.
Meestal gebruik ik gewone sportshirts zonder zakjes of rits. Boven een graad of 10 moet ik op het werk even wassen en omkleden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik haal altijd alleen het "trekhaakje" (hoe heet zo'n ding?) van de rits eraf, samen met die "slede". De rest laat ik zitten.

Verder: deze - thank me later Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
blij dat ik weer sne...Piet K — 11:10 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Hebben hardlopers ...365cycle — 10:19 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Ik kan het niet late...Lopopodium — 09:50 PM
Flevobike Versatile, vanaf 1000 euro.
Ik heb al een Versat...Gideonaut — 09:32 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Als we toch aa...Niels van der Wal — 09:12 PM
Flevobike Versatile, vanaf 1000 euro.
Versatile is een ge...ZoefZoef — 09:07 PM
Flevobike Versatile, vanaf 1000 euro.
Versatile is een gew...Gideonaut — 08:58 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Als we toch aan ...PieterTrapt — 08:33 PM
Flevobike Versatile, vanaf 1000 euro.
Niet van mij, ook n...ZoefZoef — 08:03 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Als er geen stoep is...Willeke_IGKT — 07:19 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Als er geen stoep ...Hardloper — 06:37 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
En nu we toch aan ...Niels van der Wal — 06:33 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Op éénrichting fie...365cycle — 05:10 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Slecht afgestelde ...LigfietsWilsum — 04:45 PM
Een linksliggend fietspad (2 richtingen...
Slecht afgestelde fi...PieterTrapt — 04:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat speelt ook altij...melle z — 02:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
25 km/u halen is w...365cycle — 01:01 PM