Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
QV 171 te koop
Drie weken geleden kocht ik deze tweedehands QV. Ik had mezelf ervan overtuigd dat ik meteen een velomobiel nodig had. De QV was de enige velomobiel die ik in Nederland kon vinden waar ik een beetje in paste. Ik reed ermee naar huis, daarna een keer naar Oostburg en een keer naar het strand en Brugge, en kwam tot de conclusie dat het geen goede oplossing voor me was. Ik kan moeilijk over de motorkap heen kijken, ik haat het om met een Schlumpf MD te rijden, hij is echt te groot en te zwaar voor me, en ik vind het niet prettig om ermee te rijden. Ik bied hem te koop aan terwijl ik wacht op een velomobiel die beter past bij de ritten die ik moet maken.

Ik weet niet wat het voorblad is, maar het is echt groot en ik kan er minstens 45 km/u mee fietsen. Ik denk dat de cassette achter 11-32 is. De actieradius lijkt niet erg groot. De banden die erbij geleverd werden, zijn gebarsten en versleten. Ik bied deze QV aan met een set Schwalbe One-banden in veel betere staat, tenzij je ze niet wilt en je eigen banden hebt.

Hij heeft de typische twee heldere koplampen, de accu gaat lang mee, hij heeft een volle motorkap en een schuimrubberen cockpitafdekking, en een handgreep aan de achterkant. Er zitten drie kleine scheurtjes in de motorkap, vermoedelijk omdat iemand erop geleund of gezeten heeft. De bovenkant is wit en de onderkant rood. Er zitten een paar kleine krasjes aan de zijkant, niet verrassend gezien de tellerstand van ruim 10.000 km. De oorspronkelijke eigenaar was een Duitser. Hij had ook veel te veel olie op zijn ketting gedaan.

De prijs is € 7.000 en hij staat vlakbij Oostburg. Ik ben bereid een stukje te rijden om iemand te ontmoeten, zolang we elkaar maar in de buurt van het openbaar vervoer ontmoeten, zodat ik weer thuis bij mijn katten kan komen. Voor foto's kunt u contact met mij opnemen via een privébericht of via info@ northlandvelo .com. Dit is een privéverkoop, geen aankoop via mijn bedrijf.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Jammer dat deze velomobiel je tegenvalt.

Je kan, als verkoop via dit forum niet lukt, ook nog een advertentie plaatsen op: https://ligfiets.net/advertisements
En ook op www.marktplaats.nl kan je terecht met dit soort advertentie.
Antwoord }
Bedankt door: benparke , Willeke_IGKT , Roepers
Nog steeds te koop. Indien niet binnen enkele dagen verkocht, keert het terug naar Dronten.
Antwoord }
Bedankt door:
(04-Sep-2025, 08:39 AM)benparke schreef:  Ik bied hem te koop aan terwijl ik wacht op een velomobiel die beter past bij de ritten die ik moet maken.

Dag Ben,
Gisteren heb ik mijn DF-XL te koop gezet.
Mocht een grote, snelle velomobiel zoeken; hij staat hier: https://ligfietsers.nl/thread-2890.html

Groet,

Niels

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Dag Ben,
Mocht een grote, snelle velomobiel zoeken; hij staat hier: https://ligfietsers.nl/thread-2890.html

Groet, Niels

Ben heeft al een WAW besteld. Hij zocht juist een kleinere vm.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(10 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(11 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Dag Ben,

Groet, Niels

Ben heeft al een WAW besteld. Hij zocht juist een kleinere vm.

Precies. Zelfs de QV is te groot voor mij. Ik weet zeker dat ik niet over een DFXL heen zou kunnen kijken. Ik zou eruitzien als een klein kind in een gigantische badkuip.
Antwoord }
Mwah de QV is volgens mij wel zo'n 20cm langer en 10cm breder, terwijl de XL maar zo'n 4cm breder en langer is dan de DF.

De QV is juist de gigantische badkuip, zo groot dat het niet in mijn schuur past, anders had ik er al op geboden..
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Het probleem is niet de breedte en lengte. Het is de hoogte van de kap. Ik heb het zadel in de QV zo rechtop mogelijk staan, maar ik kan er nog steeds moeilijk doorheen kijken. De DFXL heeft ook een vrij hoge kap. Anders had ik overwogen om er deze zomer een van de vele DFXL's te kopen die te koop zijn. Als ik een velomobiel ga kopen, koop ik er een waar ik comfortabel in pas. De WAW zal veel beter voor me werken. Ik weet al dat ik door een WAW heen kan kijken.
Antwoord }
Het zitje van de qv kan ook hoger gemonteerd, gezien de nu ongebruikte gaten is dat bij de vorige eigenaresse van mijn qv ook zo geweest (als ik goed heb rijd ze nu in een snoek).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Ik had in de Strada het stoeltje zo hoog mogelijk en en dan drie dubbellaags ventisit kussens op en nog een extra 2 cm rubber kussentje onder mijn zitbotten. Ik kon daarmee goed genoeg over de kap heen kijken maar bochten met vaart was hopen dat ie niet omgaat.
In de Quest zat ik naar verhouding hoog, met een hoop vulling tussen de stoel steun en de stoel.

Nu ik dit n de B4M wel laag zit merk ik hoeveel beter het past.

Ik geef Ben gelijk, het is beter een fiets te kopen waar je het gevoel heb dat je er goed in past.
Helaas denken de meeste ontwerpers van velomobielen dat kleinere mensen in grote fietsen passen en de laatste kleine fietsen van de oudere generatie zijn nu alleen nog tweedehands te koop.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: benparke, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
LEL 2025
Maar ik wil mezelf w...Arend-Jan — 10:17 PM
Banden, banden en nog eens banden
Je kan ook je knijpk...Frutsel — 10:04 PM
Remlicht voor Quest 107 - 12V
Klopt, alledrie in 1...TimSch — 10:01 PM
LEL 2025
Ik heb als het goed ...Frutsel — 09:53 PM
Remlicht voor Quest 107 - 12V