Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 5.769
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1987
7238 x bedankt in 3566 berichten
(27-Oct-2024, 08:08 AM)Arend-Jan schreef: Ze hebben in Dronten mijn fiets wel gecontroleerd (gelukkig! want er zat ook een carbon versteviging op de verkeerde plek gelamineerd dus dat hebben ze zelf opnieuw gedaan), maar niet op dit punt, blijkbaar. Ik wilde hem ook zo snel mogelijk ophalen, dat kan hierin ook een rol gespeeld hebben natuurlijk.
De service van vm.nl is zeer goed. Daar hoor je mij en vele anderen alleen maar lovend over.
De aflevering (en dan vooral de controle) zou iets beter kunnen. Ik hoor wel eens verhalen zoals die van jou (en mij).
Gelukkig hoor ik veel meer verhalen waarbij het allemaal is goed gegaan.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 96
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
130 x bedankt in 56 berichten
Een kleine up-date, mijnerzijds, na 5000km Snoeken.
In mei heb ik mijn Snoek-L nr. 007 afgehaald in Dronten, altijd een spannend iets als je een nieuwe velomobiel afhaalt. Er was net een lading Snoeken afgeleverd, dus de mannen waren druk met afleveren.
Heb Allert en Theo eerst wat uitgehoord waar ik op moest letten en de Snoek-L op het dak gezet.
Het heeft wat jaren geduurd voor dat hij er is, al in 2020 aangegeven dat ik een grote Snoek wou hebben, maar de mannen hadden daar nog geen oren naar, vanwege de Quest 3.0 waar de mallen voor klaar waren.
Maar tijden en gedachten kunnen veranderen, en nadat de info kwam, dat er een grotere zou komen, gelijk eentje besteld met de melding dat nr. 007 voor mij zou zijn, doen we, was de reactie.
Besteld met witte stroomlijnkapjes, maar ondertussen zijn het rode geworden, vind rood wit blaauw wel leuk staan :-)
Dan de vraag hoe voelt het rijden, na alle aanpassingen met deze Snoek-L.
Ik heb al meerdere velomobielen gehad, Alleweder, Quest, Alpha7 en Milan SL.
Ik kan nu veel beter mijn kracht kwijt in de Snoek-L, of anders gezegd, alles wat je erin stopt komt er als snelheid eruit.
Het wordt nu wat kouder en vaak ga ik na 6 uur s'avonds nog 1 tot 2 uur fietsen, maar 50km op het vlakke is meer regel dan uitzondering, en dat heb ik nog met geen enkele velomobiel gehad.
Waar ik met vooral over verbaas is dat het klimmen zo makkelijk gaat met de Snoek-L. In deze omgeving kun je regelmatig klimmen naar 80mtr, dus genoeg oefenterrein.
De loop van de ketting zorgt hier voor, de trekkende ketting gaat namelijk over de stuurtunnel en er niet doorheen zoals bij DF, Milan, Bulk en Alpha.
Elke knik in de ketting zorgt voor energieverlies en juist bij het klimmen komt er veel kracht op de ketting te staan. Eigenlijk wil je een ketting die recht blijft tijdens het fietsen, zodat het geleverde vermogen omgezet wordt in snelheid.
Nog wat data van de afgelopen week.
Gereden: 197,8 km
Gemiddeld snelheid: 28,53km
Tijd: 6:56:13
Gem. hartslag: 118
Hoogte meters: 699mtr
Gem. vermogen: 65 watt
Max vermogen 424 watt
Gereden: 45,57km
Gemiddelde snelheid: 42,2km
Tijd: 1:04:41
Gem. hartslag: 147
Hoogte meters 109 mtr
Gem. vermogen 137 watt
Max vermogen: 328 watt
Mijn vermogens meter is een Powrlink Zero van Wahoo, en gemonteerd links.
Doordat ik linkshandig ben, is mijn linkerbeen niet het sterkste been, dat geeft jammer genoeg een vertekend beeld. Eerder nam ik aan dat het mijn sterkste been is, maar de fysio bevestigde laatst na tests dat rechts sterker is.
Mooiste zou zijn om zowel links als rechts een vermogensmeter te hebben, maar verhouding info en kosten, zijn me te gek.
Ondanks verschillende meningen op dit forum, lukt het hier ook niet om met 1 kilometer verschil tussen kruissnelheid en gem. snelheid een mooi gemiddelde neer te zetten, ook hier geldt de vuistregel, om je gemiddelde hoger te krijgen moet je kruissnelheid meer dan 5 km hoger zijn. Ook al beweert wc eend anders.
Voor mij hebben Allert, Eva en Theo een geweldige prestatie geleverd door zo'n uitgebalanceerde velomobiel te maken als de Snoek.
Ga er dan ook met veel plezier ermee rijden, en ben ze dankbaar voor zo'n mooi product.
Berichten: 1.743
Topics: 103
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7322
2476 x bedankt in 1171 berichten
, 01:22 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:28 PM door Hoekie.
Edit Reason: Spelling
)
(27-Oct-2024, 11:04 PM)Peter de Rond schreef: Een kleine up-date, mijnerzijds, na 5000km Snoeken.
Bedankt het 5000km verslag.
Is dit zonder of met racekap?
Conti Ultra Sport achter en CCS voor?
(26-Oct-2024, 09:56 PM)Arend-Jan schreef: Misschien wel verstandig om je achterwiel te laten checken door een fatsoenlijke fietsenmaker / vm.nl
Ga ik meenemen bij een volgend bezoek aan vm.nl. Binnenkort. Bedankt voor de tip.
Berichten: 5.239
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10129
7869 x bedankt in 3890 berichten
, 03:17 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 03:21 PM door 365cycle.)
(27-Oct-2024, 11:04 PM)Peter de Rond schreef: Nog wat data van de afgelopen week.
Gereden: 197,8 km
Gemiddeld snelheid: 28,53km
Tijd: 6:56:13
Gem. hartslag: 118
Hoogte meters: 699mtr
Gem. vermogen: 65 watt
Max vermogen 424 watt
Gereden: 45,57km
Gemiddelde snelheid: 42,2km
Tijd: 1:04:41
Gem. hartslag: 147
Hoogte meters 109 mtr
Gem. vermogen 137 watt
Max vermogen: 328 watt
Mijn vermogens meter is een Powrlink Zero van Wahoo, en gemonteerd links. Deze gegevens zijn leuk om te lezen, maar niet meer dan dat. Achter de dubbele punt de onderbouwing.
Gemiddelde bewogen snelheid is sterk afhankelijk van de route.
Gemiddeld vermogen is sterk afhankelijk van gewicht en rijstijl.
Als je één keer tot stilstand komt, en weer op moet trekken, kost dat niet alleen veel vermogen waardoor je gemiddeld vermogen oploopt, maar het remmen en optrekken drukt ook zwaar op je gemiddelde. Zeker in de eerste rit, met die 65 watt en een gemiddelde snelheid van 28,5, ben je - mits de snelheid relatief constant was - vooral je rolweerstand aan het meten. Je fiets spoort blijkbaar prima
Daarnaast heb ik - omdat ik je leeftijd ongeveer ken, en weet dat je een zeer ervaren fietser bent die ook behoorlijk hard kan rijden - lichte twijfels bij je vermogensdata. Je schrijft over een gemiddelde hartslag van 118 bpm bij 65W gemiddeld vermogen, maar wat is je maximale hartslag dan? Waarschijnlijk minder dan mijn 193?
>> Ik ben niet zo fit als ik was toen we elkaar zagen in Limburg, maar op een goeie dag trap ik nog altijd 177W bij een gemiddelde hartslag van 118 bpm. Ben ik dan letterlijk iets meer dan 3x zo sterk als jij?
137W @ 147 bpm vind ik geloofwaardiger, maar ook aan de lage kant. 137W @ 42,2 km/h gemiddeld vind ik ook aan de lage kant, maar acht ik in jouw regio wel mogelijk als het een beetje rustig is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 96
Topics: 4
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 0
130 x bedankt in 56 berichten
, 03:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 03:56 PM door Peter de Rond.)
Banden die er momenteel erop liggen,
Voor Continantal Contact 406x32, gebruik ik nu vanaf vorig jaar juli, ongeveer 10.000 mee gereden geen lek.
Achter, Continantal Ultra 28"28mm, ligt er standaard op als je de Snoek afneemt, in mijn geval.
1 kolom data is van een Brevet in Duitsland.
2 kolom is van een rondje rond Lattrop.
Ik kom niet meer aan een hartslag van 193, maar ondanks leeftijd toch nog net bij volvermogen 170.
En ja, de Snoek spoort prima, de voorbanden kunnen nog wel even mee, ik ben daar erg precies in vinden sommige mensen
De stroomlijnkap gebruik ik alleen in de winter, tot nu toe alles nog zonder kap, en sinds kort weer met het inspectiedeksel onder de Snoek.
Berichten: 144
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 369
351 x bedankt in 144 berichten
https://www.velomobileshop.de/p/sonnenbl...rradvisier
ik zat er ivm lage zon aan te denken om deze in mijn snoek te zetten maar in de kap zitten schuimblokken (erg fijn, al meerdere keren gebruik van gemaakt)
nu denk ik dat ik het wel werkend kan krijgen maar ik vroeg me af of anderen hier al ervaring mee hebben (vooral het inbouwen in de Snoek maar ook überhaupt ervaring ermee is interessant)
Berichten: 1.743
Topics: 103
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7322
2476 x bedankt in 1171 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 minuten geleden door Hoekie.)
Gisteravond laat een rondje met de racekap omdat het net begon te spetteren toen ik wegreed. Terug na visite.
Een controle achterwiel gaat zeker gebeuren. Het lijkt of mijn Snoek-L steeds weker in de kont wordt.
Hoorde bij thuiskomt ook iets van een spaak klinken.
Het lijkt of de racekap flink bijdraagt. Veel meer dan bij een kapwisseling QV.
Kijk ik achteraf naar de cijfers dan zie ik,
Deltaweg Goes-Zandkreeksluis vv = rechtdoor met één kruising.
Wind 4/5 ( https://www.windfinder.com/report/kats-z...2024-10-28 )
CCU voor, GP5000 S achter
Nagenoeg wind tegen ~45
Nagenoeg wind mee ~50
En dat bij lichte regen/nat wegdek en maar 13 graden.
Edit: Voor een goed beeld:
De snelheid is cruise snelheid. Bij wind tegen behoorlijke inspanning, bij wind mee ben ik expres rond de 50 gebleven, om door stukken < 150W power te trappen, power terug in de benen te krijgen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|