Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wat ze zeggen
(01-Oct-2024, 09:37 PM)bucovaina schreef: Oh gisteren weeral: "Is dat niet gevaarlijk?" Sad 
Overkwam mij het vaakst bij school.
Standaard antwoord richtte ik altijd op een van die ouder zijn/haar kinderen: 

"Die Pietje van jou he... heb je liever dat ik hier met 40 door de straat kom terwijl hij oversteekt, of iemand in een BMW X7 van 2600 kg?"

En indien nodig: "De kans dat ik gewoon om 'm heen stuur zonder dat hij iets merkt is heel groot, vergeet dat niet."
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Veloquest , Willeke_IGKT
(01-Oct-2024, 10:49 PM)Lopopodium schreef: Een betere vergelijking is mensen in een rolstoel of kinderen. Als ze jou niet zien, hoeveel kindertjes hebben ze dan al bijna doodgereden...?

Ik vergelijk het vaak met mijn Handbike. Die heeft een zithoogte van 15cm en toch word ik door iedereen gezien. Ik krijg vaak zelfs voorrang, terwijl ik het niet zou moeten krijgen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(01-Oct-2024, 10:49 PM)Lopopodium schreef: Een betere vergelijking is mensen in een rolstoel of kinderen. Als ze jou niet zien, hoeveel kindertjes hebben ze dan al bijna doodgereden...?


Helaas, dit is wat ik terugkreeg van een verkeerskundige van de provincie Gelderland die ik wees op een veel te laag (<50 cm) geplaatst bord, dat mij het zicht op het verkeer volledig ontneemt:


Hierbij heeft meegespeeld dat het aantal bestuurders van (brom)fietsen met de lengte van een (jong) volwassen mens flink groter is dan zij die nog een kinderlengte hebben, ook in de wetenschap dat kleine kinderen nagenoeg altijd onder begeleiding fietsen (of dat zouden moeten doen).


Hij geeft hier aan dat het kleine kinderen argument niet relevant is. Blijkbaar snapt hij niet dat de provincie hier een illegale en gevaarlijke situatie heeft gecreëeerd en de verantwoordelijke voor het gevolg van dit gevaar, de ouders zijn van de kinderen die gevaar lopen.

Ik hoop dat de Nationale Ombudsman dit ook ziet en de provincie wijst op haar verantwoordelijkheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Buiten bezig, Snoek-L op de heftafel.
Komen twee werklui van de buren naar buiten. Zegt de ene 'dat is een fiets'. Zegt de andere 'nee joh een auto'.
Op de vragende gezichten geantwoord dat het een fiets is. Zegt de ene 'Ja joh, daar zit je droog en lach je iedereen uit'.
Antwoord }
Gisteren was't zonder woorden. Een oudere man wandelde op het voetpad met de hond. Ik kwam voorbij. De man lachte minzaam en stak zijn duim omhoog. Ik deed hetzelfde voor zover dat kon omdat ik de racekap erop het staan.

Wel fijn Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Context is belangrijker dan oppervlakte. Met een wandelstok die een centimeter of 30-40 boven mijn hoofd uitsteekt, wordt ik totaal anders benaderd dan met een kindervlaggetje. Met de wandelstok geef ik aan dat ik niet goed voor mezelf kan zorgen, en dus trigger ik de zorgreflex bij anderen.

Met een fatbike geef ik aan dat ik wel voor mezelf kan zorgen, desnoods ten koste van anderen. Men herkent de context in een fractie van een seconde, en de reacties zijn navenant.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
"High five, high five!" Kinderen vragen nu zelfs om een high five als ze zo'n coole ligfiets aan zien komen  Cool
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , Boyd Maduro , Hoekie
Vandaag keek iemand naar de fiets en zei: "Daar ga ik nooit inkomen". Ik keek naar hem, hij had nog wat meer kilo's dan ik, en zei: "Erin gaat nog mel lukken, eruit zal het probleem zijn."
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , PieterTrapt
Vandaag een paar keer commentaar gehad over mijn snelheid/zichtbaarheid/veiligheid. Eén van een dame met een hond op het bromfietspad buiten de bebouwde kom. Ik liet men snelheid zakken tot 30, ze had toch nog iets te roepen. Zelfs met 30 hoor je dan alleen de eerste 1,5 woorden Tongue
Leukste was een rijder op een VanMoof die volgens mij zo'n ~34 reed voor ik hem met laag in de 40 km/h inhaalde. Ik zag het volgende stoplicht net voor me op rood springen dus hij stopte naast me en stak direct van wal. Heb hem vriendelijk doch duidelijk gewezen op het feit dat zíjn fiets illegaal is Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Wat was z'n kritiek? Dat jij het waagde hem in te halen? Is dat verboden, volgens het Wetboek van Van Moof? Big Grin
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Tijanus
Ik reed vanochtend achter zo'n VanMoof. Dat ding reed 37km/u. Geen verzekeringsplaatje. Illegaal dus.

Ik haalde hem niet in. Bij iedere kruising of scherpe bocht was dat ding weer weg en daarna haalde ik 'm weer net niet in.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
En wat wil je daarmee zeggen?
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(16-Oct-2024, 09:02 PM)PieterTrapt schreef: Wat was z'n kritiek? Dat jij het waagde hem in te halen? Is dat verboden, volgens het Wetboek van Van Moof? Big Grin

Dat ik levensgevaarlijk reed, niemand op het fietspad rekent op dat soort snelheden en nog wat mindervriendelijkheden.
We reden op een bromfietspad, ik haalde hem niet met een waanzinnig snelheidsverschil in, en wat ik al zei; zijn fiets is illegaal.
Ik had het er met Frutsel over (buiten het forum) en die verwoordde het mooi:

Frutsel schreef:zo van 'ik rij te hard, dus als iemand me inhaalt rijdt hij veel te hard'

(16-Oct-2024, 09:26 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik reed vanochtend achter zo'n VanMoof. Dat ding reed 37km/u. Geen verzekeringsplaatje. Illegaal dus.

Ik haalde hem niet in. Bij iedere kruising of scherpe bocht was dat ding weer weg en daarna haalde ik 'm weer net niet in.
Als ik ooit in de buurt ben wijs 'm dan maar aan. Dan pak ik 'm wel even voor je terug Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(16-Oct-2024, 09:30 PM)Tom Fekkes schreef: En wat wil je daarmee zeggen?

Wie ik?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Ja. Ik snap je overweging om de VanMoof illegaal te verklaren. Maar ik heb me nooit gestoord aan dit soort fietsers die zich normaal en veilig gedragen.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus
(16-Oct-2024, 09:59 PM)Tom Fekkes schreef: Ja. Ik snap je overweging om de VanMoof illegaal te verklaren. Maar ik heb me nooit gestoord aan dit soort fietsers die zich normaal en veilig gedragen.

Ik verklaar 'm niet illegaal. Dat doet de wet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Je hebt gelijk, maar ik ben geen rechter. Met een beetje goed gedrag stoor ik me niet aan die figuren. Overigens rijd jij ook redelijk snel.

Weliswaar zonder motor, maar dat is wel waar sommigen zich aan ergeren.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
En de wet is soms natuurlijk best raar.
In Nederland is 500W ondersteuning illegaal, maar 500PK niet.

Goed, voor die laatste heb je een extra papiertje nodig, maar aan een 'neutrale observator op de maan' zou ik het niet met droge ogen kunnen uitleggen.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT
En zo blijf je discussiëren. Ik vraag me ook af of de regels voor het fietsen wel evenwichtig zijn. Overigens streef ik niet naar zwaardere motoren. Fietsen moet wel fietsen blijven.
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , Tijanus
(16-Oct-2024, 10:05 PM)Wim -de roetsende schreef:
(16-Oct-2024, 09:59 PM)Tom Fekkes schreef: Ja. Ik snap je overweging om de VanMoof illegaal te verklaren. Maar ik heb me nooit gestoord aan dit soort fietsers die zich normaal en veilig gedragen.
Ik verklaar 'm niet illegaal. Dat doet de wet.

(16-Oct-2024, 10:08 PM)Tom Fekkes schreef: Je hebt gelijk, maar ik ben geen rechter. Met een beetje goed gedrag stoor ik me niet aan die figuren. Overigens rijd jij ook redelijk snel.
Weliswaar zonder motor, maar dat is wel waar sommigen zich aan ergeren.

Verwar je Wim niet met mij? Ik "klaagde" namelijk over de VanMoof. In feite ging het me om het commentaar van de bestuurder, niet over zijn verdere rijgedrag. Het maakt mij niet uit dat hij sneller rijdt dan toegestaan, maar het is nogal krom om een iets snellere rijder de les te gaan staan lezen vanaf een illegaal opgevoerde elektrische fiets. Als zo iemand me dan ook nog zegt dat hij wenst dat me wat overkomt word ik al gauw Rotterdams duidelijk.

Verder rijd ik snel, maar wel met enig gezond verstand. Dit fietspad is een bromfietspad buiten de bebouwde kom, alle bromfietsen mogen daar 40 km/h en in de praktijk zie je dat 45 km/h gedoogd wordt. Nu heb ik het nog eens even nagezocht op Strava, maar wat ik zie is dat ik op het stuk in de bebouwde kom strak ~51 rijd, waar de bebouwde kom voor het gevoel ophoudt de snelheid laat oplopen tot ~55 (max 50, maar het bord "60" is dan al in zicht en veel automobilisten gaan dan dringen, dus kies ik de middenweg), en vervolgens via de "invoegstrook voor brommers" het fietspad op ga en 45 ga rijden, tot het moment dat ik hem inhaal waar het tempo nog verder zakt, blijkbaar naar 38.5, om daarna weer te versnellen. 
Ik pas mijn snelheid dus aan aan het verkeer dat wél verwacht wordt op de strook waar ik rijd.

Ook heb ik eerst met een toetertje en daarna met de bel laten weten dat er iets achter hem zat, en bel+claxon = raar dus hij had genoeg kunnen weten.

(16-Oct-2024, 10:18 PM)Tijanus schreef: En de wet is soms natuurlijk best raar.
In Nederland is 500W ondersteuning illegaal, maar 500PK niet.

Goed, voor die laatste heb je een extra papiertje nodig, maar aan een 'neutrale observator op de maan' zou ik het niet met droge ogen kunnen uitleggen.
Dit is ook niet helemaal waar. 500PK op twee wielen mag zelfs, maar is voorbehouden aan een motorfiets.
Op de bromfietspaden mag je met tot 4000W gewoon terecht, mits er een kenteken en typegoedkeuring op het voertuig in kwestie zit. 
Het verschil zit dus met name in de plaats op de weg en de typegoedkeuring, waarmee bepaalde eisen aan de veiligheid van het voertuig gesteld worden.

Overigens ben ik wel een groot voorstander van vermogens en snelheidsbegrenzers in motorvoertuigen. Snelheid op de maximumsnelheid ter plekke, op snelwegen en veilige provinciale wegen voor x seconden de begrenzer eraf, zodat een traag voertuig echt vlot ingehaald kan worden. Vermogen? Niemand heeft meer dan 100 watt per kilo nodig in een auto. Daarmee krijg je 5 personen en een loeizware aanhanger prima mee de Cauberg op.
Wat mensen dan op "openbare (tol-)wegen zonder snelheidsbeperking" doen moeten ze lekker zelf weten, leef je daar maar lekker uit, daar kan ik als ex-hobbysleutelaar en wannabe-coureur zelfs nog best plezier aan beleven als het op video staat.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(16-Oct-2024, 10:08 PM)Tom Fekkes schreef: Overigens rijd jij ook redelijk snel.

Weliswaar zonder motor, maar dat is wel waar sommigen zich aan ergeren.

Mocht je toch mij bedoelen  Big Grin Cool   Ik reed inderdaad een stukje 37km/u op een breed vrijliggend fietspad zonder zijwegen  Big Grin 

Kort daarna moest ik alweer stoppen met trappen, omdat er een 90 graden bocht naderde. De VanMoof reed buiten-binnen-buiten door de onoverzichtelijke bocht en daarna moest ik weer flink fietsen om in de buurt van hem te komen.

Verder was er op dat tijdstip nog nauwelijks ander verkeer en er waren dan ook geen mensen in de buurt die zich aan mij konden ergeren. Ik reed namelijk wel verantwoord en met aangepaste snelheid door die onoverzichtelijke bocht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(16-Oct-2024, 10:18 PM)Tijanus schreef: En de wet is soms natuurlijk best raar.

In Nederland is 500W ondersteuning illegaal, maar 500PK niet.

Goed, voor die laatste heb je een extra papiertje nodig, maar aan een 'neutrale observator op de maan' zou ik het niet met droge ogen kunnen uitleggen.



Of dit, ook zo maf. Scooters verboden, electrofietsen welkom. Dus je mag best knetterhard door een voetgangersgebied scheuren, zolang het maar met een elektromotor is.



Citaat:Het gemeentebestuur van Groningen wil af van scooters en snorfietsen op de Grote Markt in Stad. Per 1 januari moet het verboden zijn voor de gemotoriseerde tweewielers om over de Grote Markt te rijden. Het verbod moet ook gaan gelden voor de Oosterstraat en de Gelkingestraat.



Wethouder Philip Broeksma (GroenLinks) laat dit weten tijdens het Politiek Vragenuur na vragen van raadslid Rik Heiner van de VVD over onveilige en chaotische verkeerssituaties op de Grote Markt.



Op 1 juni werd de vernieuwde Grote Markt feestelijk geopend na een flinke metamorfose: ‘Met de herinrichting is de Grote Markt een voetgangersgebied geworden. Dat betekent dat fietsers, logistiek verkeer en ook taxi’s te gast zijn. Het is goed om te melden dat we nog niet klaar zijn. We zijn nog steeds aan het herinrichten, de eindsituatie is niet bereikt,’ begint Broeksma.



Fietsers en ook elektrische fietsen blijven wel gewoon welkom en zijn ‘te gast’ op de Grote Markt.



‘Voor brommers en scooters is er een snelheidsverschil met fietsers dat niet aanvaardbaar is. Daarom willen we brommers en scooters verbieden per 1 januari, en dat combineren met een grote informatiecampagne over hoe fietsers en voetgangers zich moeten gedragen op de Grote Markt. Het is een voetgangersgebied waar fietsers wel welkom zijn,’ aldus de wethouder.



Kennelijk is het geen probleem om door een Van Moof of een fatbike van je sokken te worden gereden? Welke ****** verzint dit toch?



Nog zo wat:

- als het een benzinemotor is, moet het ding verzekerd zijn en de bestuurder een helm dragen, minimaal 16 jaar oud zijn en een bromfietscertificaat hebben.

- maar als het een elektromotor is, is geen verzekering nodig, geen helm, geen certificaat, en mag je er vanaf 0 jaar op rondscheuren.




Bron: https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1225624/...-handhaven
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 09:49 AM)PieterTrapt schreef: Kennelijk is het geen probleem om door een Van Moof of een fatbike van je sokken te worden gereden? Welke ****** verzint dit toch?

Ik snap waar je sentiment vandaan komt, maar waarom zou een fatbike of van moof niet mogen, en een VM of een gewone fiets wel? Op een normale stadsfiets haal ik 25 km/u of harder ook wel. Op mijn ligfiets gaat het een tandje harder, en in een VM zal dat vast nog harder gaan. 

Wat volgens mij vaak wordt vergeten is dat het niet aan het vervoersmiddel ligt, maar aan de persoon die erop zit. 

2 voorbeelden: 
1. Ik heb geen moeite met een fatbike die 35 km/u over een fietssnelweg of B-weg rijdt zonder zijwegen of ander verkeer dat er last van heeft. Ik heb wel moeite met een e-bike waarmee iemand op een smal fietspad met 25km/u met loshangende jas vlak langs een ouder iemand vliegt die daar duidelijk van schrikt.

2 Ik heb geen moeite met een fatbike die in een voetgangersgebied zijn snelheid aanpast. Ik heb wel moeite met een MTBer die (hoewel niet perse op hoge snelheid) in een druk voetgangersgebied ieder klein gaatje probeert te pakken en daarmee onvoorspelbaar kleine kinderen bijna omver rijdt.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT , Tijanus , PieterTrapt
(, 09:49 AM)PieterTrapt schreef: Nog zo wat:

- als het een benzinemotor is, moet het ding verzekerd zijn en de bestuurder een helm dragen, minimaal 16 jaar oud zijn en een bromfietscertificaat hebben.

- maar als het een elektromotor is, is geen verzekering nodig, geen helm, geen certificaat, en mag je er vanaf 0 jaar op rondscheuren.
Dit is natuurlijk een karikatuur, want voor een elektromotor gelden dezelfde regels als voor een verbrandingsmotor, tenzij het om traponsdersteuning gaat, waar ook nog aanvullende eisen aan verbonden zijn.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(, 10:41 AM)melle z schreef: Dit is natuurlijk een karikatuur, want voor een elektromotor gelden dezelfde regels als voor een verbrandingsmotor, tenzij het om traponsdersteuning gaat, waar ook nog aanvullende eisen aan verbonden zijn.


Ja, het is zeker karikaturiaal, maar de reden waarmee je het afdoet kan nog wel wat nadere beschouwing hebben.

Waarom gelden er verschillende regels voor voetuigen waar de gashendel op verschillende manieren is gebouwd? Een handbediende gashandel op het stuur zorgt dat je andere dingen mag dan een gashandel die bediend wordt met de voeten. Het gevaar zit 'm, naast het rijgedrag, in de massa in combinatie met de snelheid. Dan is het mijns inziens logischer om de regels hier omheen te bouwen i.p.v. een bepaalde constructie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt
(, 09:49 AM)PieterTrapt schreef: Of dit, ook zo maf. Scooters verboden, electrofietsen welkom. Dus je mag best knetterhard door een voetgangersgebied scheuren, zolang het maar met een elektromotor is.
Op zich zie ik daar nog wel logica in. Uitlaatgassen zijn niet lekker en niet gezond. Daarom worden tweetaktscooters ook op steeds meer plaatsen geweerd.
Daarnaast zijn fietsen en e-bikes voor de wet één categorie, met uitzondering van de speed pedelec. Vermoedelijk mag die laatste daar ook niet komen? Dan is het dus simpelweg "heb je een kenteken? dan mag je er niet in". En dan is het niet heel onlogisch, en wel lekker duidelijk.

(, 09:49 AM)PieterTrapt schreef: Kennelijk is het geen probleem om door een Van Moof of een fatbike van je sokken te worden gereden? Welke ****** verzint dit toch?
"Te gast" betekent bij mij "met aangepaste snelheid". Veel automobilisten hebben daar in fietsstraten nogal moeite mee, maar bij fietsers, zelfs mét ondersteuning, zie ik het in voetgangersgebieden nog best goed gaan.

(, 09:49 AM)PieterTrapt schreef: - als het een benzinemotor is, moet het ding verzekerd zijn en de bestuurder een helm dragen, minimaal 16 jaar oud zijn en een bromfietscertificaat hebben.

- maar als het een elektromotor is, is geen verzekering nodig, geen helm, geen certificaat, en mag je er vanaf 0 jaar op rondscheuren.
Dat is ook niet waar. Als het onder de fietsen valt zit je in de onderste categorie. Voor wie nu "en de Solex en de SpartaMet dan?!" wil roepen: beide leveren meer dan 500W vermogen. Ik denk dat het brouwen van een benzinemotor met voldoende koppel en minder dan 250W vermogen sowieso een technische uitdaging wordt. Dat probleem zie je ook al bij snorfietsen; Behalve elektrisch zijn ze vaak sneller dan toegestaan.

(, 10:32 AM)Bob Hagendijk schreef: Ik snap waar je sentiment vandaan komt, maar waarom zou een fatbike of van moof niet mogen, en een VM of een gewone fiets wel? Op een normale stadsfiets haal ik 25 km/u of harder ook wel. Op mijn ligfiets gaat het een tandje harder, en in een VM zal dat vast nog harder gaan. 
Mijn uk + beste vriendinnetje zijn allebei erg sterke fietsers voor hun leeftijd (8 en 9); in een sprintje gaan ze allebei wel over de 30, maar dat is dan echt een volle sprint. Ik denk dat het aantal tieners dat je nu kan vinden die langdurig boven de 25 km/h kunnen fietsen én een sprintje naar de 40 kunnen trekken zeer beperkt is. Van degene die je vindt zal je waarschijnlijk ontdekken dat het ervaren fietsers zijn.
Als ik de beide ukken vandaag op een onbegrensde Ouxi V8 zet kunnen ze allebei loeisnel optrekken en naar een kruissnelheid van 45-50 km/h, terwijl ze niet de geestelijke capaciteit en ervaring hebben om met die snelheid om te gaan. En dan snijdt dit dus ineens wel heel veel hout:

(, 10:32 AM)Bob Hagendijk schreef: Wat volgens mij vaak wordt vergeten is dat het niet aan het vervoersmiddel ligt, maar aan de persoon die erop zit. 
Het gaat dus vooral om het (kunnen) inschatten van de situatie, en het daarop aanpassen van de snelheid.
In m'n tienerjaren reed ik met heftig opgevoerde bromfietsen (vrijwel zonder uitzondering topsnelheid >100 km/h), en had ik eigenlijk weinig last van de politie totdat één specifieke agent doorhad dat ik niet op iets heel erg legaals reed. Misschien verkeerd gemotiveerd, maar ik reed dus nooit hard in de bebouwde kom, want dan was de pakkans te groot. Ik leerde er echter ook van om zo'n snel ding te hebben en soms wél hard te rijden; kan me nog precies herinneren waar en wanneer het besef "jasses, als er iets uit die zijstraat was gekomen had ik echt NOOIT kunnen remmen" kwam.
Misschien ben ik daarmee een uitzondering op de regel, of misschien zijn mijn ouders dat, want ik wist dat als ik met een boete en een inbeslagname thuis zou komen dat ik thuis óók nog een probleem zou hebben.

Aan de andere kant maken we het hiermee wel heel subjectief, want:

(, 10:32 AM)Bob Hagendijk schreef: 2 voorbeelden: 
1. Ik heb geen moeite met een fatbike die 35 km/u over een fietssnelweg of B-weg rijdt zonder zijwegen of ander verkeer dat er last van heeft. Ik heb wel moeite met een e-bike waarmee iemand op een smal fietspad met 25km/u met loshangende jas vlak langs een ouder iemand vliegt die daar duidelijk van schrikt.
Ik krijg best vaak boze blikken als ik met mijn velomobiel over een bromfietspad rijd, en 30+ aanhoud terwijl iemand probeert z'n hond bij zich te roepen of met pijn en moeite in het gareel te houden. Die persoon heeft dan waarschijnlijk een probleem met het feit dat ik snel langs kom fietsen, maar ik heb een probleem met het feit dat zij hun huisdier niet onder appèl hebben en ik daardoor gevaar loop. Behalve dat ik weinig zin heb om voor iedere wandelaar m'n energie te verspillen aan remmen en optrekken, kan ik namelijk niet ruiken of die hond naar m'n gezicht gaat happen als ik stapvoets voorbij tokkel, en het is een doorgaande bromfietsroute, geen losloopgebied.

Wie bepaalt er dan wat acceptabel is?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Roetsbanden
Dank allen! Ik he...TimSch — 08:08 AM
Roetsbanden
Nee, maar ik ga het ...Wim -de roetsende — 07:54 AM
Roetsbanden
Welke banden a...ZoefZoef — 05:04 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Oh joh, vind je het ...365cycle — 12:37 AM
Roetsbanden
Inmiddels heb ik m...ZoefZoef — 11:19 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Welles ;) De ...Hoekie — 11:03 PM
Roetsbanden
Michelin Wild Run'R ...365cycle — 09:10 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Ja, mijn pedalen (zo...365cycle — 09:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
 Heb nog geen rese...365cycle — 09:07 PM
Roetsbanden
Welke banden adv...Wim -de roetsende — 08:48 PM
Roetsbanden
Inmiddels heb ik mij...TimSch — 08:44 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Vandaag eerste woon ...Hoekie — 07:58 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Als ik het goed be...Wim -de roetsende — 07:24 PM
wat ze zeggen
 Ha ha, ja soms is...Hardloper — 06:07 PM
Zoef zoef zoef stap zoef zoef zoef zoef...
Het zou zomaar kunne...Hardloper — 06:03 PM
wat ze zeggen
De honden lusten g...PieterTrapt — 02:23 PM
wat ze zeggen
Gemotoriseerd ve...365cycle — 01:27 PM