Fietshelm (dag van de)
|
Topics: 12
Bedankt: 204
1734 x bedankt in 692 berichten
Al jaren heb ik geen helm op op een ligfiets.
Toen ik wedstrijden reed was mijn kruissnelheid op een open ligfiets bijna altijd boven de 45 km/u. Dat zijn snelheden waarbij je bij een schuiver met je hoofd ergens tegenaan kan komen en je hoofd onvoldoende kan beschermen. De hoge snelheid was voor mij de reden om op tochten en woon werk-ritten wel een helm te dragen.
Omdat een helm niet beschermt tegen aangereden worden door een auto, reed ik zo veel als mogelijk conflictvrije routes. Het prettig is, dat deze routes veelal door landelijk gebied gaan en je dus in een prettige omgeving fietst.
Niels, vrije keus, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Topics: 113
Bedankt: 12222
9493 x bedankt in 4640 berichten
(08-May-2025, 09:24 AM)Niels van der Wal schreef: Omdat een helm niet beschermt tegen aangereden worden door een auto, reed ik zo veel als mogelijk conflictvrije routes. Het prettig is, dat deze routes veelal door landelijk gebied gaan en je dus in een prettige omgeving fietst. Ik onderstreep 'm maar even. Ik stem op meer conflictvrije routes
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 111
Bedankt: 7793
2851 x bedankt in 1345 berichten
08-May-2025, 01:20 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-May-2025, 02:20 PM door Hoekie.)
(08-May-2025, 09:05 AM)quattrovelootje schreef: als bescherming tegen de zon,
Dan moet je wel een helm zonder/weinig ventilatie hebben, anders verbrand je als nog je hoofd; is mijn ervaring (jaren geleden met de MTB).
Lange versie: Een helm zonder/weinig ventilatie is niet handig als je sport. Met een e-assist op turbo stand zal dat vast prima zijn.
Daarna toch maar petje of bandana. Smeren van het hoofd is inderdaad niet fijn, want bij zweten zakt het zo lekker in je ogen. /s
Topics: 106
Bedankt: 3574
3803 x bedankt in 2581 berichten
(08-May-2025, 01:20 PM)Hoekie schreef: (08-May-2025, 09:05 AM)quattrovelootje schreef: als bescherming tegen de zon,
Dan moet je wel een helm zonder/weinig ventilatie hebben, anders verbrand je als nog je hoofd; is mijn ervaring (jaren geleden met de MTB).
Lange versie: Een helm zonder/weinig ventilatie is niet handig als je sport. Met een e-assist op turbo stand zal dat vast prima zijn.
Daarna toch maar petje of bandana. Smeren van het hoofd is inderdaad niet fijn, want bij zweten zakt het zo lekker in je ogen. /s
Wanneer ik een helm zou aanschaffen, dan moet hij echt wel geschikt zijn om te sporten. En hij mag bescherming bieden voor de zon. Want ik heb helaas het pech, dat mijn hoofd niet overal bedekt is met wat haar.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 83
Bedankt: 2398
2698 x bedankt in 1177 berichten
(08-May-2025, 07:40 AM)Jeroen S schreef: Daar zou een stickertje voor moeten zijn, zoals de link ook aangeeft. De 5 jaar begint direct na productie te lopen. Ik heb het idee dat er iets met het schuim gebeurt, dat dit brosser wordt met de jaren.
En inderdaad dat zit erin. Dit zit in mijn helm:
Ik heb de helm vorig jaar gekocht, maar ik zie op dat stickertje dat hij toen al 2 jaar oud was. Volgende keer let ik daarop.
En wat betreft bescherming tegen de zon. Er zijn mutsjes die onder een helm passen. Ik draag er altijd 1 onder de helm. Een witte dunne in de zomer (tegen verbranding door de zon) en een zwarte dikke (tegen de kou) in de winter.
Groet,
Marco
Topics: 41
Bedankt: 2530
2299 x bedankt in 861 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Fietsbennie.)
Toevallig zag ik liggen waar je ook onder andere worst kunt halen. Productie datum q3 2023. Bijna 2 jaar rondgezworven in productiehallen distributiecentra winkel en alle transport daar tussen.
Ik heb hem laten liggen. Ding zal nooit aantal km halen dan dat het heeft afgelegd nu.
Topics: 89
Bedankt: 145
2234 x bedankt in 801 berichten
(08-May-2025, 04:23 PM)Hardloper schreef: Wanneer ik een helm zou aanschaffen, dan moet hij echt wel geschikt zijn om te sporten. En hij mag bescherming bieden voor de zon. Want ik heb helaas het pech, dat mijn hoofd niet overal bedekt is met wat haar. 
Ook ik wordt steeds minder grijs.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Topics: 12
Bedankt: 204
1734 x bedankt in 692 berichten
(7 uren geleden)Bart Verbeek schreef: (08-May-2025, 04:23 PM)Hardloper schreef: Wanneer ik een helm zou aanschaffen, dan moet hij echt wel geschikt zijn om te sporten. En hij mag bescherming bieden voor de zon. Want ik heb helaas het pech, dat mijn hoofd niet overal bedekt is met wat haar. 
Ook ik wordt steeds minder grijs.
Er zijn steeds meer haren op mijn hoofd die daar bang voor zijn.
Niels, kleurtje, van der wal
De verrijking zit in de beperking
|
Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
ik een hoopvol b...Hardloper — 08:02 PM |
LOL
|
Slot Nijenbeek is ...Wim -de roetsende — 04:44 PM |
LOL
|
Slot Nijenbeek is ge...Lopopodium — 04:34 PM |