Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
pinlock vizier zit los en trilt
#1
Sinds een week of zo zakt het vizier telkens met een grotere hobbel in de weg wat naar beneden. Hoe kan je dat bijstellen?

En ook trilt het aan 1 kant als het op een kiertje open staat. Niet toe of helemaal open. Valt daar wat aan te doen?

En is er toevallig een youtube filmpje te vinden of zo hoe je het vizier er helemaal af krijgt om grondig te poetsen? Ik heb al wat opgezocht maar de filmpjes die ik gevonden heb, lijken in niets op het mechanisme van de Bülk. Heb schrik om het ook kapot te doen dus ik blijf er voorlopig maar af.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#2
Boutje een beetje strakker draaien hielp bij mij.
Bij mijn Bülk was het vizier eraf en erop krijgen ook een enorm gevecht, maar ik weet niet of de constructie nog altijd hetzelfde is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#3
Volgens mij de vizier van mijn lange kap schoot ook steeds los. Heel stevige aandrukken was het advies van Theo. zo hard dat je vingers er pijn van gaan doen begreep ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(07-Oct-2024, 12:26 PM)Hardloper schreef: Volgens mij de vizier van mijn lange kap schoot ook steeds los. Heel stevige aandrukken was het advies van Theo. zo hard dat je vingers er pijn van gaan doen begreep ik.

Je hebt een heel ander vizier.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#5
Thanks, ondertussen gevonden hoe ik hem los moet maken. Er is ergens een hendeltje aan de 2 kanten dat je op "open" moet schuiven, dan moet je je vizier helemaal open zetten en kan je hem los trekken naar de voorkant van de VM toe. Dan heb ik de boutjes wat proberen aan te schroeven. Het voelt al wat stroever aan. Na de thuisrit deze avond weet ik meer.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#6
Het vizier bij kappen die van een motorfietsvizier gebruik maken, zoals de Bulk, werkt samen met de mechaniek in die vaak zwarte onderdelen, die niet mee bewegen. Vaak zit daar ergens een palletje en een rastertje. Je hebt nu vermoedelijk de onderdelen beter aan de kap vast gemaakt en hopelijk ook het vizier weer terug in z'n scharnierpunt gekregen. Vaak wil dat ook maar in 1 positie helemaal correct.

Het zou me niet verbazen als er met al dat gerammel iets net niet helemaal lekker op zijn plek heeft gezeten aan de kant waar de boel doorhing. Het zijn 2 of 3 onderdelen die samenwerken en allemaal precies in de juiste positie ten opzichte van elkaar moeten zitten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Veloom
Heel uitgebreide vid...Willeke_IGKT — 08:10 AM
Doorfietsroutes
Ja, dat is ook een v...Jeroen S — 07:58 AM
Veloom
En na de Theta nu oo...datakneder — 12:21 AM
Doorfietsroutes
Allemaal nog wel p...datakneder — 10:33 PM
Doorfietsroutes
Ja, da's ook een fra...Jeroen S — 10:12 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Eh Frutsel, heb ik t...Jeroen S — 10:09 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het werd vanmiddag w...Jeroen S — 09:58 PM
Doorfietsroutes
maar bij Groenlo ma...Lopopodium — 09:56 PM
Maximale banddruk voor de velgen?
Waarom zou je oo...365cycle — 09:54 PM
Doorfietsroutes
Ik ben het met je ee...Jeroen S — 09:46 PM
Doorfietsroutes
Misschien moeten j...365cycle — 09:09 PM
Bülk 4 more
De website is vern...Wim -de roetsende — 08:42 PM
Bülk 4 more
Aangezien ik een jaa...Willeke_IGKT — 08:14 PM
Bülk 4 more
Als de B4M het goedk...melle z — 07:42 PM
Bülk 4 more
Dus beide Snoeken zi...365cycle — 07:36 PM
Bülk 4 more
Maar hoe dan ook onz...Hardloper — 06:32 PM
Theta, een velomobiel zonder voorganger
Ben wel benieuwd hoe...Arend-Jan — 05:59 PM