Bülk Distance
|
Berichten: 1.895
Topics: 110
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7732
2798 x bedankt in 1319 berichten
19-Apr-2025, 11:05 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2025, 11:15 AM door Hoekie.)
Het echt unieke van de Distance lijkt te zien te zijn op deze twee foto's (bron: Ben)
Of ik zie het fout. Kan ook natuurlijk
Verandering niet zozeer voor gemak maar voor aero. Veerpoten en eigenlijk ook banden vervangen is door deksels te verwijderen.
Daardoor sluiten banden mooier/nauwer aan bij de opening. Daardoor alleen de optie van 28-406 voorbanden ?
Heel anders dan bij de Tuna. Waar puur voor gemak gekozen is (en er dus nog aero winst te behalen is)
Berichten: 425
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 214
1295 x bedankt in 421 berichten
Juist, dat is slim gedaan en dat helpt wel ja
Berichten: 292
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 387
861 x bedankt in 288 berichten
(19-Apr-2025, 11:05 AM)Hoekie schreef: Het echt unieke van de Distance lijkt te zien te zijn op deze twee foto's (bron: Ben)
Of ik zie het fout. Kan ook natuurlijk 
Verandering niet zozeer voor gemak maar voor aero. Veerpoten en eigenlijk ook banden vervangen is door deksels te verwijderen.
Daardoor sluiten banden mooier/nauwer aan bij de opening. Daardoor alleen de optie van 28-406 voorbanden ?
Je hoeft echt niet bang te zijn dat de 32-406 CCU niet passen hoor. De stuuruitslag is nog dezelfde als bij de MK1 en die rij ik met de CCU`s. Met smallere banden heb je allicht meer stuuruitslag.
Het is inderdaad naast gemak/toegang ook een doel om minder ruimte te laten voor rijwind om in de wielkast te komen. Deze truuk passen wedstrijdrijders allang toe op hun velomobielen met gesloten voorwielkasten, maar dan met stukken tape. De verwijderbare wielkast sluit nog beter af dan tape kan doen.
Berichten: 5.946
Topics: 112
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12051
9325 x bedankt in 4565 berichten
19-Apr-2025, 03:52 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2025, 03:53 PM door 365cycle.)
(19-Apr-2025, 07:43 AM)Arend-Jan schreef: De SnoekL is efficiënter dan een Bülk MK1, dat heb ik zelf gemeten. Veel scheelt het niet, maar er zit wel iets tussen. Dus deze Distance kan er wellicht dichterbij komen, of misschien zelfs voorbij gaan. De SnoekL is flink groter dan een Bülk, biedt meer ruimte voor grote voeten / lange cranks. (19-Apr-2025, 10:24 AM)Arend-Jan schreef: En ik denk dat de passende maximale lichaamslengte ook wel verschilt. Maar dat kan ik zelf niet beoordelen, voor mijn 1.82 zijn beide fietsen ruim. De Snoek L biedt in de lengte net iets meer ruimte dan de Bülk mk1, maar in de breedte zeker niet. Denk zelfs dat ie voor een lange man bij de schouders krapper is dan de Tuna, maar dat Ymte er met wat prutsen wel in te krijgen is. De neus is volgens mij wel weer net iets groter (grotere voeten mogelijk), en de ruimte voor forse bovenbenen ook.
(19-Apr-2025, 07:43 AM)Arend-Jan schreef: Ik heb nu de kleine Snoek, en dat is andere koek
Gisteren 270km gereden met 41 gemiddeld (Strava snoept daar dan vreemd genoeg 0,4 vanaf), maar zoiets is mij nooit eerder gelukt. Zeker op hogere snelheid scheelt het nog best veel, met de grote SnoekL. Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 425
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 214
1295 x bedankt in 421 berichten
19-Apr-2025, 04:09 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Apr-2025, 04:14 PM door Arend-Jan.)
(19-Apr-2025, 03:52 PM)365cycle schreef: Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.
Verrek, daar staat inderdaad wel dezelfde 41,0
Wat maf
En inderdaad, de Snoek en SnoekL zijn duidelijk ontworpen voor fietsers en dito verhoudingen
De W9 en M9 bieden zelfs nóg meer schouderruimte dan de Bülk (maar daar kan je met serieuze quads en kuiten dan weer eerder ruimte tekort komen).
Voor ieder wat wils
Berichten: 2.206
Topics: 64
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 33468
3253 x bedankt in 1446 berichten
Voor bijna ieder. Een medemens met ruim overgewicht zei mij vandaag dat alleen een Alleweder past. En ik zelf heb altijd problemen met een korte rug maar niet genoeg lenigheid om in een Snoek of een Quest XS te komen.
Wij dromen van meer variatie, hoewel er altijd wat te wensen overblijft.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 292
Topics: 13
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 387
861 x bedankt in 288 berichten
(18-Apr-2025, 11:39 PM)Hoekie schreef: Is er een reden dat de Distance niet met CCU te bestellen is. Of rij je daar al mee?
Inmiddels is de Distance te bestellen met de (standaard) 28-406 One, 28-406 Contact Speed of met de 32-406 Contact Urban.
Berichten: 4
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 13
32 x bedankt in 4 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door benparke.)
(19-Apr-2025, 04:09 PM)Arend-Jan schreef: (19-Apr-2025, 03:52 PM)365cycle schreef: Behalve JALOERS heb ik hier aan toe te voegen dat de analysis view op Strava ook altijd verschilt van het overzicht, en vaak overeenkomt of dichterbij zit wat Garmin zegt.
Verrek, daar staat inderdaad wel dezelfde 41,0
Wat maf
En inderdaad, de Snoek en SnoekL zijn duidelijk ontworpen voor fietsers en dito verhoudingen 
De W9 en M9 bieden zelfs nóg meer schouderruimte dan de Bülk (maar daar kan je met serieuze quads en kuiten dan weer eerder ruimte tekort komen).
Voor ieder wat wils 
De schouderruimte van de W9 is feitelijk identiek aan die van de MK1. Zelfs tussen de wielkasten is de ruimte vrijwel gelijk. Het verschil is dat de MK1 veel langere rijders kan vervoeren.
Ik hoop dus volgende week met de prototype Distance te kunnen rijden. Mijn huis gaat dit weekend in de verkoop en mijn makelaar heeft me een lange projectlijst nagelaten. Als dat klaar is, kan ik met mijn nieuwe velomobiel gaan spelen. Ik ben erg benieuwd hoe hij rijdt. De weinige mensen die er tot nu toe op gereden hebben, zeggen dat hij zeker sneller is dan de MK1.
Eind juni heb ik een Distance klaar voor testritten in Zeeland, vlakbij Oostburg. Ik kan nu ook wat bestellingen plaatsen, die ik denk dat ze kort na mijn verhuizing bij mij thuisbezorgd worden voor iedereen die graag een vroege Distance wil. Het zou leuk zijn als een paar rijders met me meerijden tijdens mijn eerste ritten, zodat ik de mooiste routes kan zien.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|