Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat ze zeggen
(01-Oct-2024, 09:37 PM)bucovaina schreef: Oh gisteren weeral: "Is dat niet gevaarlijk?" Sad 
Overkwam mij het vaakst bij school.
Standaard antwoord richtte ik altijd op een van die ouder zijn/haar kinderen: 

"Die Pietje van jou he... heb je liever dat ik hier met 40 door de straat kom terwijl hij oversteekt, of iemand in een BMW X7 van 2600 kg?"

En indien nodig: "De kans dat ik gewoon om 'm heen stuur zonder dat hij iets merkt is heel groot, vergeet dat niet."
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Willeke_IGKT
(01-Oct-2024, 10:49 PM)Lopopodium schreef: Een betere vergelijking is mensen in een rolstoel of kinderen. Als ze jou niet zien, hoeveel kindertjes hebben ze dan al bijna doodgereden...?

Ik vergelijk het vaak met mijn Handbike. Die heeft een zithoogte van 15cm en toch word ik door iedereen gezien. Ik krijg vaak zelfs voorrang, terwijl ik het niet zou moeten krijgen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(01-Oct-2024, 10:49 PM)Lopopodium schreef: Een betere vergelijking is mensen in een rolstoel of kinderen. Als ze jou niet zien, hoeveel kindertjes hebben ze dan al bijna doodgereden...?


Helaas, dit is wat ik terugkreeg van een verkeerskundige van de provincie Gelderland die ik wees op een veel te laag (<50 cm) geplaatst bord, dat mij het zicht op het verkeer volledig ontneemt:


Hierbij heeft meegespeeld dat het aantal bestuurders van (brom)fietsen met de lengte van een (jong) volwassen mens flink groter is dan zij die nog een kinderlengte hebben, ook in de wetenschap dat kleine kinderen nagenoeg altijd onder begeleiding fietsen (of dat zouden moeten doen).


Hij geeft hier aan dat het kleine kinderen argument niet relevant is. Blijkbaar snapt hij niet dat de provincie hier een illegale en gevaarlijke situatie heeft gecreëeerd en de verantwoordelijke voor het gevolg van dit gevaar, de ouders zijn van de kinderen die gevaar lopen.

Ik hoop dat de Nationale Ombudsman dit ook ziet en de provincie wijst op haar verantwoordelijkheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Buiten bezig, Snoek-L op de heftafel.
Komen twee werklui van de buren naar buiten. Zegt de ene 'dat is een fiets'. Zegt de andere 'nee joh een auto'.
Op de vragende gezichten geantwoord dat het een fiets is. Zegt de ene 'Ja joh, daar zit je droog en lach je iedereen uit'.
Antwoord }
Gisteren was't zonder woorden. Een oudere man wandelde op het voetpad met de hond. Ik kwam voorbij. De man lachte minzaam en stak zijn duim omhoog. Ik deed hetzelfde voor zover dat kon omdat ik de racekap erop het staan.

Wel fijn Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Context is belangrijker dan oppervlakte. Met een wandelstok die een centimeter of 30-40 boven mijn hoofd uitsteekt, wordt ik totaal anders benaderd dan met een kindervlaggetje. Met de wandelstok geef ik aan dat ik niet goed voor mezelf kan zorgen, en dus trigger ik de zorgreflex bij anderen.

Met een fatbike geef ik aan dat ik wel voor mezelf kan zorgen, desnoods ten koste van anderen. Men herkent de context in een fractie van een seconde, en de reacties zijn navenant.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , martinR


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
Een jaar of 5 gelede...PlantageBohémien — 09:31 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Volgens Hardlope...Wim -de roetsende — 08:03 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Is trouwens beke...John1000 — 07:56 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe is het onder...Wim -de roetsende — 07:49 AM
Fietsen van Wim
Nu vraag ik me af ...Wim -de roetsende — 07:44 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat...bucovaina — 12:12 AM
Fietsen van Wim
Nu vraag ik me af of..._Peter — 11:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...omdat ik een kw...Boyd Maduro — 10:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
...als ik zo naar ...PieterTrapt — 09:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
In de shop zag ik in...Hoekie — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bedenk me nu dat ee...Willeke_IGKT — 08:33 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heb contact met Axel...Hoekie — 08:29 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik nog wat compensat...Josligfiets — 08:16 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag op een 90+ t...Josligfiets — 08:10 PM
Medeliggers onderweg
Net 3 medeliggers &q...365cycle — 07:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Favero Assioma P...LigZeeuw — 07:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik vandaag geluk had...Fietsbennie — 06:59 PM