Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
#79
(12-Apr-2025, 08:19 PM)karimov schreef: Is het toch anders dan zoals het normaal gesproken hoort. Een zitje is idd makkelijk te vervangen, maar eigenlijk is dat vooral ook een excuus om niet te gaan kijken en met zo'n (waarschijnlijk) ingekort frame is deze sowieso geen optie voor mij. Wil ooit nog wel eens een CHR uitproberen, maar ben toch een beetje bang dat er dan een aangeschaft moet worden ...

Ik vermoed dat het ingekorte frame het probleem niet zo zal zijn.  Wat eerder een probleem zal opleveren is de zeer waarschijnlijk ook ingekorte neusbuis. Een te korte neusbuis van carbon kun je niet verlengen en de vraag is of Bram Moens/M5 je op korte termijn zo'n neusbuis kan leveren en zoja, welk prijskaartje daaraan hangt dan.

OVerigens ben ik natuurlijk niet 100% zeker dat ik dezefde fiets op de foto heb gezet, maar ik sluit het zeker niet uit, omdat de verkoper op zoek was naar een 28" M5 voorvork eerder deze maand. Dat zou kunnen betekenen dat er een kleiner voorwiel op heeft gezeten en enkele onderdelen die ik zie komen overeen.

Als het dezelfde fiets is, dan is deze waarschijnlijk goed onderhouden.  Haar man haalde elk seizoen z'n fiets uit elkaar voor een beurt. Hetzelfde zal ie ongetwijfeld ook voor zn vrouw hebben gedaan.  Leuk stel, echte liefhebbers die al heel lang ligfietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#80
Nou biedt Gerrit van Texel/Wapenveld deze fiets ook aan:

https://ligfiets.net/advertisements/20443


Is dit dan ook Gerrit, maar dan uit Heerde?

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...high-racer
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#81
Dit is niet Geert uit Texel.
Antwoord }
#82
(01-Apr-2025, 10:09 AM)Snoek043 schreef: Kussentje zelf is top en hangt intussen op mijn highracer.

Hoe gaat het verder met de CHR?

Heb je de zitting nog verder naar voren verplaatst?

Geen crank-band overlap?

Al veel mee gefietst?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#83
(22-Apr-2025, 02:10 PM)Wim -de roetsende schreef:
(01-Apr-2025, 10:09 AM)Snoek043 schreef: Kussentje zelf is top en hangt intussen op mijn highracer.

Hoe gaat het verder met de CHR?

Heb je de zitting nog verder naar voren verplaatst?

Geen crank-band overlap?

Al veel mee gefietst?

Hey Wim,

Nee, niet veel gefietst.  Ik sukkel al 6 maanden met een zware enkelblessure, de pijn straalt uit naar mijn kuit dus ik huppel tegenwoordig van de ene specialist naar de andere.  Alleen is dat vaak erg lang wachten, een MRI staat bijvoorbeeld gepland binnen 1 maand.  In België kan je mits je een supplement betaalt sneller aan de beurt komen, alleen betaalt iedereen tegenwoordig dat supplement. 

De stoel van de M5 staat zover als het kan naar voren, al ligt ie eigenlijk net iets te plat naar mijn zin, maar het grootste probleem is de stuurpen die maakt dat het stuur volledig in mijn gezichtsveld zit.  Op het Duitse forum had ik een M5 zien passeren met een platte stuurpen, dat zou voor mijn veel beter werken (Bram reageert niet op mijn mails) en die winkel in Nederland die een hoop materiaal heeft overgenomen heeft dat onderdeel niet in huis.

Wel balen, want het is de laatste tijd lang droog geweest, ideaal om wat aan de contitie te werken, alleen is dat met mijn blessure bijna onhaalbaar.  Tenzij je echt heel rustig fietst, maar daar heb ik enkel wat aan in de Snoek, en die is weg.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#84
(23-Apr-2025, 12:53 PM)Snoek043 schreef: Op het Duitse forum had ik een M5 zien passeren met een platte stuurpen, dat zou voor mijn veel beter werken (Bram reageert niet op mijn mails) en die winkel in Nederland die een hoop materiaal heeft overgenomen heeft dat onderdeel niet in huis.

Ik ken iemand met het tegenovergestelde probleem op zn CHR. Bij hem is het stuurtje juist te plat, waardoor ie moeilijk omhoog komt vanaf de CHR. Ik zal 'm eens vragen of ie al een andere, steilere stuurpen heeft. Wellicht kunnen jullie ruilen en elkaars stuurprobleem oplossen.
Antwoord }
#85
(23-Apr-2025, 12:57 PM)ZoefZoef schreef:
(23-Apr-2025, 12:53 PM)Snoek043 schreef: Op het Duitse forum had ik een M5 zien passeren met een platte stuurpen, dat zou voor mijn veel beter werken (Bram reageert niet op mijn mails) en die winkel in Nederland die een hoop materiaal heeft overgenomen heeft dat onderdeel niet in huis.

Ik ken iemand met het tegenovergestelde probleem op zn CHR. Bij hem is het stuurtje juist te plat, waardoor ie moeilijk omhoog komt vanaf de CHR. Ik zal 'm eens vragen of ie al een andere, steilere stuurpen heeft.  Wellicht kunnen jullie ruilen en elkaars stuurprobleem oplossen.

JA, dát ben ik. 
Kan wel een iets hoger stuurpennetje gebruiken. 
Ik stuur je een berichtje.

@ Zoef Zoef: Dank voor de hint.

Victor.
Antwoord }
#86
Ik denk graag mee Wink
Antwoord }
#87
We hebben dezelfde helaas, dus we zoeken verder.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#88
(23-Apr-2025, 02:45 PM)Victorrinia schreef: JA, dát ben ik. 
Kan wel een iets hoger stuurpennetje gebruiken. 

Victor.

Op Marktplaats staat deze: https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...45826d5acd

Geen idee of het past, maar het is wel een M5 stuurpen. 
Door de lagere staat een rood kruis, de hogere is dus nog te koop.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#89
Bram heeft me gisteren geantwoord, hij kan me rond midden juni verder helpen, dan is ie terug in NL.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#90
(23-Apr-2025, 12:53 PM)Snoek043 schreef: De stoel van de M5 staat zover als het kan naar voren, al ligt ie eigenlijk net iets te plat naar mijn zin, maar het grootste probleem is de stuurpen die maakt dat het stuur volledig in mijn gezichtsveld zit.  

Is er ook al iets uit de stoel gezaagd? Bij mij 8cm.

Te plat kan opgelost worden met van die opvul-dingen onder de achterkant van de zitting. Die heeft Bram wel. Kun je in juni ook checken.

Ik vond de plattere stuurpen echter helemaal niet fijn. Het stuurde beslist niet prettig. Uitproberen is mijn advies dus.

Bram wist (voordat hij mij gezien had en dus op basis van lichaamsmaten) voor 99% zeker dat de 120 graden versie het beste zou zijn voor mij. Ik weet niet welke ik nu heb, er zijn nog 3 versies: 127, 134 en 145 graden. Ik denk dat ik de volgende heb: 127 graden.
Volgens mij is het op basis van lichaamslengte. Hoe langer je bent, hoe hoger het stuur moet. Dus een steilere/grotere hoek. 
Met mijn 1.76m dacht Bram natuurlijk de platste/kleinste hoek. Ik heb echter verhoudingsgewijs een langere rug.

Als je iets rechterop zou gaan zitten, dan is misschien het probleem van het stuur in het gezichtsveld al opgelost.
Vooral omdat je zelf ook aangeeft dat de stoel net te plat ligt naar jouw zin.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
#91
Er is inderdaad al een stuk uit de stoel gezaagd, in juni bezoek ik Bram en bespreek met hem wat hij denkt dat het beste is.
Antwoord }
#92
@Snoek,

Als je het leuk/geen bezwaar vindt, kan ik aansluiten tijdens je bezoek aan Bram in juni. Ik woon praktisch om de hoek en neus daar graag rond voor upgrades voor m'n SP 559/451 ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Snoek043
#93
Hoe een kort ritje eindigde in een mini-Tour de France (zonder bevoorrading)

Gisteren stond er een bescheiden ritje van 50 kilometer op de planning met de M5 Highracer. Lekker chill, dacht ik. Kwestie van even de benen losgooien, lucht in de banden, zonnecrème op m’n gezicht en gáán. Op het moment dat ik stil stond om een elegante U-turn te maken en met het gevoel van een professional weer naar huis te keren, schoot er ineens een TT-rijder voorbij.

Ik riep hem toe (want ja, jaagpad dicht, België doet weer z’n best met onvindbare omleidingen) en tot mijn verbazing stopte hij. Even babbelen. Bleek dat hij nog 120 km ging knallen. En daar stond ik dan… zonder water, zonder sportdrank, gekleed alsof ik op skivakantie ging, en overtuigd dat ik na 50 km alweer thuis zou zijn.

Maar goed, ik had blijkbaar een zonnesteek-light en een drang naar avontuur, dus ik besloot hem te volgen. Gewoon “even meekijken” hoe dat voelde. Spoiler: het voelde als sterven. Al snel zat ik op 40 km/u gemiddeld, zone 5, wattages waar ik normaal gezien al hallucinaties van krijg. En dat allemaal met een vochtgehalte vergelijkbaar met dat van een rijstcracker.  Bleek hij vaak tussen 270 en 280 watt te duwen.  Voor de datafreaks: bleek dat ik achteraf een goeie anderhalfuur in zone 5 gereden heb, waarvan een kleine twintig minuten tussen 240 en 400 watt, 1u tussen 180 en 239 watt en nog 1 uur tussen 150 en 179 watt.

De TT-rijder had drie flessen bij zich. Ik had… hoop. En zonnecrème. Bergop kon ik zowaar meekomen, en zelfs dat ene moment waarop hij roekeloos een overweg overstak (en ik braafjes besloot te stoppen zoals een modelburger) kon ik het gat nog dichten. Want hé, ik reed wel op een van de snelste tweewielers op de markt.

Na 80 kilometer begon het lichaam echter een staking. Mentaal voelde ik me nog semi-levend, maar de benen hadden hun ontslag ingediend. De TT-rijder verdween stilaan uit beeld, als een liefde uit een zomerse jeugdfilm. Ik zag hem nog een halfuur lang in de verte, maar hij was verder dan ooit.

Na 100 kilometer, uitgedroogd als een cactus in de Sahara, vond ik schaduw én een koppel dat me een flesje water aanbood. Engelen bestaan. Ze wilden me zelfs een cola geven, maar natuurlijk was de beach bar op dat moment gesloten. Want ja, waarom niet? Ik had werkelijk niets bij – zelfs m’n helm niet, die had ik thuisgelaten omdat dat ding op een ligfiets voelt alsof je een baksteen op je hoofd bindt. Al moet ik toegeven: de keren dat ik viel, viel ik nooit op m’n hoofd. Het universum spaart me op z’n eigen manier.

Toen bleek dat er nog een goeie 30 kilometer te gaan waren, zei ik tegen mezelf: “souplesse.” Maar souplesse klonk meer als “overleef dit gewoon.” Waar ik normaal op een energiepeil onder nul nog 45 km/u reed (in de Snoek), sleepte ik me nu met 30-35 km/u naar huis, als een uitgeperste citroen op wieltjes.

Eenmaal thuis: coldpack op m’n kop, water naar binnen gejaagd alsof het goud was, en de conclusie: volgende keer toch maar iéts beter nadenken voor ik een UFO op twee wielen besluit te volgen.  Al is er wel een excuus natuurlijk: een blessure die nog aan het herstellen is, en een trainingsachterstand waar je een bakfiets in kwijt kan. Dus ach, ik heb het eigenlijk nog niet zo slecht gedaan.  131 kilometer aan 32,9 km/u gemiddeld.
[Afbeelding: Screenshot-20250428-085153-Video-Player.jpg]
Antwoord }
#94
Leuk verhaal Big Grin Zonder water 130 km op een open ligger in de volle zon, daar zou ik denk ik gewoon niet aan beginnen Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Snoek043 , Willeke_IGKT
#95
(8 uren geleden)365cycle schreef: Leuk verhaal Big Grin Zonder water 130 km op een open ligger in de volle zon, daar zou ik denk ik gewoon niet aan beginnen Smile

Haha ja, rationeel was het niet – maar ik dacht: hoe erg kan het zijn? Nou... ergens tussen ‘droge rozijn op wielen’ en ‘levende grillworst’. ? Volgende keer neem ik water mee... of een camelbag... of gewoon gezond verstand.

Opvallend was wel dat we af en toe bijna frontaal botsten met nietsvermoedende tegenliggers – doorgaans wat oudere fietsers – die het jaagpad beschouwden als hun persoonlijke slalomparcours. De TT-rijder had geen bel op z’n fiets (daar is blijkbaar geen plaats voor op een aero-frame van enkele duizenden euro’s), dus hij probeerde hen meestal met een fluitje te waarschuwen. 

Helaas had dat vaak weinig effect. Ik greep dan maar naar mijn bel, in de hoop dat het geluid wél tot hen doordrong. Het had bovendien een onvoorzien voordeel: telkens hij even vaart verloor door zo’n obstakel, kon ik stiekem een paar meter dicht rijden. Elk nadeel heeft z’n voordeel, zullen we maar zeggen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , John70 , 365cycle , Lig-hen
#96
Het is een feestje om jouw verslag te lezen Snoek043. Dank je wel!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#97
Mooi verslag ja! Soms is impulsiviteit leuker dan rationaliteit. Het levert in ieder geval goede verhalen op!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: pieterz, 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
HP Velotechnik Grasshopper
Gefeliciteerd en h...Hardloper — 04:41 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Mooi verslag ja! Som...Bob Hagendijk — 04:29 PM
HP Velotechnik Grasshopper
Gefeliciteerd en hee...Lig-hen — 04:00 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Het is een feestje o...Lig-hen — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik merk dat een ...datakneder — 01:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Of beide draden make...Hoekie — 01:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Als ik het zo lees v...365cycle — 01:16 PM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
Precies, wielen hoev...Arend-Jan — 01:12 PM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Het is een mooie f...De tovenaar — 11:26 AM
Zitting op maat zetten en op probleempj...
bij mijn quest xs za...Veloquest — 10:45 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Na een half uurtje...Hardloper — 10:13 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Leuk verhaal :D Zon...Snoek043 — 09:54 AM
De Waterlandse Liggers
 Maar deze groep...GertBr — 09:46 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Leuk verhaal :D Zond...365cycle — 09:24 AM
HP Velotechnik Grasshopper
Fiets normaal in i...365cycle — 09:20 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Het is een mooie fie...Roepers — 09:19 AM
Ventilatie en transpiratie
Oplossing: Zwaardere...365cycle — 09:18 AM