Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OBT 2024 Rotterdam
(19-Dec-2024, 03:04 PM)Josligfiets schreef:
(19-Dec-2024, 02:53 PM)TimSch schreef: Komt er ook nog een .gpx van de route zelf beschikbaar? Vind ik altijd wel prettig!

Ik denk dat die pas op de dag zelf komt, moet natuurlijk wel een verrassing blijven Big Grin

Vorige jaren wel iets eerder meen ik me te herinneren. Geeft iedereen nog even de kans het in de juiste software/apparaten te laden en checken of het werkt  Wink
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dit jaar ook wel iets eerder Wink
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
Net de laatste meeting gehad voor de OBT.
Nu nog één keer de tocht rijden, stickers ophalen, en nog wat kleine voorbereidingen... we hebben er zin in! Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Zojuist een bericht ontvangen van Willem van Dalsen: Hij vertrekt a.s. zaterdag om 6.30 vanuit Grou met een vrachtwagen. Er is plek voor 10 velomobielen.
Belangstellenden kunnen hun fiets tegen een kleine vergoeding laten transporteren. Belangrijk is daarbij dat er twee spanbanden meegenomen worden, afleveren is mogelijk in Grou vanaf vrijdagmiddag 16:00u.

Hij is te bereiken op: nul zes 20120542
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , Frutsel
Lekker rondje hoor Big Grin
Het kan in anderhalf uur. Echter kwam ik net over de helft onze hoofdvoorrijder stom toevallig tegen, en die reed in het beoogde tempo (~25). Het laatste stukje duurde dus flink langer, maar het was leuk om alvast even samen te rijden!

[Afbeelding: IMG-20241224-140938167.jpg]
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 05:06 PM)365cycle schreef: Echter kwam ik net over de helft onze hoofdvoorrijder stom toevallig tegen, en die reed in het beoogde tempo (~25). 


Fijn dat de route gewoon klaar en goed is. Zal toch wel een fijn gevoel zijn, vermoed ik.

Als de voorrijder 25km/u gaat rijden, dan zullen de laatste rijders flink moeten doorfietsen. Vooral met zoveel rijders.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Da's inderdaad best wel hard voor zo'n grote groep.
Ivm afstand houden bij het remmen, en zorgen dat de groep niet uit elkaar valt, is wat rustiger te prefereren, denk ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Eerlijk gezegd denk ik dat de noodzaak van het lage tempo nu een tikkeltje overdreven wordt.

1. De voorrijder is een heer op leeftijd, en een ervaren voorrijder van toertochten die door het NVHPV bestuur aangedragen werd. Zoals gezegd was hij vandaag dus de route aan het proefrijden, en ik ook. Ik zag ineens een velomobiel in de verte en was heel vlot bij hem. Daarna zijn we het laatste stukje van mijn ronde samen gereden. Hij trekt heel rustig op, de kruissnelheid kwam op die genoemde 24-25 km/h, en ook bochten worden héél rustig genomen.
2. Als de sliert al in één geheel blijft rijden (wat leuk is, maar zeker geen eis, want het is maar de vraag of het overal haalbaar is), betekent dat dan dat de achterste rijders wat vlotter op moeten trekken en boven de 30 moeten kruisen. Ik heb net eens even geteld; van ongeveer een kwart van de hele groep weet ik dat ze hoog 30 gemiddeld kunnen rijden. Het achterste kwart van de groep zal een sprintje zo nu en dan misschien zelfs fijn vinden om even een beetje warm te worden. En zelfs dan: Het is niet zo dat we in één lange rij moeten vertrekken, maar alle 130 (ofzo) tegelijkertijd aan moeten komen. De pauzeplek is daar toch niet breed genoeg voor Big Grin
3. 25 km/h is voor de gemiddelde velonaut een heel rustig tempo, de minst sterke rijders rijden ook echt dat tempo want ons verzoek gaat zijn om die personen in het voorste deel van de hele sliert te hebben. Zij bepalen samen met de voorrijder het tempo, de rest zal zich daaraan moeten conformeren. Als het echt niet goed gaat en de boel valt uit elkaar in kleine plukjes staan wij organisatoren in contact met de voorrijder om even een tussenstopje in te lassen. En dat kan ook gewoon prima, want...
4. Ik had weinig tijd vandaag, maar wilde per se de laatste versie van de route nog even rijden voor die gepubliceerd gaat worden (komt als kerstcadeautje Wink ). Als ik de voorrijder niet tegengekomen was had ik de hele tocht waarschijnlijk in ~1u40m afgeraffeld. We hebben 4u30m rijtijd. Tijd zat, echt.
5. We hebben de route zo gemaakt dat er een aantal "shortcuts" mogelijk zijn; ik rijd achteraan en ken de omgeving goed. Mocht er iemand stilvallen met technische problemen, dan wacht ik even om te kijken of het snel gefikst kan worden. Zo ja, dan krijg ik iemand zo weer bij de groep.

Voor wie nog op de snelheid is blijven hangen en het boeiend vindt: Het stuk dat ik met Jan samen gereden heb, hebben we 20,9 km/h bewogen gemiddeld gereden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
Kijk, die 20,9 klinkt al een stuk beter.
Gaat me met name om het gevaar voor aanrijdingen...
Hoe groter de groep, des te lager de (veilige)snelheid, is mijn ervaring.
De megaLOL van 300km met z'n zessen gaat een stuk harder dan een OBT met 130.

In Utrecht zat ik in de achterhoede, dat kwam toen wel goed uit ivm een EHBO-gevalletje, maar ja, toen waren we de groep helemaal kwijt. Dus maar op eigen gelegenheid naar het Domplein gereden.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Reken op mij voor plek 2 of 3 en ja, daar ben ik nogal fel op.

Mijn top ligt laag, zeker als ik moe wordt en even boven de 30 om in te halen is erg lastig.

Na de lunch bij OBT Utrecht 2022 ging niet goed. Ik ben toen langzaam terug gevallen van net na de eersten weer aansluiten (niet het extra rondje gereden) en kwam met de laatsten binnen. De hele sliert bestond toen uit groepjes, ik zal niet de enige alleen rijder geweest zijn.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Na de lunch bij OBT Utrecht 2022 ging niet goed. 

De hele sliert bestond toen uit groepjes, ik zal niet de enige alleen rijder geweest zijn.

Had dit misschien ook met de verkeerslichten te maken? Of was de tocht na de pauze juist in het buitengebied? Ik was er niet bij.

De NVHPV-jubileumtocht in Utrecht viel ook helemaal in groepjes uit elkaar, maar dat kwam mijns inziens echt door de vele verkeerslichten, dan kun je een grote groep echt niet meer bij elkaar houden. Boven de 15 kom je al bijna nooit meer in 1x door een groen verkeerslicht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Had dit misschien ook met de verkeerslichten te maken? Of was de tocht na de pauze juist in het buitengebied? Ik was er niet bij.

Nee, het had helemaal te maken met het tempo van de voorrijders.

Na de lunch was er de extra lus voor de sterke rijders, waar die weer bij de route kwam hadden de sterke rijders flink tempo heuvel af en dat tempo werd aangehouden in plaats van het eerdere tempo. 
Er had daar gewacht moeten worden en weer als een sliert vertrekken maar de eersten reden door, misschien niet de afgesproken voorrijder, en de rest bungelde er achteraan hoe ze het maar konden.
Ik met veel moeite.

Dit jaar is de extra lus aan het einde ingepland, lijkt mij beter.

Ik hoorde/las van eerdere grote tochten dat er in groepen gereden werd, op kruis snelheid ingedeeld. Dat is ook bij het paastreffen.
Misschien iets voor toekomstige OBT organisatoren.
Deel iedereen in groepen en laat de voorste groep met langzame rijders als eerste starten, dan halen de latere groepen ze vanzelf bij.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(7 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik hoorde/las van eerdere grote tochten dat er in groepen gereden werd, op kruis snelheid ingedeeld. Dat is ook bij het paastreffen.
Misschien iets voor toekomstige OBT organisatoren.
Deel iedereen in groepen en laat de voorste groep met langzame rijders als eerste starten, dan halen de latere groepen ze vanzelf bij.

De tocht in Arnhem vond ik zeer ergerlijk, omdat je telkens stond te wachten. Vooral na kruispunten en stoplichten waar je nooit als groep aaneengesloten langs kwam.
Ik dacht dat er dit jaar gekozen zou gaan worden voor het rijden in kleinere groepjes; met dus meerder voorrijders......

Het is prachtig om als grote sliert achter elkaar over een dijk te fietsen, maar veelal is er geen reden om als aaneengesloten groep te rijden. (Een groepsgevoel heb je al bij de start, de lunch en bij het eindpunt. Verder natuurlijk omdat je allemaal de zelfde tocht rijdt.)

Dit jaar fiets ik niet mee,  ik zal de foto's zien en lezen. De foto's zijn meestal prachtig en de verhalen getuigen van belevenis.

Niels, bol, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Kijk, die 20,9 klinkt al een stuk beter.
Kruis snelheid is zelden gelijk aan het gemiddelde Smile

Wat betreft wachten: we hebben echt ons best gedaan om zo min mogelijk bij verkeerslichten in de buurt te komen. 
Als ik gisteren goed geteld heb hebben we er één voor de lunch, vier erna.
Ook het aantal gevaarlijke oversteken zonder voorrang is tot een minimum beperkt: drie.

Ik wil zowel voor de start als bij de pauze een paar aandachtspunten delen; wat krappere bochtjes (ik kon alles rijden zonder maximale stuuruitslag of steken, maar toch), een paar pittige drempels waar sommigen misschien beter schuin overheen gaan, etcetera.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Bülk
Ter info: onder de d...Hoekie — 01:15 PM
OBT 2024 Rotterdam
Kijk, die 20,9 kli...365cycle — 11:33 AM
OBT 2024 Rotterdam
Ik hoorde/las van ...Niels van der Wal — 10:56 AM
OBT 2024 Rotterdam
Had dit misschie...Willeke_IGKT — 10:09 AM
OBT 2024 Rotterdam
Na de lunch bij OB...Wim -de roetsende — 10:00 AM
OBT 2024 Rotterdam
Reken op mij voor pl...Willeke_IGKT — 08:12 AM
OBT 2024 Rotterdam
Kijk, die 20,9 klink...LigfietsWilsum — 08:04 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hollands ventiel e...Willeke_IGKT — 07:58 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kan daaraan ge...Bart Verbeek — 07:04 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is een band me...365cycle — 04:59 AM
OBT 2024 Rotterdam
Eerlijk gezegd denk ...365cycle — 04:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
En er hangt een ba...Willeke_IGKT — 11:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
En er hangt een ba...Wim -de roetsende — 10:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 09:08 PM
OBT 2024 Rotterdam
Da's inderdaad best ...LigfietsWilsum — 08:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Echter kwam ik net...Wim -de roetsende — 05:34 PM
OBT 2024 Rotterdam
Lekker rondje hoor :...365cycle — 05:06 PM