Topics: 0
Bedankt: 20
208 x bedankt in 140 berichten
Wat ik toen zag was een systeem met een klein display wat de druk weergaf. Waren ook versies voor drie wielen van. Ik denk uit de motorfiets (trike) wereld.
Topics: 11
Bedankt: 853
4028 x bedankt in 1899 berichten
Maar daarvoor zit er een sensor op je ventiel volgens mij wat de druk meet en die aan dat display doorgeeft. Die sensor weegt dan ook weer een paar gram.
Topics: 116
Bedankt: 3997
4422 x bedankt in 2938 berichten
Voor mensen met zowel een Tuna als QV, hoe is eigenlijk de verhouding van grote.
Ik heb te kort proef gereden met de Tuna om het precies te weten.
Maar de situatie zit zo, hoe tevreden ik ook ben met mijn QV. Maar met schuimdeksel vind ik dat ik aan de kleine kan ben voor een gewone QV. Ik had al de ophanging van het stoeltje aangepast, maar desondanks vond ik met de schuimkap het alles behalve relaxed rijden. Hoe gaat dit zijn met de schuimkap / racekap bij de Tuna? In een Snoek / Quest etc heb ik echt geen interesse, het makkelijk te onderhouden vind ik belangrijk. En nee ik heb geen plannen om de QV op te ruimen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 10
Bedankt: 138
845 x bedankt in 379 berichten
Hier ongeveer 183cm en vind de qv zeker ruim, maar niet te groot ofzo. Schuimdeksel boven de knieen is erg praktisch en kan prima, tijdens het rijden even wisselen als er een flinke bui langs komt….
De snoek L vorige week proef gereden en die voelt als exact op mijn maat.
Topics: 122
Bedankt: 8195
3302 x bedankt in 1545 berichten
3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door Hoekie.)
Wellicht inkoppertje maar toch: Ligt er aan hoe hoog je bereid bent om te zitten. Vind je het niet erg om een stoel hoger (aan de onderkant stoel) en/of rechterop te zetten of dikker ventisit stoelkussen te gebruiken, dan pas je in heel veel velo's. Wil je dat niet, dan beperkt dat de opties. Dat laatste is bij mij het geval.
Mijn ervaring (~1m80) standaard QV en Tuna:
Standaard QV met schuimdeksel past mij met 2laags ventisit + yoga mat en een lichte knik in de schuimdeksel.
Standaard QV zonder schuimdeksel is 1laags ventisit + yoga kontkussen voldoende.
Bij een Tuna had ik er (nog) meer nodig.
Een Tuna in DF formaat was mogelijk wel een optie geweest.
In mijn Bülk MK1 (met Ergo M stoel)(met laagste korte kap) heb ik met schuimdeksel een 1laags ventisit kontkussen nodig.