Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Redenen voor ongelukken anders dan de fatbikes.
ik was gister in amsterdam en had mijn fiets op de auto staan. Maar we hebben toen met de auto bijna een fietser aangereden omdat rechts afslaan en rechtdoor voor fietsers beide groen hebben. En ik zag het net optijd en riep om te stoppen en dat deed mijn oom ook meteen gelukkig. Maar dat mogen ze toch weleens afschaffen want dat is gewoon echt gevaarlijk. en zeker als je het niet meer gewend bent omdat ze het in groningen niet hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Moeten ze de trams in Amsterdam dan ook maar afschaffen?
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
(, 11:44 AM)melle z schreef: Moeten ze de trams in Amsterdam dan ook maar afschaffen?

ik heb volgens mij gister geen tram gezien. Maar daar heb je als het goed is ook geen kruisend verkeer mee als je groen hebt,
Antwoord }
Ik moet zeggen dat de fietsers in Amsterdam iets beschaafder zijn geworden. Het was zo dat je altijd moest uitkijken voor ze als je met de auto was; ze kwamen uit de gekste hoeken, verkeerslichten golden niet voor fietsers, etc.
Antwoord }
(, 11:44 AM)melle z schreef: Moeten ze de trams in Amsterdam dan ook maar afschaffen?

De auto's wel  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Ik bedoelde trams in Amsterdam afschaffen omdat er af en toe een Groninger in Amsterdam komt die het fenomeen tram niet van dichtbij kent.
Antwoord }
(, 11:39 AM)Veloquest schreef: .......met de auto bijna een fietser aangereden omdat rechts afslaan en rechtdoor voor fietsers beide groen hebben. 

Volgens mij ging het over het tegelijk rechtsaf slaan van automobilisten en fietsers. Dat wil Veloquest graag afgeschaft hebben.

@Melle, jij bent zelf over trams begonnen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(, 01:54 PM)melle z schreef: Ik bedoelde trams in Amsterdam afschaffen omdat er af en toe een Groninger in Amsterdam komt die het fenomeen tram niet van dichtbij kent.
Ik woon in Drenthe. En bij mijn eerste fietsrit door Amsterdam moest ik inderdaad wennen aan trams. Inmiddels snap ik ze redelijk Big Grin

En veel ongelukken... tja, veel mensen doen domme dingen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 02:02 PM)Pphaan34 schreef:
(, 01:54 PM)melle z schreef: Ik bedoelde trams in Amsterdam afschaffen omdat er af en toe een Groninger in Amsterdam komt die het fenomeen tram niet van dichtbij kent.
Ik woon in Drenthe. En bij mijn eerste fietsrit door Amsterdam moest ik inderdaad wennen aan trams. Inmiddels snap ik ze redelijk Big Grin

En veel ongelukken... tja, veel mensen doen domme dingen.

STOP met die trams. Het ging over rechtsaf slaan  Doh  thumb applause
Wim -de roetsende

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Veloquest
(, 01:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens mij ging het over het tegelijk rechtsaf slaan van automobilisten en fietsers. Dat wil Veloquest graag afgeschaft hebben.
Omdat ze dat in Groningen niet hebben, net als trams.
Antwoord }
Wat ik trouwens echt wel heel vervelend vind, is als een paard in de tramrails heeft staan poepen en dat er daarna zo'n tram op volle snelheid doorheen knalt. En dat jij daar dan net fietst/loopt of een ijsje eet.
Wim -de roetsende

Antwoord }
(, 02:08 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat ik trouwens echt wel heel vervelend vind, is als een paard in de tramrails heeft staan poepen en dat er daarna zo'n tram op volle snelheid doorheen knalt. En dat jij daar dan net fietst/loopt of een ijsje eet.
(, 02:05 PM)Wim -de roetsende schreef: STOP met die trams. Het ging over rechtsaf slaan  Doh  thumb applause

Laten we het dan maar over op de openbare fietspaden poepende paarden hebben. Als ik ergens een schijthekel aan heb...
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
(, 02:33 PM)365cycle schreef: Laten we het dan maar over op de openbare fietspaden poepende paarden hebben. Als ik ergens een schijthekel aan heb...

En dat je daar dan met je Fatbike doorheen knalt en onderuit gaat. Het is gelukt, we zijn weer ontopic.
Wim -de roetsende

Antwoord }
(, 02:41 PM)Wim -de roetsende schreef: En dat je daar dan met je Fatbike doorheen knalt en onderuit gaat. Het is gelukt, we zijn weer ontopic.
Jup. Lukte mij deze week bijna; het was half verregend en een groot deel was ook al weg, precies in de bocht en in de schemer. Ik hield net aan de goeie kant boven, maar het zag er vermoedelijk wel spectaculair uit.

Ik was trouwens met de vouwfiets... jammer dan Tongue
In words of others,
Antwoord }
(, 02:08 PM)Wim -de roetsende schreef: Wat ik trouwens echt wel heel vervelend vind, is als een paard in de tramrails heeft staan poepen en dat er daarna zo'n tram op volle snelheid doorheen knalt. En dat jij daar dan net fietst/loopt of een ijsje eet.
Ervaring? Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(, 02:06 PM)melle z schreef:
(, 01:59 PM)Wim -de roetsende schreef: Volgens mij ging het over het tegelijk rechtsaf slaan van automobilisten en fietsers. Dat wil Veloquest graag afgeschaft hebben.
Omdat ze dat in Groningen niet hebben, net als trams.

Nou, vooral omdat twee kruisende verkeersstromen waarvan ten minste een auto's heeft tegelijkertijd groen geven sowieso een debiel verkeersbeleid is.
Antwoord }
Bij links afslaan is het in Nederland zo dat als het verkeerslicht een groene pijl toont, je geen tegemoetkomend verkeer hoeft te verwachten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie
(, 06:31 PM)Lig-hen schreef: Bij links afslaan is het in Nederland zo dat als het verkeerslicht een groene pijl toont, je geen tegemoetkomend verkeer hoeft te verwachten.
Bijna altijd, inderdaad. Helaas zijn er uitzonderingen.
Echt.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen

Gewoon Amsterdam afschaffen, dan komen er ook geen Groningers meer die ergens last van hebben. Big Grin thumb
Antwoord }
(, 10:05 PM)365cycle schreef:
(, 06:31 PM)Lig-hen schreef: Bij links afslaan is het in Nederland zo dat als het verkeerslicht een groene pijl toont, je geen tegemoetkomend verkeer hoeft te verwachten.
Bijna altijd, inderdaad. Helaas zijn er uitzonderingen.
Echt.

In Duitsland heel vaak. viel mij op. Dus hebben we in NL wat dit betreft geen reden tot klagen.
Antwoord }
Of juist wel, want juist als bijna altijd zo is, is het dus heel gevaarlijk als het een keer niet zo is omdat er dan nauwelijks meer rekening meehoudt….
Antwoord }
Bij paardenpoep op het wegdek loop ik meer risico op ongelukken, mijn instinctieve reactie is 'ontwijken'.

Helaas rij ik vaak in een gebied met veel paarden en dus poep op de weg. Van opruimen hebben de meeste paardenmensen nog nooit gehoord.

Stoplichten zijn nooit veilig, buiten gelijk groen zijn er ook de nog even door donker oranje doorrijders, de er is toch geen hond, ik kan wel door rood. En natuurlijk de was er dan een stoplicht? onschuldigen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik dacht even net he waar zijn de helft van de berichten. Maar hier zijn ze dus. En ik snap de aftakking ook wel. Nu er meer over gezegd is. 

En paarden stront hadden we in groningen ook heel veel last. maar sinds ik er flink over geklaagd heb en geen rekening meer hield met de politie paarden als ik met de velomobiel was begonnen ze toch te bergrijpen dat het heel vervelend is. dus heb gemerkt dat ze nu vaker over het gras lopen of de busbaan pakken waar kan. En de politie weet hoe ze contact met mij op kunnen nemen dus als ze maatregelen treffen kunnen ze het laten weten en zal ik pas meer respect tonen. Want het was echt niet normaal maar de fietspaden in de stad lagen vol met paarden stront van de politie. En je weet dus nooit of iemand het niet boeit en er doorheen rijd of dat ze ontwijken en dat zorgt voor gevaarlijke en vervelende verkeerssituatie. en nu het kouder word worden het ook drempels.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 27 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Indexing probleem
Ik vermoed dat de B-...baron062 — 10:16 AM
Alpe-Adria 2024: van Salzburg naar Slov...
Van de Julische Alpe...De tovenaar — 10:16 AM
Indexing probleem
Zou je misschien een...LigZeeuw — 09:27 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Data is leuk. Het ga...Wim -de roetsende — 09:02 AM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ze hadden oplossin...Roepers — 08:57 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...Wim -de roetsende — 08:53 AM
OBT 2024 Rotterdam
Met 100+ velomobie...Veloquest — 08:39 AM
Redenen voor ongelukken anders dan de f...
Ik dacht even net he...Veloquest — 08:38 AM
Redenen voor ongelukken anders dan de f...
Bij paardenpoep op h...Willeke_IGKT — 07:55 AM
Resultaat meetwerk fietsongelukken
Ik was gisteren in e...Willeke_IGKT — 07:38 AM
OBT 2024 Rotterdam
Met 100+ velomobiele...LigfietsWilsum — 06:42 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt...365cycle — 01:46 AM
OBT 2024 Rotterdam
Bij de laatste obt r...Veloquest — 12:25 AM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Buff's heb ik hier o...Jeroen S — 12:09 AM
Indexing probleem
Hallo Jacco, Ik ve...Jeroen S — 11:48 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
zal nog eens een n...365cycle — 11:44 PM
Hoofdsteun, verschil tussen open en dic...
Het standaard nopp...Wim -de roetsende — 11:21 PM