6 uren geleden
Vandaag van de roets het elastiek preventief vervangen. Het schavielt bij de voorvork, er zit daar ook een chrome plaatje op dus dat zal wel zo horen. Maar ik zag ineens dat door het schavielen de mantel van het elastiek helemaal door was en de kern begon ook al te rafelen 
In de tas zaten 2 vervangende elastieken. Een dikkere, elastische en een dunnere die helemaal niet elastisch was. Er zat zo'n dunne op. Omdat die dunne niet uit te rekken was (dus in feite een touwtje, geen elastiek) dacht ik eerst dat die dusdanig oud was dat de rek eruit was. Maar toen ik de bijna doorgeschavielde eraf haalde, bleek dat ook geen elastiek te zijn...
Lang verhaal kort: mijn roets werkt dus zonder elastiek. De benodigde rek komt uit het wiel voorop wat wel met een elastiek vastzit.
Is dit dus normaal? En wat nu als ik dat elastiek erop zet, wellicht een keer noodgedwongen onderweg? Wat is dan beter? Of maakt het niet uit? Als het dunne touwtje beter is, zal ik bij Derk maar snel een nieuwe op reserve bestellen...

In de tas zaten 2 vervangende elastieken. Een dikkere, elastische en een dunnere die helemaal niet elastisch was. Er zat zo'n dunne op. Omdat die dunne niet uit te rekken was (dus in feite een touwtje, geen elastiek) dacht ik eerst dat die dusdanig oud was dat de rek eruit was. Maar toen ik de bijna doorgeschavielde eraf haalde, bleek dat ook geen elastiek te zijn...
Lang verhaal kort: mijn roets werkt dus zonder elastiek. De benodigde rek komt uit het wiel voorop wat wel met een elastiek vastzit.
Is dit dus normaal? En wat nu als ik dat elastiek erop zet, wellicht een keer noodgedwongen onderweg? Wat is dan beter? Of maakt het niet uit? Als het dunne touwtje beter is, zal ik bij Derk maar snel een nieuwe op reserve bestellen...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt