Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Sinds een week of zo zakt het vizier telkens met een grotere hobbel in de weg wat naar beneden. Hoe kan je dat bijstellen?
En ook trilt het aan 1 kant als het op een kiertje open staat. Niet toe of helemaal open. Valt daar wat aan te doen?
En is er toevallig een youtube filmpje te vinden of zo hoe je het vizier er helemaal af krijgt om grondig te poetsen? Ik heb al wat opgezocht maar de filmpjes die ik gevonden heb, lijken in niets op het mechanisme van de Bülk. Heb schrik om het ook kapot te doen dus ik blijf er voorlopig maar af.
Berichten: 5.379
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10585
8162 x bedankt in 4027 berichten
Boutje een beetje strakker draaien hielp bij mij.
Bij mijn Bülk was het vizier eraf en erop krijgen ook een enorm gevecht, maar ik weet niet of de constructie nog altijd hetzelfde is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.716
Topics: 92
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 2869
3202 x bedankt in 2223 berichten
Volgens mij de vizier van mijn lange kap schoot ook steeds los. Heel stevige aandrukken was het advies van Theo. zo hard dat je vingers er pijn van gaan doen begreep ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 508
Topics: 52
Lid sinds: May 2024
Bedankt: 76
975 x bedankt in 475 berichten
Thanks, ondertussen gevonden hoe ik hem los moet maken. Er is ergens een hendeltje aan de 2 kanten dat je op "open" moet schuiven, dan moet je je vizier helemaal open zetten en kan je hem los trekken naar de voorkant van de VM toe. Dan heb ik de boutjes wat proberen aan te schroeven. Het voelt al wat stroever aan. Na de thuisrit deze avond weet ik meer.
Berichten: 1.440
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 247
2778 x bedankt in 1299 berichten
Het vizier bij kappen die van een motorfietsvizier gebruik maken, zoals de Bulk, werkt samen met de mechaniek in die vaak zwarte onderdelen, die niet mee bewegen. Vaak zit daar ergens een palletje en een rastertje. Je hebt nu vermoedelijk de onderdelen beter aan de kap vast gemaakt en hopelijk ook het vizier weer terug in z'n scharnierpunt gekregen. Vaak wil dat ook maar in 1 positie helemaal correct.
Het zou me niet verbazen als er met al dat gerammel iets net niet helemaal lekker op zijn plek heeft gezeten aan de kant waar de boel doorhing. Het zijn 2 of 3 onderdelen die samenwerken en allemaal precies in de juiste positie ten opzichte van elkaar moeten zitten.