Nieuw speeltje ?
|
Topics: 27
Bedankt: 811
627 x bedankt in 341 berichten
, 01:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 05:58 PM door gideon.)
Vandaag buiten gespeeld met de DF, eerst naar de WA roeibaan bij Zevenhuizen, daar vinden vandaag de NK Drakenboten varen plaats, leuk om te zien. Daarna weer terug (door Rotterdam) over de Willemsbrug, daar werd ik gefilmpd vanuit een busje met buitenlands kenteken, toeteren en zwaaien die inzittenden. Even later bij De Kuip werd ik weer vastgelegd vanuit een rijdende auto, ook weer zwaaien naar mij. Nogal veel bekijks onderweg met een Velomobiel, dit maak ik nooit mee op een open ligger.
In Rotterdam zuid begon het te regenen (helaas mijn zonne(ook een beetje tegen de regen)dakje thuis gelaten), de regen zou wel even duren, dus lekker doorgetrapt naar huis. Het water spetterde flink in mijn gezicht via de kap, en door het middelste inbus schroefje drupte water naar binnen. Maar ik reed met een big smile, 70+ door de Heinenoordtunnel
Topics: 2
Bedankt: 44
33 x bedankt in 20 berichten
, 11:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:53 PM door -Nico-.)
(16-Sep-2025, 06:10 AM)Wim -de roetsende schreef: (16-Sep-2025, 05:36 AM)gideon schreef: Woon-werk ritjes wel, ik rij dan veel in het donker. Bij lekrijden is een wiel wisselen wel zo fijn.
Precies, daarom rijd ik dus ook rond met zo'n wiel.
Verandert het remgedrag niet aangezien de trommel/naaf anders ingesleten is? Ik zou denken dat de remschoen precies op het wiel is afgesteld?
Verder lijkt het me wel heel fijn, wat zouden losse wielen kosten?
(, 01:51 PM)gideon schreef: Nogal veel bekijks onderweg met een Velomobiel, dit maak ik nooit mee op een open ligger.
Dit was ook mijn ervaring direct al tijdens de eerste rit, zoveel positieve (of misschien verbaasde) reacties en ook hoeveel ruimte je krijgt! Was wel overdag en niet tijdens de spits.
Ik had een auto die stopte en in de berm ging staan, jongeren die leuke gebaren maakten en direct gingen filmen, kinderen die schreeuwden 
Met de open ligger gebeurd het soms bij kinderen maar dan wel wat minder enthousiast.
Jaren geleden dit ook al wel ervaren met de Quest maar ik was toch een beetje vergeten hoe vaak het tijdens een rit gebeurd (en hoe leuk het is!).
Hopelijk gaan mijn woon-werk ritjes ook een beetje op deze manier.
Topics: 69
Bedankt: 38000
3797 x bedankt in 1641 berichten
Ik reed gisteren door Amsterdam centrum, achter het Centraal Station, daar onderdoor en door de Haarlemse straat, rond 19:00. Heel veel toeristen, heel veel positieve reacties. Waarschijnlijk ook veel foto's maar ik heb er maar een paar zien maken.
Aan het begin van het Westerpark eten gehaald bij het Chinese eettentje. Daar in gesprek geraakt met een toerist die vertelde dat een collega met 101 km/u van een berg af was gereden in een VM. Omgeving München, zuidelijk in Duitsland dus.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 27
Bedankt: 811
627 x bedankt in 341 berichten
(08-Sep-2025, 09:55 AM)Frutsel schreef: Koop even een rolletje Keeleazy (https://www.kanoshop.nl/keeleazy-supreme-v-p-m.html)
Dat beschermt niet alleen kano's, maar ook de voetenbulten van de DF (XL), want reken erop dat je die gaat schrapen op drempels, en vooral die schuine opritjes de stoepen op en af.
En gefeliciteerd! Die kleurencombi is erg fraai (en een DF XL is een lekkere fiets)
Die kanoshop zit op vlakbij? ik ga het halen, ik ben al een paar keer over de bestrating geschuurd.
Topics: 172
Bedankt: 2936
9483 x bedankt in 4591 berichten
2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 11:42 PM)-Nico- schreef: 1 Verandert het remgedrag niet aangezien de trommel/naaf anders ingesleten is? Ik zou denken dat de remschoen precies op het wiel is afgesteld?
2 Verder lijkt het me wel heel fijn, wat zouden losse wielen kosten?
3 Hopelijk gaan mijn woon-werk ritjes ook een beetje op deze manier.
1 Van een veranderend remgedrag heb ik nog nooit iets gemerkt. De remschoen zit gewoon los van de behuizing, daarna trek je aan je remhendel en rem je. Volgens mij wordt er niets 'precies op een wiel afgesteld. Misschien dat er na verloop van jaren een soort van slijtage van de onderdelen op elkaar heeft plaatsgevonden, maar misschien is het dan ook wel tijd voor vervanging.
Wie hier meer van weet, kom maar door.
2 Wat het kost? Weet ik niet meer. Volgens mij heb ik €100,- betaald inclusief biba en buba. Het kan ook €50,- zijn geweest. Ik heb namelijk een versie met minder spaken. Later bleken deze wielen bij zwaardere rijders problemen te veroorzaken en werden de DF-en met zwaardere wielen afgemonteerd.
Nog later besloot ik een keer de spaken van de originele wielen te tellen en toen bleek mijn DF sowieso de wielen met minder spaken te hebben.
3 Na verloop van jaren was ik wel een keer blij toen ik iets minder aandacht kreeg.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Zomerdakje met moterhelm vizier?
|
Lijkt inderdaad zo. ...Hoekie — 11:05 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
de moertjes draaiden...gideon — 10:38 AM |
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
... er twee schroe...Niels van der Wal — 10:11 AM |