Topics: 11
Bedankt: 664
3717 x bedankt in 1730 berichten
Tegenwoordig is er aan iedere kant een niet al te breed 1 richtingen fietspad. Ik hoef niet zo vaak die kant op, dus ik weet de tijden niet zo precies. Het is net zo ver als naar mijn werk, maar op die route kom ik veel minder mensen tegen. Naar Doetinchem moet ik iets meer tijd inplannen als ik vroeg in de ochtend rijdt.
Topics: 11
Bedankt: 664
3717 x bedankt in 1730 berichten
Ik kom vanaf s Heerenberg, dat is inderdaad een andere kant. De N316. De stad zelf vind ik ook niet fijn. Daar is geen maximumsnelheid nodig op het fietspad, veel meer dan 25 is op veel plekken gewoon niet te doen, en veel oversteekjes, kruisingen waar je toch weer moet stoppen.
Topics: 167
Bedankt: 2756
9138 x bedankt in 4425 berichten
(, 08:27 AM)Jeroen S schreef: Soms zetten ze bij tegenwind de brugpiepers voorop, moet je helemaal geen haast hebben.
Deze zin

heeft zoiets ongelooflijks tragisch. Lijkt wel een Engels-kostschool-houding of van een studentencorps.
De jongeren/zwakkeren moeten de ouderen dienen.
Hier zit een heel verhaal achter. Hier valt een boek over te schrijven.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 68
Bedankt: 36430
3632 x bedankt in 1573 berichten
Zetten ze de brugklassers voorop of zijn de snellere fietsers door gefietst en de langzamere fietsers daardoor voorop achtergebleven?
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 167
Bedankt: 2756
9138 x bedankt in 4425 berichten
(9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Zetten ze de brugklassers voorop of zijn de snellere fietsers door gefietst en de langzamere fietsers daardoor voorop achtergebleven?
Ik lees het eerste in het bericht van Jeroen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Topics: 68
Bedankt: 36430
3632 x bedankt in 1573 berichten
(9 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (9 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Zetten ze de brugklassers voorop of zijn de snellere fietsers door gefietst en de langzamere fietsers daardoor voorop achtergebleven?
Ik lees het eerste in het bericht van Jeroen.
Je leest dat zoals geschreven. Ik betwijfel of zijn interpretatie van de situatie klopt.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 4
Bedankt: 2572
875 x bedankt in 289 berichten
quote="Wim -de roetsende"
De jongeren/zwakkeren moeten de ouderen dienen.
“Vroeger” toen mijn kroost nog veel km moest afleggen naar de stad, ging het wel op de manier die Wim bedoelt.
De hele groep stond bij elkaar te wachten tot er iemand begon te fietsen.
De brugpiepers wilden niet voorop fietsen, maar waren bang om te laat te komen en gingen dan uiteindelijk toch als eerste van start.
De oudere fietsers hadden de ervaring dat ze met een beetje harder trappen toch nog wel op tijd zouden komen.
Het is wreed en harteloos, en jammer genoeg dus nog steeds actueel.
Topics: 34
Bedankt: 1
1754 x bedankt in 991 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Lopopodium.)
En wat als een brugpieper begint met fietsen en na een kilometer gewoon gaat surplac'en? Wat gebeurt er dan in zo'n scenario? Of je doet als brugpieper gewoon even alsof je een probleem met je fiets hebt en laat je je inhalen...
Ik kan mij dit overigens niet herinneren van mijn schooltijd.