Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezocht: high racer
Hallo allemaal,

Na jarenlang een Kettwiesel van Hase Bikes te hebben gereden, heb ik afgelopen zomer de overstap gemaakt naar een tweewielige ligfiets en dat bevalt enorm goed. Op dit moment heb ik een oude Challenge Mistral om feeling te krijgen met het rijden op een tweewieler. Het is een grote wens om een high racer te mogen bemachtigen die meer comfort biedt, omdat ik de ligfiets vaker gebruik voor recreatieve doeleinden en voor langere afstanden i.p.v. stadsverkeer/korte ritten. Hebben jullie de gouden tip voor een goede highracer, waar niet al te veel onderhoud aan nodig is? 

Thanks!! Antoine
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie
Yep: M5CHR

Deze staat te koop. Is van een forumlid: Snoek043

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...-highracer

Dit is dezelfde als hierboven:

https://www.2dehands.be/v/fietsen-en-bro...r-ligfiets

Of deze iets mooiere:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-...r-ligfiets
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Antoine
Gewoon een bedrag bedenken wa0
Edit: hier ging wat mis, want mn reactie was weggevallen zie ik.

Gewoon een bedrag bedenken wat een fiets mag kosten en op marktplaats een aantal modelletjes scoren waarvan je denkt dat het welees aan je eisen zou kunnen voldoen. Dat lijkt me verstandiger dan gelijk 2500 euro of meer te leggen voor een M5 CHR. Er is volop aanbod en volop fietsen met grotere wielen waar je lekker kunt toeren en die ook nog snel zijn.

De M5 CHR is een prima fiets. En vooral, heel erg rap! Maar dus ook behoorlijk prijzig en ik weet niet of die in je budget valt. Mocht dat wel het geval zijn, heb je daar een hele fijne fiets aan. Echter moet je ook weer niet te kort zijn want dan heb je een probleem want dan past het niet. In ieder geval niet als je korte benen hebt en met een 28"/622 voorwiel erin. Been there, done that, al kun je dat ook wel weer oplossen met kortere cranks, de stoel inzagen en naar voren plaatsen of een kleiner voorwiel erin.

Jeroen S komt met een paar leuke alternatieven van M5 die ook prima geschikt zijn voor jouw doel: De M5 m-racar of de M5 559 shockproof bijvoorbeeld. Die zijn ook prijstechtnisch wat gunstiger te krijgen in de markt. Of een M5 cityracer, met een groot achterwiel en een kleiner voorwiel erin. Leuke fietsen en ook rap ook!

De Gaucho is een van de fietsen die ik zelf nog niet heb gereden, maar vallen in dezelfde categorie fietsen. Snel en sportief en prima geschikt voor lange afstanden. Vaak voor een leuke prijs op de kop te tikken. Ze worden vaak voor fietsvakanties gebruikt volgens mij. Frame is wel een zwak punt.

De Challenge chamsin. Wordt helaas nauwelijks aangeboden en als ze worden aangeboden vaak in de 26" variant. Lijkt me ook een prima fiets voor jouw doel. Staat in ieder geval nog wel op mijn lijstje om nog eens te kopen in de 28" versie.

Met 26" heb je ook een ruime bandenkeuze dus daar kun je ook wat mee experimenteren om zo tot je ideale fiets te komen.
Antwoord }
Bedankt door:
De M5 CHR is inderdaad een optie, maar dan moet je wel een beetje lang zijn, 175 plus en tussen de 175 en 180 kan het afhankelijk van je beenlengte best een beetje aanpassen worden.

M5 heeft nog meer leuke fietsen, ook al worden ze niet meer gemaakt. Een Shockproof met 2 grote wielen b.v. De Mracer is het stalen broertje van de CHR maar die heeft een paar details iets ongunstiger, waardoor de ketting lager langs het voorwiel loopt, wat de draaicirkel geen goed doet.

De Challenge Chamsin is ook een optie. https://elan-bikestore.com/challenge-chamsin.html

Van Nazca was er nog een tijdje de Gaucho, in 2x 28 als highracer of in 2x 26 maar dan duidelijk meer als tourfiets.

De Shockproof, de M racer en de Gaucho zijn niet meer nieuw verkrijgbaar. De CHR heel misschien als Framekit via Bram als die er nog wat heeft? De Chamsin zou je ook na moeten vragen bij Elan, Hans van Vught. Volgens mij is die ook al een tijdje met een Carbon Highracer bezig, bellen, zou ik aanraden.

Met een ongeveerde ligfiets en smalle hoge druk bandjes moet je niet te veel verwachten qua comfort. Twee grote wielen rolt wel duidelijk beter over klinkertjes bijvoorbeeld, als met een klein wiel. Maar nare randjes, gaten en putdeksels ga je echt wel voelen.
Antwoord }
Op marktplaats staan nu Nazca Gaucho's. Dat is een prima hoge fiets waar ook hard mee te rijden is.
Antwoord }
Of een Challenge Furai. https://elan-bikestore.com/challenge-furrai.html Die is 2e hands ook in 26" uitvoering te vinden.
Antwoord }
Gaucho is een aanrader als je voor comfort gaat en snelheid minder belangrijk is, de chr als snelheid wel belangrijk is en als je graag klimt. Hoe belangrijk je het verschil in comfort vind, behoeft de nodige rij ervaring en zal per persoon verschillen. Ik vind met mn chr gravel ook nog wel te doen.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: NielsKo, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
De herfst is begonnen, banden?
Met kojaks wel in no...blokdoorn — 02:41 PM
Kettingbeschermer voor de Milan MK7
Als ik een Milan had...Gideonaut — 02:08 PM
Nou, hij zit er al b...LigfietsWilsum — 01:16 PM
Achter een Kojak...Wim -de roetsende — 12:42 PM
Gezocht: high racer