Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(28-May-2025, 09:23 PM)Lopopodium schreef: Had dan een vlaggetje op je fiets, dan had 'ie je een kilometer eerder al kunnen zien!
Ik heb een vlaggetje op mijn fiets aan de linkerkant en het waaide ook nog eens flink.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Omdat ik, door mijn eigen fout, tijdens het uitvogelen van en manoeuvreren door een vage slingersituatie bij een stoplicht met bochten die ik niet kan maken het achterwiel van een fietser heb geschampt.
Was aan het steken dus reed zelf maar iets van 1-2km/h maar zo'n fiets heeft een aantal vervelende uitsteeksels.
Gelukkig lijkt de schade erg mee te vallen
Antwoord }
Een zwalpende dame er vanmiddag op het jaagpad in is geslaagd om mij in mijn Snoek frontaal aan te rijden. Nog geen 600km op de teller en al 'n gat vooraan naast de luchthapper en enkele krassen op de bovenkant  Doh

Gegevens uitgewisseld en nu maar zo snel mogelijk de verzekering in kennis stellen en hopen dat het allemaal in orde komt ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Dit bericht had bijna hier moeten staan tot ik wakker werd. ik droomde vannacht dat ik aan het tollen was gegaan met de roze milan net voordat we een toertocht gingen rijden. Maar ik mag dus blij zijn dat het een droom was.
Antwoord }
...het nokje waar de bagagedrager aan vast zit op mijn toerfiets tijdens een kleine vakantie in België uit de achtervork is gescheurd. Met een volle kampeeruitrusting ga ik hiermee niet nog een week (deels overhard) door de Ardennen fietsen.
Tijdelijk gefixed met een noodspaak (Kevlar draad) en een reservespaak van de Quest die per ongeluk nog in een van de tassen zat.
Nu in de trein richting het geplande eindpunt van komende week, dan maar vanuit daar met bussen/een huurfiets de week afmaken.
Schijnbaar heb ik nog garantie op dit frame (uit 2020), morgen eens informeren bij een lokale dealer.
Antwoord }
Dat is balen. Jammer van de vakantie en de fiets. Ik hoop dat je nog garantie hebt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vannacht de dag slecht begonnen. Lekke band met de chr gereden zonder plakspullen en reserve binnenband in de tailbag.

Wel geleerd dat de Schwalbe One een heel makkelijk om te leggen bandje is. Geen bandenlichters nodig gehad om de band eraf te halen en ook het weer terugplaatsen ging heel makkelijk.

Broer maar gebeld om een plaksetje te brengen, anders zou ik 10km moeten lopen..

(29-May-2025, 11:59 PM)quattrovelootje schreef: Een zwalpende dame er vanmiddag op het jaagpad in is geslaagd om mij in mijn Snoek frontaal aan te rijden. Nog geen 600km op de teller en al 'n gat vooraan naast de luchthapper en enkele krassen op de bovenkant  Doh

Gegevens uitgewisseld en nu maar zo snel mogelijk de verzekering in kennis stellen en hopen dat het allemaal in orde komt ....

Ai, dat is helemaal k*t. Niet alleen omdat je fiets nog zo jong is en gelijk schade heeft, maar ook omdat je nooit zeker weet of de tegenpartij een verzekering heeft, die dit dekt, gezien deze niet verplicht is. Als je dan iemand treft die niet mee wil werken of weigert te betalen kan het een lange strijd gaan worden. Wat dat betreft is een aanrijding met een auto een stuk 'prettiger'. Dan is er bescherming omdat je een zwakke deelnemer bent en is je schade aan jouw fiets in ieder geval gedekt en ingeval van onverzekerde auto is daar ook nog het Waarborgfonds.

Moest wel even opzoeken wat zwalpen betekent, maar kennelijk is dat hetzelfde als wat ik ken als zwalken Wink
Antwoord }
(29-May-2025, 11:59 PM)quattrovelootje schreef: Een zwalpende dame er vanmiddag op het jaagpad in is geslaagd om mij in mijn Snoek frontaal aan te rijden. Nog geen 600km op de teller en al 'n gat vooraan naast de luchthapper en enkele krassen op de bovenkant  Doh

Zo had ik deze morgen ook een voorgooier (met de fiets). Kijkt wel of ze over kan qua auto's en laat er eentje door, maar andere fietsers??? En dan als ik voorbij wil rijden (wat meteen na het voorgooien was, want geen afstand en behoorlijk verschil in snelheid) ook van dat gezwalp waardoor ik mij op de rijbaan moest gooien om geen crash te krijgen. Gelukkig had ik al een voorgevoel (waardoor ik wist dat er ruimte op de rijbaan was) en was ik snel genoeg met uitwijken... Ik stop niet snel om mijn boosheid duidelijk te maken, maar deze keer toch maar eens gedaan, het was gewoon te idioot.

Jammer dat een nieuw voertuig dikwijls schade lijkt aan te trekken, dat was bij mijn ouders met hun eerste nieuwe auto ook. Wat noodsituaties betreft ben ik blij met de stabiliteit van de QV, het heeft mogelijk mij al eens behoed van een zwaar ongeval. Ooit gehad dat ik op een verhoogd fietspad snel moest uitwijken voor iemand die achteruit van een oprit afrijdt het fietspad op (van achter een andere geparkeerde auto voor dat huis, dus ik kon het niet zien aankomen) terwijl er net een bestelbus met aanhanger naast mij rijdt. Dat was snel omgooien zodat ik half op het fietspad en half op de rijbaan reed om tussen beide te passen. Met een driewieler zou het goed kunnen dat het mis was gegaan met het achterwiel door die rand tussen fietspad en rijbaan. Ik denk dat ik toen 40-45 reed. Dat gebeurde hier

(8 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ai, dat is helemaal k*t. Niet alleen omdat je fiets nog zo jong is en gelijk schade heeft, maar ook omdat je nooit zeker weet of de tegenpartij een verzekering heeft, die dit dekt, gezien deze niet verplicht is. Als je dan iemand treft die niet mee wil werken of weigert te betalen kan het een lange strijd gaan worden. Wat dat betreft is een aanrijding met een auto een stuk 'prettiger'. Dan is er bescherming omdat je een zwakke deelnemer bent en is je schade aan jouw fiets in ieder geval gedekt en ingeval van onverzekerde auto is daar ook nog het Waarborgfonds.

Quattrovelootje woont (en reed in dit geval) in België. Daar is de bescherming voor fietsers wat minder: enkel de lichamelijke schade (inclusief hulpmiddelen zoals bril) wordt gegarandeerd vergoed. Schade aan je fiets wordt enkel vergoed als je in je recht was ongeacht de tegenpartij (wat hier wel het geval is, maar toch...). Het is inderdaad de vraag of het de (familiale) verzekering of persoonlijk betalen wordt.
Antwoord }

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Ervaringen met de DF
.. Blijkbaar heef...Hoekie — 02:20 PM
proefrit op ligfiets-tandem gezocht
Net iets verder staa...karimov — 02:20 PM
proefrit op ligfiets-tandem gezocht
Ik ben op zoek naar ...liggende daan — 02:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een zwalpende dame...qv-tester — 11:25 AM
Alles is weg ;)