Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
(13-Oct-2024, 03:22 PM)365cycle schreef: De snelste fietsbanden worden maar zeer weinig gemaakt; een radiaalband zorgt voor fors minder rolweerstand dan onze diagonaalbanden hebben. 


Ik vermoed dat een band die echt puur voor vierwielige velomobielen gemaakt zou worden wel al snel een radiaalband zou zijn.

Wim Schermer was ook altijd druk met die radiaalbanden.

https://wimschermer.blogspot.com/2012/12...endel.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2024, 03:22 PM)365cycle schreef: De snelste fietsbanden worden maar zeer weinig gemaakt; een radiaalband zorgt voor fors minder rolweerstand dan onze diagonaalbanden hebben. Ik heb weleens wat zitten zoeken naar redenen waarom die banden er niet zijn voor een fiets; met name zoekerig stuurgedrag wordt als één van de redenen genoemd.
Ik vermoed dat een band die echt puur voor vierwielige velomobielen gemaakt zou worden wel al snel een radiaalband zou zijn.

Terwijl tegenwoordig alle* motorfietsbanden toch wel radiaalbanden zijn. Dus wat een radiaalband dan zoekerig zou moeten maken snap ik eigenlijk niet..
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de oorzaak ligt in de soeplesse. Hoe minder stijfheid, hoe meer zoekerig? I dunno...



*van de bekende, grote, gerenommeerde merken althans. Er zullen vast nog wel diagonaalbanden te vinden zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(13-Oct-2024, 04:33 PM)Arend-Jan schreef:
(13-Oct-2024, 03:22 PM)365cycle schreef: De snelste fietsbanden worden maar zeer weinig gemaakt; een radiaalband zorgt voor fors minder rolweerstand dan onze diagonaalbanden hebben. Ik heb weleens wat zitten zoeken naar redenen waarom die banden er niet zijn voor een fiets; met name zoekerig stuurgedrag wordt als één van de redenen genoemd.
Ik vermoed dat een band die echt puur voor vierwielige velomobielen gemaakt zou worden wel al snel een radiaalband zou zijn.

Terwijl tegenwoordig alle* motorfietsbanden toch wel radiaalbanden zijn. Dus wat een radiaalband dan zoekerig zou moeten maken snap ik eigenlijk niet..
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de oorzaak ligt in de soeplesse. Hoe minder stijfheid, hoe meer zoekerig? I dunno...

Er is Vittoria en Veloflex (wat een afsplitsing van Vittoria is) als zuivere fietsbandenmakers veel aan gelegen om 'de snelste' racefietsband op de markt te brengen (Continental en Michelin verdienen hun grote geld elders, denk ik zo maar). Als het een algemene waarheid is dat radiaalbanden zoveel soepeler zijn, en Vittoria heeft ze in het verleden gemaakt, waarom zijn ze er dan mee gestopt?

Of zijn radiaalbanden alleen maar opvallend veel sneller bij de (te) lage snelheden waar Wim Schermer bij test?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
De 32 mm is al getest en volgens mij ook andere breedte maten wel. Er zijn daar ook verschillende testen van dezelfde band in meerdere maten. Maakt niet zo heel erg veel uit. Van de 28er moet je geen wonderen verwachten, die zal ook wel ergens tussen de 15 en 18 watt uitkomen. De super snelle bandjes rollen duidelijk lichter, maar zijn ook een stuk fragieler.

Ik las ergens van een velomobilist die met pro one's voor reed en er gemiddeld zo'n 1000 km levensduur uit haalde. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb, vermoed een blog. Met mijn ongeveer 6000 km per jaar zou dat bij 45 euro per stuk uitkomen op 540 euro bandjes. Ik heb goede hoop dat de Urban's die 6000 km wel gaan redden. Die zitten nu aan dik 4000 en zijn nog lang niet op. Dat is dan 50 euro bandjes per jaar.

De achterband van een velomobiel heeft volgens mij niet zo heel veel te lijden. Daar gaat het mogelijk wel lang goed.
Antwoord }
(13-Oct-2024, 05:06 PM)Tijanus schreef: Of zijn radiaalbanden alleen maar opvallend veel sneller bij de (te) lage snelheden waar Wim Schermer bij test?
Rolweerstand is volledig lineair. Het enige wat zijn test daarmee onzuiver zou kunnen maken is de effecten van weggedrag (zijdelingse vervorming bijvoorbeeld) en (voor ons een non-issue) aerodynamica. 

Heb nog geen tijd gehad om 'm te kijken, maar:



Vermoed verder dat een radiaalband breder zou moeten zijn, en volgens mij geeft een radiaalband bij lage snelheden bepaalde vibraties/trillingen die de diagonaal niet heeft. 

In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2024, 05:26 PM)Jeroen S schreef: Ik  las ergens van een velomobilist die met pro one's voor reed en er gemiddeld zo'n 1000 km levensduur uit haalde. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb, vermoed een blog. Met mijn ongeveer 6000 km per jaar zou dat bij 45 euro per stuk uitkomen op 540 euro bandjes. Ik heb goede hoop dat de Urban's die 6000 km wel gaan redden. Die zitten nu aan dik 4000 en zijn nog lang niet op. Dat is dan 50 euro bandjes per jaar.

Mijn Pro Ones haalden de 100 (honderd, geen typefout) km nog niet eens, omdat ik 1x te hard remde (en ze eventjes blokkeerde: direct een flink gat). Ze zijn inderdaad erg dun, en fragiel..

CCU32 gaan bij mij meestal tot zo'n 4000 km mee (voor dan, heb nog geen Urban achterband geprobeerd). Om 6000 te halen zou ik mijn rijgedrag (of route!) moeten aanpassen denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2024, 11:38 PM)Arend-Jan schreef:
(13-Oct-2024, 05:26 PM)Jeroen S schreef: ...goede hoop dat de Urban's die 6000 km wel gaan redden. Die zitten nu aan dik 4000 en zijn nog lang niet op...

CCU32 gaan bij mij meestal tot zo'n 4000 km mee (voor dan, heb nog geen Urban achterband geprobeerd). Om 6000 te halen zou ik mijn rijgedrag (of route!) moeten aanpassen denk ik.

Dan is het ook niet heel raar dat na 5000km mijn CCS wat afgesleten begint te raken. (Zeker als je de races meeneemt, Assen en zeker Ter Apel is niet lief voor je banden) Vandaag omgewisseld voor CCU omdat ik merkte dat de grip met vochtig weer niet echt meer om over naar huis te schrijven is. (Maar ze kunnen met droog weer nog wel even mee volgens mij)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2024, 11:38 PM)Arend-Jan schreef: CCU32 gaan bij mij meestal tot zo'n 4000 km mee (voor dan, heb nog geen Urban achterband geprobeerd). Om 6000 te halen zou ik mijn rijgedrag (of route!) moeten aanpassen denk ik.
Dat zegt wel ook wat over jouw rijstijl Big Grin Zelfs met mijn gewicht haal ik meestal de 7000 km wel. Voordeel daarbij is dat de laatste 30000 km ofzo mijn behoorlijk lang rechtdoor zijn; deels jouw oude woon-werkroute, en destijds vaak naar Zeeland.

(14-Oct-2024, 12:02 AM)Boyd Maduro schreef: Dan is het ook niet heel raar dat na 5000km mijn CCS wat afgesleten begint te raken. (Zeker als je de races meeneemt, Assen en zeker Ter Apel is niet lief voor je banden) Vandaag omgewisseld voor CCU omdat ik merkte dat de grip met vochtig weer niet echt meer om over naar huis te schrijven is. (Maar ze kunnen met droog weer nog wel even mee volgens mij)
CCS sleet bij mij sneller dan de CCU, ik kreeg vaak vlakke plekken. Ze slippen/blokkeren erg snel op nat wegdek (met mijn gewicht zo snel dat ik ze levensgevaarlijk vond) en in de tijd dat ik CCS reed, reed ik ook door weer en wind naar m'n werk. CCU vind ik echt een veel betere band.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Oct-2024, 03:32 PM)Tegelfanaat schreef: Continental Contact Urban is er in 32-622. De 28mm versie staat op de lijst met testkandidaten van de genoemde BRR maar heeft nog niet veel stemmen. Ben wel nieuwsgierig hoe deze scoort in vergelijking met de racebanden.

Same here. Een CCU in 40-622 is wel getest, met een best goede 18.1 W Een GP5000 AS in 32-622 heeft 16.3 W
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Snoek(-L) dashboard 4.0 Cool

Hoofdschakelaar (wit),
Schakelaar licht (voor, achter),
Schakelaar licht Lupine SL F (bedrade versie)
Voltmeter, USB, eigen aan/uit wipschakelaar, afdekklepje
Schakelaar, overig
XT60E-M
LiFePO4
[Afbeelding: Dashboard.jpg]
Antwoord }
Netjes hoor!
Ik heb ook bovenop een hoofdschakelaar gemaakt en rechts zit een extra schakelaar voor de dashcams.
Usb laadpoort heb ik rechts in de fiets, waar ik ook mijn telefoon kwijt kan (op de wielkast) en de Edge 1040 heb hangen. Deze twee kan ik dus onderweg opladen.

In de QV-limo heb ik hetzelfde, plus rechts dan nog een kleine laadcontroller voor het zonnepaneeltje dat ik op het serviceluik in de neus heb gemaakt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(12-Oct-2024, 04:51 PM)Hoekie schreef:
(12-Oct-2024, 04:32 PM)Boyd Maduro schreef: Ik heb vaker gehoord dat gp5000 lastig kan zijn dus wat dat betreft was ik er op voorbereid.
Het viel me inderdaad wel op dat er erg weinig ruimte is tussen de ad en de wielkast.

- Welke maat GP5000 gebruik jij ?
- Ging die op de DT Swiss (R470) velg zonder gereedschap?

Blijkbaar toch een andere velg: rmx 6515
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Big Grin thumb Ha, en de 30mm gp5000, niet de 32mm
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Ik ben nog een beetje blond in 622:

- Waarom de GP 5000 S TR en niet de niet TR versie?

Van voren geen interesse voor een noodle, maar voor van achteren wel.
- Iemand die daarmee. rijdt? Zoals bijvoorbeeld https://www.bike-components.de/en/Vittor...rt-p83649/
https://www.bicyclerollingresistance.com...conclusion
Laat maar
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(15-Oct-2024, 12:52 PM)Hoekie schreef: - Waarom de GP 5000 S TR en niet de niet TR versie?
De S TR is sneller en niet echt minder lekbestendig. De TT TR is nog sneller, maar ook wel heel dun.
De AS TR is iets minder snel, maar wel een hele goeie band. Ik heb 'm nu ook weer klaar liggen; er ligt een gewone GP5000 onder m'n fiets, maar zodra ik 1x lek rijd frot ik de AS TR eronder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(15-Oct-2024, 12:52 PM)Hoekie schreef: Ik ben nog een beetje blond in 622:

- Waarom de GP 5000 S TR en niet de niet TR versie?
Is sneller Tongue
Van voren geen interesse voor een noodle, maar voor van achteren wel.
- Iemand die daarmee. rijdt? Zoals bijvoorbeeld https://www.bike-components.de/en/Vittor...rt-p83649/
https://www.bicyclerollingresistance.com...conclusion
Laat maar

Hoezo laat maar? Conclusie is juist goed toch? Ik ben er ook naar aan het kijken. Nauwelijks effect op rolweerstand en vergemakkelijkt het dealen met grote lekke
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Klopt, echter vallen me op uit het verhaal:
- alleen tubeless
- lastig van de velg te krijgen
- bij lek rijden rij je nog steeds op de velg
- bij > 4 bar wordt de air-liner 'te veel' ingedrukt
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Banden in 28-622 besteld. Ik ben benieuwd hoe makkelijk of moeilijk deze te plaatsen zijn.

Helaas bevestigde vanavond het gevoel dat er nog iets speling op het stuur zit; kon het stuur iets heen en weer bewegen terwijl de Snoek-L gewoon rechtdoor ging.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(11-Oct-2024, 06:45 AM)Boyd Maduro schreef: Mijn enige referentiepunt is de QuestXS waarvan ik al meerdere keren heb gelezen dat het qua windgevoeligheid ergens bovenaan het lijstje zit. Geheel naar verwachting merk ik dan ook meer van de wind in de Snoek dan in de QuestXS. De manier waarop zorgt er echter voor dat ik waarschijnlijk tot een hogere windsnelheid met mijn Snoek nog comfortabel ben dan dat ik dat met mijn QuestXS was. Namelijk: ik heb het gevoel dat de QuestXS meer omgegooid wordt waar de Snoek meer opzij geduwd wordt. Dus (zeker met minder constante wind) met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden bij de QuestXS gaat het rechtdoor langer goed maar daarbij ga ik toch wat ongemakkelijk scheef in de fiets zitten voor wat contragewicht (die lijkt overigens ook beter te zeilen)
Ik heb niet zoveel gewicht om in de strijd te gooien dus ik vindt het prettig dat dat bij de snoek niet nodig is.

De zijwaartse verplaatsing wordt volgens mij veroorzaakt door dwarsslip van de
banden, die je verkrijgt door de door de wind aangebrachte dwarskracht. Goed
om te lezen dat de Snoek een neutraal stuurgedrag vertoont bij zijwind. Is dit
ook zo bij de Snoek_L?

Dat omgooien bij de QuestXS: misschien dat het neutrale punt (drukpunt) bij de
QuestXS verder van het zwaartepunt van fiets en berijder af ligt. De dwarskracht
door de wind op het voertuig en de horizontale afstand tot het zwaartepunt zorgt
dan voor een giermoment.

Ik begrijp "met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden"
niet als deze een neutraler stuurgedrag heeft dan de QuestXS (wordt meer
omgegooid) en dat dan "Quest gaat rechtdoor langer goed".

Als op een band een dwarskracht wordt uitgeoefend, dan krijgt de band een
richtmoment. Dit richtmoment moet bij zijwind worden gecompenseerd door kracht
uit te oefenen op het stuur.

Zou het kunnen dat bij de Snoek een kleinere stuuruitslag nodig is voor
eenzelfde verdraaiing van het voorwiel en daardoor lastiger/zwaarder stuurt dan
de QuestXS?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 12:57 PM)John1000 schreef:
(11-Oct-2024, 06:45 AM)Boyd Maduro schreef: Mijn enige referentiepunt is de QuestXS waarvan ik al meerdere keren heb gelezen dat het qua windgevoeligheid ergens bovenaan het lijstje zit. Geheel naar verwachting merk ik dan ook meer van de wind in de Snoek dan in de QuestXS. De manier waarop zorgt er echter voor dat ik waarschijnlijk tot een hogere windsnelheid met mijn Snoek nog comfortabel ben dan dat ik dat met mijn QuestXS was. Namelijk: ik heb het gevoel dat de QuestXS meer omgegooid wordt waar de Snoek meer opzij geduwd wordt. Dus (zeker met minder constante wind) met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden  bij de QuestXS gaat het rechtdoor langer goed maar daarbij ga ik toch wat ongemakkelijk scheef in de fiets zitten voor wat contragewicht (die lijkt overigens ook beter te zeilen)
Ik heb niet zoveel gewicht om in de strijd te gooien dus ik vindt het prettig dat dat bij de snoek niet nodig is.

De zijwaartse verplaatsing wordt volgens mij veroorzaakt door dwarsslip van de
banden, die je verkrijgt door de door de wind aangebrachte dwarskracht. Goed
om te lezen dat de Snoek een neutraal stuurgedrag vertoont bij zijwind. Is dit
ook zo bij de Snoek_L?

Dat omgooien bij de QuestXS: misschien dat het neutrale punt (drukpunt) bij de
QuestXS verder van het zwaartepunt van fiets en berijder af ligt. De dwarskracht
door de wind op het voertuig en de horizontale afstand tot het zwaartepunt zorgt
dan voor een giermoment.

Ik begrijp "met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden"
niet als deze een neutraler stuurgedrag heeft dan de QuestXS (wordt meer
omgegooid) en dat dan "Quest gaat rechtdoor langer goed".

Als op een band een dwarskracht wordt uitgeoefend, dan krijgt de band een
richtmoment. Dit richtmoment moet bij zijwind worden gecompenseerd door kracht
uit te oefenen op het stuur.

Zou het kunnen dat bij de Snoek een kleinere stuuruitslag nodig is voor
eenzelfde verdraaiing van het voorwiel en daardoor lastiger/zwaarder stuurt dan
de QuestXS?

oh, volgens mij begreep je me verkeerd.
Met de QuestXS had ik het gevoel dat ik minder tegen hoef te sturen om rechtdoor te blijven gaan maar meer tegen moet leunen om niet op twee (of minder) wielen te eindigen
met de snoek heb ik het gevoel dat ik met meer wind kan rijden omdat die minder snel op twee wielen gaat maar dat ik meer moet tegensturen omdat die meer uit de rijrichting gedrukt wordt. (mogelijk dat dit beter is met de vin omdat die extra zijoppervlak geeft achter je draaipunt)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 02:24 PM)Boyd Maduro schreef:
(16-Oct-2024, 12:57 PM)John1000 schreef: Ik begrijp "met de snoek meer de aandacht er bij om rechtdoor te blijven rijden"
niet als deze een neutraler stuurgedrag heeft dan de QuestXS (wordt meer
omgegooid) en dat dan "Quest gaat rechtdoor langer goed".

oh, volgens mij begreep je me verkeerd.
Met de QuestXS had ik het gevoel dat ik minder tegen hoef te sturen om rechtdoor te blijven gaan maar meer tegen moet leunen om niet op twee (of minder) wielen te eindigen
met de snoek heb ik het gevoel dat ik met meer wind kan rijden omdat die minder snel op twee wielen gaat maar dat ik meer moet tegensturen omdat die meer uit de rijrichting gedrukt wordt. (mogelijk dat dit beter is met de vin omdat die extra zijoppervlak geeft achter je draaipunt)

Met "meer omgegooid worden" dacht ik aan dat de neus van de velomobiel in plaats van aan kantelen van het voertuig.
Dat de Snoek "meer uit de rijrichting wordt gedrukt" dan de QuestXS is wel jammer. Dat de QuestXS eerder door zijwind kantelt
komt misschien door dat deze wat hoger is (ondanks de grotere spoorbreedte).

(10-Oct-2024, 08:38 PM)Arend-Jan schreef: Wind gevoeligheid heb ik ook al over geschreven.
TL;DR minder goed dan de Milan maar nog steeds dik prima.

Als ik op dit forum "wind AND snoek" als zoekopdracht invul, krijg ik wel treffers. Echter, waar kan ik de lange versie
over de zijwindgevoeligheid van de Snoek(L) vinden?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 07:27 PM)John1000 schreef: Dat de Snoek "meer uit de rijrichting wordt gedrukt" dan de QuestXS is wel jammer. 

De Snoek wordt hier wel vergeleken met de in mijn ogen meest zijwindONgevoelige vm die er is.

Als ik het zo lees, dan komt de Snoek heel dicht in de buurt van de XS en eigenlijk is de reactie op harde wind nog iets gunstiger/beter hanteerbaar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 07:54 PM)Wim -de roetsende schreef:
(16-Oct-2024, 07:27 PM)John1000 schreef: Dat de Snoek "meer uit de rijrichting wordt gedrukt" dan de QuestXS is wel jammer. 

De Snoek wordt hier wel vergeleken met de in mijn ogen meest zijwindONgevoelige vm die er is.

Als ik het zo lees, dan komt de Snoek heel dicht in de buurt van de XS en eigenlijk is de reactie op harde wind nog iets gunstiger/beter hanteerbaar.

Ja precies, Ik kan niet met veel verschillende velomobielen vergelijking maar lees uit veel hoeken dat de Qxs een van de beste is in de wind en ik voor zover ik nu gevoeld heb rij ik met de Snoek met hardere wind een stuk comfortabeler omdat wat tegensturen met de Snoek een stuk beter gaat dan (met mijn gewicht van <60kg) tegenleunen in de Qxs.

Heb met de Qxs een paar keer flink gezeild maar dan lig ik flink scheef in de fiets Big Grin (dan kan je de uitspraak "met de Snoek iets meer aandacht nodig" ook vergeten trouwens)
Heb met de Snoek nog niet één keer het gevoel gehad dat ik (door wind) bijna om ging, niet eens in de buurt.
Antwoord }
(16-Oct-2024, 07:54 PM)Wim -de roetsende schreef: De Snoek wordt hier wel vergeleken met de in mijn ogen meest zijwindONgevoelige vm die er is.
Ik pas niet in een XS, maar heb jij 'm weleens kunnen vergelijken met een Milan GT?
Die fiets was zo heerlijk rustig bij wind, ik weet nog dat ik ooit met windkracht 7/8 door de polder reed en ineens dacht "ja, ik voel me hier prima ontspannen, maar wat als er ergens een tak omlaag komt?"
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Oct-2024, 09:28 PM)365cycle schreef: Ik pas niet in een XS, maar heb jij 'm weleens kunnen vergelijken met een Milan GT?
Die fiets was zo heerlijk rustig bij wind, ik weet nog dat ik ooit met windkracht 7/8 door de polder reed en ineens dacht "ja, ik voel me hier prima ontspannen, maar wat als er ergens een tak omlaag komt?"

Nee, maar jij weet wel het verschil tussen de SL en de GT toch?

De XS is echt minder zijwindONgevoeliger dan de SL.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 09:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Nee, maar jij weet wel het verschil tussen de SL en de GT toch?
Niet goed genoeg om te weten hoe de SL is bij heftige wind. Ik pas er half in zeg maar.
De SL voelde wel fragieler, lichtvoetiger aan dan de GT.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor gee...Frutsel — 09:25 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Na lang speuren heb ...Lopopodium — 07:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Hank past voor geen ...melle z — 07:05 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock....Frutsel — 06:47 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Bij de M5 Blueglide ...De tovenaar — 06:27 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb ook Ublock. M...Lopopodium — 06:01 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de e...Frutsel — 05:10 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Heeft een van jullie...Hardloper — 04:34 PM
Lange imbussleutel bij M5 Low Racer
Klopt helemaal wat M...Jeroen S — 03:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ai, en dat in deze t...Jeroen S — 02:58 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Ik heb alleen de eer...Lopopodium — 12:15 PM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik sch...Tijanus — 12:07 PM
SL in Grou
Ik had die adver...Tijanus — 12:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat...ZoefZoef — 03:23 AM
OBT 2024 Rotterdam
Graag ZoefZoef, dat ...Willeke_IGKT — 01:20 AM
Tocht met een CruzBike door GCN
Excuus, ik schaa...Wim -de roetsende — 12:24 AM