Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baron 1 op MP
#27
[Afbeelding: 53914282366_68fce66846_b.jpg]

Cool
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#28
Die van Melle vind ik ook wel heel erg mooi! 451 voor vermoed ik?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#29
(21-Feb-2025, 05:35 PM)Jeroen S schreef: Die van Melle vind ik ook wel heel erg mooi! 451 voor vermoed ik?
Ja, de rode is 451/622, de groene is 406/559 zoals jij je wellicht nog weet te herinneren.  Wink

[Afbeelding: 54083450689_17e8de4893_b.jpg]
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S , Fietsbennie
#30
@Melle Zijn dit twee fietsen voor totaal andere rijders? Het lijk mij dat de afstelling van de stoeltjes enorm verschillend is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
Ik denk ook dat het stoeltje op die groene wel heel erg plat ligt. Het kan zijn dat dat iets te plat is om lekker in dat puntje te passen. De schouders verdwijnen in die punt. Dat sluit dan ongeveer naadloos aan op de schouders en het smalle stuk op de romp. Ga je extreem plat dan krijg je een conflict tussen schouders( het bovenste stukje van je arm) en dat puntje.

Maar ik ben benieuwd wat Melle er van zegt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
De rode gebruik ik op de weg in NL, de groene op de baan in Engeland. Het was niet helemaal de bedoeling dat het zitje op de groene zo vlak zou komen te liggen, maar met de montagebeugels die ik voorhanden had toen ik de fiets aan het opbouwen was, was dit het beste compromis (de voorste beugel zit 'verkeerd om'). Ik had de bedoeling om een nieuwe voorste beugel te maken zodat het zitje iets minder vlak zou komen te liggen, maar het bevalt me eigenlijk prima zo, ook al ziet het er een beetje vreemd uit (maar dat zie ik zelf toch niet als ik er op fiets).
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#33
(21-Feb-2025, 06:56 PM)melle z schreef: De rode gebruik ik op de weg in NL, de groene op de baan in Engeland. Het was niet helemaal de bedoeling dat het zitje op de groene zo vlak zou komen te liggen, maar met de montagebeugels die ik voorhanden had toen ik de fiets aan het opbouwen was, was dit het beste compromis (de voorste beugel zit 'verkeerd om'). Ik had de bedoeling om een nieuwe voorste beugel te maken zodat het zitje iets minder vlak zou komen te liggen, maar het bevalt me eigenlijk prima zo, ook al ziet het er een beetje vreemd uit (maar dat zie ik zelf toch niet als ik er op fiets).

Deze houding vermindert de luchtweerstand extreem. Ik krijg bijna heimwee naar de lage racers!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(20-Feb-2025, 11:16 PM)Boyd Maduro schreef: Vanaf een hand op de grond weg kunnen rijden vind ik ook erg prettig. Dat is wel iets wat ik momenteel mis aan mijn hurricane. Heb die momenteel weer met vering op de normale hoogte staan en dan is dat net te hoog daarvoor. Bij stoplichten dus maar zoeken naar een paal (maar behalve die met het knopje staan die hier net oncomfortabel ver van het fietspad af..) Flink contrast met hoe ik hem twee weken geleden had staan. Op het velodroom kon ik ongeveer beide handen tegelijk plat op de grond leggen Big Grin

(21-Feb-2025, 01:34 PM)baron062 schreef: Mark,

ik weet niet hoe oud je bent, maar probeer vooral de stoel lekker plat te leggen na wat gewenning. Dan nog even dit ophalen en je bent goed voor kruissnelheden van tegen de 40km/h.

Ik ben een jonge god van 53 dus nog soepel zat Wink 
Het was zeker de bedoeling om zo plat mogelijk te gaan. Maximale aerodynamische doping.
Vandaag heb ik het zadel gerepareerd dus die is nu te verstellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
Ik zie op foto's dat de Baron vaak een velgrem aan de voorzijde heeft.
Nu zit er op mijn exemplaar een Italiaanse Formula schijfrem uit het jaar kruik. Gezien de vierkante remblokken, zonder normale borgpen, echt oud.
Heb het helemaal gedemonteerd en gereinigd maar hij remt nog steeds voor geen meter.
Uren mee bezig geweest en krijg enige beweging in de zuigers als ik ze "opwip" maar niet werkend als ik het zaakje weer in elkaar zet.
De al eerder afgebroken ontluchtingsnippel maakte het ook niet gemakkelijker... De rest heb ik nu uitgeboord en vervangen door een boutje (voor nu).
Ik ben wel op de hoogte van de werking van Shimano-spul. Hier heb ik echter behoorlijk wat problemen mee.
Heeft iemand ervaring met dit merk/model rem? Is dit origineel of een latere toevoeging?

Mijn Baron heeft overigens serienummer 990002.

(21-Feb-2025, 05:46 PM)melle z schreef:
(21-Feb-2025, 05:35 PM)Jeroen S schreef: Die van Melle vind ik ook wel heel erg mooi! 451 voor vermoed ik?
Ja, de rode is 451/622, de groene is 406/559 zoals jij je wellicht nog weet te herinneren.  Wink

[Afbeelding: 54083450689_17e8de4893_b.jpg]

Prachtig exemplaar, dito kleur!
Bij mijn Baron loopt de ketting over twee extra geleiders, net voor het balhoofd.
Geeft dat veel extra weerstand? Of is het vooral handig in stadverkeer, i.v.m grotere wieluitslag?
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
#36
(22-Feb-2025, 10:42 PM)Mark24/7 schreef: Bij mijn Baron loopt de ketting over twee extra geleiders, net voor het balhoofd.
Geeft dat veel extra weerstand? Of is het vooral handig in stadverkeer, i.v.m grotere wieluitslag?

Ja, dat zorgt uiteraard voor iets weerstand en geluid.

Ja, het is handiger.


Op mijn M5 kan ik geen scherpe bochten naar rechts maken. Ketting loopt ook langs het voorwiel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Mark24/7
#37
Weer een bloedmooie op MP.

[Afbeelding: 04e8de27-a8f7-465d-ba0d-c0fde7648b67?rul...mp_eps%24_86]
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
#38
(22-Feb-2025, 11:57 PM)Wim -de roetsende schreef:
(22-Feb-2025, 10:42 PM)Mark24/7 schreef: Bij mijn Baron loopt de ketting over twee extra geleiders, net voor het balhoofd.
Geeft dat veel extra weerstand? Of is het vooral handig in stadverkeer, i.v.m grotere wieluitslag?

Ja, dat zorgt uiteraard voor iets weerstand en geluid.

Ja, het is handiger.


Op mijn M5 kan ik geen scherpe bochten naar rechts maken. Ketting loopt ook langs het voorwiel.

Ja dat is zo, maar dat merk je vooral bij echt lage snelheden, en in de praktijk betekent dit dat ik er in de praktijk maar heel weinig last van heb, eigenlijk vooral bij aan de hand lopen met de fiets en als je vanuit stilstand een scherpe bocht naar rechts moet maken bij een raar oversteekpunt b.v.
Antwoord }
#39
Mooie kleur ook. Bijna de kleur van mijn QV
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
De Velo is gewassen,...Hardloper — 06:23 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
De begeleidster is...datakneder — 06:22 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Ik had er gisteren t...Arend-Jan — 06:12 PM
Ben van Northland Velo gaat verhuizen
Ondertussen kan ik o...Hardloper — 06:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.......ik een mooie ...Wim -de roetsende — 06:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Hebben anderen dit...Wim -de roetsende — 06:02 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Nou, vandaag een n...Wim -de roetsende — 05:59 PM
Paard!!! Hoe reageert ie vandaag?
Nou, vandaag een nie...datakneder — 05:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Moet ik nou wel of n...Lopopodium — 05:45 PM
Fietshelm (dag van de)
Maar, ik heb ook m...Lopopodium — 05:34 PM
Bülk Distance
Behalve JALOERS he...Arend-Jan — 04:09 PM
Fietshelm (dag van de)
De keren dat ik op e...365cycle — 04:09 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is dat gebruikelij...365cycle — 03:59 PM
Bülk Distance
De SnoekL is effic...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou heel goed kunnne...De tovenaar — 03:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik volgende ...Josligfiets — 02:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij met mijn...Jeroen S — 02:46 PM