Berichten: 628
Topics: 38
Lid sinds: May 2022
Bedankt: 5
1340 x bedankt in 592 berichten
De busverbindingen die steeds verder worden uitgekleed ligt volgens mij al op provinciaal niveau, daar heb ik niet perse vertrouwen in. Op nationaal niveau wordt onderzoek naar nieuwe treinverbindingen afgehouden, en wanprestaties niet perse bestraft, dus daar ligt de oplossing ook niet.
Gewoon goed, bruikbaar, betrouwbaar OV? Alles wat verbeterd moet worden kost geld en ik vind het nu al schreeuwend duur en bovendien onpraktisch. Als ik met mijn gezin naar mijn ouders wil stap ik met 6 mensen en een hond in de auto en ben ik er een uur later. Met het ov kost het 2 uur en 90 euro voor 3 volledig betalende personen, plus 3 kinderen die vast veel goedkoper zijn, maar niet gratis. Ja de auto kost ook geld, maar niet zoveel. Bovendien een stuk minder kans op vertraging en gemakkelijk spullen meenemen.
Let op, ik ben geen ov hater, ik heb het als student met veel plezier gebruikt want het was gratis en had geen kleine kinderen met spullen die mee moesten. Het heeft absoluut voordelen.
Ik denk dat het pas ten goede gaat veranderen als wordt beseft dat het geld dat nu naar betere infrastructuur voor autos gaat als subsidie naar het ov kan. Dan krijg je goedkopere kaartjes, meer gebruik, schaalvoordelen etc. Dan kan je ook de niet rendabele lijnen in stand houden. Maar, zolang winstgevendheid de drijfveer is wordt de dienstverlening niet beter want alles want geld kost wordt steeds verder afgestoten. Dat werkt voor de mensen op de winstgevende lijnen, maar alles erbuiten lijdt daaronder.
Berichten: 1.930
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28882
2819 x bedankt in 1255 berichten
In de jaren 80 (ongeveer) reed er in de trein Zandvoort - Maastricht in de zomer een fiets wagon mee. Geen stoelen, alleen fietsparkeer ruimte. Hoe het werkte weet ik niet, heb er nooit gebruik van gemaakt.
.
----
Vergeet bij de kosten voor het reizen met de auto niet om de vaste kosten mee te rekenen.
Hoeveel per maand?
En voor het hele land, als we voor elke euro die aan wegverkeer uitgegeven wordt er ook een in openbaar vervoer zouden stoppen zouden we het beste systeem van de wereld hebben. (Niet eens zoveel voor nodig, we hoeven maar een paar landen in te halen, internationaal gezien doen we het zo slecht nog niet.)
En als je ook de gratis parkeerplaatsen zou gaan laten betalen voor hetzelfde bedrag als bouwgrond in de stad is parkeren in Amsterdam nu niet duur meer.
Dat zou nu weer kunnen en dan bij veel meer treinen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)