Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Berichten: 1.832
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7512
2666 x bedankt in 1258 berichten
17-Jan-2025, 01:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Jan-2025, 02:37 PM door Hoekie.)
(16-Jan-2025, 10:58 PM)Boyd Maduro schreef: (15-Jan-2025, 04:26 PM)Hoekie schreef: De afstand tussen beide pins kun je veranderen door de pins te draaien.
..
Die staan al het verst
Zat er in ja. Was bij mij ook.
Uiteindelijk pins met schroef bij een moterzaak gehaald. Die hadden iets meer marge.
Edit: heb de gaten ook nog iets groter moeten maken bedenk ik me nu. En kan je dus net zo goed de standaard pins blijven gebruiken.
Berichten: 6.088
Topics: 154
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2258
7933 x bedankt in 3878 berichten
Zit het schermpje nu wel strak genoeg dan?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.832
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7512
2666 x bedankt in 1258 berichten
17-Jan-2025, 02:45 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-Jan-2025, 02:47 PM door Hoekie.)
(17-Jan-2025, 02:33 PM)Wim -de roetsende schreef: Zit het schermpje nu wel strak genoeg dan?
Jazeker. En is strak blijven zitten.
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
11-Feb-2025, 11:01 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Feb-2025, 12:07 PM door Snoek043.)
Afgelopen zondag voor het eerst sedert drie maanden met de Snoek gereden. Banden opgepompt tot dik 6,5 bar, favero pedaal gecallibreerd en rijden maar, de intentie was om een korter ritje te maken. Het werden uiteindelijk een kleine 70 kilometers, waarvan 47 geregistreerde. Dat zit zo: van thuis uit gaat het richting het jaagpad, waarbij ik veelal begin aan een slakkengang op moeilijk berijdbare fietspaden met stoppen, vertragen en oversteken tot gevolg. Die zaken registreren met mijn fietscomputer is vrij zinloos, mijn hartslag gaat alle kanten op en wat ik effectief geregistreerd wil hebben moet vrij constant zijn, zoals op Zwift het geval is. Op Zwift heb je ook te maken met een warmup of cooldown, maar geen 23 kilometer lang. Die extra 23 kilometer is dan veelal een lange warmup of cooldown.
Voor het aantal gereden kilometers zal ik het dus niet moeten doen. ;-) De gemiddelde snelheid boven de 40 houden was vroeger wel een dingetje, de laatste 20 ritten zit ik vaak tussen de 45 en de 50+ (afhankelijk van de gekozen route). Verschillende keren heb ik al getest met de Snoek of ik een gemiddelde van rond de 33 km/u in drukker verkeer alsnog kan tillen richting 45+. Ja dus, op lange rechte stukken zit je met de Snoek zo rond de 50 km/u, zo ook afgelopen zondag. Dan zit je daar op een recht stuk te fietsen, begin je uit te bollen en een paar honderd meter verder ben je alsnog een wielrenner aan het inhalen die tegen de wind zit te vechten. Een paar duimpjes gekregen van voetgangers en fietsers, maar toch ook één wielrenner die hoofschuddend naar me keek van de andere richting.
Het werkluik achteraan de Snoek was ik al een keer of twee verloren onderweg, na het wrappen van de fiets totaal niet meer aan gedacht om dit te checken, waardoor ik het opnieuw verloor. Eenmaal thuisgekomen en gedoucht toch maar besloten om zonder het racedak het luikje te gaan zoeken, na nog geen kilometer zag ik hem liggen in het zand naast het fietspad. Ik had me mentaal al voorbereid dat ik een héél stuk verder zou moeten rijden, wat gelukkig niet het geval was.
Het touchscreen van de garmin fietscomputer vind ik overigens irritant als wat, tik je per ongeluk tegen het scherm kan het zijn dat je per ongeluk je instellingen aanpast. Zo heb ik een keer een rit verwijderd, maar dat komt omwille van mijn stuur die bij het uitstappen op mijn benen rust, de stop knop bevindt zich onderaan. Tik je daar met je benen een paar keer tegen, heb je prijs. :-)
De Snoek met racedak is overigens verschrikkelijk irritant op het jaagpad, ik rijd steevast met een hoofdtelefoon op die het achtergrondgeluid wegfiltert. Mij lijkt een slechte pasvorm de oorzaak, want houd ik hem met 1 hand vast, is het een stuk minder.
Nu ik de Snoek in daglicht goed heb kunnen bekijken, heb ik al een beetje spijt van de kleur. Toch maar een rode volgende keer, een groene of weer een blauwe? Niet snel tevreden ik ![Smile Smile](https://ligfietsers.nl/images/smilies/smile.png) Ik zag die roze kleur van @365cycle ook als een optie. Het werd uiteindelijk grijs. Hij toont wel lichter, wat de zichtbaarheid vergroot.
Is er trouwens een soort dop die je in de opening van de Snoek kan plaatsen? Ik zag dat Velomobile SH zoiets verkocht, maar lijkt enkel op de Alpha's te passen. Hoe deel je trouwens foto's?
Berichten: 2.074
Topics: 60
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 31077
3032 x bedankt in 1360 berichten
Citaat:Hoe deel je trouwens foto's?
Dat doe je door op een andere plek op internet je foto te plaatsen en hier een link te gebruiken.
Daarvoor gebruik je dan het foto (berg) icoontje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 1.832
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7512
2666 x bedankt in 1258 berichten
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
11-Feb-2025, 12:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-Feb-2025, 12:04 PM door Snoek043.)
Berichten: 262
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 329
664 x bedankt in 257 berichten
ja deze roze kleur zou ook mooi staan op een snoek.
Berichten: 5.697
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11319
8805 x bedankt in 4329 berichten
(11-Feb-2025, 11:01 AM)Snoek043 schreef: Het touchscreen van de garmin fietscomputer vind ik overigens irritant als wat, tik je per ongeluk tegen het scherm kan het zijn dat je per ongeluk je instellingen aanpast. Het is voor mij inmiddels automatisme om even op de aan/uit knop te tikken nadat ik het touchscreen nodig had. Daarmee schakel je het namelijk uit.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
(17-Jan-2025, 02:45 PM)Hoekie schreef: (17-Jan-2025, 02:33 PM)Wim -de roetsende schreef: Zit het schermpje nu wel strak genoeg dan?
Jazeker. En is strak blijven zitten.
![[Afbeelding: mist-wiper.jpg]](https://i.postimg.cc/K8z9MgWV/mist-wiper.jpg)
Heb je dit gekocht via velomobile SH? Ik zou mijn vizier willen vervangen, echter is die van velomobile SH met de ruitenwisser een 150 €, ik heb geen nood aan een ruitenwisser.
Berichten: 5.697
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11319
8805 x bedankt in 4329 berichten
(11 uren geleden)Snoek043 schreef: Heb je dit gekocht via velomobile SH? Ik zou mijn vizier willen vervangen, echter is die van velomobile SH met de ruitenwisser een 150 €, ik heb geen nood aan een ruitenwisser. Is het niet gewoon de HJC HJ-05?
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
(11 uren geleden)365cycle schreef: (11 uren geleden)Snoek043 schreef: Heb je dit gekocht via velomobile SH? Ik zou mijn vizier willen vervangen, echter is die van velomobile SH met de ruitenwisser een 150 €, ik heb geen nood aan een ruitenwisser. Is het niet gewoon de HJC HJ-05?
Ik zag dat er ook getinte versies zijn, handig tegen laagstaande zon. Zijn die allemaal passend?
Berichten: 1.832
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7512
2666 x bedankt in 1258 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door Hoekie.)
(11 uren geleden)Snoek043 schreef: (11 uren geleden)365cycle schreef: (11 uren geleden)Snoek043 schreef: Heb je dit gekocht via velomobile SH? Ik zou mijn vizier willen vervangen, echter is die van velomobile SH met de ruitenwisser een 150 €, ik heb geen nood aan een ruitenwisser. Is het niet gewoon de HJC HJ-05? Ik zag dat er ook getinte versies zijn, handig tegen laagstaande zon. Zijn die allemaal passend?
Kan je bij velomobiel.nl bestellen. € 30. Heb ooit een tweede gekocht.
Geen HJC HJ-05 maar een Spec-x 82-01.
Snoeken en QV's hebben wel dezelfde vizieren.
Meer info: https://www.velomobilforum.de/wiki/doku....lag-visier
(11 uren geleden)365cycle schreef: (11 uren geleden)Snoek043 schreef: Heb je dit gekocht via velomobile SH? Ik zou mijn vizier willen vervangen, echter is die van velomobile SH met de ruitenwisser een 150 €, ik heb geen nood aan een ruitenwisser. Is het niet gewoon de HJC HJ-05?
Die zit op de moterfietsvizieren van de Bülk/Milan en ik dacht ook DF/Tuna en Alpha's.
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door Snoek043.)
Afgelopen weekend mijn werkluikje voor de vierde (!) keer kwijtgespeeld. Ik had de intentie om deze vast te schroeven, alleen weer geen prioriteit gegeven, net zoals mijn eigen gegevens op het luikje plakken moest ik hem opnieuw verliezen. Dus maar met 4 grote stukken ducktape vastgemaakt, dat werkte vroeger ook. Na een vijftigtal kilometers een U-turn gemaakt en even uitgestapt. Zou het er nog aanhangen? Nee dus.
Om het zekere voor het onzekere te nemen besloot ik de route exact opnieuw te rijden, dat is doorgaans het plan wanneer ik ga trainen met de Snoek. Komt er plots van de andere kant een wielrenner aangereden op mijn gedeelte van de baan met allerlei handgebaren. Ik dacht eerst dat het iemand was die me wilde aanmanen snelheid te minderen als zijnde 'doe maar wat kalm'. Zag ik dat de beste man iets in zijn hand vasthad, en jawel het was mijn luik!
Wielrenner: "ik hoopte dat je ergens nog ging stoppen, anders had ik het op een site gezet in de hoop dat je het zou opmerken." Bleek het om een snellere wielrenner te gaan die ik passeerde in de terugweg, die man had zijn training moeten onderbreken om mijn luikje op te rapen. Ik had hem wat willen geven, maar cash geld had ik niet bij helaas. Ik was benieuwd naar het vermogen dat hij trapte, wat aanzienlijk moest geweest zijn, maar hij had die dag geen vermogensmeter steken helaas.
De Snoek (of velomobiel in het algemeen) blijft in dat opzicht toch iets onvoorstelbaar. Het gemak om comfortabel langere afstanden af te leggen aan hogere snelheden, ik zie het me niet doen met een conventionele fiets. Het enige nadeel dat ik voorlopig heb is rode schouders bij het thuiskomen, ik heb al gezien dat velomobiel.nl daar iets voor heeft maar ik zou op die plaats eerlijkgezegd zelf maar iets kleven, denk ik. Een soort van goedkope foam/schuimrubber?
Ohja, in de heenweg werd ik plots een keer of 10 gepasseerd. Ongezien in de Snoek, maar het waren powerboten die aan een gangetje van 75 kilometer per uur voorbij kwamen. Zelfs in optimale omstandigheden zou ik daar weinig kans tegen hebben, tenzij mijn route veilig genoeg zou zijn voor gebruik van een pro one TT.
Berichten: 5.697
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11319
8805 x bedankt in 4329 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door 365cycle.)
(10 uren geleden)Snoek043 schreef: De Snoek (of velomobiel in het algemeen) blijft in dat opzicht toch iets onvoorstelbaar. Het gemak om comfortabel langere afstanden af te leggen aan hogere snelheden, ik zie het me niet doen met een conventionele fiets.
Iedere keer dat ik dan weer in gunstige wind op m'n vouwfietsje stap denk ik "eigenlijk toch best lekker, zo'n licht gooi en smijt dingetje". Zeker wanneer ik een redelijke afstand af wil leggen en weinig bij me heb wil er nog weleens 32-34 gemiddeld op de teller komen.
Vervolgens krijg ik na een uurtje dan wat last van m'n nek en schouders (ondanks dat het ding voor mij eigenlijk prima geometrie heeft!), valt me op dat ik eigenlijk toch veel minder van de omgeving geniet dan ik gewend ben, of draait de wind plotseling waardoor er zomaar eens dik 10 kilometer per uur uit mijn kruissnelheid kan verdwijnen.
Allemaal nooit last van in de velomobiel
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 53
Topics: 3
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 34
101 x bedankt in 49 berichten
(9 uren geleden)365cycle schreef: (10 uren geleden)Snoek043 schreef: De Snoek (of velomobiel in het algemeen) blijft in dat opzicht toch iets onvoorstelbaar. Het gemak om comfortabel langere afstanden af te leggen aan hogere snelheden, ik zie het me niet doen met een conventionele fiets.
Iedere keer dat ik dan weer in gunstige wind op m'n vouwfietsje stap denk ik "eigenlijk toch best lekker, zo'n licht gooi en smijt dingetje". Zeker wanneer ik een redelijke afstand af wil leggen en weinig bij me heb wil er nog weleens 32-34 gemiddeld op de teller komen.
Vervolgens krijg ik na een uurtje dan wat last van m'n nek en schouders (ondanks dat het ding voor mij eigenlijk prima geometrie heeft!), valt me op dat ik eigenlijk toch veel minder van de omgeving geniet dan ik gewend ben, of draait de wind plotseling waardoor er zomaar eens dik 10 kilometer per uur uit mijn kruissnelheid kan verdwijnen.
Allemaal nooit last van in de velomobiel ![Big Grin Big Grin](https://ligfietsers.nl/images/smilies/biggrin.png)
De laatste jaren speel ik met het idee de Snoek te verkopen en te vervangen door een M5 Carbon Highracer. De reden hiervoor is vrij simpel: een velomobiel gaat gewoon te hard. Eigenlijk ongehoord om legaal aan dergelijke snelheden jezelf voort te bewegen. Dat je zelf beslist hoe hard je rijdt is natuurlijk waar, maar de inspanning die ik op de M5 lever (ik heb er 4 gehad in het verleden waarvan 2 lowracers) is precies hetzelfde als in de Snoek of mijn MTB mits ik een solotraining afwerk.
En dan te denken dat ik al jaren sukkel met zenuwpijn en morgen een afspraak heb bij een voetspecialist (wellicht heeft het per ongeluk weggooien van mijn steunzolen ermee te maken dat er een onbalans gecreëerd is). De dokter die vorige week een echo maakte zei dat mijn voeten nogal hol staan, de klachten die bij holvoeten gepaard gaan zijn vergelijkbaar met wat ik ervaar (pijn aan kuiten en enkel). Het potentieel heb ik er bijlange nog niet uitgehaald. Dat jij 1000 watt en hoger kan leveren is fijn, ik raak daar voorlopig niet, ik heb nochtans alles in huis om fatsoenlijk te trainen. Dus hopelijk is er snel uitsluitsel over die blessure want het blijft verschrikkelijk irritant.
Maar terug naar de vergelijking met de M5: met die highracer zou ik mijn droom kunnen najagen, en die is op vakantie meenemen in Spanje om te gaan klimmen. Hiermee zou ik wat vaker kunnen trainen met snellere wielrenners, hoewel ze achter mij nauwelijks voordeel halen, vrees ik. Enige vereiste is wel de tailbag als extra optie waarmee ik alles mee kan nemen dat ik nodig heb. Zelfs in die kleinere tailbag kreeg ik alles in van materiaal, inclusief enkele grote flessen water. Bram had nog enkele demo wielen van die 2-spoke liggen, dan heb je een absurd coole fiets.
Bram Moens heeft pas frames beschikbaar tegen de zomer zei hij, ik had nochtans vorig jaar bij hem gecheckt en er zou begin januari '25 een batch beschikbaar zijn. Wellicht weer allemaal uitverkocht. Hoewel de Snoek minder wendbaar is geraak ik op mijn trajecten overal vrij eenvoudig zonder al teveel uit te moeten stappen. Is het koud weer en glad op de baan, is een driewieler in het voordeel. Heb je belachelijk veel tegenwind, voel ik in de Snoek buiten een licht briesje door het vizier weinig of niets. Dan rest de vraag waarom ik überhaupt voor een M5 zou kiezen. Beide zou natuurlijk fijn zijn dat je kan afwisselen. Mijn NME die stof staat te vergaren zou ik wel kunnen ruilen tegen een highracer.
Berichten: 5.697
Topics: 110
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11319
8805 x bedankt in 4329 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door 365cycle.)
Jouw doel met een velomobiel is heel anders dan het mijne. Voor mij is het vervoer en/of sightseeing waar ik toevallig wat training in kan doen, en gezien ik regelmatig 's nachts rijd kan het gas er dan soms ook flink op.
Kan een fiets voor mij te efficiënt? Zeker. Als ik me bij m'n dagelijkse ritten eigenlijk overal bezwaard moet voelen over de snelheid als m'n hartslag boven de 120 komt wordt het problematisch. Maar zo ver zijn we nog niet.
M.a.w.: Denk er even goed over en als het plaatje klopt: Snoek out, hoge racer in!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 375
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 197
1126 x bedankt in 371 berichten
Of zet hem op massieve banden ![Wink Wink](https://ligfietsers.nl/images/smilies/wink.png)
Dan hou je de voordelen maar ben je ervan verlost dat hij te snel is
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Slow TV
|
1:21,43 Het Springen...Wim -de roetsende — 10:25 PM |
Slow TV
|
Slow TV mag in dit...Veloquest — 10:02 PM |
Slow TV
|
Slow TV mag in dit o...Hoekie — 09:54 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Of zet hem op massie...Arend-Jan — 08:11 PM |
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
|
Had wel interesse m...HansNL — 07:09 PM |
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
|
Had wel interesse ma...Gideonaut — 06:44 PM |
Unieke fiets: Munzo TT van Fast FWD
|
Potverkaatje wat is ...HansNL — 06:33 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Jouw doel met een ve...365cycle — 04:08 PM |
Velomobielende bakker
|
Grappig, snap wel wa...Gideonaut — 02:46 PM |
Ervaringen met de Tuna
|
Gaat op wanneer je...datakneder — 02:36 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
De Snoek (of vel...Snoek043 — 02:00 PM |
Fietsreis Velsen Noord, Chatham, Velsen...
|
Het hele verhaal i...Lopopodium — 01:24 PM |
Velomobielende bakker
|
Bij 2:01 zie ik hem ...Wim -de roetsende — 12:59 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
De Snoek (of velom...365cycle — 12:55 PM |
Velomobielende bakker
|
Inspirerend filmpje....Hoekie — 12:46 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Afgelopen weekend mi...Snoek043 — 12:24 PM |
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
|
Heb je dit gek...Hoekie — 11:56 AM |
|