Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kilometer topic
(19-Nov-2024, 02:21 PM)Bart Verbeek schreef: Misschien een kilogram topic starten.

Aangezien je je kilo's meet met de weegschaal, is een weegschaal ook een kilometer en past dit dus ook in het kilometer topic Big Grin
Antwoord }
(19-Nov-2024, 02:23 PM)qv-tester schreef:
(19-Nov-2024, 02:21 PM)Bart Verbeek schreef: Misschien een kilogram topic starten.

Aangezien je je kilo's meet met de weegschaal, is een weegschaal ook een kilometer en past dit dus ook in het kilometer topic Big Grin

Dan zou het wel handig zijn om te weten hoeveel kilometer je niet moet rijden om een kilogram aan te komen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(19-Nov-2024, 02:27 PM)Bart Verbeek schreef: Dan zou het wel handig zijn om te weten hoeveel kilometer je niet moet rijden om een kilogram aan te komen.
Sterk afhankelijk van hoe hard je die kilometers anders gereden had en hoeveel je dan eet.
Je kan het echter vrij nauwkeurig vaststellen, mits je je vloeistoffen netjes op peil houdt.
Bij normaal rijden kan ik in 10 uur ongeveer 7700 kcal verstoken, één lange rit dus. 
Ik reken dan met ~180W bij mijn huidig gewicht. In de zomer komt het dan neer op ~350 km per kg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus
(19-Nov-2024, 04:45 PM)365cycle schreef:  ~350 km per kg.

Wow! Dan moet ik met Sinterklaas en de kerst nog even wat bijeten en dan kan ik de wereld rond.  Big Grin
Antwoord }
(19-Nov-2024, 05:27 PM)datakneder schreef: Wow! Dan moet ik met Sinterklaas en de kerst nog even wat bijeten en dan kan ik de wereld rond.  Big Grin
Net als bij een auto kan je helaas niet de totale massa als brandstof beschouwen, het tankje is helaas redelijk klein Wink 
Ik ben momenteel dikker dan ik graag wil maar besta nog steeds voor minder dan de 20% uit vet.
Onder de ~10% moet je op mijn leeftijd niet meer willen zakken. Ik draag dus voor dik 3000 km aan reserve met me mee Big Grin
In words of others,
Antwoord }
(31-Oct-2024, 01:51 PM)Arend-Jan schreef: ...
want ik wil de auto echt zo min mogelijk gebruiken, uit zowel idealistisch oogpunt als voor mijn eigen welzijn.
...

Deze moet ik onthouden. Ik zou het niet beter kunnen omschrijven!

Eigenlijk rijd ik veel minder dan ik dacht Smile. Lijkt erop alsof ik de laatste maanden wat aan het slabakken ben geslagen. September hebben we een weekje vakantie gehad, en oktober ben ik 3 weken goed ziek geweest en daardoor 2 weken haast niets gereden.

[Afbeelding: Screenshot-2024-11-20-at-08-22-42.png]
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 09:24 AM)bucovaina schreef: Eigenlijk rijd ik veel minder dan ik dacht Smile
Hier momenteel hetzelfde, helaas. Komt wel weer. Als het betere weer dan ook weer komt tenminste, want vandaag is het echt belabberd  Rolleyes
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het rare is, ik doe bij mijn weten eigenlijk weinig anders dan ervoor. Ik rijd gewoon naar het werk, 3 dagen/week (en voor zover ik weet ligt mijn werk platentektonischgewijs even ver van me af als deze zomer). Recreatief rijden, doe ik zelden tot nu toe. Gewoon te weinig tijd met de kinderen.

Maar goed, met de achillespees in het achterhoofd is het misschien maar goed van niet meteen op zoek gaan naar "meer".
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
De plezier ritjes zijn bij mij merkbaar minder, als het donker is fiets ik niet voor mijn plezier, zeker niet met regen en een bril. Woon-werk ritjes blijven wel hetzelfde, ik ben te eigenwijs om niet te fietsen. Alleen met gladheid ga ik twijfelen ivm veiligheid. De kans om door een auto aangereden te worden is dan toch groter. Ook de onvoorspelbaarheid vind ik lastig, als het rond de middag plaatselijk spekglad wordt en je moet dan op 2 wielen 16km naar huis is dat niet grappig.
Antwoord }
(, 07:27 PM)Bob Hagendijk schreef: De kans om door een auto aangereden te worden is dan toch groter. Ook de onvoorspelbaarheid vind ik lastig, als het rond de middag plaatselijk spekglad wordt en je moet dan op 2 wielen 16km naar huis is dat niet grappig.
Beetje afhankelijk waar je rijdt, maar ik zit liever in de velo dan in de auto bij gladheid. 
Rijd dan wel vrijwel volledig fietspaden, en gewoon rustig, en/of - met een fiets waarin het past, wanneer het écht glad is - met spikes.
In words of others,
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 38 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM
Remlicht schakelaar
Wie heeft er wel e...Raptobrikker — 07:55 AM
Ik neem aan dat iede...Wim -de roetsende — 07:30 AM
ze stellen immers ...Tegelfanaat — 07:26 AM
..omdat ik het probl...ZoefZoef — 06:04 AM
Ik denk dat Strava h...365cycle — 01:29 AM