Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
Tegenwoordig moet je wel proefrijden gezien de meerdere varianten zijn van hetzelfde model, keuze uit verschillende stoeltjes en nek-stukjes die op de velomobiel klikken enz. Er zijn niet zoveel velo's meer waar je gewoon in springt en mee weg rijdt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 12:23 PM)Bob Hagendijk schreef: Voor ervaren velomobilisten is het al lastig inschatten of een nieuw model bij hun past dus die koop je al niet zonder proefrit denk ik. Onervaren mensen leggen toch geen 10-12k neer voor een fiets die je zelfs niet eens kan zien, laat staan kan proefrijden?

Dit hangt af van het land. In de USA is het niet ongebruikelijk om een velomobiel te kopen die je nog nooit hebt gezien of bereden. Zo verkocht ik gisteren een Distance aan iemand die nog nooit een velomobiel had bereden of er zelfs maar een in het echt had gezien. Hij vertelde me zijn afmetingen, we bespraken de modellen die zouden passen, de verschillende functies, en hij besloot een Distance te kopen. Een verrassend percentage van de verkopen in de USA verloopt op deze manier. Ik zou dit echter niet in Europa verwachten. Er zijn veel meer dealers en ze zijn niet ver weg van een lange vliegreis of dagen rijden, dus het is praktischer om een proefrit te maken. Idealiter test je meerdere modellen voordat je een aankoopbeslissing neemt. Ik ben altijd verbaasd dat mensen op mijn oordeel vertrouwen om zoiets duurs als een velomobiel te kopen. Dat legt veel druk op me om goed advies te geven.
Antwoord }
Als je qua breedte in een Bülk past, is het daarna kijken of je in de lengte range valt. Wat dat aangaat is dat een veilige fiets om te kopen zonder testrit. trappers stellen, stoeltje in het juiste slot, en meer of minder schuimplaatjes erachter en klaar.

Neemt niet weg dat ik zelf toch wel een proefrit zou willen maken, maar hier in NL is dat (nog) redelijk makkelijk te regelen
Antwoord }
Bedankt door: benparke , 365cycle , Willeke_IGKT
(, 10:51 PM)Frutsel schreef: .......maar hier in NL is dat (nog) redelijk makkelijk te regelen

Klopt, want voor die nieuwe Bülk Distance kun je zelfs kiezen. Naar @Harry of straks naar Zeeland.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
En dan vinden wij 150 km al ver. Dat is in de USA de afstand naar de dichstbijzijnde supermarkt. OK overdreven, maar voor het idee. Echt ver is het voor ons nooit. Daarom zou ik inderdaad de kans pakken om te proberen. Maar ik heb de GT ook zonder proefrit gekocht. Maar daarvan wist ik dat ie ruimte genoeg zou bieden.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Voor wie de nieuwe r...Hoekie — 01:16 PM
Jeugdjournaal
Hey Allen, Hier...Wim -de roetsende — 12:47 PM
Jeugdjournaal
Welkom op het forum ...Hardloper — 12:42 PM
Jeugdjournaal
Met de hele familie ...Fietsbennie — 12:17 PM
Jeugdjournaal
Petje af voor wat je...datakneder — 11:57 AM
Jeugdjournaal
Van harte welkom Job...Roepers — 11:53 AM
Jeugdjournaal
Hey Allen, Hier d...Job-Ronde_van_Hoop — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooie foto Wim, zou ...Hardloper — 11:27 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Te kort krijg je n...Gideonaut — 10:35 AM
 Dat fietst echt h...Wim -de roetsende — 09:13 AM
Die muur van Huy heb...Jeroen S — 09:08 AM
Ik vond de lucht gis...Wim -de roetsende — 09:06 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
En dan vinden wij 15...Jeroen S — 09:05 AM
Te kort krijg je nie...Jeroen S — 09:01 AM
Velomobileworld in Roemenië op de rand ...
.......maar hier i...Wim -de roetsende — 08:57 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag weer een hoo...365cycle — 01:32 AM
Met een hase pino ...365cycle — 01:20 AM