OBT 2024 Rotterdam
|
Berichten: 536
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 543
1351 x bedankt in 489 berichten
(19-Dec-2024, 03:04 PM)Josligfiets schreef: (19-Dec-2024, 02:53 PM)TimSch schreef: Komt er ook nog een .gpx van de route zelf beschikbaar? Vind ik altijd wel prettig!
Ik denk dat die pas op de dag zelf komt, moet natuurlijk wel een verrassing blijven
Vorige jaren wel iets eerder meen ik me te herinneren. Geeft iedereen nog even de kans het in de juiste software/apparaten te laden en checken of het werkt
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
Dit jaar ook wel iets eerder
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
Net de laatste meeting gehad voor de OBT.
Nu nog één keer de tocht rijden, stickers ophalen, en nog wat kleine voorbereidingen... we hebben er zin in!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
Zojuist een bericht ontvangen van Willem van Dalsen: Hij vertrekt a.s. zaterdag om 6.30 vanuit Grou met een vrachtwagen. Er is plek voor 10 velomobielen.
Belangstellenden kunnen hun fiets tegen een kleine vergoeding laten transporteren. Belangrijk is daarbij dat er twee spanbanden meegenomen worden, afleveren is mogelijk in Grou vanaf vrijdagmiddag 16:00u.
Hij is te bereiken op: nul zes 20120542
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
24-Dec-2024, 05:06 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2024, 05:07 PM door 365cycle.)
Lekker rondje hoor
Het kan in anderhalf uur. Echter kwam ik net over de helft onze hoofdvoorrijder stom toevallig tegen, en die reed in het beoogde tempo (~25). Het laatste stukje duurde dus flink langer, maar het was leuk om alvast even samen te rijden!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 5.925
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2143
7559 x bedankt in 3718 berichten
24-Dec-2024, 05:34 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Dec-2024, 07:01 PM door Wim -de roetsende.)
(24-Dec-2024, 05:06 PM)365cycle schreef: Echter kwam ik net over de helft onze hoofdvoorrijder stom toevallig tegen, en die reed in het beoogde tempo (~25).
Fijn dat de route gewoon klaar en goed is. Zal toch wel een fijn gevoel zijn, vermoed ik.
Als de voorrijder 25km/u gaat rijden, dan zullen de laatste rijders flink moeten doorfietsen. Vooral met zoveel rijders.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 357
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 142
627 x bedankt in 321 berichten
Da's inderdaad best wel hard voor zo'n grote groep.
Ivm afstand houden bij het remmen, en zorgen dat de groep niet uit elkaar valt, is wat rustiger te prefereren, denk ik.
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
25-Dec-2024, 04:47 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 04:53 AM door 365cycle.)
Eerlijk gezegd denk ik dat de noodzaak van het lage tempo nu een tikkeltje overdreven wordt.
1. De voorrijder is een heer op leeftijd, en een ervaren voorrijder van toertochten die door het NVHPV bestuur aangedragen werd. Zoals gezegd was hij vandaag dus de route aan het proefrijden, en ik ook. Ik zag ineens een velomobiel in de verte en was heel vlot bij hem. Daarna zijn we het laatste stukje van mijn ronde samen gereden. Hij trekt heel rustig op, de kruissnelheid kwam op die genoemde 24-25 km/h, en ook bochten worden héél rustig genomen.
2. Als de sliert al in één geheel blijft rijden (wat leuk is, maar zeker geen eis, want het is maar de vraag of het overal haalbaar is), betekent dat dan dat de achterste rijders wat vlotter op moeten trekken en boven de 30 moeten kruisen. Ik heb net eens even geteld; van ongeveer een kwart van de hele groep weet ik dat ze hoog 30 gemiddeld kunnen rijden. Het achterste kwart van de groep zal een sprintje zo nu en dan misschien zelfs fijn vinden om even een beetje warm te worden. En zelfs dan: Het is niet zo dat we in één lange rij moeten vertrekken, maar alle 130 (ofzo) tegelijkertijd aan moeten komen. De pauzeplek is daar toch niet breed genoeg voor
3. 25 km/h is voor de gemiddelde velonaut een heel rustig tempo, de minst sterke rijders rijden ook echt dat tempo want ons verzoek gaat zijn om die personen in het voorste deel van de hele sliert te hebben. Zij bepalen samen met de voorrijder het tempo, de rest zal zich daaraan moeten conformeren. Als het echt niet goed gaat en de boel valt uit elkaar in kleine plukjes staan wij organisatoren in contact met de voorrijder om even een tussenstopje in te lassen. En dat kan ook gewoon prima, want...
4. Ik had weinig tijd vandaag, maar wilde per se de laatste versie van de route nog even rijden voor die gepubliceerd gaat worden (komt als kerstcadeautje ). Als ik de voorrijder niet tegengekomen was had ik de hele tocht waarschijnlijk in ~1u40m afgeraffeld. We hebben 4u30m rijtijd. Tijd zat, echt.
5. We hebben de route zo gemaakt dat er een aantal "shortcuts" mogelijk zijn; ik rijd achteraan en ken de omgeving goed. Mocht er iemand stilvallen met technische problemen, dan wacht ik even om te kijken of het snel gefikst kan worden. Zo ja, dan krijg ik iemand zo weer bij de groep.
Voor wie nog op de snelheid is blijven hangen en het boeiend vindt: Het stuk dat ik met Jan samen gereden heb, hebben we 20,9 km/h bewogen gemiddeld gereden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 357
Topics: 13
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 142
627 x bedankt in 321 berichten
Kijk, die 20,9 klinkt al een stuk beter.
Gaat me met name om het gevaar voor aanrijdingen...
Hoe groter de groep, des te lager de (veilige)snelheid, is mijn ervaring.
De megaLOL van 300km met z'n zessen gaat een stuk harder dan een OBT met 130.
In Utrecht zat ik in de achterhoede, dat kwam toen wel goed uit ivm een EHBO-gevalletje, maar ja, toen waren we de groep helemaal kwijt. Dus maar op eigen gelegenheid naar het Domplein gereden.
Berichten: 1.992
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29646
2915 x bedankt in 1300 berichten
25-Dec-2024, 08:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 08:13 AM door Willeke_IGKT.)
Reken op mij voor plek 2 of 3 en ja, daar ben ik nogal fel op.
Mijn top ligt laag, zeker als ik moe wordt en even boven de 30 om in te halen is erg lastig.
Na de lunch bij OBT Utrecht 2022 ging niet goed. Ik ben toen langzaam terug gevallen van net na de eersten weer aansluiten (niet het extra rondje gereden) en kwam met de laatsten binnen. De hele sliert bestond toen uit groepjes, ik zal niet de enige alleen rijder geweest zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.925
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2143
7559 x bedankt in 3718 berichten
(25-Dec-2024, 08:12 AM)Willeke_IGKT schreef: Na de lunch bij OBT Utrecht 2022 ging niet goed.
De hele sliert bestond toen uit groepjes, ik zal niet de enige alleen rijder geweest zijn.
Had dit misschien ook met de verkeerslichten te maken? Of was de tocht na de pauze juist in het buitengebied? Ik was er niet bij.
De NVHPV-jubileumtocht in Utrecht viel ook helemaal in groepjes uit elkaar, maar dat kwam mijns inziens echt door de vele verkeerslichten, dan kun je een grote groep echt niet meer bij elkaar houden. Boven de 15 kom je al bijna nooit meer in 1x door een groen verkeerslicht.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.992
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29646
2915 x bedankt in 1300 berichten
25-Dec-2024, 10:09 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 10:15 AM door Willeke_IGKT.)
(25-Dec-2024, 10:00 AM)Wim -de roetsende schreef: Had dit misschien ook met de verkeerslichten te maken? Of was de tocht na de pauze juist in het buitengebied? Ik was er niet bij.
Nee, het had helemaal te maken met het tempo van de voorrijders.
Na de lunch was er de extra lus voor de sterke rijders, waar die weer bij de route kwam hadden de sterke rijders flink tempo heuvel af en dat tempo werd aangehouden in plaats van het eerdere tempo.
Er had daar gewacht moeten worden en weer als een sliert vertrekken maar de eersten reden door, misschien niet de afgesproken voorrijder, en de rest bungelde er achteraan hoe ze het maar konden.
Ik met veel moeite.
Dit jaar is de extra lus aan het einde ingepland, lijkt mij beter.
Ik hoorde/las van eerdere grote tochten dat er in groepen gereden werd, op kruis snelheid ingedeeld. Dat is ook bij het paastreffen.
Misschien iets voor toekomstige OBT organisatoren.
Deel iedereen in groepen en laat de voorste groep met langzame rijders als eerste starten, dan halen de latere groepen ze vanzelf bij.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 899
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 164
1547 x bedankt in 630 berichten
(25-Dec-2024, 10:09 AM)Willeke_IGKT schreef: Ik hoorde/las van eerdere grote tochten dat er in groepen gereden werd, op kruis snelheid ingedeeld. Dat is ook bij het paastreffen.
Misschien iets voor toekomstige OBT organisatoren.
Deel iedereen in groepen en laat de voorste groep met langzame rijders als eerste starten, dan halen de latere groepen ze vanzelf bij.
De tocht in Arnhem vond ik zeer ergerlijk, omdat je telkens stond te wachten. Vooral na kruispunten en stoplichten waar je nooit als groep aaneengesloten langs kwam.
Ik dacht dat er dit jaar gekozen zou gaan worden voor het rijden in kleinere groepjes; met dus meerder voorrijders......
Het is prachtig om als grote sliert achter elkaar over een dijk te fietsen, maar veelal is er geen reden om als aaneengesloten groep te rijden. (Een groepsgevoel heb je al bij de start, de lunch en bij het eindpunt. Verder natuurlijk omdat je allemaal de zelfde tocht rijdt.)
Dit jaar fiets ik niet mee, ik zal de foto's zien en lezen. De foto's zijn meestal prachtig en de verhalen getuigen van belevenis.
Niels, bol, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
25-Dec-2024, 11:33 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 11:42 AM door 365cycle.)
(25-Dec-2024, 08:04 AM)LigfietsWilsum schreef: Kijk, die 20,9 klinkt al een stuk beter. Kruis snelheid is zelden gelijk aan het gemiddelde
Wat betreft wachten: we hebben echt ons best gedaan om zo min mogelijk bij verkeerslichten in de buurt te komen.
Als ik gisteren goed geteld heb hebben we er één voor de lunch, vier erna.
Ook het aantal gevaarlijke oversteken zonder voorrang is tot een minimum beperkt: drie.
Ik wil zowel voor de start als bij de pauze een paar aandachtspunten delen; wat krappere bochtjes (ik kon alles rijden zonder maximale stuuruitslag of steken, maar toch), een paar pittige drempels waar sommigen misschien beter schuin overheen gaan, etcetera.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.011
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2992 x bedankt in 1652 berichten
25-Dec-2024, 10:49 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Dec-2024, 10:50 PM door ZoefZoef.)
Ik ben wel overtuigd dat het droog blijft inmiddels, dus ik heb me zojuist maar ingeschreven en betaald.
De eerste rit na het ca. 200km naar huis rijden met mn eerste Quest was een RotteRit in 2018. De eerste rit van mn QuestXS na ca. 200km naar huis rijde wordt deze Oliebolletocht
Berichten: 5.925
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2143
7559 x bedankt in 3718 berichten
(25-Dec-2024, 10:49 PM)ZoefZoef schreef: Ik ben wel overtuigd dat het droog blijft inmiddels, dus ik heb me zojuist maar ingeschreven en betaald.
Jammer, ik vond 111 deelnemers juist zo'n mooi aantal.
Het Profiel van R is nog wel erg leeg Hoeveel profielen heb jij eigenlijk op ligfiets.net?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.011
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2992 x bedankt in 1652 berichten
, 12:22 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:26 AM door ZoefZoef.)
(, 12:05 AM)Wim -de roetsende schreef: (25-Dec-2024, 10:49 PM)ZoefZoef schreef: Ik ben wel overtuigd dat het droog blijft inmiddels, dus ik heb me zojuist maar ingeschreven en betaald.
Jammer, ik vond 111 deelnemers juist zo'n mooi aantal.
Het Profiel van R is nog wel erg leeg Hoeveel profielen heb jij eigenlijk op ligfiets.net? Wat een warm welkom, @Wim - de roetsende. Wees niet getreurd, het zal mn eerste en waarschijnlijk ook laatste OBT worden voor mij waarschijnlijk tenzij een volgende ook weer in de omgeving gereden wordt waar ik woon.
Het profiel van R is vol genoeg. Mijn volledige naam of kop hoeft niet op het web en zul je dan ook nergens aantreffen.
Aantal profielen, denk 2 of 3. Hangt af welk emailadres ik gebruik eigenlijk.
Berichten: 5.477
Topics: 105
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10768
8335 x bedankt in 4119 berichten
We waren de 111 alweer even over Wim, dus R. heeft geen cijfermatig kunstwerk ontmanteld met zijn aanmelding.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.992
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29646
2915 x bedankt in 1300 berichten
Route is via e-mail binnen gekomen, dank.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 2.011
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2992 x bedankt in 1652 berichten
Bij mij kwam ie binnen in de spambox dus check die ook even als je 'm niet direct in je email ziet.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
MM/DID naven
|
Is switchen naar 650...melle z — 03:12 PM |
Velomobiel advies
|
Hoi allemaal,
Ik ...Maisveld — 02:49 PM |
MM/DID naven
|
Is switchen naar 650...Tijanus — 02:37 PM |
MM/DID naven
|
Misschien past het...melle z — 02:27 PM |
MM/DID naven
|
Misschien past het w...Jeroen S — 02:25 PM |
MM/DID naven
|
Als je er inderdaad ...blokdoorn — 02:23 PM |
MM/DID naven
|
Ik ben ook bang dat ...melle z — 02:22 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Boyd, zie ook de pos...Jeroen S — 02:17 PM |
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
|
Inderdaad was ik voo...Jeroen S — 02:14 PM |
MM/DID naven
|
Hallo Melle,
Ik ...Jeroen S — 02:11 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Als je een rib chiru...365cycle — 11:22 AM |
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
|
Ah ja, dat is 'm in...Arend-Jan — 09:23 AM |
MM/DID naven
|
MM - Michael van d...Arend-Jan — 08:59 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik heb de CCU in 4...Wim -de roetsende — 08:42 AM |
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
|
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM |
MM/DID naven
|
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM |
|