Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
Topics: 11
Bedankt: 892
2950 x bedankt in 1359 berichten
(10 uren geleden)Gideonaut schreef: (13-Sep-2025, 10:26 PM)ZoefZoef schreef: Da's weer mooi k*t! Had jij geen camera op je DF en dus beeld van het meisje?
Beeld was te onduidelijk door de regen, beide de gopro en de dashcam.
En vandaag na 5 maanden plannen komt meneer totaal onvoorbereid langs en komt erachter dat de Waw niet in of op zijn auto past... 
Terug naar marktplaats.
Ach, zo hebben wij eens een Versatile gekocht met datzelfde euvel. Toen ben ik maar 50 kilometer teruggereden in de VM, en mijn vrouw in de auto.
Nu zul je denken 'wat is 50km nou helemaal?', maar ik had toen precies 0km ervaring in VM rijden, en 20km was het verst dat ik gereden had in de laatste 20 jaar ofzo...
Topics: 34
Bedankt: 1
1832 x bedankt in 1033 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Lopopodium.)
(9 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ook al is het beeld onduidelijk, zou toch die beelden op social media gooien. Het meisje zal echt wel in de omgeving wonen. Dr hoeft maar een iemand iets te herkennen en je kunt haar wellicht toch nog achterhalen en de schade verhalen.
Balen van de Waw.. maar die is toch in delen te vervoeren? Of woont ie zover weg dat het te ver rijden is?
Nou, als je nu iets NIET moet doen is het beelden van een onbekende minderjarige (en eigenlijk van iedereen) zomaar online gooien, zeker niet op de sociale media. Zeker niet voor een incident als dit.
Hier gaan heel, heel veel mensen (terecht) over vallen.
Topics: 27
Bedankt: 38
3870 x bedankt in 2145 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door ZoefZoef.)
(8 uren geleden)Lopopodium schreef: (9 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ook al is het beeld onduidelijk, zou toch die beelden op social media gooien. Het meisje zal echt wel in de omgeving wonen. Dr hoeft maar een iemand iets te herkennen en je kunt haar wellicht toch nog achterhalen en de schade verhalen.
Balen van de Waw.. maar die is toch in delen te vervoeren? Of woont ie zover weg dat het te ver rijden is?
Nou, als je nu iets NIET moet doen is het beelden van een onbekende minderjarige (en eigenlijk van iedereen) zomaar online gooien, zeker niet op de sociale media. Zeker niet voor een incident als dit.
Hier gaan heel, heel veel mensen (terecht) over vallen.
Meisje is doorgereden, jij zit met schade. Sorry, schade verhalen is dan wat mij betreft belangrijker dan de privacy van het meisje dat tijdelijk even licht geschaad is.
Wat wel verschil maakt wat mij betreft is hoe je het verpakt verder. Ik zie echt het probleem niet als je dat gewoon netjes doet en uitlegt wat ee gebeurd is en dat je het netjes cis de verzekering wilt oplossen. Desnoods blur je het gezicht.
Ik irriteer me mateloos aan die privacywetgeving. Verdachten van misdrijven die eerst geblurd worden omdat ze mogelijk minderjarig zijn bij bijv . Pech joh, had je je maar moeten gedragen. Dat is hier niet het geval, maar toch. We moeten ook weer niet doordraaien hierin.
Topics: 5
Bedankt: 2
1529 x bedankt in 821 berichten
Nee dit hou ik liever lokaal, bij meerdere locaties heb ik met ouders gesproken die kinderen met fatbikes hebben en heb het ongeluk omschreven, ik heb nog geen melding bij de politie gedaan, ik vind dat nogal extreem (en uit ervaring weet ik dat er toch niet veel mee gedaan word) Ik zou graag in contact met dr ouders willen komen maar het hoeft ook weer geen open jachtseizoen te worden naar een kind..
De DF heeft wat lelijke scheuren maar niets wat ik niet kan fixen, ik ga zo wat carbon putty mengen en kijken hoe ver ik kom. Als ik klaar ben gooi ik er gewoon een berg stickers overheen en niemand die het zal zien
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Topics: 34
Bedankt: 1
1832 x bedankt in 1033 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Lopopodium.)
(8 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik irriteer me mateloos aan die privacywetgeving. Verdachten van misdrijven die eerst geblurd worden omdat ze mogelijk minderjarig zijn bij bijv . Pech joh, had je je maar moeten gedragen. Dat is hier niet het geval, maar toch. We moeten ook weer niet doordraaien hierin.
Oei. Je denkt hier duidelijk erg makkelijk over.
Ik adviseer je eens wat boeken te lezen over dit onderwerp, en welke valkuilen er zijn. "Ik weet je wachtwoord" van Daniel Verlaan, bijvoorbeeld. Of "Je hebt wél iets te verbergen" van Maurits Martijn en Dimitri Tokmetzis.
Dat is allemaal nu al erg actueel. En dat wordt erger en gevaarlijker in de komende jaren met de digitale voortgang als je privacy niet wenst te waarderen als een van je belangrijkste zekerheden, gelijk aan gezondheid en algemene vrijheid. Ik als simpele forumbezoeker zou als ik wat meer over jou weet (en dat gaat wel lukken met jouw instelling als ik me er in het komende uurtje even in verdiep) je leven al erg zuur kunnen maken. Laat staan als ik echt haatgevoelens naar jou zou hebben of een financieel motief heb én ècht de mogelijkheden heb zoals hackersgroepen. Dat zal een grotere irritatie opleveren dan de irritatie die je nu gewoon even zelf in je hoofd hebt ontwikkelt omdat je denkt dat het onderwerp je niet aangaat...
En probeer je nu eens voor te stellen dat je een meisje van tien bent dat gewoon een stuurfoutje gemaakt heeft en uit schaamte of angst snel verder bent gefietst. En dat jouw foto nu rondzingt en jouw naam snel daarna volgt, en dat nu iedereen die digitaal stoer is je uitscheldt voor hoer, of je bedreigt. Ja, dat gebeurt. En dat is dan met wat pech de komende dertig jaar gewoon vindbaar voor iedereen... En voor wat nou precies?
Topics: 10
Bedankt: 128
773 x bedankt in 343 berichten
In een rechtsstaat heb ook verdachten en veroordeelden rechten en dat is maar goed ook!
Topics: 5
Bedankt: 2
1529 x bedankt in 821 berichten
(8 uren geleden)Frutsel schreef: Ach, zo hebben wij eens een Versatile gekocht met datzelfde euvel. Toen ben ik maar 50 kilometer teruggereden in de VM, en mijn vrouw in de auto.
Nu zul je denken 'wat is 50km nou helemaal?', maar ik had toen precies 0km ervaring in VM rijden, en 20km was het verst dat ik gereden had in de laatste 20 jaar ofzo...
Toen ik een Versatile kocht was het een 100km rit terug naar huis, zo'n 20km voordat ik thuis was brak m'n linker pedaal van de crank, die laatste 20km voelde alsof ik die 100km weer opnieuw mocht doen
Maar deze meneer heeft 1300km gereisd (er een vakantie van gemaakt) om naar een Waw te staren en vervolgens weer 1300km terug naar huis te gaan
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 49 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|