Afgelopen zondag voor het eerst sedert drie maanden met de Snoek gereden. Banden opgepompt tot dik 6,5 bar, favero pedaal gecallibreerd en rijden maar, de intentie was om een korter ritje te maken. Het werden uiteindelijk een kleine 70 kilometers, waarvan 47 geregistreerde. Dat zit zo: van thuis uit gaat het richting het jaagpad, waarbij ik veelal begin aan een slakkengang op moeilijk berijdbare fietspaden met stoppen, vertragen en oversteken tot gevolg. Die zaken registreren met mijn fietscomputer is vrij zinloos, mijn hartslag gaat alle kanten op en wat ik effectief geregistreerd wil hebben moet vrij constant zijn, zoals op Zwift het geval is. Op Zwift heb je ook te maken met een warmup of cooldown, maar geen 23 kilometer lang. Die extra 23 kilometer is dan veelal een lange warmup of cooldown.
Voor het aantal gereden kilometers zal ik het dus niet moeten doen. ;-) De gemiddelde snelheid boven de 40 houden was vroeger wel een dingetje, de laatste 20 ritten zit ik vaak tussen de 45 en de 50+ (afhankelijk van de gekozen route). Verschillende keren heb ik al getest met de Snoek of ik een gemiddelde van rond de 33 km/u in drukker verkeer alsnog kan tillen richting 45+. Ja dus, op lange rechte stukken zit je met de Snoek zo rond de 50 km/u, zo ook afgelopen zondag. Dan zit je daar op een recht stuk te fietsen, begin je uit te bollen en een paar honderd meter verder ben je alsnog een wielrenner aan het inhalen die tegen de wind zit te vechten. Een paar duimpjes gekregen van voetgangers en fietsers, maar toch ook één wielrenner die hoofschuddend naar me keek van de andere richting.
Het werkluik achteraan de Snoek was ik al een keer of twee verloren onderweg, na het wrappen van de fiets totaal niet meer aan gedacht om dit te checken, waardoor ik het opnieuw verloor. Eenmaal thuisgekomen en gedoucht toch maar besloten om zonder het racedak het luikje te gaan zoeken, na nog geen kilometer zag ik hem liggen in het zand naast het fietspad. Ik had me mentaal al voorbereid dat ik een héél stuk verder zou moeten rijden, wat gelukkig niet het geval was.
Het touchscreen van de garmin fietscomputer vind ik overigens irritant als wat, tik je per ongeluk tegen het scherm kan het zijn dat je per ongeluk je instellingen aanpast. Zo heb ik een keer een rit verwijderd, maar dat komt omwille van mijn stuur die bij het uitstappen op mijn benen rust, de stop knop bevindt zich onderaan. Tik je daar met je benen een paar keer tegen, heb je prijs. :-)
De Snoek met racedak is overigens verschrikkelijk irritant op het jaagpad, ik rijd steevast met een hoofdtelefoon op die het achtergrondgeluid wegfiltert. Mij lijkt een slechte pasvorm de oorzaak, want houd ik hem met 1 hand vast, is het een stuk minder.
Nu ik de Snoek in daglicht goed heb kunnen bekijken, heb ik al een beetje spijt van de kleur. Toch maar een rode volgende keer, een groene of weer een blauwe? Niet snel tevreden ik
![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png)
Ik zag die roze kleur van @365cycle ook als een optie. Het werd uiteindelijk grijs. Hij toont wel lichter, wat de zichtbaarheid vergroot.
Is er trouwens een soort dop die je in de opening van de Snoek kan plaatsen? Ik zag dat Velomobile SH zoiets verkocht, maar lijkt enkel op de Alpha's te passen. Hoe deel je trouwens foto's?