Suggesties doorrijroute naar Dronten
|
Topics: 11
Bedankt: 25
417 x bedankt in 184 berichten
Ik moet mijn Snoek L deze week naar Dronten rijden voor herstelling. Bikerouter.de geeft de volgende route :
https://bikerouter.de/#map=14/51.8663/5....-touristic
Voor zover ik kan zien zit er één pontje tussen tvh Beuschem - Wijk bij duurstede, die probeer ik liever te vermijden. Ook geeft de route 'n paar keer doorsteken door centra (Geldermalsen bvb), wat ik het liefst ook vermijd (liever 5km extra om en door kunnen rijden). Pontjes en centra vermijden zijn geen voorkeursinstellingen op Bikerouter. Ik weet dat ik de route op het scherm handmatig kan aanpassen, maar als ik totaal niet bekend ben in de omgeving doe ik dat liever niet omdat het anders maar afwachten is op wat voor weg je dan komt te rijden ....
Zijn er hier mensen met lokale kennis langs de route die even de route willen bekijken en evt suggesties doen ?
Alvast bedankt !
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 - Snoek L #35
Topics: 25
Bedankt: 714
2324 x bedankt in 1072 berichten
, 12:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:05 PM door datakneder.)
Snel even diagonaal doorgekeken op waar ik bekend ben. Getogen in Tilburg.
Ik weet niet hoever je lokale kennis gaat, maar de doorsteek van Poppel naar Hilvarenbeek is een behoorlijk smal fietspad. Het is te doen met een vm als het rustig is, maar nu is het vakantie.
De doorsteek door Oisterwijk snap ik helemaal niet. Ik zou daar rechtdoor gaan naar de Rijksweg tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch, hierlangs naar Helvoirt.
En op 52 km ligt dat fort (Oberon) waar je doorheen gestuurd word. Nou dat zal dan uitstappen worden. Op de tweewieler was dat al een crime.
Omdat ik Tilburg en 's-Hertogenbosch goed ken, zou ik persoonlijk daarlangs rijden. Ja de steden houden wat meer op, maar de route zoals hij nu is, vind ik veel wenden en keren, wat enorm in snelheid scheelt.
P.s. woon je echt in Ravels, of heb je gewoon een punt in de buurt genomen. Dan zou ik begonnen zijn bij Eugene.  (Mijn ouders wonen in Ravels)
Topics: 12
Bedankt: 252
1955 x bedankt in 768 berichten
, 12:13 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 02:43 PM door Niels van der Wal.)
(, 11:17 AM)SnoekL#35 schreef: Ik moet mijn Snoek L deze week naar Dronten rijden voor herstelling. Bikerouter.de geeft de volgende route :
https://bikerouter.de/#map=14/51.8663/5....-touristic
Voor zover ik kan zien zit er één pontje tussen tvh Beuschem - Wijk bij duurstede, die probeer ik liever te vermijden. Ook geeft de route 'n paar keer doorsteken door centra (Geldermalsen bvb), wat ik het liefst ook vermijd (liever 5km extra om en door kunnen rijden). Pontjes en centra vermijden zijn geen voorkeursinstellingen op Bikerouter. Ik weet dat ik de route op het scherm handmatig kan aanpassen, maar als ik totaal niet bekend ben in de omgeving doe ik dat liever niet omdat het anders maar afwachten is op wat voor weg je dan komt te rijden ....
Zijn er hier mensen met lokale kennis langs de route die even de route willen bekijken en evt suggesties doen ?
Alvast bedankt !
Beste Snoek,
Binnenkort fiets ik naar Dronten om mijn DF in te ruilen voor een Snoek. (Ik blijk net in de kleine te passen, wat dit de snelst mogelijk velomobiel voor mij geeft.)
Ik fietste altijd via de Stichtse brug, maar zie dat jij een route hebt door Amersfoort, (en om Nijkerk heen). Ik had zelf in mijn hoofd om via Harderwijk te gaan proberen. Kun je laten weten hoe dit stuk tot de oversteek was? Het ziet er uit als veel stad, wat ook niet mijn favoriet is.
Pontjes over de Rijn/Lek vermijden betekend de brug bij Vianen en Rhenen nemen. Dit is nogal om. Als je op een routeplanner fietst is door Geldermalsen goed te doen. Je moet ergens ingewikkeld afslaan, maar de planner zal aangeven waar. Verder rijdt het goed door.
In het verleden reed ik vaker op de provinciale weg naar Culemborg. Dit is een fietsstrook aan de zijkant van een weg waar hard op gereden wordt. In mijn optiek te vermijden (het gevaar is bekend, maar ik weet niet of de situatie gewijzigd is.
De oversteek van Beusichem is prima, je komt gelijk aan de goed kant van Wijk bij Duurstede uit om dit makkelijk te passeren. ( Ik ben er opgegroeid)
Omdat Zaltbommel een brug heeft en je daar de Waal over moet, is Geldermalsen niet te vermijden. (De voormalige rivier de Linge slingert nog om Geldermalsen. Ook hier moet je over. Er liggen bruggen). Je kan de genoemde provinciale weg naar Culemborg wel vermijden door te fietsen via Buren en Zoelmond.
Niels, bijna, van der wal
De verrijking zit in de beperking
Topics: 34
Bedankt: 1
1793 x bedankt in 1014 berichten
Waarom het pontje bij Beusichem vermijden? Het is een autoveerpont, dus prima te doen en vaart ook bijna de hele dag, in tegenstelling tot fietspontjes.
Topics: 3
Bedankt: 466
866 x bedankt in 317 berichten
ik heb even gekeken via google maps en bij mij geeft die een route van 184km en dan via tilburg- raamsdonkveer - uterecht - hilersum- en dan langs de rand van almere naar dronten. en als een vriend van mij geen tijd heeft rij ik deze week vanuit breda naar dronten en dan door naar groningen.
Topics: 28
Bedankt: 40
1056 x bedankt in 352 berichten
, 10:54 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:54 PM door Martin van Mourik.)
Ik ben vorig jaar een keer ten westen langs Den Bosch en Eindhoven gereden op weg naar Zuid-Limburg. Vlijmen is me van die tocht bijgebleven als een stad die erg vervelend was om doorheen te fietsen. Noord-Brabantse dorpen en kleine steden hebben vrijwel allemaal een hoop straten van hobbelklinkers, hoe minder je er daarvan meepakt hoe beter.
Hilvarenbeek, Oisterwijk, Haaren, Helvoirt en Vlijmen zijn hier allemaal goede voorbeelden van. De rondweg van Moergestel (Akkerweg) is hierop een uitzondering.
Ik zou denk ik het Wilhelminakanaal een stukje Tilburg in pakken, en dan de N65 een flink stuk volgen. Door Hilvarenbeek heen is daarbij niet te vermijden. Door Den Bosch heen aan de westkant van het spoor is redelijk te doen, bij het station (Paleiskwartier) is het even druk, daarna met de fietsbrug over de Dieze is het mooi fietsen. Zo:
https://brouter.de/brouter-web/#map=10/5...e=fastbike
Den Bosch (noordkant) - Zaltbommel - Geldermalsen is een goede doorfietsroute, dat zou ik zo houden. Tussen Zaltbommel en Den Bosch is recent een flink stuk fietspad vernieuwd, en er ligt nu een breed fietspad met uitstekend wegdek waar het goed opschieten is.
Zo dwars door Geldermalsen heen is niet geweldig, maar het is redelijk te doen.
De veerponten bij Wijk bij Duurstede zijn prima, ze gaan van s'morgens vroeg tot s'avonds laat, zie www.tonpaulusveerbedrijf.nl.
Wil je absoluut niet met een veerpont, dan zou ik eerder de brug bij Rhenen pakken dan die bij Vianen. Vanaf Rhenen rij je zo de Gelderse Vallei in, en hoef je alleen een route om of door Veenendaal te vinden. Vanaf Vianen moet je door Nieuwegein en Utrecht heen, en daarna over de Utrechtse Heuvelrug.
Tussen Leersum en Maarsbergen steek je mooi de Utrechtse Heuvelrug over met nauwelijks hoogtemeters, dat zou ik zou houden.
De doorsteek van Woudenberg zo is goed te doen.
De route door Amersfoort heen vind ik er niet goed uitzien. Ik zou via industrieterrein De Wieken rijden, zo:
https://brouter.de/brouter-web/#map=11/5...e=fastbike
De route daarna om Nijkerk heen door de Arkemheenpolder is goed.
Topics: 14
Bedankt: 208
1107 x bedankt in 354 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door De tovenaar.)
Niets mis met de route door Amersfoort hoor. Ik zou alleen niet door de Wiekslag fietsen maar de Trekvogelweg nemen.
Iets minder smal en minder druk. Bij Schuilenburg pakt brouter ook nog een pleintje ipv de doorgaande weg, ook even aangepast.
https://bkrtr.de/JKThq
Nog een aandachtspunt is de brug naar Flevoland bij Nijkerk, die gaat een tijd op slot, fietspaden blijven wel open.
https://www.gelderland.nl/wegwerkzaamhed...-flevoland
Ik blijf altijd aan de linker (west)kant fietsen als ik van de Arkemheenpolder kom, scheelt heel wat bochten en oversteken.
Topics: 12
Bedankt: 252
1955 x bedankt in 768 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Niels van der Wal.)
De oversteek van Beusichem is prima, je komt gelijk aan de goed kant van Wijk bij Duurstede uit om dit makkelijk te passeren. ( Ik ben er opgegroeid)
Omdat Zaltbommel een brug heeft en je daar de Waal over moet, is Geldermalsen niet te vermijden. (De voormalige rivier de Linge slingert nog om Geldermalsen. Ook hier moet je over. Er liggen bruggen). Je kan de genoemde provinciale weg naar Culemborg wel vermijden door te fietsen via Buren en Zoelmond.
Niels, bijna, van der wal
[/quote]
Ik had nog een alternatief bedacht:
Vanuit de pont bij Beusichem, om Wijk bij Duurstede heen, heeft veel afslagen en fietst hierom minder makkelijk door. Een doorfietsroute is via de pont bij Eck en Wiel/Amerongen. (Fiets dan vanaf Buren naar Ravenswaaij, en ga daar de dijk op. Voor Rijswijk kun je het Amsterdam-Rijnkanaal over en via een rechte weg ga je na Rijswijk de dijk weer op.) Dijken zijn goede doorfietsroutes.
In Amerongen kan ik je een koffiestop bij Buitenlust adviseren :-) en fiets je via het fietspad langs de provinciale weg naar de afslag naar Woudenberg.
Niels, doorfietser, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Topics: 28
Bedankt: 40
1056 x bedankt in 352 berichten
Niels van der Wal schreef:Ik had nog een alternatief bedacht:
Vanuit de pont bij Beusichem, om Wijk bij Duurstede heen, heeft veel afslagen en fietst hierom minder makkelijk door. Een doorfietsroute is via de pont bij Eck en Wiel/Amerongen. (Fiets dan vanaf Buren naar Ravenswaaij, en ga daar de dijk op. Voor Rijswijk kun je het Amsterdam-Rijnkanaal over en via een rechte weg ga je na Rijswijk de dijk weer op.) Dijken zijn goede doorfietsroutes.
In Amerongen kan ik je een koffiestop bij Buitenlust adviseren :-) en fiets je via het fietspad langs de provinciale weg naar de afslag naar Woudenberg.
Niels, doorfietser, van der Wal
Deze route heeft ook wel wat nadelen:
- Er zijn momenteel werkzaamheden bij die brug bij Rijswijk, voor auto's is het afgesloten, voor fietsers zijn er smalle doorgangen tussen hekken en betonblokken door, met velomobiel denk ik net wel te doen als je heel voorzichtig bent.
- Je moet dan door Leersum heen om de N226 te bereiken. Leersum is precies het vervelendste dorp langs de N225 om door heen te fietsen, met veel hobbeltegels en hobbelklinkers, met als extra ergernis dat er voor auto's prima wegdek ligt. Als het rustig genoeg is rij ik daar zo veel mogelijk over de rijbaan, mijn spiegels in de gaten houdend voor achteropkomend verkeer. Er zijn veel mogelijkheden om tussen fietspad en rijbaan te wisselen, maar dat zal met velomobiel ook lastiger zijn.
Ik zou dan denk ik liever bij Amerongen de heuvelrug over klimmen en ten zuiden van Scherpenzeel het jaagpad langs het Valleikanaal gaan volgen. Dat jaagpad is overigens lang niet zo breed als hoe je ze in Belgie gewend bent.
Mocht je toch van Geldermalsen naar Rijswijk gaan:
Tussen Geldermalsen en Buren pak ik nooit meer de Burensedijk - Kornedijk, die vind ik echt verschrikkelijk vanwege het veel te smalle tweerichtingsfietspad met onoverzichtelijke slingers erin. Deze weg alleen pakken als je het aandurft om over de weg te rijden en de toeterende automobilisten op de koop toe neemt.
Mijn vaste route van Rijswijk naar Zaltbommel loopt vanaf Buren over de Erichemsekade, en aan de westkant door Geldermalsen heen, zo:
https://brouter.de/brouter-web/#map=11/5...e=fastbike
|
Gebruikers die dit topic lezen:
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Beroemde Flevobike te koop!
|
Hallo allemaal,
...Job-Ronde_van_Hoop — 02:35 PM |
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
|
Voor het eerst sinds...Martin van Mourik — 01:49 PM |
Ben Parke gaat naar Dronten
|
Prachtige fiets,...ZoefZoef — 01:45 PM |
|
Ik had nog een alt...Martin van Mourik — 01:31 PM |
Ligfietsende Schoolmeesters/Juffen/Onde...
|
Bianca,
Wat is ...Bianca F — 12:18 PM |
|
Prachtige fiets, d...Tijanus — 11:52 AM |
|
De oversteek van Beu...Niels van der Wal — 10:18 AM |
|
Prachtige fiets,...TimSch — 10:10 AM |
|
Prachtige fiets, d...benparke — 09:05 AM |
|
Niets mis met de rou...De tovenaar — 09:05 AM |
|
...
Ik heb op zic...TimSch — 08:57 AM |
|
Wim,
Heb jij ...Wim -de roetsende — 07:43 AM |
|
Prachtige fiets, die...Arend-Jan — 07:26 AM |
|
Helaas, mijn DF is e...Gideonaut — 02:39 AM |
|
Huh als ik m'n DF ...benparke — 12:40 AM |
|
Begrijpelijk dat gro...blokdoorn — 12:03 AM |
|
Bianca,
Wat is jou ...Bob Hagendijk — 11:46 PM |
|