Velomobileworld in Roemenië op de rand van de afgrond
|
Berichten: 750
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1350 x bedankt in 727 berichten
Tegenwoordig moet je wel proefrijden gezien de meerdere varianten zijn van hetzelfde model, keuze uit verschillende stoeltjes en nek-stukjes die op de velomobiel klikken enz. Er zijn niet zoveel velo's meer waar je gewoon in springt en mee weg rijdt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 10
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 18
87 x bedankt in 10 berichten
(03-May-2025, 12:23 PM)Bob Hagendijk schreef: Voor ervaren velomobilisten is het al lastig inschatten of een nieuw model bij hun past dus die koop je al niet zonder proefrit denk ik. Onervaren mensen leggen toch geen 10-12k neer voor een fiets die je zelfs niet eens kan zien, laat staan kan proefrijden?
Dit hangt af van het land. In de USA is het niet ongebruikelijk om een velomobiel te kopen die je nog nooit hebt gezien of bereden. Zo verkocht ik gisteren een Distance aan iemand die nog nooit een velomobiel had bereden of er zelfs maar een in het echt had gezien. Hij vertelde me zijn afmetingen, we bespraken de modellen die zouden passen, de verschillende functies, en hij besloot een Distance te kopen. Een verrassend percentage van de verkopen in de USA verloopt op deze manier. Ik zou dit echter niet in Europa verwachten. Er zijn veel meer dealers en ze zijn niet ver weg van een lange vliegreis of dagen rijden, dus het is praktischer om een proefrit te maken. Idealiter test je meerdere modellen voordat je een aankoopbeslissing neemt. Ik ben altijd verbaasd dat mensen op mijn oordeel vertrouwen om zoiets duurs als een velomobiel te kopen. Dat legt veel druk op me om goed advies te geven.
Berichten: 1.604
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 789
2736 x bedankt in 1267 berichten
Als je qua breedte in een Bülk past, is het daarna kijken of je in de lengte range valt. Wat dat aangaat is dat een veilige fiets om te kopen zonder testrit. trappers stellen, stoeltje in het juiste slot, en meer of minder schuimplaatjes erachter en klaar.
Neemt niet weg dat ik zelf toch wel een proefrit zou willen maken, maar hier in NL is dat (nog) redelijk makkelijk te regelen
Berichten: 6.501
Topics: 165
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2608
8821 x bedankt in 4274 berichten
(03-May-2025, 10:51 PM)Frutsel schreef: .......maar hier in NL is dat (nog) redelijk makkelijk te regelen
Klopt, want voor die nieuwe Bülk Distance kun je zelfs kiezen. Naar @Harry of straks naar Zeeland.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.743
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 500
3440 x bedankt in 1596 berichten
En dan vinden wij 150 km al ver. Dat is in de USA de afstand naar de dichstbijzijnde supermarkt. OK overdreven, maar voor het idee. Echt ver is het voor ons nooit. Daarom zou ik inderdaad de kans pakken om te proberen. Maar ik heb de GT ook zonder proefrit gekocht. Maar daarvan wist ik dat ie ruimte genoeg zou bieden.
Berichten: 6.501
Topics: 165
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2608
8821 x bedankt in 4274 berichten
Op het Duitse forum is een topic over VelomobileWorld en Jan Wijnen heeft daar nu gereageerd op allerlei speculaties:
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...37/page-39
Bericht #763
De vertaalde tekst:
Aan de Velomobile World-gemeenschap,
Er wordt op openbare fora gespeculeerd dat VelomobileWorld op het punt staat om in te storten. Laat ik duidelijk en direct zijn: dit is gewoon niet waar.
Ja, we zitten in een overgangsperiode. De markt voor velomobielen verandert, en wij veranderen mee. We passen onze interne structuur aan, veranderen de omvang van ons team en richten ons meer op wat er echt toe doet: het bouwen van hoogwaardige velomobielen, innoveren waar nodig en het versterken van de basis van ons bedrijf op de lange termijn.
Dit zijn geen gemakkelijke stappen. Jarenlang hebben wij met passie, energie en vakmanschap VelomobileWorld opgebouwd, samen met ons team, onze partners en onze community. En als er verandering komt, brengt dat natuurlijk ook emoties met zich mee. Maar deze transitie wordt niet gedreven door paniek, maar door helderheid. Het gaat erom dat je je met open ogen voorbereidt op de volgende fase.
Wij doen geen stap terug. We stappen vooruit: met een slankere, meer gerichte structuur en een vernieuwde toewijding aan onze waarden. Dit is het moment om slimmer te bouwen, niet groter. Een moment om samen stil te staan en trots te zijn op wat velomobielen vertegenwoordigen: vrijheid, gezondheid en duurzame mobiliteit.
Onze visie blijft onveranderd. Wij zijn ervan overtuigd dat door mensen aangedreven voertuigen een belangrijke rol spelen in de wereld en wij blijven deze visie waarmaken. Stap voor stap. Met een doel, met realisme en met respect voor iedereen die in deze reis gelooft.
Bedankt dat je hieraan hebt meegewerkt.
Met respect,
Jan Wijnen
Oprichter – VelomobileWorld
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Bedankt door: liggende daan , Willeke_IGKT , martinR , twilwel , John70 , GertBr , Hoekie , 365cycle , Boyd Maduro , TimSch , Chepap
Berichten: 6.089
Topics: 115
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12419
9613 x bedankt in 4703 berichten
Wat hij zegt is leuk. Ook mooi, want hij wil duidelijk vooruit. Motivatie is goed.
Maar verder staat er mijns inziens niet zoveel, behalve naast bovenstaande dat hij kosten wil besparen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.501
Topics: 165
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2608
8821 x bedankt in 4274 berichten
Klopt.
Ik vind het belangrijkste dat hij heel duidelijk zegt dat de werkelijkheid dus niet is zoals de titel van dit topic stelt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
|
Gebruikers die dit topic lezen: ZoefZoef, 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|