Diksmuide - Vlissingen: routetips gevraagd voor fietsen met velomobiel in België
|
Topics: 39
Bedankt: 692
1673 x bedankt in 585 berichten
Over anderhalve week ga ik mijn nieuwe fiets ophalen, een Milan SL Mk3 zoals jullie hebben kunnen lezen elders. De fiets staat in België. Ik ga er met de trein heen en fiets de Milan dan naar huis in Noordwest Groningen.
Dat doe ik in 2 delen: eerst van Diksmuide (Zuidwest België) naar mijn moeder in Vlissingen, de dag erna in 1 ruk naar huis.
Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen met een goede route door het Belgische land (en Zeeuws Vlaanderen wellicht). Ik heb het eens in Komoot ingevoerd en kreeg, ondanks de instelling op wegwielrennen, gravelpaden en ogenschijnlijk erg matige, kleine b-weggetjes voorgeschoteld. Dat gaan we dus niet doen met een Milan  Ik heb ook de verkoper al advies gevraagd, maar wie weet zijn er hier ook mensen die bekend zijn in dat gebied. Ik zie ook dat ik dwars door Brugge gestuurd word, dat lijkt me ook niet ideaal...ik rijd uiteraard liever een paar kilometer om dan slechte wegen en/of dwars door steden. Totaal die eerste dag zal toch maar iets van 100km zijn, dus of dat nou 105 wordt of 110 maakt mij niet zoveel uit
Alvast dank voor het meedenken!!
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 21
Bedankt: 628
2127 x bedankt in 995 berichten
Nog gefeliciteerd met je nieuwe fiets.
Toen ik Brugge zag dacht ik direct aan deze Post.
Ik kom verder niet in regionen, maar er zijn volgens mij voldoende mensen op het forum die daar ervaringen hebben en je ook willen helpen. Succes.
Topics: 67
Bedankt: 35417
3531 x bedankt in 1536 berichten
Ik kan jaagpaden in Vlaanderen ook aanbevelen. Sluis naar Vlissingen was ook geen probleem, ik heb daar op basis van knooppunten een route uitgezet, een andere optie was fietspaden langs de grotere steden
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 34
Bedankt: 1
1713 x bedankt in 970 berichten
Mijn gevoel zegt me dat je eigenlijk altijd prima de kustlijn kan volgen. Dat levert vaak prima fietspaden op en ook meestal een mooie route door duingebieden. Dus naar Nieuwpoort en dan langs de kust? Alleen bij Zeebrugge zit je in ieder geval met het havengebied. Maar die is lang niet zo erg als die van Antwerpen (ik ben daar wel eens met de fiets geweest). Vanaf Knokke via Het Zwin naar Nederland was het prima fietsen door de duinen, denk ik me te kunnen herinneren.
Topics: 2
Bedankt: 938
649 x bedankt in 314 berichten
B-router.de heeft een velomobiel-instelling. Levert die geen (veel) betere resultaten op dan Komoot?
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 116
Bedankt: 12694
9848 x bedankt in 4811 berichten
7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door 365cycle.)
Wat ik meestal doe is inderdaad BRouter, zoals Tijanus al zegt. Op de velomobiel-instelling heeft die wel een nogal diepgrondige haat voor fietspaden. Die voorkeur kan je bijstellen, maar het wordt nooit ideaal. In België is die fietspadenhaat nog niet eens zo gek, want de meeste fietspaden die ik daar tegenkwam zijn vrij belabberd.
Ik kijk dan vaak ook even op Google Maps hoe de situatie in het echt is; sommige N-wegen die gepland worden zijn prima veilig en daar rijd je dan ondanks een smalle fietsstrook best lekker op de rijbaan, andere nodigen uit tot 120 rijden ipv een normale afstand en daar blijf ik liever weg.
In dit geval heb ik even een minuutje gekeken en zou ik denk ik iets als deze route verder na gaan kijken.
Soms laat ik ze dan nog even in Komoot om te kijken of er stukken vermeld staan als zijnde onverhard.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Topics: 110
Bedankt: 3736
4026 x bedankt in 2704 berichten
https://www.fietser.be/diensten/wetgeving
Hier vind ik wat wetgeving over velomobielen en trikes in België.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 42
Bedankt: 2655
2396 x bedankt in 890 berichten
Mooi Tim,
Ik zou mooie toertocht van maken:
Ik kan je aanraden via Brugge, langs kanaal richting Damme (westkant kanaal is goed fietsbaar)
Kom je vanzelf de grens over bij Sluis.
of via st Anna ter Muiden Cadzand langs de kust (is mooiste stukkie van Zeeuws Vlaanderen ;-)
of langs N675 naar Breskens.
Daar kun je pont pakken naar Vlissingen.
Vanuit Vlissingen
zou ik dan langs N57 al dat water en dan door Rotterdam , Gouda (reeuwijkse plassen ook aanrader) verder naar Noorden.
of via Goes Zeelandbrug, Numansdorp, Dordrecht verder naar Noorden.
Vlissingen Noord Nederland is te doen op een dag (ik heb het eens gedaan met open ligger)
Maar dat was voor mij 289 km. Kijk maar even. Succes en genieten Tim
Topics: 20
Bedankt: 1113
707 x bedankt in 288 berichten
(7 uren geleden)Tijanus schreef: B-router.de heeft een velomobiel-instelling. Levert die geen (veel) betere resultaten op dan Komoot?
Niet altijd, Brouter stelde voor gisteren een route voor van 195km ben toch maar voor die van 162 gegaan die Komoot gaf
Topics: 39
Bedankt: 692
1673 x bedankt in 585 berichten
Dank voor de tips en het meedenken allen! Ik zal me eindelijk ook eens wat beter in Brouter verdiepen in ieder geval.
(6 uren geleden)Fietsen schreef: ...
Vlissingen Noord Nederland is te doen op een dag (ik heb het eens gedaan met open ligger)
Maar dat was voor mij 289 km. Kijk maar even. Succes en genieten Tim
Dank Bennie! Ik heb er zin in en ga er zeker van genieten!
De tocht van Vlissingen naar Noordwest Groningen waar ik woon is ongeveer net zo lang als de Climate Classic die ik afgelopen vrijdag fietste. Dat zou dus moeten lukken  Zeker met een efficiëntere fiets. Ik heb het bovendien in delen al eens gefietst, dus grotendeels bekend terrein.
Enige wat ik wel enigszins spannend vind, is dat het voor mij wel een nieuwe fiets is. De afstelling etc moet wel meteen redelijk OK zijn voor een km of 450/500 in 2 dagen...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 116
Bedankt: 7874
2926 x bedankt in 1380 berichten
7 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 minuten geleden door Hoekie.)
Zodra je je planning en route weet, laat het ons weten, wellicht ben ik thuis en kan ik je zonodig in een grote straal om Goes assistentie geven.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Diksmuide - Vlissingen: routetips gevra...
|
Zodra je je planning...Hoekie — 09:14 PM |
Diverse SRAM Dual Drive II onderdelen
|
Omdat ik stop met sl...erikheijn — 09:12 PM |
Velomobiel en koersfiets, wattages bij ...
|
Euh, ik dacht ...Hardloper — 09:12 PM |
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Ik vind de grafiek o...Hardloper — 09:10 PM |
Challenge Twister
|
Tegen elk aannemelij...erikheijn — 09:07 PM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Volstrekt onzinnig, ...karimov — 09:06 PM |
|
Dank voor de tips en...TimSch — 09:04 PM |
|
B-router.de heeft ...Boyd Maduro — 09:03 PM |
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
De bandendruk werd ...Tijanus — 08:45 PM |
|
.. wordt het allem...Hoekie — 08:35 PM |
|
De renner met 270W F...Tijanus — 08:27 PM |
|
Die DF+Pants loop...Wim -de roetsende — 08:24 PM |
|
Euh, ik dacht da...Hoekie — 07:56 PM |
|
Euh, ik dacht dat er...Coen__ — 07:45 PM |
|
.. Die lui moeten ...Hoekie — 07:41 PM |
Koersfiets <> Velomobiel – De ultieme W...
|
Oef, wat een verschi...TimSch — 07:14 PM |
Koersfiets <> Velomobiel – De ultieme W...
|
Kunnen we alsjebli...Hoekie — 07:09 PM |
|