Ervaringen met de Bülk4More en de Bülk Urban.
|
Topics: 27
Bedankt: 36
3718 x bedankt in 2053 berichten
25-Mar-2025, 03:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Mar-2025, 03:29 PM door ZoefZoef.)
(25-Mar-2025, 01:06 PM)Willeke_IGKT schreef: Boven is gespoten, onder folie.
Bestickering is reflectie.
Ik dacht de standaard reflectie stickers besteld te hebben maar kreeg de grotere reclame versie.
Ik ga eerst een kleine test doen voor ik meer ga verwijderen.
Hup Willeke!
Weg met die reclame stickers. Hopelijk krijg je ze er soepeltjes en zonder schade vanaf.
Een logo, merk of andere sticker erop is prima, maar dit is gewoon te groot naar mijn idee. Dat doet velomobiel veel subtieler dan VMworld.
Heel even heb ik overwogen om purepedalpower wat Jan op de Bulk plakt te registreren als domeinnaam en deze dan door te linken naar Velomobiel en Intercitybike. maar ik denk dat wil dat succesvol opgepakt worden door Google dat er dan ook een website aan vastgeplakt moet worden.
Als iemand dat wil uitvoeren.. wil ik best de domeinnaam registreren.
Topics: 40
Bedankt: 708
1692 x bedankt in 594 berichten
25-Mar-2025, 04:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Mar-2025, 04:09 PM door TimSch.)
(25-Mar-2025, 01:06 PM)Willeke_IGKT schreef: ...
Ik dacht de standaard reflectie stickers besteld te hebben maar kreeg de grotere reclame versie.
...
Nu ben ik echt niet de moeilijkste, maar als je dit niet besteld hebt en dat ook op je bevestiging/factuur staat gespecificeerd neem ik aan, dan ga je toch terug naar ICB?? Je betaalt duizenden euro's, dan moeten ze toch op zijn minst gewoon leveren wat je hebt afgesproken? (Helemaal in dit geval waar je een rijdende reclamezuil geleverd hebt gekregen, die je ogenschijnlijk niet wil (en terecht!!) of besteld hebt  )
Ik zou dat zeker eerst proberen voor je zelf de wrap aan stukken trekt bij een verwijderpoging...
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Topics: 67
Bedankt: 35656
3560 x bedankt in 1541 berichten
Je bestelt reflectie stickers, er staat geen maat bij.
Ik vind het zelf niet erg, ik wilde toch wel graag pure pedal power oid op mijn fiets, ik kan alleen mijn eigen reflectie stickers met knoop logo nu niet kwijt. Maar daar komt waarschijnlijk wel een oplossing voor.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
(25-Mar-2025, 04:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Je bestelt reflectie stickers, er staat geen maat bij.
Ik vind het zelf niet erg, ik wilde toch wel graag pure pedal power oid op mijn fiets, ik kan alleen mijn eigen reflectie stickers met knoop logo nu niet kwijt. Maar daar komt waarschijnlijk wel een oplossing voor.
Pedal Power is natuurlijk best een goeie om op je fiets te hebben. Ik heb sinds kort deze, zeer subtiele ;-)
Topics: 15
Bedankt: 317
924 x bedankt in 451 berichten
He leuk, waar haal je zulke stickers?
Topics: 167
Bedankt: 2677
8980 x bedankt in 4340 berichten
(25-Mar-2025, 04:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Je bestelt reflectie stickers, er staat geen maat bij.
Ik ben dus de enige die deze stickers best prima vind. Of zijn er meer?
Het past echt bij de Bülk vind ik.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 13
Bedankt: 126
709 x bedankt in 358 berichten
(25-Mar-2025, 08:35 PM)Wim -de roetsende schreef: (25-Mar-2025, 04:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Je bestelt reflectie stickers, er staat geen maat bij.
zie post #54
Topics: 167
Bedankt: 2677
8980 x bedankt in 4340 berichten
(23-Mar-2025, 08:11 PM)Josligfiets schreef: Veel plezier ermee Willeke. Laat je de Pure Pedal Power erop zitten? Ik vind dat wel leuk.
Bericht #55
Leuk, ik ben dus niet de enige. Of jij  Wij wel
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 27
Bedankt: 36
3718 x bedankt in 2053 berichten
25-Mar-2025, 09:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Mar-2025, 09:12 PM door ZoefZoef.)
(25-Mar-2025, 08:35 PM)Wim -de roetsende schreef: (25-Mar-2025, 04:45 PM)Willeke_IGKT schreef: Je bestelt reflectie stickers, er staat geen maat bij.
Jan van velomobileworld vind ze ook erg mooi!
Ik vind het te groot. Daarnaast had het lettertype ook wat fraaier mogen zijn.
Topics: 29
Bedankt: 0
1969 x bedankt in 1049 berichten
(25-Mar-2025, 02:36 PM)Hardloper schreef: Melle, de bestikkering van de meeste VM's is een kleine merk /type aanduiding en reflectie. De grap is je duidelijk ontgaan.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Topics: 116
Bedankt: 12786
9893 x bedankt in 4837 berichten
(25-Mar-2025, 04:08 PM)TimSch schreef: Nu ben ik echt niet de moeilijkste, maar als je dit niet besteld hebt en dat ook op je bevestiging/factuur staat gespecificeerd neem ik aan, dan ga je toch terug naar ICB?? Je betaalt duizenden euro's, dan moeten ze toch op zijn minst gewoon leveren wat je hebt afgesproken? Je koopt een product van een fabrikant. Als daar bestickering bij hoort, hoort daar bestickering bij.
Nadat je het product gekocht hebt mag je in het geval van de B4m die bestickering eraf halen.
Dat is bij een "prijsdeal" een mazzeltje. Bij iedere autodealer die je een goedkopere deal geeft voor een vroeg model met stickers ben je contractueel verplicht die er X tijd op te houden.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Ik haakte simpelweg in op Willeke's opmerking dat ze dacht iets anders te hebben besteld dan ze heeft gekregen . Als dat het geval is, vind ik het logisch om dat na te vragen.
Is dit nu eenmaal de standaard bestickering van een B4M en de enige die je kunt bestellen, dan gaat mijn opmerking dus niet op.
(25-Mar-2025, 05:45 PM)LigfietsWilsum schreef: He leuk, waar haal je zulke stickers?
Op internet
Ik bestel ze via https://www.redbubble.com/
Weet iemand waar bij de Bülk design fietsen het frame nummer staat?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 14
Bedankt: 418
893 x bedankt in 299 berichten
(28-Mar-2025, 11:09 AM)Willeke_IGKT schreef: Weet iemand waar bij de Bülk design fietsen het frame nummer staat?
Links tegen de wand, achter je schouder.
Gevonden, zonder de plek te weten zou ik het niet gevonden hebben. Ik moest zelf een video maken om het echt te kunnen lezen.
Maar nu heb ik mijn handtekening kunnen aanpassen.
, 08:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:14 PM door Willeke_IGKT.)
Ik rij nu ruim 3 maanden in de B4M, ruim 2500 km wat de helft is van mijn eerdere jaar afstanden.
Even terug komen op eerdere opmerkingen en vragen.
Bagage, voorin de fiets is er potentieel ruimte maar het frame loopt door tot de luchtinlaat en ik zie geen mogelijkheid om met een net een veilige bergruimte te maken.
Ik heb nu vakken voor de wielkasten en daar kan je met het grote luik voorop goed bij, er is best een hoop ruimte in de vakken maar de opening aan de bovenkant is smal. Een klein flesje water past er in maar een literfles heeft een te grote doorsnede. Ik gebruik een vak voor een regenjack en een oude regenponcho, maar er kan meer in. Het andere vak krijgt een deel van de schuimkap, het deel wat afgesneden is omdat ik er niet overheen kon kijken maar wat ik wel gebruikt als afdichting als de fiets buiten staat, vaak in de regen.
Bagage ruimte verder naar achteren is niet ruim, de schuimkap in originele staat past erin en dan past er een messenger bag naast, indien niet te dik. Er boven had ik twee waszakken met schone en gebruikte kleding. Er is wat ruimte in de smurfenmuts maar de opening erin is smal en ik vind dingen erin stoppen lastig, de waszak met weinig kleding ging wel omhoog, de vollere zak niet meer.
Naar voren toe staat mijn handtas, naast mijn stoel een nylon vouwras met rits, met daarin alles wat ik onderweg nodig had, (dit was op mijn twee weken fiets vakantie).
Aan de andere kant staat mijn velomobiel tas, (nog van mijn eerdere fiets, niet nieuw meegeleverd) met banden, reparatie benodigdheden en wat nood eten, dit is meteen mijn armsteun. Achter de vm tas mijn water zak met slang, voor de tas mijn pet en hoed, welke ik niet nodig heb op dat moment, mijn dunne fleece als ik het niet droeg en mijn telefoon.
Onder het stoeltje ligt een groot beugelslot (ik parkeer overal als het zo uitkomt) en een kabel met twee ogen. Verder naar voren past dan nog een paar sandaaltjes of teenslippers.
Gewone boodschappen gaan op dezelfde manier, waarbij ik goed moet oppassen dat ik het gat naar de ketting vrij houdt (zit midden onder de stoelsteun.) Als ik veel gekocht heb staat het laatste naast mij, tegen de arm drukkend.
Het rijden.
Mijn top snelheid is wat hoger, 30 kruis snelheid als het fietspad mooi is en er geen zijwegen zijn, wind uit de goede hoek. Misschien niet echt hoger maar vaker binnen bereik.
Op ritten met lange stukken ligt mijn gemiddelde snelheid hoger dan in de Strada en duidelijk hoger dan in de Quest. Mijn woon-werk snelheid ligt nauwelijks hoger dan in de eerdere fietsen omdat ik in stadsgebied mijn tempo bepaal op het verkeer. Ik ben wel sneller op snelheid maar rij niet sneller.
Het dakje is nog steeds niet geplaatst (de bevestiging wel) omdat Roemenië steeds carbon en geen witte dakjes stuurt.
Verlichting.
De hotspot heeft de meeste lichten, ik heb nog maar zelden in het donker gereden maar hen wel al gemerkt dat de lamp naar voren dicht bij de fiets gericht is en deels op de schuimkap of in de fiets schijnt. Ik heb even bij een andere B4M gekeken en een deel van het licht valt op het dakje, deze is wel een carbon versie. Knipperlichten werken goed en zijn ook in de dag goed te zien maar als ik zonder schuimkap rij steek ik soms toch mijn hand uit.
De fiets heeft geen remlichten en als ik in groepsritten ga rijden zal ik die wel missen. Misschien laat ik een remlicht sensor plaatsen.
Peter heeft voor het afhalen een voorlicht in de voorkant geplaatst, boven de lucht inlaat. Dit licht is goed afstelbaar, het licht in de hotspot slechter.
Ik heb zelf een Bryton Gardia R300L radar achterlicht geplaatst. Het kan in theorie gelinkt worden aan de telefoon die ik gebruik voor navigatie, tot nu heb ik dat nog niet gedaan. Het reageert op auto's die achterop komen, ik denk ongeveer 100 meter minimaal en twee rijbanen opzij. Ik heb de lamp nog niet in het donker gebruikt maar het heeft een heleboel vaste en knipper instellingen. Het heeft geen uit stand dus reageert minimaal op auto's achter mij. Ik weet niet hoe het met fietsers gaat.
Neksteun.
Ik heb in Dronten proefgereden met de neksteun die aanwezig was en redelijk goed leek te passen. Maar het was het net niet. Hij was te ver naar voren om niet tegen te leunen maar verkeerd van hoek voor mijn hoofd. En hij wilde ook niet lekker in de fiets zitten.
Ik heb recentelijk van een kniel matje passtukjes gemaakt en ben aan het experimenteren. Ik lijk nu ongeveer genoeg stukjes te hebben maar wil ze later vervangen door een blok schuim dat helemaal in de juiste vorm is gesneden.
In de foto zie je het huidige blok schuin hangen.
Ik rij graag in de B4M, wat mijn gereden kilometers verklaard, ik doe de lange afstanden met meer gemak, gisteren 90 km zonder echt moe te zijn.
De fiets past beter dan de Strada en Quest, wat mijn vertrouwen in snel rijden goed doet, ik ben nog steeds geen snelle rijder en zal dat ook nooit worden, maar ik ben zeker een tevreden B4M rijder.
Bedankt door: datakneder , mvdriel , Wim -de roetsende , PieterTrapt , Lig-hen , twilwel , Roepers , Frutsel , Hoekie , ZoefZoef , Chepap , Arend-Jan , Hardloper , 365cycle , GertBr , Atrike , John70
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Willeke_IGKT.)
Aanvulling, gisteren vergeten.
Voetenbulten in plaats van voetengaten.
Ik wens er aan om geen voetengaten meer te hebben maar vind het nog steeds onhandig om achteruit te gaan. Als ik zonder schuimkap rij kan ik met gesloten klep bij mijn voorwiel en dat heb ik nog best vaak nodig. Keren door achteruit rollen met een verhooging lukt eigenlijk alleen op punten zonder verkeer en kan heel veel keren steken hebben.
Ik heb heel veel keren op verkeersdrempels geschuurd en best wel vaak vastgelopen en uitgestapt of hulp gekregen (duwtje en hard trappen.) Drempels schuin aansnijden kan soms genoeg helpen maar is niet handig met ander verkeer.
Peter bij ICB heeft de fiets 8 mm omhoog gezet bij de voorwielen en sindsdien heb ik nog maar op een paar punten last.
Stickers.
Ik heb besloten om de naam stickers en overige tekst op de fiets te laten staan, mijn knoop sticker past bijna op het derailleur luikje, ik moet die nog een keer plakken, net als de sticker aan de andere zijkant op dezelfde plek.
Schade aan de lak/wrapping.
De eerste kras deed pijn, ik was tot stilstand gekomen tijdens een poging tot draaien met de neus tegen een hoge stoep of sierrand van ruw steen. Ik moest uitstappen om weg te komen en heb daarbij net onder het luchtgat de wrap iets beschadigd.
Ondertussen heb ik meer en ergere krassen op stoeprand hoogte lang de fiets. Moet ik eigenlijk iets aan doen, je kunt er de vezels zien zitten.
De onderkant, de voetenbulten zijn kaal tot op het glasvezel. Wil ik ook ooit nog iets aan doen.
Ook is de lak langs het instapgat aan de binnenkant licht beschadigd op een paar puntjes maar daar zie ik geen noodzaak tot ingrijpen.
Ik heb door het tiloog een lus gemaakt van gevlochten dun paracord. Nog niet helemaal naar mijn zin maar een grote verbetering. Ik kan nu met een hand de fiets tillen, wil hem iets groter zodat het met twee handen kan.
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|