Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
(23-Apr-2025, 04:36 PM)Gideonaut schreef:
(23-Apr-2025, 04:18 PM)ZoefZoef schreef:
(23-Apr-2025, 04:05 PM)Gideonaut schreef: Is de Snoek-L echt zo breed of is dat een HEEL dun mesh stoeltje?

Als ik het zo bekijk, kun je de breedte van het stoeltje instellen middels de touwtjes eronder. Het lijkt me dat de breedte nu begrensd wordt door de bevestiging op binnenzijde van de wielkappen en dus vrij smal is 

Die touwtjes zijn puur om de mesh strak te trekken, en dat is bij de meeste stoeltjes hard nodig ook, anders zit dat stalen frame in je rug te porren. Al had de Versatile mogelijkheid om het stoeltje een centimeter of 2 breder te maken dus wie weet.

Dat zijn geen touwen maar elastiek. De zit is gewoon een alu frame uit één stuk, die kun je niet aanpassen. Het lijkt misschien smal, maar ik pas er goed op en ik heb nog nooit het gevoel gehad dat dat breder zou moeten zijn. Hangt natuurlijk ook af van je lichaamsbouw .....  Toen ik de ICE  gaaszit jaren geleden kocht, bestond er maar 1 maat van. Tegenwoordig hebben de meeste trike producenten verschillende maten. 

Ik heb puur uit nieuwsgierigheid de AZUB zit van m'n trike daarnet eens nagemeten, die is 2 cm breder (is maat L). Die zou dus ook in de Snoek passen aangezien de voorkant ervan niet meer tussen de wielkasten moet passen ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Gisteren voor de eerste keer gaan rijden met de Snoek en toen ik wilde vertrekken, viel me op dat er nog een opening achter de zit is waar ik me van afvraag of dat ook de bedoeling is : 

[Afbeelding: 1000069995-01.jpg]

Het was me nog niet eerder opgevallen omdat ik het blokje rond in Dronten had gereden zonder de afdekstukken in de fiets, die heeft Theo er nog ingestopt net voordat we hem in de bus hadden gezet. Lijkt me toch veel praktischer dat dit ook is afgedekt, al was het alleen maar voor de herrie. 
Of rijden jullie gewoon zo "open" ? 

Na een half uurtje fietsen begonnen de lampjes van de batterijtester ook spontaan te branden en nu gaan ze niet meer uit zolang de batterij is aangesloten : 

[Afbeelding: 1000069974-01.jpg]

Batterij maar ontkoppeld toen ik terug thuis was, dinsdag as. eerst maar eens naar Dronten bellen hoe ik dat opgelost krijg.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Is dat niet gewoon van het derailleur service luikje dat niet helemaal goed afgesloten is ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo.

Ik denk dat dat normaal is ja. Dat, of mijn fiets heeft dezelfde afwijking Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Bij de DF/Tuna? krijg je een foampje met klittenband om dat af te plakken.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
(27-Apr-2025, 07:26 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo.

Ah, dat is logischer. ik dacht al: wat bedoelt Quattrovelootje nou.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Apr-2025, 08:43 PM)Hoekie schreef:
(27-Apr-2025, 07:26 PM)Arend-Jan schreef: Ik denk dat hij zich afvraagt of het normaal is dat je überhaubt dat luik kan zien en de cassette enzo.
Ah, dat is logischer. ik dacht al: wat bedoelt Quattrovelootje nou.

Ja klopt : het is gewoon een open gat en ik vraag me af of dat de bedoeling is bij de Snoek (L). Ik zou toch eerder verwachten dat dat ook is afgedekt met een afneembaar plaatje ...
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(27-Apr-2025, 08:20 AM)quattrovelootje schreef: Na een half uurtje fietsen begonnen de lampjes van de batterijtester ook spontaan te branden en nu gaan ze niet meer uit zolang de batterij is aangesloten : 

[Afbeelding: 1000069974-01.jpg]

Batterij maar ontkoppeld toen ik terug thuis was, dinsdag as. eerst maar eens naar Dronten bellen hoe ik dat opgelost krijg.

Lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Want bij mij gaat het toch weer uit na indrukken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Als ik het zo lees vermoed ik dat het knopje gewoon stuk is.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Of beide draden maken contact
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Voor wie de nieuwe remkabelloop nog niet heeft en dat zelf wil inbouwen: de buisjes zijn te koop en er is een instructie video:

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
Intussen wat wijzer geworden : het gat achterin is wel degelijk bedoeld als "gat" en het knopje van de batterijtester blijkt dus wel degelijk kapot te zijn. Dat hadden ze in Dronten nog nooit voorgehad, maar iemand moet de eerste zijn zekerst   Confused

Nieuw batterijtestplaatje  (heet dat zo ?) is inmiddels al aangekomen met de post, samen met een extra lange inbussleutel die ik nodig had om het stuur recht te kunnen zetten (dat scheef bleek gemonteerd te zijn). Stuur staat inmiddels zoals bet hoort weer recht, het batterijtestplaatje vervangen moet ik nog eens bekijken, want dat is er blijkbaar ingekit ....

Ik blijf het maar een vreemde zaak vinden, dat open gaat naar de aandrijving achter de zit, daar hadden ze makkelijk een afneembaar afdekplaatje voor kunnen voorzien ? Hebt het nu afgedekt met een soort van geluidsisolatie schuimachtige toestand.
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
De ketting beweegt daar mogelijk nogal, omdat de cassette daar ook zit, de ketting moet dus vrij omhoog, omlaag en links en rechts kunnen bewegen. Daar heb je best een gaatje voor nodig.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Ik heb ook zo'n gaatje in de B4M, en er is bij mij onderweg een koordje in verdwenen wat op dat moment de ketting afremde maar gelukkig zonder verdere schade eruit kwam.
Ook ik denk aan het maken van een afscherming. Ik dacht een glasvezel kapje.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
ICB plakt (klitteband) er een schuimplaat voor bij de DF (XL) als je erom vraagt, en met een beetje snijwerk kan dat ook bij de Bülk.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(04-May-2025, 01:16 PM)Hoekie schreef: Voor wie de nieuwe remkabelloop nog niet heeft en dat zelf wil inbouwen: de buisjes zijn te koop en er is een instructie video:

Er komen twee vragen/opmerkingen bij me op
1) Verbetert dit de kabelloop of is dit om de kabel uit het bereik van de voeten te krijgen? Ik bedoel: wanneer je er niet mee zit dat de remkabel naar het voetenbereik loopt, dan kun je deze aanpassing gerust achterwege laten?
2) Bij 6:39 zie ik een akelige knik in de remkabel. Het ziet er heel anders uit dan de andere kant.

Edit: Bij nader inzien zie ik dat dit een verborgen video is. Het is goed genoeg voor instructie van klanten tie deze ombouw willen maken, maar niet geschikt om vrij te geven richting wat al te kritisch kijkende lieden als mezelf. Ik zal mijn ogen uitwassen en dan is alles weer ok.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
1) Verbetert de kabelloop én maakt dat de remkabel korter wordt.
2) Dat is van de bedrade snelheidsmeter. Die moet nog weggewerkt worden. Kan je wegdenken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel
En het elimineert een bocht. Dus de verliezen als gevolg van wrijving zijn minder.
Antwoord }
Bedankt door: twilwel , Willeke_IGKT , Hoekie
(30-Aug-2024, 04:27 PM)Tegelfanaat schreef: De ellende met 12 speed Di2 is dat er geen fatsoenlijke shifters zijn (waren?) voor op een tiller; ik behelp me nu enigszins met twee R9150 knopjes in combinatie met synchro speed, ik kan dus niet de tandwielen voor apart schakelen.

En dat is zojuist veranderd met de XTR M9200 Di2.
Gezien de 12 speed velomobielen met Shimano derailleurs komen, lijkt me dat de makkelijkste manier om naar draadloos schakelen te gaan.
En Shimano Di2 is nu ook geheel draadloos net als SRAM AXS al was.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(, 07:19 PM)Hoekie schreef: Gezien de 12 speed velomobielen met Shimano derailleurs komen, lijkt me dat de makkelijkste manier om naar draadloos schakelen te gaan.
En Shimano Di2 is nu ook geheel draadloos net als SRAM AXS al was.
I could be wrong, maar in een carbon velomobiel a.k.a. kooi van Faraday lijkt me dat echt een toprecept voor schakelproblemen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 08:33 PM)365cycle schreef:
(, 07:19 PM)Hoekie schreef: Gezien de 12 speed velomobielen met Shimano derailleurs komen, lijkt me dat de makkelijkste manier om naar draadloos schakelen te gaan.
En Shimano Di2 is nu ook geheel draadloos net als SRAM AXS al was.
I could be wrong, maar in een carbon velomobiel a.k.a. kooi van Faraday lijkt me dat echt een toprecept voor schakelproblemen.

Hoezo? Beide zitten toch in de fiets?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik zou eerder signaalverlies verwachten door de grote hoeveelheid water tussen de zenders & ontvangers in een VM.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Hoe dan ook. Op het Duitse forum heb ik geen enkele issue kunnen lezen en daar is draadloos schakelen wijd in gebruik. Waaronder door de grote dealers.
Als er signaal isues zouden zijn, hadden we dat allang gehoord.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Arend-Jan , 365cycle , Frutsel
Nuttige informatie Hoekie!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vermogen... dat is toch best interessan...
(de pomp die ik dus ...Boyd Maduro — 11:19 PM
Vermogen... dat is toch best interessan...
Ik heb gezocht bij d...Jeroen S — 10:44 PM
Banden, banden en nog eens banden
Prijsgarantie ??...JarnoH — 10:44 PM
Vermogen... dat is toch best interessan...
Ik heb er zoiets o...LigfietsWilsum — 09:48 PM
Keuzestress
We zijn een paar kee...Jeroen S — 09:44 PM
Vermogen... dat is toch best interessan...
Ik heb er zoiets op ...Hardloper — 09:39 PM
Vermogen... dat is toch best interessan...
SKS maakt wel heel g...Jeroen S — 09:32 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag rond 4 uur e...Bob Hagendijk — 07:00 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nuttige informatie H...365cycle — 05:22 PM
wat ze zeggen
Beterschap Bart!365cycle — 05:21 PM
Keuzestress
Dank voor jullie inp...365cycle — 05:19 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen, rond 11 u...Josligfiets — 02:38 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Hoe dan ook. Op het ...Hoekie — 12:28 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ik zou eerder signaa...Frutsel — 12:04 PM
Vermogen... dat is toch best interessan...
 Bij mij loopt e...Hardloper — 11:54 AM
Keuzestress
Bordje Marokko  ...Fietsbennie — 06:09 AM
Keuzestress
Ellende met de infra...Jeroen S — 12:40 AM